آمریکا-کانادا پناهندگی پیمان خلاف قانون اساسی قاضی می یابد و با استناد به 'بی رحمانه' آمریکا رفتار

بزرگنمایی این تصویر پناه جویان راه رفتن در امتداد Roxham جاده در نزدیکی چاپلین, n. y., در ماه اوت سا

توسط MINERALNEWS در 3 مرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

پناه جویان راه رفتن در امتداد Roxham جاده در نزدیکی چاپلین, n. y., در ماه اوت سال 2017 محبوب غیر قانونی از مرز عبور به کانادا, به دور از رسمی بنادر از ورود. جف Robins/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جف Robins/خبرگزاری گتی ایماژ

در شرایط سخت ملامت آمریکا را درمان پناهندگان کانادا قاضی حکم کرد که پناهندگی پیمان با آمریکا نقض کانادا خود منشور حقوق بشر به دلیل آن بازگرداندن پناه جویان به ایالات متحده جایی که آنها هستند "بلافاصله و به طور خودکار زندانی" توسط مقامات ایالات متحده اغلب تحت شرایط غیر انسانی.

"امن سوم کشور توافق" را انکار می کند پناهندگان حق ورود به کانادا اگر آنها عبور کرده از طریق کشور دیگری ارائه می دهد که حقوق بشر حمایت. از سال 2004 ایالات متحده تعیین شده به عنوان "امن" در کشور — بنابراین هر پناهنده وارد کانادا از طریق رسمی بازرسی شده را تبدیل به دور. قاضی ان ماری مک دونالد حکومت شنبه که توافق نقض کانادا منشور به دلیل آنچه که اتفاق می افتد زمانی که پناهندگان گرفته شده به ایالات متحده بازداشت کرده است.

پناهندگان در حال بازگشت به آمریکا "بر اساس درک است که آنها دسترسی به یک نمایشگاه پناهندگان تعیین روند" مک دونالد نوشت. "با این حال شواهد نشان می دهد که پیامد فوری به واجد شرایط STCA متقاضیان است که آنها را زندانی صرفا برای داشتن اقدام به ایجاد یک تقاضای پناهندگی در کانادا است."

آن را روشن مجازات تحمیل شده بر پناهندگان برای صرفا اقدام به درخواست پناهندگی قاضی گفت. "این مجازات این عمل ساده ساخت یک پناهنده ادعا است و نه در همراهی با روح یا قصد STCA," مک دونالد نوشت: با استناد به "بی رحمانه و غیر معمول بازداشت شرایط" پس از بازگشت به ایالات متحده

توافق اجرا می شود گرفتار از قانون اساسی کانادا را وعده "زندگی آزادی و امنیت شخصی" قاضی نوشت. "حبس و عواقب همراه ناسازگار با روح و هدف از این STCA."

این چالش قانونی آورده شد توسط شهروندان از السالوادور, اتیوپی و سوریه همه آنها به دنبال حمایت از پناهندگان در کانادا. گفت: برخی از آنها در حال فرار از باند خشونت برخی از اذیت و آزار بر اساس جنسیت خود را. اما از آنجا که آنها وارد شده از آمریکا در مقام ورود آنها را نمی تواند ادعای پناهندگی — و بلافاصله بازگشت به ایالات متحده و زندانی برای هفته ها یا ماه.

"ترس و تنهایی و اشتباه'

در قسم خورده گواهی حسن پناه-متقاضیان توضیح داد که چگونه آنها خودشان را در بر داشت در آمریکا سخن گفت و از لحاظ روانی وحشیانه شرایط آنها مواجه می شوند پس از تبدیل شدن به دور از مرز کانادا.

Nedira Jemal Mustefa یک زن مسلمان از اتیوپی به ایالات متحده آمریکا برای درمان های پزشکی وقتی که او 11 ساله بود. او وارد این کشور در یک بازدید کننده ویزا و به پایان رسید تا ماندن برای چندین سال از فارغ التحصیلی از گرجستان دبیرستان در سال 2015.

چرا که او تا به حال در ایالات متحده را پس از قطع کردن تاریخ به درخواست برای اقدام معوق برای ورود دوران کودکی برنامه او نمی تواند دریافت اسناد و مدارک مناسب برای ادامه تحصیل خود در کشور است. اما او نیز نمی خواهید به بازگشت به اتیوپی او به عنوان یک عضو از اورومی گروه های قومی که در مواجهه آزار و اذیت توسط دولت اتیوپی.

او پرسید: کانادا برای حمایت از پناهندگان اما پس از اینکه مورد سوال 30 ساعت در بندر ورود به بازگشت به ایالات متحده وجود دارد و مقامات قرار داده و او را در بازداشت در کلینتون تادیبی شهرستان در پنسیلوانیا است. او برگزار شد و در سلول انفرادی به مدت یک هفته به انتظار نتایج یک تست سل.

Mustefa به نام وقت خود را در سلول انفرادی "وحشتناک, جداسازی و روانی آسیب زا را تجربه کنند." او گفت: چگونه او را نگه داشته در انفرادی بودم. او معتقد است که سپاه پاسداران تغذیه شدند او گوشت خوک با وجود گفتن آنها او نمی تواند مصرف آن را به دلایل مذهبی. او صرفنظر از وعده های غذایی از دست داده و نزدیک به 15 پوند است.

پس از آزادی او از انفرادی او به سر برد بعد از سه هفته در میان کل جمعیت زندان جایی که او برگزار شد گفت: در یک "سرد" تسهیلات با افرادی که تا به حال ارتکاب جنایات محکوم شده است. Mustefa او گفت: "احساس ترس و تنهایی و اشتباه در همه زمان ها است."

زندان او را پس از بازگشت به آمریکا "یک تصویر واضح و روشن از محدودیت در آزادی" در مواجهه با پناهندگان در بر داشت فاقد شرایط لازم تحت STCA قاضی نوشت.

پیروزی مهم برای پناهندگان

طرفداران درگیر در این پرونده و همچنین پناهندگی کارشناسان آشنا با حکم ستایش از این تصمیم به عنوان یک پیروزی قابل توجهی برای حقوق پناهندگان و محکم کیفرخواست از سیاست های آمریکا تحت ریاست جمهوری مغلوب ساختن پیشی جستن.

"کانادا قاضی شنیده داستان از افرادی که تا به حال شده است در بازداشتگاه های اداره مهاجرت در ایالات متحده و او در بر داشت که درمان آنها شوکه وجدان و نقض اساسی حقوق بشر گفت:" جانت Dench, مدیر اجرایی شورای پناهندگان کانادا که به چالش کشیده توافق همراه با سازمان عفو بین الملل و کانادا شورای کلیساها.

قضاوت قابل توجه پایین STCA نمی خواهد اثر را برای شش ماه. قاضی گفت: این امر به پارلمان کانادا زمان برای پاسخ. اگر این تصمیم در نهایت می ایستد پناهندگان پردازش در آمریکا و کانادا مرز را به آنچه در آن بود قبل از ایالات متحده تعیین شد یک کشور امن در سال 2004. پناهندگی پناهجویان نمی خواهد که به در معرض خطر ورود به کانادا در بین مقام های بازرسی.

"متاسفانه به دلیل STCA بسیاری از مردم گرفته اند سفر خطرناک و رنج در برخی موارد سرمازدگی و بسیاری از آنها بهره برداری رسیده است و توسط قاچاقچیان به عنوان آنها در تلاش برای ورود به کانادا" دنچ NPR گفت. ورود به کانادا از طریق یک پورت رسمی "خواهد شد بسیار امن تر برای آنها را" او گفت:.

با توجه به دولت کانادا پس از مغلوب ساختن پیشی جستن در زمان کار بیش از 58,000 پناهندگان ادعا شده است توسط "نامنظم مرز crossers" — پناهندگانی که نمی را وارد کنید از طریق رسمی پورت. اما نخست وزیر جاستین ترودو در ماه مارس گفت که کانادا به نوبه خود بازگشت آن دسته از متقاضیان پناهندگی تا coronavirus بحران تحت کنترل است در تلاش برای محافظت از شهروندان کانادایی از عفونت است.

آمریکا نه یک مکان امن'

Anwen هیوز یک پناهنده وکیل در نیویورک گفت که او خوشحال بود برای دیدن دادگاه تشخیص موارد نقض حقوق بشر خود را در گروه مستند برای سال. "در همان زمان از آن است که ناامید کننده ای برای من به عنوان یک وکیل آمریکایی است که این تخلفات در اینجا ادامه گفت:" هیوز که شهادت در این مورد. "درمان پناهجویان توسط دولت ایالات متحده در واقع به طور قابل ملاحظه از شواهد گرفته شد در این مورد تا این نگرانی ها در حال رفتن به دور است."

تصمیم "روشن است نقد از راه ایالات متحده رفتار پناهندگی پناهجویان و توجهی بیانیه از آنچه که ما در ایالات متحده طرفداران برای سال شناخته شده - ایالات متحده است نه یک مکان امن برای پناه جویان" گفت: Dree Collopy یک پناهنده وکیل در واشنگتن است.

"این باید یک شوکی به دولت ایالات متحده است که ما به عنوان آمریکایی نیاز به انجام بهتر" Collopy NPR گفت. "ما باید به طور کامل اصلاح ما پناهندگی سیستم به طوری که آن است که یک فراهم می کند که به معنی دسترسی به حفاظت یکی نیست که منجر به آسیب بیشتر از قربانیان و در نهایت بازگشت به آزار و اذیت و شکنجه که از آنها فرار کرد."

دولت کانادا می تواند درخواست تجدید نظر این حکم; در نهایت ممکن است آن را به دادگاه عالی کانادا برای تصمیم گیری سرنوشت این پیمان است. اگر تصمیم می ایستد "به این معنی است که متقاضیان پناهندگی که به ناحق رد پناهندگی در ایالات متحده را یک شانس دوم در کانادا گفت:" لیندسی هریس مدیر امور مهاجرت و حقوق بشر درمانگاه در دانشگاه, District of Columbia.

به هریس ایالات متحده درمان پناهندگی پناهجویان پس از مغلوب ساختن پیشی جستن در زمان دفتر "مخالف منطق و اخلاق و همچنین قوانین بین المللی" او گفت:. "این اقدامات تنبیهی مغلوب ساختن پیشی جستن دولت گرفته اند در برابر پناه جویان نتیجه نژادی عناد و کلا آن را غیر ممکن است برای یک دادگاه با توجه به قانون هر راه دیگر از گفتن به ایالات متحده است و دیگر استقبال به پناهندگان و پناه جویان."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب