اسرائیل چالش ها در مبارزه با کروناویروس در Ultra-Orthodox جوامع

بزرگنمایی این تصویر اسرائیل و افسران پلیس با پوشیدن دستکش و ماسک بررسي مقالات آنها به عنوان اعمال مح

توسط MINERALNEWS در 14 فروردین 1399
بزرگنمایی این تصویر

اسرائیل و افسران پلیس با پوشیدن دستکش و ماسک بررسي مقالات آنها به عنوان اعمال محدودیت در فوق العاده ارتدوکس یهودی محله در بیت المقدس روز سه شنبه طی یک جزئی مستند برای جلوگیری از گسترش عفونت کروناویروس. Menahem Kahana/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Menahem Kahana/خبرگزاری گتی ایماژ

برخی از مؤمن یهودی ارتدوکس جوامع آهسته بوده است به دنبال مستند سفارشات در اسرائیل کمک درایو افزایش coronavirus موارد است که مقامات در حال تلاش برای مهار.

شناخته شده در اسرائیل به عنوان المال یا خدا-fearers فوق العاده یهودیان ارتدوکس را تا حدود 12 درصد از جمعیت اسرائیل — اما آنها حساب تا آنجا که 60% از اسرائیل COVID-19 موارد بيمارستان برآورد. بیش از 6000 اسرائیلی ها آلوده شده اند و حداقل 25 فوت کرده اند.

این روز نقطه عطفی برای جامعه به رهبری, پس از یک خاخام ارشد در نهایت خواست پیروان خود را به اطاعت از دولت مستند سفارشات. بسیاری در جامعه اولترا ارتودکس تنها پیروی از دستورات خاخام نه مقامات بهداشت و هفته بسیاری از نادیده گرفته دولت ممنوعیت برابر بزرگ عروسی و دعا خدمات. برخی خود را ندارد و یا گوشی های هوشمند تلویزیون های پیشرو مقامات و داوطلبان برای استخدام روش های جایگزین برای بدست آوردن کلمه را در مورد پیشگیری از عفونت.

"آیا برگزاری یک جمع نماز! را جمع آوری برای مطالعه در کنیسه ها و حوزه های علمیه! هر کسی که مخالف پزشکان و مقامات بهداشت دستور به محافظت در برابر coronavirus در نظر گرفته شده است که اگر توطئه قتل و شما باید به نوبه خود او را به مقامات!" شد ثبت اعلام توسط زکا واکنش اضطراری سازمان که داوطلبان را از طریق ultra-Orthodox محله های این هفته رادیو و تلویزیون هشدار از ماشین بلندگو.

"در حال حاضر من می بینم یک مادر و یک کودک در حال عبور از خیابان رفتن به یک فروشگاه" زکا دیوید رز خود را فوق العاده ارتدوکس گفت: NPR با تلفن از ماشین. "برخی از مردم آگاه هستند از چه شدید این طاعون است از رفتن در اطراف."

"قاتلان" فریاد یک پوستر گچ بری در ultra-Orthodox محله خطاب به کسانی که سرپیچی از دستورات دولت به کنیسه ها و مدارس.

فلور حسن-Nahoum معاون شهردار اورشلیم به سازماندهی پوستر در ظرفیت.

در نشست اخیر در شهر هال او می گوید: "یکی از افراد مسن ultra-Orthodox اعضای شورای شهر گفت: 'شما در حال درخواست ما برای انجام همه چیز را در برابر آنچه عقل از سر فرزانگان ما بگویید ما را به انجام.' آن بوده است بسیار دشوار است با فوق العاده ارتدکس جامعه به دلیل آن را فقط درخواست آنها را به رفتن در برابر همه چیز را می دانند و همه چیز هستند."

جامعه تبدیل به rabbinic متون یهودی قانون برای راهنمایی در چالش های زندگی — اما وقتی که می آید به coronavirus های rabbinic ادبیات آمده است ، آفت و مصیبت از گذشته هرگز پنجه در انزوا. و اجتماعی فاصله آناتما به یهودی ارتدوکس جمعی راه زندگی است.

بسیاری در جامعه فقیر هستند و خانواده ها می تواند شامل به عنوان بسیاری از هفت یا هشت فرزند, همه زندگی در دو یا سه اتاق خواب آپارتمان. برای جلوگیری از گسترش ویروس به راحتی در خانه, مقامات در حال آماده سازی هتل ها به قرنطینه سالم بستگان افراد مبتلا به COVID-19.

این ویروس همچنین ضربه فوق العاده ارتدکس جوامع در ایالات متحده, اما در اسرائیل, بحران برجسته طولانی در حال اجرا اصطکاک بین دولت و جامعه و رهبران برخی از آنها در ابتدا رد کرد دولت coronavirus مستند سفارشات.

"اسرائیل یک دولت یهودی در یک طرف اما نمی معتقدان نسخه ای از یهودیت است که Haredi جامعه می خواهم برای دیدن در رفتن" گفت: ultra-Orthodox خاخام Yehoshua Pfeffer, یک مدرس در دانشگاه عبری اورشلیم. "برخی از اسرائیل مقررات و قوانین هستند دیده می شود مهار یا محدود از Haredi راه زندگی است."

به عنوان ویروس آمار این کشور در ماه گذشته اسرائیل وزیر بهداشت Yaakov Litzman مطرح در بروکلین نیویورک و خود را فوق العاده ارتدکس — تلاش برای متقاعد کردن خاخام نه اجازه می دهد که یهودیان در قرنطینه به در کنیسه گردهمایی برای پوریم تعطیلات. اما تا این هفته او نیز مجاز نماز تجمعات به ادامه — حتی اگر در مورد یک چهارم از اسرائیلی موارد عفونت قرارداد شد و در کنیسه ها به گفته خود وزارت بهداشت.

با ویروس موارد افزایش Haredi روزنامه در اسرائیل زد عکس از اعضای جامعه که در نیویورک و لندن و پاریس و اسرائیل و جامعه تبدیل به یک گوشه.

این هفته پیشرو Haredi خاخام خایم Kanievsky تغییر ذهن خود را و گفت: پیروان او باید خود منزوی و کسانی که چشم پوشی از دولت مستند باید در نظر گرفته شود به عنوان توطئه قتل است. شهردار فوق العاده ارتدوکس شهر " بنی Brak در نزدیکی تل آویو خواسته ساکنان آخر هفته گذشته برای جلوگیری از نماز تجمعات.

برخی از فوق العاده ارتدکس اسرائیلی ها هنوز شک و تردید. یوئل Krois که زندگی در بیت المقدس Mea Shearim محله فوق العاده ارتدوکس سنگر و استحکامات گفت: او به نگه داشتن خانواده خود را در داخل بیشتر اما نمی اعتماد دولت عفونت آمار.

"هر کس یک بیت بیمار و یا سالمند باید مراقب باشید و نباید ترک خانه و هیچ کس نباید به آنها مراجعه" Krois گفت: "اما منع جوانان از خرید چیزی است که در خیابان و یا دعا که در حال حاضر بیش از حد است."

برخی از فوق العاده ارتدکس یهودی فریاد زد: "نازی ها!" عنوان پلیس راهپیمایی از طریق یک محله " بیت این هفته توزیع جریمه بزرگ — برخی از بیش از 1000 $ — برای کسانی که نادیده گرفتن این مستند. برای تحمیل مستند پلیس راه اندازی ایستگاه های بازرسی در ورودی به برخی از فوق العاده ارتدکس مناطق و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای به اجرا درآوردن قوانین حتی استقرار نارنجک برای متفرق کردن جمعیت.

"اگر آنها بسته شده اند و از سه هفته پیش در راه است که ما خواسته آنها را به ما خواهد بود از دیدن خیلی کمتر شماره امروز" حسن-Nahoum بیت المقدس معاون شهردار NPR گفت. "آنها خیلی دیر به این."

سامی Sockol کمک به این گزارش از اورشلیم.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب