علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن

لرزش و ایجاد سرو صدای زیاد در لباسشویی ال جی یکی از مشکلاتی است که مصرف کنندگان این دستگاه ها از آن شکایت

توسط مدیر سایت در 5 اردیبهشت 1403

لرزش و ایجاد سرو صدای زیاد در لباسشویی ال جی یکی از مشکلاتی است که مصرف کنندگان این دستگاه ها از آن شکایت می کنند. علت لرزش و صدای ماشین لباسشویی الجی عوامل مختلفی می تواند باشد. لرزش ماشین لباسشویی ال جی از مشکلات کلافه کننده ای است که باید برطرف شود. برخی موارد علت لرزیدن لباسشویی ساده است و صرفا با تراز کردن دستگاه برطرف می شود. همچنین خرابی کمک فنر لباسشویی یا لاستیک درب لباسشویی نیز می تواند عامل صدای زیاد و لرزش لباسشویی بخصوص در حین کارکردن خشک کنن دستگاه باشد. برخی مواقع لباسشویی سالم کار میکرده و به یکباره در حین شستشو شروع به صدا دادن می کند. در این شرایط باید البسه داخل دستگاه را بررسی کرد تا از وجود اشیاء در بین لباس ها مطمئن شد. در ادامه با ما همراه باشید تا علل سر و صدای زیاد لباسشویی در حین خشک کن و روش های برطرف کردن آن را بررسی کنیم.

معرفی دلایل لرزش لباسشویی ال جی

همانطور که گفتیم دلایل مختلفی برای ایجاد سرو صدا و لرزش ماشین لباسشویی وجود دارد که در این بخش بررسی دقیق آن و روش های برطرف کردنش را ذکر کرده ایم.

 

لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام تراز نبودن ماشین

 

یکی از عمده دلایل لرزش لباسشویی ها خارج شدن دستگاه از تراز است. برخی مواقع بعد از جابجایی لباسشویی و تکان خوردن دستگاه از تراز در می آید. تراز نبودن ماشین لباسشویی بعضی وقت ها به دلیل توزیع با نامتوازن است. در برخی مدل های جدید که به سیستم هوشمند تشخیص تراز و تنظیم آن مجهز هستند، خود لباسشویی این مشکل را برطرف می کند. اما در ماشین لباسشویی های قدیمی تر که به این آپشن مجهز نیستند؛ این موضوع را باید توسط مصرف کننده برطرف کند. برای تراز کردن ماشین لباسشویی الجی باید از دستگاه های تراز کننده استفاده کرد. همچنین می توان از پایه های ضدلغزش برای جلوگیری از حرکت و جابجایی دستگاه استفاده کرد.

لرزش لباسشویی ال جی هنگام خشک کن

لرزش ماشینن لباسشویی هنگام خشک کن دلایل گوناگونی دارد که لرزش لباسشوی در حالت خشک کن را تشدید می کند.  عدم توازن لباس ها درون دیگ یکی از دلایلی است که موجب لرزیدن لباسشویی می شود. اگر بار داخل درام به طور متعادل و مساوی توزیع نشده باشد باعث می شود که لباسشویی در حین کار به لرزه بیافتد.

عدم تعادل ماشین لباسشویی نیز دیگر دلیلی است که باعث می شود لرزش لباسشویی زیاد باشد. در صورتی که ماشین لباسشویی را در یک سطح ناهموار قرار دهید؛ باعث می شود که ماشین لباسشویی بلرزد. در صورتی که هموار بودن سطحی که لباسشویی را در آن قرار داده اید مطمئن نیستید؛ آن را بررسی و جابه جا کنید.

لباسشویی به طور طبیعی زمانی که روی خشک کن میرود لرزش دارد. برخی از برنامه های شستشو در لباسشویی ال جی به صورت پیش فرض روی دورهای بالای خشک کن تنظیم شده اند که باعث می شود لباسشویی بلرزد و در مواردی که لباسشویی روی سرامیک قرار گرفته باشد از جای خود حرکت کند.

لرزش ماشین لباسشویی ال جی بدلیل مشکل در فنر دیگ لباسشویی

همه لباسشویی ها دارای کمک فنرهایی برای حفظ تعادل دستگاه در حین اجرای برنامه شستشو هستند. اگر فنرهای لباسشویی دچار مشکل شود، می تواند باعث لرزش و تولید سر و صدای غیرطبیعی در دستگاه شود. فنر لباسشویی نقش مهمی در ایجاد تعادل لباسشویی دارد و اگر یکی از فنرها دچار مشکل و خرابی شده باشد این تعادل بهم می خورد. بهم خوردن تعادل لباسشویی نیز موجب تولید صدای تق تق یا کوبیده شدن در دستگاه می شود. همچنین خراب شدن فنرها باعث می شود که فشار زیادی به دیگ دستگاه وارد شود و باعث لرزش زیاد لباسشویی ال جی می شود. در صورتی که صداهایی مانند تق تق یا ضربه از لباسشویی الجی خود می شنوید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج ایران تک سرویس تماس بگیرید و برای رفع مشکل دستگاه خود درخواست تکنسین کنید. این شرکت می تواند در زمینه سرویس و تعمیر لباسشویی به افرادی که در استان البرز نیاز به خدمات لباسشویی دارند کمک کند.

خرابی بلبرینگ علت لرزش لباسشویی ال جی

بعضی وقت ها علت لرزش لباسشویی ال جی هنگام خشک کن به خراب بودن بلبرینگ دستگاه بر می گردد. بلبرینگ قطعه مهمی است که در همه لباسشویی ها تعبیه شده است. برخی اوقات خرابی بلبرینگ لباسشویی بخاطر عمر بالای آن است. فرسودگی بلبرینگ عمده ترین دلیلی است که عملکرد آن را مختل می کند. هزینه تعویض بلبرینگ لباسشویی الجی تقریبا بالا است و در صورت فرسودگی و شکستن باید عوض شود تا عملکرد دوباره اش را بازیابد. بلبرینگ همان یاتاقان است که خراب شدنش منجر به لرزش زیاد ماشین لباسشویی می شود.

خرابی و فرسودگی لاستیک دور درب لباسشویی الجی

شاید فکر کنید که لرزش ماشین لباسشویی ال جی چه ارتباطی به لاستیک دور درب دارد. اما بد نیست بدانید که زمانی که لاستیک درب لباسشویی فرسوده می شود، خشک می شود. این فرسودگی به عملکرد دیگ آسیب وارد می کند. همچنین بخش های داخلی دستگاه نیز به درستی کار نمی کند. نتیجه بی توجهی به فرسودگی لاستیک دور درب در نهایت منجر به لرزیدن لباسشویی می شود.

تست لرزش ماشین لباسشویی ال جی

تست لرزش لباسشویی ال جی یک پروسه برای اطمینان از عملکرد درست ماشین لباسشویی است. تست لرزش ماشین لباسشویی الجی طی یک سری مراحل و اجرای یک سری برنامه ها انجام می شود. هدف از انجام این تست تشخیص میزان لرزش لباسشویی در حالت های مختلف و نرمال بودن یا نبودن آن است.

در این فرآیند، پیچ و مهره های پشت ماشین لباسشویی به طور کامل بررسی می شود تا از سلامت و چفت بودن آنها اطمینان حاصل شود. همچنین تراز بندی لباسشویی بررسی می شود تا اگر دستگاه از تراز خارج شده بود؛ مجددا تراز شود.

لباسشویی را در یک سطح صاف و هموار باید قرار داد تا مطمئن شد که صدا و لرزش لباسشویی بخاطر ناهمواری کف آن نیست و اگر علت لرزش لباسشویی ال جی ناهموار بودن سطح کف بود برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب