آنچه که در مورد هنگ کنگ وضعیت خاص و چه اتفاقی می افتد اگر آمریکا آن را حذف

بزرگنمایی این تصویر عبور و مرور در هنگ کنگ راه رفتن زیر یک غول صفحه نمایش نمایش زنده برنامه تلویزیون

توسط MINERALNEWS در 9 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

عبور و مرور در هنگ کنگ راه رفتن زیر یک غول صفحه نمایش نمایش زنده برنامه تلویزیونی از رئیس جمهور چین در اختتامیه اجلاس کنگره خلق ملی در روز پنج شنبه. وینسنت یو/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
وینسنت یو/AP

وزیر امور خارجه مایک Pompeo اعلام کرد این هفته که دلار هنگ کنگ است و دیگر به اندازه کافی مستقل از چین "به حکم درمان در ایالات متحده قوانین در همان شیوه ای که آمریکا قوانین اعمال شد به هنگ کنگ قبل از جولای سال 1997." این تصمیم به دنبال پکن اعلام کرد که این امر پیش نویس جارو امنیت ملی قانون سابق بریتانیا مستعمره sidestepping شهر مقننه به یاغی تجزیه طلبی براندازی و تروریسم است.

در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد آنچه که در آخرین حرکت با پکن و واشنگتن ممکن است به معنی شهر.

آنچه که در هنگ کنگ ویژه وضعیت?

پنج سال قبل از بریتانیا دست کنترل از هنگ کنگ به چین در ژوئیه 1 سال 1997 آمریکا سیاستگذاران توافق برای ادامه به طور موثر درمان این سرزمین به عنوان یک نهاد مجزا از چین فراتر از آن تاریخ است.

در ایالات متحده-دلار هنگ کنگ سیاست عمل از سال 1992 در ایالات متحده فراهم هنگ کنگ وضعیت ویژه به عنوان بخشی از چین و موافقت نامه های حاکم بر طیف وسیعی از تعاملات از جمله تجارت بین ایالات متحده و هنگ کنگ که predated تحویل خواهد در اثر باقی می ماند.

از آمریکا منظر شاید بزرگترین راه است که در آن هنگ کنگ است که درمان به عنوان جدا از چین بوده است و در تجارت و اقتصاد است. ایالات متحده به رسمیت می شناسد هنگ کنگ به عنوان یک منحصر به فرد در قلمرو آداب و رسوم که به معنی آن شده است تا حد زیادی در امان تحول ایالات متحده-چین تجارت جنگ است. هنگ کنگ یکی از ایالات متحده بزرگترین بازارهای صادراتی و این تعرفه صفر رای در ایالات متحده-واردات.

هنگ کنگ نیز یک کلید مالی جهانی در مرکز یک وضعیت آن را به دست آورده از طریق دهه از اقتصاد آزاد و حکومت قانون است. این یک انتقادی مجرا برای جریان سرمایه گذاری به داخل و خارج از چین.

چه ممکن است تغییر کند ؟

دولت ایالات متحده است و نه لغو هنگ کنگ وضعیت خاص — نشده است.

تحت 2019 اصلاح ایالات متحده-دلار هنگ کنگ سیاست عمل می کنند, وزیر امور خارجه ملزم به ارائه گزارش به کنگره حداقل یک بار در سال در وضعیت هنگ کنگ. Pompeo را decertification از هنگ کنگ به عنوان به اندازه کافی مستقل از پکن درب باز می شود برای بتن عمل توسط دولت از جمله تحریم های احتمالی.

با توجه به قوانین ایالات متحده آمریکا, هنگ کنگ ویژه درمان از جولای سال 1997 همواره مشروط چین مطیع وعده خود را به اجازه دهید خاک باقی می ماند تا حد زیادی مستقل. که وعده شد و مدون در هنگ کنگ مینی قانون اساسی قانون اساسی که اجازه می دهد تا هنگ کنگ به مدیریت امور آن در همه مناطق به جز دفاع ملی و سیاست خارجی در زیر به ترتیب به نام "یک کشور و دو سیستم."

قانون اساسی نیاز به هنگ کنگ دولت به تصویب قانون "در خود" به منع خیانت, تجزیه طلبی فتنه براندازی, سرقت از اسرار دولتی و به بان خارجی سازمان های سیاسی از انجام فعالیت های سیاسی در هنگ کنگ است.

هنگ کنگ دولت سعی به انجام این کار در سال 2003 اما شکست خورده با توجه به گسترده عمومی مخالف است. منتقدان ترس چنین قوانینی می تواند مورد استفاده قرار گیرد به سکوت مخالفت و یا محدود کردن آزادی های مدنی. بنابراین حزب کمونیست چین گرفته شده امور به دست خود و با آن پیش نویس امنیت ملی قانون را به طور یک جانبه اعمال چنین قوانینی در هنگ کنگ دور زدن هنگ کنگ مقننه.

Pompeo دیدم که حرکت می کند به عنوان بخشی از یک "افزایش حمله به قلمرو" مشخص شده توسط فرسایش آزادی در پکن. در سال 2019 او گواهی است که هنگ کنگ نگهداری می شود "کافی است — اگر چه کاهش درجه از استقلال است." چین اقدامات پس از آن از جمله در این هفته را تحت فشار قرار دادند آن را در طول خط, او گفت:.

مفاهیم چه هستند?

دستیار وزیر امور خارجه در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام امور دیوید Stillwell چهارشنبه گفت ایالات متحده سعی خواهد کرد به "نخ سوزن" وقتی که می آید به عمل است.

"ما قصد داریم برای انجام این کار در یک راه هوشمند در راه است که طول می کشد مراقبت از همه چیز و مردم ما در مورد مراقبت در حالی که در همان زمان اجازه پکن می دانند که آنچه آنها انجام می دهند ... contravenes چه آنها توافق کردند که آیا در '97," او گفت.

که ممکن است یک چالش است.

هنگ کنگ شده است یک قطب منطقه ای برای شرکت های آمریکایی کشیده شده توسط هنگ کنگ رایگان-بازار سنت حکومت قانون و آزادی های مدنی. نزدیک به 1400 شرکت های ایالات متحده باید عملیات وجود دارد, با توجه به U. s. Consulate. تجارت دو جانبه شد حدود 67 میلیارد دلار در سال 2018 با توجه به ایالات متحده تجارت نماینده و سهام ایالات متحده سرمایه گذاری مستقیم خارجی بالغ بر بیش از $82 میلیارد دلار در سال 2017.

"تقریبا هر عمده ایالات متحده مالی شرکت حفظ حضور در هنگ کنگ با صدها میلیارد دلار دارایی های تحت مدیریت" به گفته وزارت امور خارجه 2019 هنگ کنگ سیاست گزارش.

ایالات متحده به تنهایی است. استرالیا و کانادا و انگلیس پیوست و ایالات متحده در بیانیه های عمومی در هنگ کنگ در روز پنج شنبه با ابراز نگرانی عمیق بیش از چین تصمیم به اعمال امنیت ملی قانون و پکن اقدام به خطر انداخته هنگ کنگ ثبات و رفاه.

پکن به طور فزاینده ای دست سنگین در هنگ کنگ امور ساخته شده است بسیاری از کسب و کارهای عصبی به خصوص وقتی که می آید به سوالات در اطراف پتانسیل فرسایش آزادی و استقلال قضایی. اما به همان اندازه بزرگ و گاهی خشونت آمیز تظاهرات خیابانی در سال های اخیر در واکنش به پکن مداخله در هنگ کنگ امور — نیز دندانه دار خاک را به عنوان یک مکان ثابت برای انجام کسب و کار.

تصمیم آمریکا برای لغو همه یا بخش هایی از هنگ کنگ تجارت وضعیت می تواند اضافه کردن به گونه های در کسب و کار عامل وجود دارد — و این اقدامات بدون شک خواهد بود ملاقات کرد تلافی از عصبانی پکن.

برای هنگ کنگ 7 میلیون نفر آن را بیشتر یک داستان پیچیده است. برخی از فعالان استقبال کرده اند Pompeo اظهارات و خارجی کمک کند به عنوان تنها راه در حال حاضر به عقب براند در برابر پکن.

دیگران — در خط با تفکر دولت چین — احساس تاکنون می گویند در نظر آنها یک امر داخلی. در هر صورت زادگاه خود را به نظر می رسد در برخی از به یاد ماندنی تغییرات.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن