حقوق مدنی: این جاده به یکشنبه خونین آغاز شد 30 مایل دور

ماریون علا. - دلا سیمپسون Maynor به خاطر نصب شده افسر پلیس ترک خوردگی آرنج او با باتوم. او به یاد می آورد پاچه

توسط MINERALNEWS در 18 اسفند 1398

ماریون علا. - دلا سیمپسون Maynor به خاطر نصب شده افسر پلیس ترک خوردگی آرنج او با باتوم. او به یاد می آورد پاچه راهپیمایان قادر به فرار از یورش و درگیری بین ماموران و یک جوان کلیسا شماس که تلاش خود را برای محافظت از مادر و پدر بزرگ. بیشتر از همه, او به خاطر گلوله.

دو هفته قبل از یکشنبه خونین — برخورد در سلما در 7 مارس سال 1965 است که به کمک سوق تصویب قانون حق رای سال 1965 — وجود مارس در این شهر کوچک 30 مایل دور.

چه اتفاقی افتاد در مریون است که در حال حاضر کمتر آشنا در قسمت حقوق مدنی, جنبش, پاورقی در کتاب های درسی. اما خون های ریخته شده در اینجا ارسال خواهد صدها نفر از مردم از ماریون و اطراف آن شهرستان به سلما و ادموند Pettus پل که در آن تاریخ ساخته شده بود.

"شروع داستان در سلما مانند خواندن یک کتاب با شروع در وسط و نه بازگشت به ابتدای بنابراین شما می توانید کل تصویر از آنچه در واقع اتفاق افتاده در سال 1965" گفت: Perry County کمیسر آلفرد ترنر جونیور "بدون حوادث رخ داده در Marion, هیچ راهی وجود دارد شما می خواهم که بدست همان نتایج و یا اپتیک از یکشنبه خونین."

اعتراض در مریون را برانگیخته بود با دستگیری یک وزیر که منجر تلاش برای ثبت نام سیاه و سفید از مردم برای رای دادن. آن به پایان رسید با تیراندازی منجر به مرگ یک مرد 26 ساله سیاه کلیسا شماس Jimmie لی جکسون توسط یک دولت سپاهی.

به عنوان 55 سالگرد یکشنبه خونین روش مردم اینجا می گویند آنها می خواهند داستان کامل یاد می شود.

___

جاده به ماریون و در نهایت به سلما آغاز شد و در ماه قبل است.

این کشیش مارتین لوتر کینگ او ستوان اندرو جوان و دیگر فعالان نشستم با رئیس جمهور لیندون جانسون پس از عبور از حقوق مدنی قانون از سال 1964. جانسون "گفت: دکتر کینگ" من می دانم که شما نیاز به رأی است. من آرزو می کنم من می تواند آن را انجام دهد اما من فقط همین نیست که قدرت'" جوان به یاد می آورد و اضافه کرد Johnson افسرده به نظر می رسید.

زمانی که آنها در سمت چپ شاه گفت: "ما باید به شکل از چگونه به رئیس جمهور برخی از قدرت" با توجه به جوان که رفتن به تبدیل شدن به یک کنگره آتلانتا شهردار و U. N. سفیر. "من گفت:" که جایزه نوبل شما برنده نمی آمد با یک ارتش است.'"

پادشاه جنوب مسیحی رهبری کنفرانس تصمیم به پرتاب حمایت خود را پشت دانشجویی غیر خشونت آمیز کمیته هماهنگی محلی و گروه های که تا به حال شده است با تمرکز بر ثبت نام رای دهندگان در آلاباما جایی که آنها برگزاری تظاهرات تحصن و تحریم.

این کشیش جیمز نارنجی از SCLC سازماندهی تظاهرات در مریون و پری کانتی و صدها نفر از مردم به طور منظم دستگیر و زندانی شده است. هنگامی که دانش آموزان شروع به پرش مدرسه برای پیوستن به راهپیمایی ها و مقامات نارنجی در فوریه. 18, 1965 برای کمک به بزهکاری از افراد زیر سن قانونی.

سابق Perry County مدار کارمند مری مور کلاس دوم در آن زمان گفت که بازداشت شد ریاکارانه در بخشی از مقامات و اشاره کرد که دانش آموزان سیاه پوست در آن زمان اغلب از دست رفته مدرسه به دلیل کشاورزان مورد نیاز آنها را انتخاب کنید و پنبه.

شایعات منتشر شده است که به رنگ نارنجی خواهد بود و بدهی های خود را پشت میله های زندان. که به هیچ وجه دور از ذهن ترس است.

"سیاه مردمی در زندان به پایان رسید تا مرده. که راه آن شد و سپس گفت:" 83 ساله الیاس رولینز و سپس صاحب یک شهر را از خانه های مراسم تشییع جنازه. "این فقط سنت است."

مردم شهر برنامه ریزی یک شب در اعتراض مارس از صهیون Methodist Church به زندان در بلوک بعدی. دولت و پلیس محلی در انتظار بودند برای آنها در خارج از, که در آن خیابان بود یا شات یا خاموش. با تاریکی آمد و هرج و مرج است.

رولینز به حال قلم کلیسا نشست اما شنیده اغتشاش و هنگامی که او بیرون رفت و "تعداد زیادی از مردم گرفتن ضرب و شتم جهنم از آنها."

Maynor سپس 14, تماشا به عنوان یک کشیش آغاز شده اعتراض با زانو به دعا به عنوان مرسوم بود. افسران پلیس به او گفت که برای دریافت و clubbed او وقتی که او نیست, او گفت:. "هنگامی که من تو را دیدم که من وحشت زده شد" او به یاد می آورد. چند ثانیه بعد او ضربه او به عنوان مطرح بازوی او برای محافظت از سر او. یک افسر سوار بر اسب شد "صید نهنگ را بر من."

"آنها نمی دانند چه سن شما بود. آنها اهمیتی نمی دهند. آنها چرخش در همه," او گفت:.

جایی در غوغا Cager لی 82 و دختر خود را Viola جکسون توسط پلیس مورد حمله قرار گرفتند. لی نوه Jimmie Lee Jackson آمد و به آنها کمک کند و دست و پنجه نرم با, افسران در داخل یک محلی پاتوق Macks کافه.

"چند دقیقه بعد از شما شنیده گلوله" Maynor گفت.

جکسون به حال زخم معده گرفته شده بود به بیمارستان در شهر سلما در, که در آن او هشت روز بعد ، رولینز که شنیده می شود او از درد فریاد دو روز قبل از برداشت بدن.

SCLC و رهبران محلی شروع به صحبت کردن تقریبا بلافاصله مورد مصرف بدن خود را از ماریون به آلاباما سرمایه Montgomery, اما این ایده رها شده بود. آنها تصمیم به وضع جکسون به استراحت در یک Marion منطقه گورستان در یک مراسم تشییع جنازه با حضور پادشاه خود را و بعد از ماه مارس به پایتخت از سلما منطقی نقطه شروع.

"ما را از این مشکل به مونتگمری و ترک آن را والاس آستان" پادشاه گفت: جوان با اشاره به آلاباما قوس segregationist فرماندار جورج والاس.

برنامه های ساخته شده بودند برای 54-مایل راهپیمایی از سلما به مونتگمری, اما در روز انتخاب پادشاه بود و در بازگشت به خانه در آتلانتا و ناظران فدرال که به طور معمول در سایه او و احتمالا می توانست به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر خشونت وجود ندارد, زمانی که صدها نفر از راهپیمایان با کوله پشتی جمع آوری شده در پل.

سربازان دولت و پلیس محلی در انتظار بودند برای آنها و حمله با باتوم و گاز اشک آور.

بیشتر از ستاره در صندوق پستی خود را

هرگز از دست ندهید آخرین اخبار از ستاره. ثبت نام برای خبرنامه ما به بالا امروز داستان های مورد علاقه خود را از مقالات و چیزهای بیشتری را در صندوق پستی ایمیل خود را.

ثبت نام در حال حاضر

یک وحشت زده Terrance شاه بلوط 6 در آن زمان وجود داشت با پدرش سلما حقوق مدنی وکیل J. L. شاه بلوط جونیور

"من تو را دیدم یک پلیس به یک مرد در سراسر فک با بیلی باشگاه. من می توانم شنیدن crack," او گفت:. "این واقعا یک صحنه بد چیزی برای من مهم نیست به یاد داشته باشید اما چیزی که من نمی تواند پاک از ذهن من است. "

تلویزیون فیلم و تصاویر دیگر از آن روز شوکه کشور و کمک کرد تا منجر به برجسته قانون فدرال حفاظت از حق آفریقایی آمریکایی ها به رای دادن.

از ماریون راهپیمایان را به رسمیت نمی شناسد رهبری جامعه در حال حاضر.

دولت سپاهی که شات Jackson, James Bonard فاولر تحت تعقیب قرار بود دهه بعد توسط Perry County, اولین بار, سیاه, دادستان منطقه. فاولر گناه التماس کرد در سال 2010 به قتل نفس و خدمت پنج ماه در زندان است. شهردار و رئیس پلیس کلانتر و متعدد دیگر مقامات دولتی در مریون و پری کانتی نیز آفریقایی آمریکایی.

یک سنگ مرمر بنای تاریخی به جنبش حقوق مدنی ساخته شده است در مقابل صهیون متدیست با نام افراد شرکت کننده در این تظاهرات. زندان شهرستان که در پرتقال برگزار شد بسته است اما قصد دارد آن را تبدیل به یک موزه شده است. در دادگاه مربع یکی دیگر از بنای گفتن جکسون داستان و اضافه کردن ماریون به سلما به مونتگمری تاریخی ملی دنباله. آن را قرار داده تا در سال 2015.

در نامه ای به وزارت کشور حمایت از ماریون ورود Rep. تری Sewell آلاباما اشاره به نقش جکسون مرگ در سلما مارس گفت که نزدیک به 300 از بيش از 500 نفر شرکت کننده در یکشنبه خونین شد از Marion.

"آنها هموار راه را داد و فشار برای تغییر جهان" گفت: ماریون شهردار Dexter Hinton.

در سال های پس از آن, جکسون مادر "هرگز حق دوباره پس از Jimmie کشته شد گفت:" پسر عموی خود را منصفانه Cureton, 63.

"Jimmie یکی از بهترین ترین mannerable افراد که من می دانستم. او همیشه یک لبخند بر روی صورت خود گفت:" یکی دیگر از پسرخاله, 76 ساله Julia Cash "و آنچه که قابل توجه ترین است که او همیشه زمان برای افراد مسن است."

در واقع با توجه به خانواده جکسون بود بیش از حد بیمار به آمدن به کلیسا جلسه که شب در مریون اما سوار خود را پدر و مادر وجود دارد و منتظر بود تا آنها را به خانه.

همانطور که برای نارنجی او رفت و نگاهی به بخشی در یکشنبه خونین مارس و صرف زندگی خود را به مبارزه برای حقوق مدنی و دیگران علل اعتقاد "این چیزی که به نام برابری گفت:" دختر خود Jamida نارنجی. درگذشت او در سال 2008.

"اگر کسی به شما می گوید آن چیزی جز مرگ Jimmie Lee Jackson که برانگیخت که سلما به مونتگمری, مارس," او گفت: "آنها در حال انجام یک بازنگری تاریخ است."

___

آسوشیتد پرس محققان Rhonda Shafner و سفت Herschaft در نیویورک کمک به این گزارش.

___

آسوشیتد پرس دین پوشش دریافت پشتیبانی از لیلی وقف از طریق دین و مذهب, اخبار بنیاد. AP تنها مسئول این محتوا است.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن