ضروری Vocab برای COVID-19: از بدون علامت به زئونوز

بزرگنمایی این تصویر آنجلا Hsieh برای NPR جهان است که آب گرفتگی با شرایط جدید در پوشش COVID-19 ج

توسط MINERALNEWS در 7 تیر 1399
Angela Hsieh for NPR
بزرگنمایی این تصویر
آنجلا Hsieh برای NPR

جهان است که آب گرفتگی با شرایط جدید در پوشش COVID-19 جهانی همه گیر. در اینجا یک واژه نامه در مورد شما در آخرین پزشکی و تست اصطلاحات مخصوص یک صنف. ما شروع با نامگذاری ویروس. کلمات ذکر شده در موضوعی گروه بندی (انتقال و تست به عنوان مثال).

Coronavirus: یک دسته از ویروس ها است که می تواند باعث تب و مشکلات تنفسی پنومونی و اسهال. هفت coronaviruses شناخته شده برای آلوده کردن انسان از جمله چهار است که می تواند باعث سرماخوردگی. برخی از آنها به طور بالقوه کشنده است. نام آن از کلمه لاتین "تاج" که به معنی تاج است. زیر میکروسکوپ این ویروس ها توسط دایره با سنبله پایان در حباب های کوچک.

محققان شناسایی صدها coronaviruses در حیوانات مانند شتر و خوک و گربه و خفاش ها که معمولا انتقال به انسان است. در موارد نادر, یک coronavirus جهش ژنتیکی و عبور می تواند از حیوانات به انسان و سپس گسترش در میان مردم به عنوان مورد با سارس (سندرم حاد تنفسی) بیماری همه گیر در اوایل 2000s و در حال حاضر با COVID-19 بیماری همه گیر.

SARS-COV-2 با نام مستعار "رمان کروناویروس": نام این ویروس است که به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان باعث عفونت در میلیون ها نفر از مردم است. بر اساس اعداد "2" است که به منظور تشخیص این coronavirus از این ویروس که ناشی از شیوع بیماری سارس.

COVID-19: نام بیماری است که می تواند ناشی از SARS-COV-2. آن را مخفف "coronavirus بیماری 2019" به عنوان پزشکان در ووهان چین برای اولین بار کشف بیماران مبتلا به بیمار مبتلا به این بیماری در اواخر سال 2019. این بیماری می تواند در حال حاضر با طیف گسترده ای از اثرات است که محققان هنوز در تلاش برای کشف. در حال تکامل لیست از علائم گسترده است از جمله: تب و سرفه خشک و تنگی نفس ، سردرد ، لرز و درد عضلانی و خستگی و اسهال و تهوع و استفراغ و از دست دادن طعم و مزه یا بوی آن است. نه هر بیمار را نمایش می دهد طیف گسترده ای از علائم است.

اپیدمی: یک افزایش ناگهانی در تعداد موارد بیماری در یک منطقه جغرافیایی خاص فراتر از تعدادی مقامات بهداشتی به طور معمول انتظار می رود. افزایش نسبتا کوچک منطقه جغرافیایی و یا در میان یک گروه کوچک از مردم ممکن است به نام "شیوع." تفاوت بین شیوع یک بیماری همه گیر و همه گیر ذهنی است و بستگی به نظرات دانشمندان و مقامات بهداشتی.

Pandemic: "یک بیماری همه گیر رخ می دهد در سراسر جهان و یا بیش از یک منطقه بسیار گسترده ای با عبور از مرزهای بین المللی و معمولا تحت تاثیر تعداد زیادی از مردم" با توجه به یک فرهنگ لغت اپیدمیولوژی ایران. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد COVID-19 جهانی همه گیر در تاریخ 11 مارس سال 2020 توصیف آن به عنوان "اولین همه گیری ناشی از کوروناویروس."

انتقال: چگونه یک ویروس از یک فرد به بعدی. در مورد SARS-COV-2, محققان فکر می کنم این ویروس عمدتا از طریق تنفسی مسیر از طریق تماس نزدیک با فرد آلوده که ویروس مملو از قطرات در حال اخراج از بینی یا دهان و پیدا کردن راه خود را به چشم ها بینی و دهان از دیگران است. ممکن است دیگر مسیرهای انتقال در حال حاضر تحت بررسی شامل لمس کردن ویروس-سطوح آلوده و سپس معرفی این میکروب ها به یک چشم بینی یا دهان یا تنفس در ابر کوچک "aerosolized" ویروس ذرات که ممکن است سفر در جریان هوا می باشد.

Aerosolized ویروس ذرات: کوچکتر از قطرات این ذرات را می توان اخراج توسط فرد آلوده است. آنها آویزان در هوا بیش از قطرات بزرگتر که تمایل به سقوط به دلیل گرانش. اما نقش خود را در انتقال از COVID-19 هنوز روشن نشده است.

نرخ انتقال (RT): متوسط تعداد افرادی که هر coronavirus حامل می رود را آلوده — رسما به نام "موثر در باروری تعداد." اگر هر بعدی نسل جدید عفونت کاهش می یابد (اگر RT <1) ویروس در نهایت از بین می رود. یک منطقه نرخ انتقال بستگی به سیاست های محلی و مردم چگونه رفتار می کنند. "ما می تواند از فکر می کنم انتقال ریسک با یک عبارت ساده: زمان, فضا, مردم, جای," دکتر ویلیام میلر متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه ایالتی اوهایو NPR گفت. بیشتر زمان را صرف یک شخص در مکانی نزدیکی به افراد آلوده بالاتر احتمال است که این ویروس گسترش یافته است. تعامل بیشتر با مردم را افزایش می دهد خطر و داخلی اماکن در حال ریسک از خارج از منزل. RT می تواند کاهش در مناطق که در آن بسیاری از مردم برای به دست آوردن ایمنی به ویروس به دلیل این ویروس پس از آن اجرا می شود از افراد جدید برای آلوده کردن. (مرتبط با واژه R0 — تلفظ "الف صفر" — است که میانگین نرخ انتقال در جمعیت جایی که هیچ کس قبلا تحت تاثیر قرار شده است.)

Superspreading رویداد: زمانی که یک فرد آلوده به پاتوژن عبور از آن را به یک تعداد غیر منتظره ای بالا از مردم است. با COVID-19 بزرگ مورد خوشه های حاصل از کنفرانس کسب و کار, گروه کر, شیوه های تشییع جنازه در جمع های خانوادگی و, کشتی, در میان دیگر تنظیمات. Virologists که تحقیق superspreading حوادث در طول MERS شیوع می گویند متعددی وجود دارد که ممکن است دلیل که چرا این حوادث ظهور. گاهی اوقات این ویروس ممکن است جهش به تبدیل شدن به بیشتر مسری است. و یا برخی از افراد فقط بازدم بیشتر ویروس از ریه های خود را.

ویروسی ریختن: زمانی که یک فرد آلوده منتشر ذرات ویروسی از بدن خود را که ممکن است یا ممکن است مسری بسته به مرحله عفونت است. این می تواند اتفاق می افتد از طریق فعالیت هایی مانند تنفس و صحبت کردن و آواز و عطسه و سرفه. برای SARS-COV-2 محققان در حال اندازه گیری طول زمان فرد آلوده میریزد ویروس تست سواب نمونه از افراد آلوده در طول زمان است. مطالعه اولیه دریافتند که COVID-19 بيمار ریختن این ویروس به طور متوسط از 20 روز. مردم نیز به نظر می رسد به ریختن بالاترین مقدار ویروس در اطراف این زمان علائم برای اولین بار به نظر می رسد.

Fomite: یک شی پوشش داده شده با ذرات ویروس احتمالا به خاطر کسی که به تازگی عطسه یا سرفه قطرات تنفسی بر روی آن. یک آشپزخانه و یا یک تلفن می تواند تبدیل به fomites اگر آلوده و خدمت به عنوان یک منبع بالقوه برای "غیر مستقیم" انتقال اگر یک فرد لمس ویروس-سطح پوشش داده شده و سپس به معرفی ویروس به چشم خود بینی یا دهان. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیف این را به عنوان یک "امکان" مسیر coronavirus انتقال, اما معتقد است که تماس نزدیک بین مردم این است که تصور می شود مسئول برای بسیاری از عفونت های جدید.

بدون علامت: کسی که بدون علامت است مبتلا به SARS-COV-2 اما هرگز توسعه هر گونه علائم عفونت. محققان در حال کار برای تعیین چگونه بسیاری از افرادی که آلوده به این رده مناسب — برآورد کنونی سقوط "در هر نقطه بین 6% و 41%" یک سازمان جهانی بهداشت گفت: ژوئن 9. "بدون علامت" است که گاهی اوقات مورد استفاده برای توصیف هر کسی که نشان می دهد هیچ نشانه ای در زمان آزمایش مثبت برای این ویروس اما برخی از این افراد در واقع ممکن است "presymptomatic" و توسعه علائم طی چند روز آینده.

بدون علامت/presymptomatic گسترش: زمانی که فرد آلوده است که هیچ علائم بیماری انتقال رمان coronavirus را به شخص دیگری. این روشن نیست که چگونه اغلب افراد با علائم گسترش این ویروس اما محققان مستند پخش از هر دو بدون علامت و presymptomatic موارد است. که دلیل اصلی بسیاری از ادارات بهداشت توصیه ماسک-پوشیدن در فضاهای مشترک — برای جلوگیری از گسترش این رمان coronavirus به خصوص از افرادی که ممکن است می دانم که آنها آن را داشته باشد.

گله ایمنی: این ایده که اگر مردم به اندازه کافی در یک مکان ایمنی به ویروس از طریق قرار گرفتن در معرض و یا واکسیناسیون و سپس ویروس ندارد افراد جدید به گسترش به طوری که آن را می سوزاند خود را. برای COVID-19 درصد از افرادی که می خواهم نیاز به ایمنی به سرعت گسترش ویروس است که حدود 50 تا 60 درصد.

همبودی: یک وضعیت پزشکی است که باعث افزایش خطر ابتلا به یک شخص تبدیل شدن به بسیار بیمار اگر آنها توسعه COVID-19. این شرایط عبارتند از مزمن کلیه بیماری COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی) چاقی و جدی قلبی و دیابت نوع 2 است. شرایط دیگر که ممکن است تا کسی در معرض خطر شدید COVID-19 بیماری شامل آسم و فشار خون و سیستم ایمنی بدن سیگار کشیدن و دیابت نوع 1.

تست: یک روش برای تعیین اگر فرد یا اخیرا مبتلا به یک بیماری است. رایج ترین تست تشخیصی برای رمان coronavirus شامل گرفتن یک سواب نمونه از کسی که بینی یا گلو و تجزیه و تحلیل آن برای نشانه های ثبتشده از SARS-COV-2 viral RNA. تست های دیگر به دنبال پروتئین ها از ویروس ها یا آنتی بادی در نمونه خون. برای کسب اطلاعات بیشتر را بررسی کنید NPR تست primer.

مثبت تست رای: درصد از افراد مورد آزمایش که تایید شده به کوروناویروس. برای SARS-COV-2 که مقامات می گویند یک مثبت تست میزان 10% یا کمتر ممکن است نشان می دهد که یک جامعه در حال انجام به اندازه کافی تست برای پیدا کردن بسیاری از موارد.

آنتی بادی: پروتئین تولید شده توسط یک فرد سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت. در مورد رمان coronavirus آنتی بادی به طور معمول حدود 1 تا 3 هفته پس از عفونت به توسعه قابل اندازه گیری مقدار. آنتی بادی ممکن است معطل در بدن پس از عفونت به جریان ارائه حفاظت در برابر یک حمله پاتوژن. مقامات بهداشت عمومی در حال آزمایش افراد نمونه خون برای آنتی بادی در برابر رمان coronavirus برای دیدن اگر آنها آلوده شده اند در گذشته بوده است. این خواهد شد کمک به محققان در درک چگونه به طور گسترده ای coronavirus گسترش یافته و سنج که چگونه بسیاری از موارد بدون علامت است.

استخر نمونه برداری: یک تست استراتژی که در آن نمونه از افراد مختلف با هم ترکیب و به یک بزرگتر دسته ای که تست شده برای حضور coronavirus. اگر دسته ای مثبت آزمون نمونه خواهد بود مجددا به صورت جداگانه برای تعیین آنهایی که حاوی ویروس است. انتظار این است که با آزمایش چند نمونه را در یکی از دسته بیشتر نمونه ها می تواند سریع تر پردازش و تست منابع می تواند حفظ شود. FDA می گوید: استخر نمونه برداری موثر در جمعیت که در آن بسیاری از نتایج منفی انتظار می رود مانند مردم با هیچ نشانه ای از عفونت است.

اوج: روز و یا کشش از روز با بالاترین تعداد موارد و یا مرگ و میر گزارش شده در یک دوره معین به عنوان دیده می شود در یک روز به روز شکست (نیز نامیده می شود یک بیماری همه گیر منحنی). آن را به طور کلی نشان می دهد "بدترین" نقطه در یک بیماری همه گیر -- پس از اوج تعداد مورد فروکش. برای اطلاعات بیشتر, ببینید NPR پرایمر در "هنگامی که هر یک از دولت قله?"

نورد متوسط: تعداد موارد تایید شده و یا مرگ و میر به طور متوسط بیش از یک زن و شوهر از روز. این مدت توسط پژوهشگر انتخاب — متفاوت تحلیلگران را انتخاب کرده اند به طور متوسط تعداد موارد و مرگ و میر بیش از 3, 5 و 7 روز. نورد متوسط است تجزیه و تحلیل آماری که روان روز به روز تغییرات (مانند سنبله در موارد با توجه به تغییرات در آنها گزارش شده) و کمک می کند تا به نقطه دیگر روند. همچنین به نام "متوسط در حال حرکت."

موج دوم: یک محصول تازه از coronavirus عفونت در یک منطقه که در آن مقامات بهداشت عمومی آورده بود ویروس انتقال به سطوح پایین. مثلا هوکایدو ژاپن, تجربه کرده, دو رقمی را افزایش می دهد در مورد اعداد در ماه آوریل پس از بازگشایی مدارس و اجازه دادن به مجامع عمومی. آمریکا مقامات بهداشت هشدار داده اند, از موج دوم ممکن است از عفونت در پاییز و حتی به عنوان کشور همچنان به نبرد خود موج اول.

دوره کمون: از قرار گرفتن در معرض پاتوژن به زمان نشانه توسعه است. دوره کمون کمک می کند تا تعیین کنید چگونه یک فرد باید قرنطینه برای جلوگیری از گسترش عفونت است. برای SARS-COV-2 متوسط دوره کمون این است که تصور می شود حدود 5 روز. بسیاری از افراد که دچار علائم COVID-19 انجام خواهد شد تا در عرض 12 روز — به همین دلیل است که مقامات بهداشت عمومی توصیه می کنیم یک دو هفته ای قرنطینه برای هر کسی که فکر می کند به آنها نمایانده رمان coronavirus.

انزوا: از نظر فیزیکی جدا کردن افرادی که شناخته شده به بیمار از کسانی که سالم هستند. بیمارستان ها معمولا قرار دادن بیمارانی که بیمار در انزوا به جلوگیری از گسترش بیماری است.

قرنطینه: جدایی و یا محدودیت حرکت از افراد که در ظاهر سالم باشد اما ممکن است در معرض یک بیماری عفونی به دیدن اگر آنها را تبدیل به بیمار است. طول قرنطینه بستگی به دوره کمون برای این بیماری است. در طول شیوع بیماری ابولا به عنوان مثال آن بود 21 روز. برای COVID-19 توصیه می شود دوره 14 روز است.

تماس با ردیابی: پیدا کردن و آگاه ساختن مردم است که ممکن است در تماس با یک فرد مبتلا به یک بیماری به طوری که آنها می توانید اقداماتی برای جلوگیری از این بیماری از احتمالا گسترش است. برای رمان coronavirus CDC تعریف تماس نزدیک به عنوان کسی که با صرف حداقل 15 دقیقه در عرض 6 پا از یک فرد با تایید و یا احتمالی مورد کوروناویروس.

اجتماعی فاصله: ماندن در یک فاصله خاص از افراد دیگر در محیط داخلی و فضای باز تنظیمات به پایین یک شانس گسترش و یا دریافت ویروس مملو از قطرات تنفسی — CDC نشان می دهد شش فوت است. گسترده اجتماعی فاصله شده است و اعتبار با کاهش انتقال ویروس در کشورهای مختلف. و همچنین به عنوان "فاصله فیزیکی."

مشترک بين انسان و حيوان: هر بیماری که از حیوانات به مردم است. حیوانات می تواند طیف وسیعی از کوچک کنه به lumbering گاو. COVID-19 در نظر گرفته شده است یک بیماری زئونوز است — آن است که اندیشه به سرچشمه گرفته و در چین, خفاش نعل اسبی و گسترش به انسان احتمالا با یک توقف در حیوانات مختلف ،

دیگر مفید آغازگر از NPR: مرگ و میر

Abraar Karan یک پزشک در دانشکده پزشکی هاروارد شد و یک منبع برای این واژه نامه.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن