شورشیان فارک کلمبیا گذاشته سلاح های خود را, اما تعداد فزاینده ای کشته می شوند

بزرگنمایی این تصویر Juan de Diós Quintero سابق فرمانده شورشی تبدیل کشاورز. قتل "را تولید مقدار زیادی

توسط MINERALNEWS در 17 بهمن 1398
بزرگنمایی این تصویر

Juan de Diós Quintero سابق فرمانده شورشی تبدیل کشاورز. قتل "را تولید مقدار زیادی از اضطراب" او می گوید. "ما بسیار نگران است." جان اوتیس برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جان اوتیس برای NPR

سبز دامنه کوه های آند در شمال کلمبیا کشاورزان در حال پرورش جوجه بز و گاو و رسیدگی به محصول ذرت. این یک تغییر قابل توجه از خود شغل قبلی: مبارزه با نیروهای دولت به عنوان اعضای یک مارکسیست چریکی گروه شناخته شده به عنوان انقلابی نیروهای مسلح کلمبیا با فارک.

هزاران نفر از چریک گذاشته سلاح های خود را تحت یک تاریخی 2016 قرارداد صلح به پایان رسید که 52 سال مبارزه است. در میان بسیاری از آن احکام است که یک نیاز است که دولت با ارائه حفاظت از اقدامات تلافی جویانه به ex-فارک مبارزان.

اما بسیاری از شورشیان سابق خود را می گویند پس از جنگ زندگی چیزی جز صلح آمیز است.

بیش از سه سال گذشته 181 مرخص چریک های فارک کشته شده اند مظنون به اقدامات تلافی جویانه و یا دیگر نمره-اقامت حملات به عنوان باندهای مواد مخدر و دیگران تنه برای قلمرو و نفوذ است. دوازده نفر از آنها شد که کشاورزان مشغول به کار در این تعاونی کشاورزی در نزدیکی آند شهر سانتا لوسیا راه اندازی شده توسط دولت برای کمک به حدود 100 سابق شورشیان انتقال به زندگی غیر نظامی.

بزرگنمایی این تصویر

یک شرکت تعاونی کشاورزی در نزدیکی آند شهر سانتا لوسیا راه اندازی شد توسط دولت کلمبیا برای کمک به حدود 100 سابق شورشیان انتقال به زندگی غیر نظامی. جان اوتیس برای NPR پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جان اوتیس برای NPR

Juan de Diós Quintero سابق فرمانده شورشی تبدیل کشاورز با یک بدن و صورت pocked با گلوله زخم پس از 30 سال مبارزه. حتی او می ترسم.

قتل "را تولید مقدار زیادی از اضطراب" Quintero می گوید به عنوان او خم در یک حصار چوبی در حالی که بازرسی یک گله بز. "ما بسیار نگران است."

مرگ و میر تا کنون در کلمبیا به مقدار یک بخش کوچکی از 13,000 چریک های فارک که خلع سلاح و تحلیلگران اشاره می کنند که در کشورهای در حال گذار از جنگ به صلح سابق مبارزان اغلب هدفمند در انتقام قتل.

اما کارلوس رویز که سران سازمان ملل متحد تیم نظارت کلمبیا روند صلح هشدار می دهد که این حملات در حال افزایش است و می گوید دولت "نیاز[s] به انجام یک کار بهتر."

در سال 2017, اولین سال پس از پیمان صلح امضا شد, 31 سابق شورشیان کشته شدند. که تعداد بیش از دو برابر افزایش به 65 در سال 2018 و شروع به پریدن کرد به 77 سال گذشته است.

"2019 بدترین سال از نظر خشونت علیه سابق رزمندگان" رویز می گوید NPR. "و متاسفانه 2020 شروع نمی شود متفاوت است." هشت سابق شورشیان فارک کشته شده اند و تا کنون این سال است.

برخی از قتل مقصر شناخته شده است در کلمبیایی تلخ در مورد بسیاری از آدم ربایی و قتل عام انجام شده توسط چریک های فارک در طول نیم قرن از جنگ داخلی.

ماه گذشته مقامات کلمبیا بازداشت یک سرهنگ بازنشسته ارتش و چهار سرباز را به اتهام مشارکت در 2019 تیراندازی مرگ Dimar تورس سابق چریکی فارک. وزارت دفاع در ابتدا به نام تیراندازی حادثه اما شواهد پدید آمده است که قبل از تیراندازی سربازان شده بود حفر یک قبر مخفی برای تورس.

بزرگنمایی این تصویر

مانوئل گونزالس یک فارک رهبر سیاسی سابق و فارک فرمانده آغوش یک دوست در مراسم تشییع جنازه پسرش سابق چریکی فارک مانوئل آنتونیو گونزالس در مدلین کلمبیا در ماه دسامبر. گونزالس بود به ضرب گلوله در نزدیکی منطقه ارضی آموزش و Reincorporation برای سابق چریک های فارک. خواکین سرمینتو/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
خواکین سرمینتو/خبرگزاری گتی ایماژ

در موارد دیگر مقامات سرزنش باندهای قاچاق مواد مخدر که به دست آورده اند کنترل بیش از مناطق روستایی است که یک بار توسط چریک. این گروه سعی در جذب شورشیان سابق و گاهی کشتن کسانی که حاضر به پیوستن به.

"وجود دارد پیر نمره به حل و فصل. وجود دارد رقابت برای کنترل ارضی. ممکن است فسخ شود استخدام" گفت: آدم see colombia travel, یک تحلیلگر در واشنگتن در آمریکای لاتین فکر می کنم تانک. "قتل واقعا به دنبال یک الگوی جز این که آنها رخ می دهد در مکان های استراتژیک برای تجارت مواد مخدر."

ماریا ویکتوریا للرنت که سر به بوگوتا مبتنی بر ایده هایی برای بنیاد صلح اتاق فکر می گوید پس از پیمان صلح امضا شد کلمبیا ارتش و پلیس ارائه تنها یک نشانه از حضور در سابق مناطق جنگی که در آن سابق چریک اسکان دارند. امنیت او می گوید: رو به وخامت است.

اختلافات میان سابق چریک نیز رانندگی خشونت. تحلیلگران می گویند که حدود 1,500 ]که در ابتدا گذاشته سلاح های خود را دوباره مسلح و در حال تلاش برای خرابکاری در روند صلح است.

ماه گذشته, کلمبیا با نیروهای امنیتی گفت: آنها به کشته شدن دو مظنون مرتبط به دوباره مسلح فارک جناح بودند که توطئه برای ترور رودریگو Londoño های فارک سابق فرمانده بالا. Londoño در حال حاضر سر فارک را در جناح چپ حزب سیاسی تاسیس و پس از قرارداد صلح امضا شد. او به طور خلاصه فرار رئیس جمهور در سال گذشته و در ادامه به شدت به حمایت از روند صلح است.

در مصاحبه با NPR, Londoño با اشاره به شکست توطئه علیه او توسط رفقای سابق خود به عنوان "غم" و "مایه تاسف است." هنوز هم او پین بسیاری از سرزنش برای افزایش مرگ و میر در دولت برای عدم محافظت از شورشیان سابق.

"ما نیاز به یک دولت است که مایل به پیروی از وعده های خود در توافق صلح" او می گوید. "تا زمانی که آنها لازم نیست که همه چیز خواهد بود بسیار دشوار است."

در واقع منتقدان ادعا می کنند که رئیس جمهوری کلمبیا Iván دوقو نشان داده علاقه کمی در پیمان صلح امضا شده توسط سلف خود, خوان مانوئل سانتوس, چه کسانی اهدا شد 2016 جایزه صلح نوبل.

اما دولت اصرار دارد در غیر این صورت. در اخیر کنفرانس خبری Emilio Archila اصلی دولت رسمی نظارت بر بازگشت سابق چریک به زندگی غیر نظامی گفت: باید وجود داشته باشد "بدون شک" که ایمنی خود را بالا دوقو دولت اولویت است.

ارتش و پلیس واحد نگهبانی 24 دولت-حمایت سایت در سراسر کلمبیا از جمله co-op در نزدیکی سانتا لوسیا که در آن سابق چریک هستند reintegrating و به زندگی عادی. دولت نیز فراهم می کند محافظان برای عالی رتبه سابق شورشیان. اما بیشتر آنها هیچ مقام رسمی حفاظت و بسیاری کشته شده اند و پس از آنها جرأت خارج اسکان مجدد مناطق.

در مزرعه co-op در نزدیکی سانتا لوسیا وجود دارد در حال رشد حس ترس. پس از یکی از اعضای سابق چریکی داریو Herrera بود به ضرب گلوله در اواخر ماه گذشته فارک سیاسی حزب و دولت توافق کردند به تخلیه بسیاری از مردم زندگی در اینجا — ex-چریک و اعضای خانواده — به یک منطقه امن تر.

در میان آنها Yerlis Ballesteros. پس از گذراندن 18 سال به عنوان یک جنگنده چریکی فارک او شده است افزایش دو فرزند او در co-op. در حال حاضر او را مضطرب است.

"آن را واقعا دشوار است برای خانواده ما برای رفتن به رختخواب در شب," او می گوید: "از ترس این که برخی از گروه مسلح آمده می تواند پس از ما."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن