ناپدید پاکستان باید قهرمانان جدید: زنان جوان

بزرگنمایی این تصویر ادریس ختک ناپدید شده در ماه نوامبر است. او که در تصویر با دختران تالیا خان و Shu

توسط MINERALNEWS در 31 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

ادریس ختک ناپدید شده در ماه نوامبر است. او که در تصویر با دختران تالیا خان و Shumaisa (در پس زمینه) در جولای 29, 2015 در اسلام آباد. Mahnoor خان پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Mahnoor خان

زمانی که تالیا ختک بود همراه از وسیله نقلیه خود را با مردان در لباس شخصی در ماه نوامبر او در آنجا ماند آرام از ترس او می تواند آسیب خود را ربایان اگر او صحبت کرد. ماه بعد محل نگهداری او هنوز ناشناخته او متوجه شد پدرش ادریس ممکن است هرگز منتشر خواهد شد بدون یک مبارزه است.

بزرگنمایی این تصویر

تالیا Khan Khattak, صحبت کردن, نوشتن مقالات و ساخت فیلم در امید پیدا کردن پدرش. عکس از دسامبر 2019 در ماه پس از پدرش ناپدید شد. شیخ Nouman پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
شیخ Nouman

بنابراین در مارس مصری ساخته شده ویدئوها و نوشت: مقاله در مورد پدرش سرنوشت. در انجام این کار 20 سال پیر شد بخشی از یک گروه از زنان جوان در پاکستان که پدید آمده در خط مقدم مبارزه با ناپدید شدن. آنها قادر به در این نبرد چرا که حتی اگر نیروهای امنیتی به طور فزاینده ای سنگین دست آنها کمتر به احتمال زیاد برای صدمه زدن به این زنان بیش از مردان بستگان ناپدید شد.

"مردان ما نمی تواند در مقابل می گوید:" Sammi بلوچ, 22, که پدر نورالدین محمد, ناپدید بیش از یک دهه پیش از این استان فقیر بلوچستان است که در آن یک سطح پایین شورش. "زمانی که آنها می آیند در مقابل آنها نیز خواهد شد ربوده شده توسط دولت است."

زنان پیشرو تظاهرات صحبت کردن با رسانه ها در ساخت فیلم ها و به اشتراک گذاری تصاویر از بستگان مرد که رفته اند گم شده است. این است که جدید می گوید: عمر Waraich جنوب آسیا و مدیر سازمان عفو بین الملل. زنان در حال بازی با یک نقش سیاسی که تقریبا مجبور شده اند بر آنها" او می گوید: "چرا که آنها احساس می کنید که مگر آنها صحبت کردن از طرف خود و پدران و یا برادران خود هیچ کس دیگری خواهد شد."

Wariach می گوید این ناپدید شدن پدید آمده پس از پاکستان پیوست و ایالات متحده در جنگ با ترور پس از 9/11. آن شروع مشکوک به اعضای گروه های افراطی در سراسر مرز پاکستان و افغانستان. در حال حاضر "این چیزی است که رسیده به پاکستان سرزمین," او می گوید. "هیچ جامعه بخشوده شده است در سال های اخیر است." سازمان های پاکستان قدرتمند ترین نهاد – ارتش – آیا اعتقاد به پشت بسیاری از ناپدید شدن, Wariach می گوید. کسانی که گرفته شده به نظر می رسد اکثریت مردان و شامل منتقدان نظامی, فعالان حقوق بشر, کسانی که مستند ناپدید شدن, حامیان جنبش قومی در پاکستان استانها – آیا آشکار جنبش های جدایی طلب و کسانی که به سادگی تماس برای اطلاعات بیشتر استانی قدرت. بیشتر قدرت در پاکستان گردید.

در سال 2011 در پاکستان ایجاد یک کمیسیون قضایی برای بررسی ناپدید شدن, شروع با 136 مورد ، نه سال در آنها بررسی بیش از 6500 حوادث و در ماه دسامبر این کمیسیون گفت: 2,400 مردم باقی مانده حساب نشده. این اعداد و ارقام به احتمال زیاد یک undercount گفت: Zohra Yusuf برجسته فعال حقوق بشر به دلیل بسیاری از خانواده های افراد ناپدید شده اعتماد نیست و کمیسیون – به طوری که آنها نمی گزارش این موارد است.

نخست وزیر عمران خان که یک بار اعتراض بسیاری از ناپدید شدن تصویب پیش نویس قانون در 2018, جرم عمل اما آن را تا به حال ورشکستگی است. Wariach می گوید که چون پاکستان قدرتمند ترین نهاد نظامی است که در پشت بسیاری از ناپدید شدن. "قدرت واقعی در اختیار نیروهای مسلح – و آنها نمی خواهند برای دیدن پاسخگویی برای نیروهای مسلح."

ختک بود وابسته به یک حزب سیاسی. او می خواهم انجام تحقیق و پژوهش برای سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین المللی در پاکستان و افغانستان است. اما در کشور گفت: پدر او انجام نداده است که نوع کار و او آگاه از هر گونه تهدید به او را.

در ماه نوامبر هنگامی که ختک و به او گفت که پدر او که قرار بود با قطار در سراسر پاکستان برای یک کنفرانس او نگران بود در مورد او چون هفته قبل راه آهن, آتش, کشته و ده ها تن از مردم است.

"او بسیار محافظ پدر و مادر می گوید:" در کشور ، پدر او مطرح شده دو دختر خود را پس از آنها کودکان بودند – پس از او و مادر خود را طلاق گرفته و او بازگشت به زادگاهش روسیه است. "او انجام تقریبا همه چیز: پخت و پز و تمیز کردن همه چیز."

پدر او وعده داده شده به تماس در هر ساعت در طول روز سفر با قطار, اما تنها به نام یک بار. "او صدا های عجیب و غریب و با عجله و گفت: او می خواهم خود را از دست داده و شارژر." چند روز بعد یکی از دوستان او را فرستاده متن: "این اولین جمله ای بود که من متاسفم پدر خود را ربوده شد" او به یاد می آورد. "من فکر کردم آن را یک شوخی بود."

آن نبود. آن پدید آمده است که کشور را از خانواده پنهان شده بودند اخبار امید او منتشر خواهد شد قبل از او پیدا کنند. ختک می گوید خانواده اش نیز از او خواست برای آرام ماندن در حالی که یک وکیل ثبت یک جسم دادخواست در محلی دادگاه عالی خواستار به می دانم که در آن او پدر برگزار شد. "ما حتی نمی باید در مورد آن صحبت درباره آن فکر می کنم" او به یاد می آورد که گفته بودن.

اما در دادگاه, نمایندگان, دولت, سازمان های امنیتی را تکذیب کرد آنها تا به حال پدر خود را با توجه به حقوق, گروه مدافعان خط مقدم. سپس همه گیر رسید. ختک را تعطیل و او بازگشت به خانه دوران کودکی خود را. آن خالی بود و بدون شوهر است. "این زمانی است که من در واقع متوجه شدم هیچ صفحه اصلی برای بازگشت به" ختک می گوید.

او تصمیم گرفت به سرپیچی از خانواده گسترده خود را و صحبت کردن به این امید که ممکن است لرزش پدرش ربایان به آزادی او را. خطر که آنها را به او صدمه دیده است او تصمیم گرفت به حال گرفته شود.

در ماه مه نرم-صحبت ختک و ضبط یک ویدیو در اردو توضیح پدرش ربوده شد. سازمان عفو بین الملل به او کمک کرد تا یکی دیگر از ویدئو برای روز پدر. "این روز پدر, من نمی دانم اگر پدر من زنده است. من نمی دانم اگر او تا به امروز غذا" او بازگو کرد.

عفو به او کمک کرد تا قلم سرمقاله منتشر شده در روزنامه های مستقل. او فعالیت وادار U. N. کارشناسان حقوق بشر به دولت پاکستان در نامه سرگشاده ای که آنها را "وحشت زده" توسط پدرش ناپدید شدن.

زنان جوان دیگر نیز صحبت کردن مانند بلوچ 22 ساله دانشجو که رهبری اعتصاب غذا, سرمقاله نوشته شده و به تازگی به رهبری یک تظاهرات توسط زنان جوان است. زنان دیگر مانند Mehrang بلوچ, Hasiba Qambrani و سیما بلوچ صحبت با رسانه ها در مورد از دست رفته خود عزیزان.

به نظر می رسد زنان در حال ساخت یک تفاوت. در ماه ژوئن یک حزب از بلوچستان که در آن ناپدید شدن هستند و اکثر مکرر خارج از ائتلاف حاکم گفت: دولت انجام نداده بود به اندازه کافی برای حل و فصل این مسئله است. "مردم می خواهند این کار نیاز به خطاب" گفت: سانا الله بلوچ یک سناتور با حزب ملی بلوچستان.

اما زنان بلوچ می گوید: تاثیر واقعی خواهد بود دیدن و دانستن سرنوشت خود را. او ترس او کشته شد. "اگر شما پدر من کشته و سپس به ما بگویید که در آن او به خاک سپرده شده است" او مشتاق به او بگویید که پدر گرد آمده بودند ، "بنابراین ما وجود دارد و ما را برآورده کنیم که پدر ما است نه بیشتر."

ختک تا به حال بیشتر موفق باشید. هفت ماه پس از پدرش ناپدید نظامی مقامات امنیتی او را بازداشت متهم به نقض این کشور قانون اسرار رسمی. این بدان معنا نیست که او به زودی منتشر می شود – و یا در همه. اما در کشور امیدوار در برابر امید. "هر زمان که وجود دارد یک دست کشیدن بر روی دروازه" او می گوید: "من فکر می کنم شاید از آن خواهد شد پدر من از آمدن به خانه."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب