برای آمدن به نجات یا نه ؟ موش مانند مردم را نشانه از تماشاگران

بزرگنمایی این تصویر در مواجهه با یک موش به دام افتاده در یک restrainer رایگان موش باز می شود دام درب

توسط MINERALNEWS در 18 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

در مواجهه با یک موش به دام افتاده در یک restrainer رایگان موش باز می شود دام درب به آزادسازی به دام افتادن حیوانات (در حالی که پله در آن سر "بسیار موش-ish رفتار می گوید:" دانشگاه شیکاگو neurobiologist پگی ماسون). David Christopher/دانشگاه شیکاگو پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
David Christopher/دانشگاه شیکاگو

موش ها را با شوق و ذوق کار به یک موش است که در یک تله گرفتار — و معلوم است که آنها به خصوص مشتاق به سامری خوب زمانی که آنها در این شرکت از دیگر مایل یاران.

اما اصرار به آمدن به نجات به سرعت از بین می رود اگر یک قهرمان بالقوه است که احاطه شده توسط بی تفاوت موش بگیرید و یاد دهید که هیچ حرکت برای کمک به مایه تاسف جوندگان به دام افتاده.

یافته های این گزارش یکشنبه در مجله علم پیشرفتنشان می دهد که موش ها بسیار شبیه به مردم است که آنها معمولا مشتاق برای کمک به, اما تماشاگران تاثیر می گذارد که آیا یا نه آنها را به عمل در شرایط اضطراری.

"ما به طور مداوم به دنبال در دیگران به واکنش های خود را ببینید. و این است که انسان چیزی. این پستانداران چیزی که می گوید:" پگی میسون یک neurobiologist در دانشگاه شیکاگو که اضافه می کند که آن چیزی که او به تماشای بازی در اخبار روزانه.

"پلیس در حال ایستاده به عنوان همکاران خود در حال زانو زدن در مرد و کشتن او و هیچ کاری انجام نمی," او می گوید.

روانشناسان اجتماعی شده اند مطالعه تاثير تماشاگران بر کمک به رفتار همیشه از شهر نیویورک قتل زن سبک و جلف Genovese در سال 1964. بازگشت به نیویورک تایمز منتشر شده دراماتیک داستان این ادعا که 38 نفر را دیدم یا شنیده حمله وحشتناک اما هیچ چیز را به آن را متوقف کند. روزنامه بعدها اذعان کرد که حساب کرده بود "به شدت اغراق آمیز تعدادی از شاهدان و آنچه را که آنها تا به حال درک شده است."

با اینحال حساب الهام گرفته از دهه ها تحقیق بر آنچه آمد به نام bystander effect — این ایده که مردم کمتر به احتمال زیاد به عمل در یک بحران زمانی که آنها در حضور دیگران نسبت به زمانی که آنها به تنهایی است.

به طور کلی می گوید: Mason آزمایشگران باید آزمایش کردن این ایده با قرار دادن مردم به ساختگی جعلی شرایط اضطراری. که اجازه می دهد تا محققان به دیدن آنچه که مردم انجام می دهند که خود را در مقابل آنچه انجام می دهند زمانی که آنها با افرادی که مخفیانه بازیگران, بازی بخشی از تماشاگران منفعل.

"علاوه بر این با بیشتر و بیشتر تماشاگران احتمال کمک می رود به تدریج پایین تر" توضیح می دهد که میسون. "آن را در هر کتاب درسی. آن را به یک ستون از روانشناسی مدرن."

تا همین اواخر هر چند اطرافیان اثر تا به حال فقط تست شده در انسان است. و ماسون مطالعات صحرايی.

آزمایشگاه او آخرین آزمایش خود را شروع کردم چند سال پیش زمانی که میسون اتفاق افتاده است به خواندن یک کتاب به نام "بی توجه اطرافیان: چرا او کمک کند ؟" Bibb Latané و جان darley مردانه که اولین مطالعات در اطرافیان اثر در 1960s.

ماسون صحبت در مورد این کتاب با آزمایشگاه همکاران و یکی از دانش آموزان جان Havlik پیشنهاد که آنها سعی می کنند به تکرار این آزمایش با استفاده از موش.

"من گفتم:" آن را نمی خواهد کار کند.' و او اساسا نمی را بدون پاسخ می گوید:" ماسون, که توضیح می دهد که Havlik فقط رفت و سر و انجام برخی از مطالعات به هر حال.

او و همکاران او قبلا نشان داده است که موش ها به طور معمول مشتاق یاران. اگر یک موش برخوردهای دیگری موش است که به دام افتاده در یک دارنده ساخته شده از روشن اکریلیک, لوله, رایگان موش را کاوش و کشف کردن که چگونه به انتشار یک به دام افتاده. آن را به انجام این کار بارها و بارها حتی برای موش غریبه (به عنوان طولانی به عنوان موش به دام افتاده متعلق به یک گونه است که آنها زندگی می کردند با قبلا). "آنها نمی باید بدانید که فردی موش اما آنها باید بدانند که این نوع از موش می گوید:" میسون.

این موش امدادگران به نظر می رسد انگیزه های داخلی پریشانی آنها احساس می کنید در دیگر گرفتاری — از آنجا که محققان به رایگان موش یک "chill pill"—ضد اضطراب دارو — حیوانات دیگر نمی خواهد کار می کنند خود را در دام همراه است. (محققان می دانید آن است که این دارو ساخته شده حیوانات تنبل میسون می گوید به این دلیل که دارو موش هنوز هم با خوشحالی کار را به باز کردن یک لوله پر از شکلات است که آنها می خواستند به غذا خوردن.)

پس برای تست کردن اطرافیان اثر در موش محققان به دام افتاده یک موش های اکریلیک, لوله, به عنوان آنها معمولا انجام داد. سپس آنها اضافه شده به محوطه نه فقط یک موش است اما دو یا سه.

هنگامی که همه آنها به جز یکی از موش ها داده شد داروهای ضد اضطراب که ناشی از انفعال در مواجهه با دیگر نیاز پژوهشگر را دیدم یک اثر قطعی بر غیر اجباری موش تمایل برای کمک به.

"او می خواهم به کمک یک بار. او نمی خواهد کمک کند دوباره می گوید:" میسون که می گوید: موش نمی خواهد کمک کند روز بعد یا روز بعد از آن به عنوان یک موش به طور معمول است.

"این است که اساسا به عنوان اینکه این موش می گوید:" خوب, شما می دانید چه من کمک کرد دیروز. هیچ کس مراقبت — نه که دوباره.' و این شگفت انگیز است می گوید:" میسون.

محققان پیدا کنید که زمانی که یک موش برخوردهای دیگری به دام افتاده در یک restrainer رایگان حیوانات معمولا کمک می کند تا به دام افتاده یکی بدانند که این دو انجام می دهند, چگونه برای باز کردن درب به دام. که مفید عمل اتفاق می افتد سریع تر و بیشتر به طور مداوم هنگامی که وجود دارد چند رایگان موش. David Christopher/دانشگاه شیکاگو پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
David Christopher/دانشگاه شیکاگو

او اشاره می کند که هنگامی که هیچ یک از موشها دارو به انفعال موش بود که دیگر اصحاب در واقع شروع به کمک بسیار سریع تر از آنها بود که به تنهایی نشان می دهد که اصحاب' واکنش های مثبت ممکن است موجب بر مفید موش.

"این چیزی است که برگرفته از فرهنگ یا از آموزش و یا از یکشنبه مدرسه و یا از یادگیری می گوید:" میسون. "این ناشی از ارث ما بیولوژیکی به عنوان پستانداران."

Mark Levine, یک روانشناس اجتماعی در دانشگاه لنکستر می گوید: این بسیار جالب است که سمت چپ به دستگاه های خود را موش بسیار مفید هستند.

"که تقریبا همان انسان است. که چیزی است که تحقیقات ما نشان می دهد که در واقع با وجود آنچه مردم فکر می کنند انسان هستند فوق العاده مفید در موقعیت های واقعی زندگی می گوید:" لوین. "اطرافیان اثر نشان می دهد که تحت برخی از شرایط حضور دیگران باعث کاهش احتمال کمک تا حدودی. این به آن معنا نیست که انسان کمک نمی کند."

او و همکارانش به تازگی تصویری استفاده از دوربین های مدار بسته نشان می دهد که در نه از 10 مکان درگیری که اتفاق افتاده در دنیای واقعی حداقل یکی از اطرافیان — اما به طور معمول چند — آیا چیزی به کمک. و تحقیقات نشان می دهد که در خشونت آمیز یا خطرناک اضطراری حضور دیگران می تواند به افزایش تمایل به گام در.

لوین اشاره می کند که در موش های اطرافیان اثر تولید شد با معرفی چیزی غیر طبیعی به وضعیت مواد مخدر است که یک کمی شبیه چگونه اطرافیان اثر در مردم تولید شده است در ساختگی آزمایش با استفاده از منفعل بازیگران.

"کمک تنها شروع به سقوط دور زمانی که چیزی تقریبا مصنوعی معرفی شده است را امتحان کنید و تضعیف طبیعی گرایش موش و انسان به مراقبت از هر یک از دیگر اگر آنها احتمالا می تواند, می گوید:" لوین. "به نظر می رسد که کمک ها در واقع طبیعی در میان موش درست مثل آن را در میان انسان ها که من فکر کردم واقعا چیز جالب را ببینید."

او اشاره می کند که در موش صحرایی مطالعه موش ها رفتار به نظر می رسد به تحت تاثیر قرار شده است تنها توسط موش که متعلق به آشنا نژادها و ناآشنا انواع موش. که در بیش از حد او می گوید: موش های مشابه به نظر می رسد به مردم.

"هنگامی که ما در شرایط که در آن ما در حال نامشخص در مورد ماهیت آنچه اتفاق می افتد در مقابل ما تمایل به نگاه به افراد دیگر برای کسب اطلاعات می گوید:" لوین. "اما ما فقط به هر گونه اطلاعات. ما فقط اطلاعات را از دیگران ما معتقدیم باید مثل ما."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن