بزرگنمایی این تصویر

در نمای ویتنبرگ کلیسای شهر در آلمان, امداد رسانی به تصویر می کشد یهودیان و یک خوک بزرگ است که در قلب و جنجال در یک نبرد قانونی. ینس مایر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

ینس مایر/AP

قرون وسطی مجسمه سازی از یهودیان درگیر در اعمال زشت و ناپسند با یک خوک به نظر می رسد در این نما از یک تاریخی, آلمانی, کلیسا که در آن مارتین لوتر موعظه. روز سه شنبه دادگاه را رد کرد, یک یهودی به تلاش برای حذف توهین آمیز مجسمه سازی.

مجسمه سازی در آلمان شرقی شهر ویتنبرگ, به تصویر می کشد یک خوک احاطه شده توسط یک گروه از مردم یهودی با برخی از شیرخوار در حیوان سرشیشه و یک مرد به دنبال زیر دم آن است. این یکی از شناخته شده ترین نمونه از قرون وسطی هنر عامیانه شناخته شده به عنوان یک Judensau — معنی یهودیان ایجاد و اعتقاد بر این است به حداقل 1290.

بزرگنمایی این تصویر

سنگ قرار داده شده در یک یادبود هولوکاست بود که بر روی زمین نصب شده در کنار کلیسای ویتنبرگ در سال 1988. ینس مایر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

ینس مایر/AP

قاضی Volker Buchloh گفت: مجسمه سازی باقی می ماند چرا که زمین در زیر آن وجود دارد و یک یادبود و ادای احترام به 6 میلیون یهودی که در طول هولوکاست جان سپردند. Buchloh گفت که در حالی که مجسمه سازی بود و در واقع در اصل به معنای به عنوان یک توهین جایگاه خود را در زمینه این یادبود خنثی این معنی است.

مایکل Düllmann عضو برلین جامعه یهودی, تماس, مجسمه سازی توهین آمیز و شکایت محلی محله به آن را حذف در سال 2018 است. دادگاه منطقه از دسوا-رسلا رد ادعای او در ماه مه گذشته و از او به دادگاه تجدید نظر تصمیم گیری. در حال حاضر که بالاتر دادگاه منطقه ای در نومبورگ زده کردن خود تجدید نظر او در نظر دارد به این پرونده به دادگاه بالاتر است.

بزرگنمایی این تصویر

شاکی مایکل Düllmann منتظر قبل از دادگاه بالاتر از دادگاه منطقه ای در نومبورگ آلمان در ژانویه. 21. او استدلال می کند که ویتنبرگ مجسمه توهین آمیز نسبت به یهودیان. ینس مایر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

ینس مایر/AP

Düllmann معتقد است این مجسمه باید در لوتر خانه موزه در ویتنبرگ.

“تمام موضوع است و هنوز تمام نشده” Düllmann می گوید. “این یک کلیسا یک مکان مقدس. شما نمی توانید آن را مخلوط با چنین شرم آور حمله به یهودیان.”

به جنجال کشیده شده توجه به زشت یادگاری از گذشته است و مجبور کلیسای لوتری به طور علنی بررسی تاریخ آن از یهودی ستیزی در زمانی که یهودیان آلمان جامعه تقبیح حملات علیه یهودیان در این کشور است.

در اروپا دیوار برای قرن ها

به عنوان بسیاری از 30 چنین تصاویری توسط یک هنرمند آلمانی را شمارش هنوز نمایش داده شده در کلیساها در آلمان و کشورهای دیگر از جمله اتریش و فرانسه و سوئیس است.

بسیاری از این تصاویر در اصل در داخل کلیساها و قرار بود به عنوان اخلاقی آموزش, اصرار مسیحیان نه به دنبال نمونه ای از یهودیان ، در نهایت با این نسخهها کار شروع می شود قرار داده شده در نمای کلیسا در اماکن عمومی و ثروتمند در خانه های خصوصی.

توسط قرن 18 اشیاء معمولی مانند کارت های بازی ممکن است از ویژگی های این تصویر از یهودیان تراکم در اطراف یک خوک را به قسمت های پایین تر.

برای صدها سال نقاشی زیادی از یهودیان با یک خوک تزئین پل برج در فرانکفورت که در آن آن را به حال تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی تا شهرستان پاره کردن آن در سال 1801.

تصاویر در نظر گرفته شده برای به تصویر کشیدن یهودیان به عنوان کثیف, حریص, کمتر از انسان است. چرا که ناظر یهودیان نمی خوردن گوشت خوک آن اضافه شده یکی دیگر از لایه ای از توهین. کلمه “Judensau” خود را در نظر گرفته است بسیار توهین آمیز اصطلاح گاهی اوقات استفاده می شود توسط نازی ها.

امروز بسیاری از باقی مانده آثار آسیب دیده و یا به شدت سالخورده و tucked دور در گوشه کلیساها. این ویتنبرگ مجسمه سازی با این حال قابل مشاهده است و به خوبی حفظ شده adorning یک کلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو.

مارتین لوتر با اشاره approvingly به آن در ضد سامی نوشته. در 1570 پس از لوتر راه اندازی پروتستان یک لوتر نقل قول اضافه شد به مجسمه گفت:”Vom Schem Hamphoras” که شامل یک متلک اشاره به یک نام عبری برای خدا.

بزرگنمایی این تصویر

این Stadtkircheیا کلیسای شهر از ویتنبرگ در شرق آلمان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو. مارتین لوتر موعظه در کلیسا و با اشاره به ضد سامی مجسمه سازی در نوشته های خود را. ینس مایر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

ینس مایر/AP

“متعلق در موزه”

یک کمپین برای حذف ویتنبرگ مجسمه سازی آغاز شد و در سال 2017 در طول جشن به مناسبت 500 سالگرد اصلاحات با یک درخواست و اعتراض در مقابل کلیسا. تظاهرات و Düllmann به طرح دعوی کشیده اند با توجه به مجسمه سازی و باعث برجسته کلیسا و مقامات دولتی را به مخالفت با مواضع در آن است.

فلیکس کلاین فدرال آلمان ستیزی کمیسر گفت: در ماه نوامبر که مجسمه “متعلق در موزه” و باید از کلیسا. این شهر ویتنبرگ کلیسا, کشیش, یوهانس بلوک و محلی بسیاری از محله های کشیش نشین آن اعتقاد دارند باید باقی می ماند. منطقه لوتری اسقف فریدریش Kramer نفع خود برداشت.

“من آن را غیر قابل تحمل او گفت:” در یک مصاحبه رادیویی در ماه ژوئن گذشته “که در یک محل مرکزی برای ما پروتستان وجود دارد یک دروغ بر روی دیوار. این بنای تاریخی همچنان به موعظه.”

بزرگنمایی این تصویر

کشیش یوهانس بلوک ویتنبرگ کلیسای شهر معتقد است توهین آمیز تصویر به تصویر می کشد یهودیان با یک خوک باید باقی می ماند در کلیسا. ینس مایر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

ینس مایر/AP

اما برخی از مورخان اختلاف نظر دارند.

“این وحشتناک است, ثبت نام, اما تنها کسانی که ضد سامی را در پیدا کردن آنچه آنها می خواهند در آن می گوید:” مایکل Wolffsohn برجسته یهودی آلمانی مورخ. “ما به این نظر شرم و آن را پنهان نمی کنند. اگر شما حذف این خاطرات شما یک بار دیگر شهدا از کسانی که در ادامه به شناسایی و با آنها.”

بسیاری از ناظران معتقدند که در تصمیم گیری چه چیزی برای انجام با این مجسمه کلیسای لوتری باید پیاده روی یک خط ریز بین به نظر می رسد به چشم پوشی توهین تصویر و ظاهر شدن به ماست مالی کردن تاریخ کلیسا از شورش بر ضد دیگر است.

“اگر کلیسا بودند به مجسمه من مطمئن هستم که بسیاری از مردم می گویند آنها می خواهند به تمیز کردن لوتر تصویر و پاک کردن بسیار تاریک اصلاح طلب می گوید:” Christiane Hennen هنر یک مورخ در مارتین لوتر در دانشگاه ویتنبرگ که همچنین یک عضو کلیسا. لوتر یهودی ستیزی “سخت است اما واقعیت آن است که,” Hennen می گوید. “این ممکن است به تنها بخش هایی از تاریخ است. بهتر است به توضیح معنی و تمامی لایه های این مجسمه.”

یهودی ستیزی امروز

آن را نه فقط در آلمان تاریخ است که باعث واکنش های قوی به این نسبتا مبهم بنای تاریخی است. نشانه های وجود دارد که یهودی ستیزی در آلمان افزایش یافته است و در سال های اخیر است.

بزرگنمایی این تصویر

یک ضد سامی مجسمه سازی از قرون وسطی نمایش داده شده در یک کلیسا در ویتنبرگ آلمان. دادگاه حکم داد که این می تواند باقی می ماند اما یک مرد یهودی مصمم است به آن را حذف. Annegret Hilse/ایسنا پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

Annegret Hilse/ایسنا

در اکتبر. 9 سال گذشته یک مرد از ایالت زاکسن-آنهالت در کشور که در آن ویتنبرگ واقع شده است, ارسال شده یک ضد سامی درد دل حاضر و پس از آن حمله به یک کنیسه در شهر هاله در مقدس یهودیان بعد از یوم کیپور کشتن دو.

ضد یهودی و حوادث از جمله سخنرانی نفرت و ضد یهودی گرافیتی, افزایش نزدیک به 20% بین 2017 و 2018 با توجه به آلمان وزارت کشور.

یک مطالعه در پاییز گذشته توسط کنگره جهانی یهودیان دریافتند که بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی برگزار ضد اعتقادات سامی.

در عرصه سیاسی راست جایگزین برای آلمان حزب AfD ساخته شده است دستاوردهای به خصوص در بخش هایی از شرق سابق آلمان است. این حزب موفق به کسب 24 درصد آرا در سال 2016 دولت انتخابات در زاکسن-آنهالت.

اگر چه AfD رهبران را علنا انکار ستیزی برجسته حزب عدالت و ساخته شده اند بی اعتنا نظرات در مورد آلمان یاد فرهنگ و اهمیت جنایات نازی ها. پارتی, co-founder الکساندر Gauland توصیف کرده است آمیزه به عنوان تنها “یک پرنده مدفوع” در تاریخ آلمان.

برخی در آلمان کوچک جامعه یهودی ببینید یک ارتباط نزدیک بین باستان و مدرن ستیزی.

“یهودی نفرت بخشی از DNA از فرهنگ اروپایی می گوید:” Sigmount Königsberg برلین جامعه یهودی کمیسیون در ستیزی. “آنچه می بینید ستیزی امروز, پیر ضد یهودیت اما پیچیده شده در شکل مدرن.”

تاریخی دشنامها که بازیگران یهودیان به عنوان فرزند-قاتلان یا انگلی شمرد, Königsberg ادعا باقی بماند به عنوان سخت انتقاد از اسرائیل و تئوری های توطئه مربوط به روتشیلدها و دیگر بانکداران.

Steffen Klävers یک مشاور در آموزش و پرورش یهودی فروم برای دموکراسی و علیه یهودی ستیزی در مونیخ می بیند ارتباط بین مجسمه سازی و معاصر یهودی ستیزی.

“این مجسمه نشان می دهد تداوم یهودی ستیزی” می گوید Klävers. “مطالب ضد سامی کلیشه باقی می ماند همان. این اثر نه تنها قابل مشاهده بر روی دیوارهای این کلیسا بلکه در خیابان های آلمان است. مانند در خیابان های هلی من می گویند.”

سرنوشت ویتنبرگ مجسمه سازی همچنان نامشخص است. Düllmann مصمم است به فشار مورد او.

“ما درخواست تجدید نظر را به بالاترین دادگاه مدنی در آلمان فدرال دادگاه عدالت در کارلسروهه,” Düllmann می گوید. “سپس ما بیشتر خواهد شد و به دادگاه قانون اساسی و سپس در صورت لزوم به اتحادیه اروپا دادگاه حقوق بشر در استراسبورگ.”

هر آنچه در آینده احکام کلیسا ممکن است تصمیم خود را در آن به مجسمه پایین. این مجسمه بیش از 20 فوت تا کنار کلیسا و نیمه پنهان با یک درخت اما تبلیغات از محاکمه است درخشید خشن کانون توجه بر روی آن.

مسیحی Staffa از کلیسای لوتری کمیسیون برای مبارزه با یهودی ستیزی معتقد است برخی از این توجه ممکن است مفید باشد.

“اگر شما مجسمه را پایین قرار داده و آن را نزدیک تر به مردم می گوید:” Staffa “آنها را وادار به می دانم برای اولین بار چه زشت است, چگونه واقعا بد است.”

tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im