پیوستن به جنگ در لیبی ترکیه را می بیند دستاوردهای اقتصادی

قاهره - زمانی که ترکیه از رئیس جمهور را امضا یک پیمان امنیتی که سال گذشته به یکی از طرف ها در لیبی جنگ داخلی د

توسط MINERALNEWS در 9 مرداد 1399

قاهره - زمانی که ترکیه از رئیس جمهور را امضا یک پیمان امنیتی که سال گذشته به یکی از طرف ها در لیبی جنگ داخلی دیگری توافق شده بود در انتظار به امضا جدید خود را proteges همان روز: یک تفاهم نامه ترسیم این دو کشور مرزهای دریایی.

در رجب طیب اردوغان یادداشت ترکیه و لیبی مدعی مناطق زیادی از دریای مدیترانه و پتانسیل گاز سپرده در زیر آن است. معامله زمانی دیرین هدف از ترکیه — پیدا کردن یک شریک برای خود ادعا می کند.

مقامات لیبی در سازمان ملل حمایت دولت در پایتخت لیبی را فاش کرد و برای اولین بار به آسوشیتد پرس از مذاکرات که منجر به ترکیه تبدیل شدن به یک کارگزار در جنگ مقابل روسیه است. آنها توصیف رابطه لازم است و می گویند ترکیه تاخت و تاز کردن به جنگ می رود دست در دست با آن اقتصادی طرح.

چند مقامات می گویند سمت خود وارد معامله با ترکیه اکراه در اواخر سال گذشته باور آنها تا به حال هیچ انتخاب است. آنها به شدت نیاز به یک متحد به عنوان حریف خود را در جنگ لیبی فرمانده خلیفه Hifter, با مته سوراخ کردن در طرابلس با نیروهای خود را تقویت, توسط, روسی, اماراتی و مصری پشتیبان گیری.

"آن را مانند یک give-and-take بازی گفت:" یک مقام رسمی در طرابلس مبتنی بر نخست وزیر Fayez Sarraj ، "آنها در زمان استفاده از ضعف ما در آن زمان است." او و دیگر مقامات صحبت کرد و خواست نامش فاش نشود از ترس برای ایمنی خود را در یک کشور تا حد زیادی توسط آرایه ای از شبه نظامیان.

در پایان ترکیه با ارسال نیروهای نظامی و هزاران نفر در سوریه با مزدوران و حمایت نظامی است که به کمک pro-Sarraj نیروهای دفع Hifter حمله به این بهار, جلوگیری از سقوط طرابلس مبتنی بر دولت و تغییر جزر و مد از جنگ.

اما آنکارا نقش است فقط یک طرف از چه خارج از قدرت های در حال بهره برداری و دامن زدن به جنگ داخلی در این کشور آفریقای شمالی.

روسیه ارسال سلاح و سیستم های دفاع هوایی و مزدوران به لیبی در خطوط مقدم جبهه به پشت Hifter را توهین آمیز سال گذشته راه اندازی شد و با هدف تصرف طرابلس. که کمک کرده است ادامه داد: حتی پس از Hifter خروج هر چند روسیه را رد کرده است هر گونه نقش در لیبی.

این مداخلات در حال تعمیق جنگ داخلی به دنیا آمد و پس از یک قیام ناتو مورد حمایت در سال 2011 سرنگون و کشته دیرین دیکتاتور Moammar Gadhafi. Hifter کنترل شرق و جنوب لیبی. Sarraj دولت کنترل طرابلس و اطراف آن در غرب است.

اردوغان تنها اذعان ارسال بالا-سطح مشاوران به کمک نرم افزار-Sarraj نیروهای. در آنکارا مستقر چند صد سرباز و حدود 3,500-3,800 سوریه مزدوران بیش از سه ماهه اول سال یک گزارش پنتاگون هفته گذشته گفت. ترکیه نیز با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی و سیستم های دفاع هوایی.

Sarraj را نمی پاسخ به چند تماس به دنبال اظهار نظر در رابطه با ترکیه است.

یکی از لیبی رسمی اذعان به AP به طرابلس دولت "اعتماد کامل" در ترکیه است. اما "ما را به این نقطه" اگر نه برای Hifter را توهین آمیز, او گفت:.

به گفته مقامات ترکیه تحت فشار قرار دادند و دولت بیش از یک سال به تصویب دریایی ایران اما Sarraj مقاومت است. در او احساس او نیست که قدرت به اعتصاب موافقت نامه های بین المللی که رئیس یک دولت انتقالی. او ممکن است همچنین با احتیاط از ساخت مدیترانه ادعای خاصی به رد اروپایی ها.

"این یک بی امان فشار" یک مقام گفت که اسلامگرایان در داخل Sarraj دولت را نیز در اختیار داشت نفوذ در حمایت از آنکارا. "ترکیه تنها کشوری بود که وعده حمایت و توافق کردیم که تنها پس از تمام دیگر درهای بسته بودند."

امنیت و دریایی معاملات بودند امضا شده در اواخر نوامبر است. تحت توافق لیبی و ترکیه ادعا قطعات مجاور دریای مدیترانه و اکتشاف حقوق وجود دارد. یونان اختلافات ایران با توجه به آب بخشی از آن فلات قاره. اتحادیه اروپا گفت: آن را نقض قوانین بین المللی و شمار یک "تهدید به ثبات است."

ترکیه به مدت طولانی می خواستم برای تغییر محدودیت های قدیمی و درایو خود را به دست آورد به عنوان ضرورت و مصر و اسرائیل و قبرس منتقل شد و به بهره برداری تازگی کشف زمینه های گاز طبیعی در آبهای خود را.

"ما در حال پاره کردن نقشه های شرق مدیترانه که کشیده شد تا به زندانی ما در سرزمین اصلی" اردوغان معاون Fuat Oktay گفت.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

ترکیه حرکت می کند به خصوص آن ادعا می کنند در یونانی آب را افزایش تنش ها بین دو اعضای ناتو که آشکارا درگیر 46 سال پیش در این درگیری بیش از قبرس.

دریایی ادعا می کند به ترکیه "نقاط فشار" به درخواست برابر دیگر کشورهای اطراف مدیترانه شرقی گفت ادد Berkowitz اسرائیل یک تحلیلگر امنیتی که متخصص در لیبی. آن را می توانید به هدف برای جلوگیری از مصر به اسرائیل و قبرس از به طور مستقیم صادرات گاز به اروپا و به نفوذ مهاجر قاچاق.

ترکیه به مدت طولانی به حال منافع خود در لیبی به طور عمده ساخت و ساز و پروژه های انرژی. آن را نیز برای فشار دادن فرصت های تجاری جدید و recouping زیان پایدار پس از Ghadafi شد رانده از قدرت است. ترکیه پیمانکار انجمن تخمین زده است که در سال 2011 فقط پس از این کشور محبوب شورش ترکیه شرکت کرده بود بیش از 18 میلیارد دلار در قرارداد در لیبی. بسیاری از کسانی که از دست داده بودند و در متعاقب آن هرج و مرج و جنگ است.

در ماه ژوئن یک هیئت از جمله خارجی و وزرای ملاقات مقامات طرابلس و ارائه صورتحساب برای $2 میلیارد بدهکار به شرکت های دیگر رسمی گفت. طرابلس موافقت به پرداخت آن و 1.7 میلیارد دلاری در سایر بدهی ها و جبران خسارت برای ماشین آلات و تجهیزات از دست رفته در جنگ, او گفت:. توافق هنوز هم نیاز به تصویب نهایی از Sarraj.

دولت لیبی گفت: ترکیه در حال ساخت یک پایگاه نیروی دریایی به عنوان بخشی از مصراته بندر و یک پایه در al-Waitya پایگاه هوایی در صحرای جنوب غربی طرابلس.

یک مقام دولتی گفت: AP که "موضوع پایگاه در دستور کار نیست." او در خواست نامش فاش نشود در خط با مقررات.

در همین حال ترکیه و نرم افزار-Sarraj نیروهای در حال آماده سازی یک عملیات برای بازپس گیری شهر ساحلی سرت و داخلی Jufra پایگاه هوایی که Hifter متحد مصر گفته خواهد بی درنگ آن را به اعزام نیروهای نظامی به لیبی.

اما این تنها بخشی از تصویر بزرگتر گفت: Jalel Harchaoui یک محقق و متخصص در امور لیبی در Clingendael هلند موسسه روابط بین المللی.

"کنترل بیش از که خاک نیست خیلی در مورد لیبی نفت خود را به عنوان آن را در مورد گاز در زیر دریا," او گفت:.

___

آسوشیتد پرس نویسنده Suzan فریزر در آنکارا, ترکیه کمک به این گزارش.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن