چندین کشته در بمب گذاری طالبان در افغانستان دو روز بعد از بیمارستان حمله

افغانستان—طالبان مسئولیت شنبه برای یک کامیون بمب گذاری در افغانستان را در جنوب شرقی استان پکتیا که در سمت چپ پ

توسط MINERALNEWS در 26 اردیبهشت 1399

افغانستان—طالبان مسئولیت شنبه برای یک کامیون بمب گذاری در افغانستان را در جنوب شرقی استان پکتیا که در سمت چپ پنج مرده با توجه به افغانستان وزارت دفاع.

حداقل 20 نفر دیگر زخمی شدند که از جمله پنج پرسنل نظامی است.

بمباران می آید دو روز پس از حملات در بیمارستان زایمان در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار کشته و بیش از 50 نفر است.

روز پنجشنبه دولت آمریکا گفت: این اعتقاد افراطی شبه نظامیان سازمان دولت اسلامی "انجام شده وحشتناک حمله به یک بخش زنان و زایمان و یک مراسم تشییع جنازه در اوایل این هفته در افغانستان است."

"داعش نشان داده است یک الگو برای طرفداری از این نوع از حملات شنیع علیه غیرنظامیان است و یک تهدید برای مردم افغانستان و جهان" آمریکا و نماینده ویژه برای افغانستان آشتی زلمای خلیل زاد نوشت در توییتر.

مهاجمان ناشناس به حال هجوم به بخش زنان و زایمان یک بیمارستان در کابل در روز سه شنبه و باز آتش در زنان باردار, مادران و نوزادان, کشتن حداقل 24 نفر است.

کمک سازمان پزشکان بدون مرز تایید کرده است که یکی از آن افغان کارکنان یک ماما بود در میان تلفات این حمله در بخش زنان و زایمان.

طالبان گفت: آخرین بمب گذاری در افغانستان به دنبال یک تصمیم دولت برای از سرگیری حمله گروه های تروریستی است. می آید پس از طالبان و ایالات متحده به امضا قرارداد صلح در اواخر فوریه.

در اوایل این هفته رئیس جمهور اشرف غنی دستور نظامی این کشور به کوه تهاجمی علیه طالبان اصلی گروه های شبه نظامی در این کشور است. طالبان توصیف آن به عنوان یک "اعلام جنگ است."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب