رئیس جمهور افغانستان را رد جدول زمانی برای زندانی مبادله پیشنهاد طالبان و مذاکرات صلح

بزرگنمایی این تصویر رئیس جمهور اشرف غنی در سخنرانی در یک کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری در کابل در

توسط MINERALNEWS در 12 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

رئیس جمهور اشرف غنی در سخنرانی در یک کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری در کابل در روز یکشنبه, مارس 1. Rahmat Gul/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Rahmat Gul/AP

افغانستان جمهور علنا رد جدول زمانی برای تبادل زندانی با طالبان در روز یکشنبه فقط یک روز پس از ایالات متحده امضا قرارداد صلح با گروه بوکوحرام که پیشنهاد 10 مارس مهلت تبادل زندانیان است.

مذاکرات صلح بیش از یک سال در ساخت با هدف پایان دادن به طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا است.

امضا شنبه در دوحه پایتخت قطر توافقنامه خواستار عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی و حمایت از پرسنل غیر نظامی از جمله کسانی که از متحدان آن از افغانستان ظرف 14 ماه. در حال حاضر در حدود 12,000 نیروهای آمریکایی در این کشور وظیفه مبارزه با تروریسم تلاش های آموزش نیروهای افغان و حمایت افغانستان از نیروهای زمینی.

این معامله همچنین مشخص آزادی تا 5000 زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان در ازای به 1000 نیروهای امنیتی افغان زندانی توسط طالبان.

مبادله در نظر گرفته شده است به عنوان یک اعتماد سازی اندازه گیری پیش از مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان میله میله برای شروع در اطراف اواسط ماه مارس در اسلو, نروژ. این مذاکرات در نظر گرفته شده برای رسیدن به یک آتش بس پایدار و حل و فصل سیاسی که ایجاد یک نقش برای طالبان در این کشور در آینده است.

اما روز یکشنبه رئیس جمهور اشرف غنی گفت: در یک کنفرانس خبری در کابل افغانستان که یک زندانی آزاد نمی شد یک وعده ایالات متحده می تواند با توجه به آسوشیتد پرس. "درخواست شده توسط ایالات متحده برای آزادی زندانیان و می توان آن را بخشی از مذاکرات اما نمی توان آن را یک پیش شرط" گفت: غنی.

افغانستان جمهور در اظهارات اولیه پتانسیل شکست برای آمریکا توافق صلح امضا شده توسط نماینده خاص زلمای خلیل زاد و سر از طالبان ملا عبدل غنی اند. آنها همچنین تاکید یک نکته ای که بسیاری از ناظران از مدتها پیش بینی کرد: که چالش برانگیز ترین گام در روند صلح خواهد بود برای رسیدن به یک توافق بین افغانها خود و طالبان.

قبل از غنی خود را اعلام کرد رد زندانی ارز, جدول زمانی یک وزارت امور خارجه گفت: با توجه به NPR هر دو تعداد زندانیان و جدول زمانی برای آزادی آنها هستند "aspirational" و بستگی دارد "طالبان عملکرد."

در مصاحبه با CBS "چهره ملت" در روز یکشنبه وزیر خارجه آمریکا, Mike Pompeo گفت: مغلوب ساختن پیشی جستن دولت امیدوار است مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد در روزهای آینده, اما تصدیق آن خواهد بود "راکی و پر از دست انداز."

"هیچ کس تحت هیچ توهم کاذب است که این نمی تواند یک مشکل مکالمه" گفت: Pompeo.

اگر معامله نگه می دارد, آن می تواند یک گام تاریخی رو به جلو است.

آمریکا رهبری ائتلاف نظامی اشغال افغانستان در مدت کوتاهی پس از حملات سپتامبر. 11, 2001. طالبان است که تاکنون حاکم این کشور برای پنج سال پس از آن سرنگون — تلافی جویانه برای داشتن ارائه بندر امن به اسامه بن لادن رهبر القاعده است.

در 18 سال پس از, بیش از 2400 آمریکایی کشته شده در افغانستان است. یک 2019 گزارش سازمان ملل متحد تخمین زده است که 32,000 غیر نظامی افغان کشته شده بود در دهه گذشته است. جنگ برآورد شده است که هزینه حدود $1 تریلیون.

رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن است به نام جنگ در افغانستان یکی از امریکا "جنگ بی پایان" و قول داد به جنگ ، اما مانند پیشینیان خود را مغلوب ساختن پیشی جستن شده است مانع که در تلاش است. در عرض چند ماه از گرفتن دفتر رئیس جمهور افزود: 4,000 نیروهای ایالات متحده به نیروهای در حال حاضر مستقر در افغانستان است.

به گزارش روز شنبه توافق ایالات متحده آمریکا است که مجموعه ای برای شروع قرعه کشی-پایین روند کاهش نیروهای نظامی در سطح 8,600 در 135 روز آوردن اعداد به تقریبا جایی که آنها تحت ریاست جمهوری باراک اوباما. نیروهای باقی مانده را در زیر نه ماه و نیم.

چگونه واقع بینانه است که جدول زمانی می تواند بستگی دارد تضمین های امنیتی توسط طالبان برای توقف حملات شکستن با القاعده و باز مذاکرات با مقامات افغان. صحبت با خبرنگاران از کاخ سفید روز سه شنبه رئیس جمهور تهمت ابراز اعتماد به نفس در این روند اما هشدار داد که "اگر چیزهای بد اتفاق می افتد, ما برگردید."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب