اسپانیایی, استعماری, بناهای سوخت نژاد نزاع ما در جنوب غربی

ریو رانچو, N. M. - مجسمه اسپانیایی فاتح Don Juan de Oñate در حال حاضر در انبار پس از تظاهرکنندگان در نیومکزیکو

توسط MINERALNEWS در 7 تیر 1399

ریو رانچو, N. M. - مجسمه اسپانیایی فاتح Don Juan de Oñate در حال حاضر در انبار پس از تظاهرکنندگان در نیومکزیکو را تهدید به سرنگونی آنها. معترضان در کالیفرنیا را پایین کشیده مجسمه های اسپانیایی missionary Junipero Serra, و در حال حاضر مدارس و پارک ها و خیابان ها به نام بعد از کاشفان اسپانیایی روبرو هستند نامشخص آتی.

به عنوان مجسمه ها و بناهای تاریخی در ارتباط با برده داری و دیگر ناقص لحظات در تاریخ ملت آمده غلت پایین در هر دو دست معترضان و در برخی موارد تصمیم گیری های سیاستمداران جنبش در جنوب غربی آمریکا تبدیل توجه خود را به نمایندگی از استعمار اسپانیا آمار و ارقام طولانی تکریم توسط برخی از اسپانیایی ها اما منفور توسط بومیان آمریکایی است.

معترضان می گویند آمار و ارقام مانند Oñate که منجر اوایل اسپانیایی اعزامی به حال و روز نیومکزیکو نباید جشن گرفت. آنها نقطه به Oñate را سفارش به حق پا قطع 24 اسیر قبیله ای رزمندگان پس از هجوم سربازان Acoma پوبلو. که حمله رسوب داده شد با کشتار Onate برادرزاده.

آنها می گویند اسپانیایی دیگر چهره های نظارت اسارت از جمعیت بومی و تلاش برای یاغی خود را به شیوه های فرهنگی.

برخی از اسپانیایی ها که ردیابی اصل و نسب خود را به اوایل اسپانیایی مهاجران می گویند از بین بردن اشکال جسمانی خودت منع کن Oñate و دیگران به مقدار پاک کردن تاریخچه — تاریخچه پیچیده هر دو خدشه دار جنایات علیه مردم بومی و مشخص شده توسط دشوار سفر است که بسیاری از خانواده های ساخته شده برای وعده یک زندگی جدید و یا برای فرار از آزار و اذیت در اسپانیا.

که تاریخ همچنان محکم بافته شده را به نیومکزیکو پارچه به عنوان بسیاری از آمریکایی های بومی Pueblos هنوز شناخته شده با نام داده شده به آنها توسط اسپانیایی و بسیاری از ادامه تمرین کاتولیک — چیزی حتی پوبلو رهبران اذعان کرد.

"نیومکزیکو است که جایگاه ویژه ای برای همه ما است. ما همه همسایه است. ما به اشتراک گذاری مواد غذایی ما با هم کار کنند و در بسیاری از موارد ما روابط خانواده بازگشت نسل" گفت: J. Michael Chavarria رئیس همه پوبلو شورای حکام و فرماندار شهرستان سانتا کلارا پوبلو.

در اوایل این ماه تظاهر کنندگان تلاش کردند به پاره کردن یک Oñate مجسمه در خارج یک Albuquerque museum با استفاده از زنجیر و pickax. یک مبارزه است که شکست منجر به تیراندازی که زخمی یک مرد است. بعد آلبوکرک حذف مجسمه قرار داده و آن را در ذخیره سازی.

یکی دیگر از Oñate مجسمه برداشته شد ریو ارریبا مقامات شهرستان ها جلوتر از برنامه ریزی اعتراض است که به دنبال حذف آن رسم ستایش از فعالان و برخی از پوبلو رهبران.

آلبوکرک شهر, عضو شورای سینتیا Borrego که اسپانیایی اذعان کثیف جنبه های تاریخچه ای و در طول یک شهر-اسپانسر نماز و درمان رویداد باعث تظاهرات.

"ما همچنین باید به یاد داشته باشید کسانی که زمان جنگ ... اما ما نمی توانیم به عقب 500 سال," او گفت:.

دانیل Ortiz, 58 بازنشسته مشاور مالی در سانتا فه می تواند خود را ردیابی ریشه خانواده بیش از 14 نسل. او گفت: این مجسمه' حذف مقدار به anti-اسپانیایی تمایلات و اخراج اسپانیایی' سهم منحصر به فرد برای منطقه است.

"این کار از یک رادیکال بومی آمریکا در گروه ما نیست Pueblos," اورتیز گفت. "آنها ربوده سیاه زندگی مهم جنبش ما و انگلیس و رهبران ترس بیش از حد ایستادن به آنها."

اورتیز است که منجر به یک درخواست اینترنتی تماس برای بناهای' بازگشت.

دیگران گرفته اند به رسانه های اجتماعی به تماس خرابکاری یک عمل "Hispanicphobia" لینک دادن آن به ضد مهاجر شدند.

حتی سفارت اسپانیا در ایالات متحده وزن در و گفت که دفاع از اسپانیایی میراث یک اولویت و آموزشی تلاش های خود ادامه خواهد داد برای: "واقعیت از تاریخ مشترک ما را به بهتر شناخته و درک شده است."

کاشفان اسپانیایی اولین کسانی بودند که اروپایی ها به پا مجموعه در حال حاضر روز جنوب غربی آمریکا. آن آغاز شده و با اعزامی در 1540s به اسپانیایی جستجو برای افسانه هفت شهر طلا. چند دهه بعد استعمار یافت و سانتافه تاسیس شد به عنوان یک دائم سرمایه در سال 1610.

حکومت اسپانیا بر مکزیک جدید خاک به طول انجامید در حدود دو قرن تا زمانی که منطقه به طور خلاصه بخشی از جمهوری مکزیک قبل از آن بیش از ایالات متحده

اسپانیا را پایدار نگه دارید بیش از خاک ساخته شده و آن را بر خلاف مناطق دیگر در جنوب غربی و در را باز کرد برای یاد اسپانیایی تحت تاثیر قرار.

برخی از محققان می گویند این پدیده بزرگداشت مرتبط است به تلاش های که منشأ بیش از یک قرن پیش به عنوان اسپانیایی ها سعی در متقاعد کردن سفید و اعضای کنگره که جدید مکزیک باید تبدیل به یک دولت است.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

در طول قرن 19 مردم سفید نقل مکان به خاک برگزار شد و نژادپرستانه نمایش به سمت منطقه بومی آمریکا و مکزیک, آمریکا, جمعیت, به گفته جان Nieto-Phillips نویسنده کتاب "زبان خون: ساخت اسپانیا و آمریکا هویت در نیومکزیکو 1880s-1930."

"آنها با تمسخر به ویژه این جمعیت به عنوان mongrels و مخلوط با خون بودند که ناتوان از حاکم خود گفت:" Nieto-فیلیپس تنوع و شمول معاون شهردار در دانشگاه ایندیانا.

به عنوان یک نتیجه, Nieto-فیلیپس گفت: نخبگان اسپانیایی در این منطقه در زمان بر روی یک صرفا اسپانیایی آمریکایی هویت خود را بیش از مخلوط میراث به عنوان وسیله ای برای در آغوش سفیدی. برخی از اسپانیایی ها اقتباس مفاهیم مورد "خالص" در اسپانیایی خون به عنوان بخشی از جنبش اصلاح نژاد است که در اوج خود در دهه های 1920 و '30s به استدلال می کنند آنها با نژاد متفاوت از دیگر قومی مکزیکی در تگزاس و کالیفرنیا, او گفت:.

این یک هویت است که تا امروز ادامه دارد. این conquistador تصویر به نظر می رسد در دانشگاه نشانها کامیون در حال حرکت شرکت و یک بار طلسم آلبوکرک minor league baseball team. در ضمن Latinos در جنوب غربی ایالات اغلب شناسایی به عنوان مکزیکی یا امریکایی مستیزو مخلوطی از اسپانیایی ها و آمریکایی های بومی و نسب.

در عین حال در سال های اخیر, اسپانیایی فاتح و تمام effigies متصل به آن دیده می شود انتقاد شدید به سیاسی ائتلاف آمریکایی های بومی و لاتین فعالان. تظاهرات مجبور به لغو سانتافه سالانه "Entrada" — یک اجرا یا نمایش مجدد از زمانی که اسپانیایی ثابت خود را پس از پوبلو شورش.

در کالیفرنیا بوده است defacing سرا را مجسمه برای سال گفت: کشیش اسپانیایی با اعتبار آوردن مذهب کاتولیک رومی به غرب ایالات متحده مجبور آمریکایی های بومی به ماندن در ماموریت های بعد از آنها تبدیل شده و یا در صورت وحشیانه مجازات است. معترضان در لس آنجلس و سان فرانسیسکو به تازگی پایین آورده مجسمه سرا.

خشونت های اخیر در نیومکزیکو مجبور است برخی از مقامات منتخب در نظر گرفتن از بین بردن هنر عمومی و تغییر نام مدارس مرتبط با فاتحان اسپانیایی.

ونسا Fonseca-چاوز که در کمک های مالی جدید مکزیک و نویسنده یک کتاب آینده در میراث استعماری در غرب گفت که او می داند چگونه اسپانیایی می تواند هیجان زده در مورد اینکه قادر به ردیابی تاریخ خود را به اوایل نیومکزیکو شهرک که تا قبل حتی ماساچوست خلیج مستعمره.

اما همراه با آن سرافراز بازتاب باید یک بررسی انتقادی از میراث استعماری و خشم موجب کسانی که بناهای تاریخی.

"این حوادث اتفاق نمی افتد در خلاء" گفت: Fonseca-چاوز, دستیار استاد زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی آریزونا. "این ساختمان شده است برای بیش از 20 سال ... مردم واقعا نا امید شدن در عدم تاریخی و اجتماعی آگاهی در مورد, New Mexico تاریخ."

___

آسوشیتد پرس نویسنده راسل Contreras عضو AP نژاد و قومیت تیم. دنبال Contreras در توییتر در http://twitter.com/russcontreras

آخرین مطالب