ما در کنکور 4 نوع سهمیه داریم

یک جلسه مشاوره رایگان که میتوانید تمامی مشکلات کنکوری خود را با آن کلیک کنید حل کنید. اما در ریاضی حرف آخرشما

توسط MINERALNEWS در 19 دی 1399

یک جلسه مشاوره رایگان که میتوانید تمامی مشکلات کنکوری خود را با آن کلیک کنید حل کنید. اما در ریاضی حرف آخرشما دیگر تکنیک یاد نخواهید گرفت بلکه الگوهایی را یاد خواهید گرفت که تمامی سوالات یک مبحث را در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید با آنها حل کنید که در ادامه یک نمونه از تدریس ریاضی حرف آخر را میتوانید مشاهده کنید و بازهم در رابطه با روش های تست زنی ریاضی کنکور حرف حرف آخر هفتم خواهیم زد. لازم به ذکر است در این جدول فقط رتبه در سهمیه مناطق 1و 2و 3 گذاشته شده است و از بررسی سهمیه ایثارگران در این جدول به دلیل پایین بودن درصدها و تراز داوطلبان خودداری کردیم ولی در ادامه چند نمونه از کارنامه داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصد گذاشته شده آموزش پایه دوم ابتدایی است. همانطور که خودتان بهتر می دانید رشته دندانپزشکی از رشته های پرتقاضا و مورد علاقه بسیاری از داوطلبان تجربی است و خیلی از داوطلبان آرزوی تحصیل در دندانپزشکی را دارند ولی از آنجا که این رشته ظرفیت بسیار کمی برای پذیرش دارد، تعداد کمی از داوطلبان می توانند در رشته دندانپزشکی قبول شوند حتی نسبت به سایر رشته های پرطرفدار علوم پزشکی مانند داروسازی و پزشکی، برای قبولی به رتبه بهتری نیازمند است.

نکته دیگر این که هیچ موقع تنها با درصد یک درس نمی توان گفت که کسی دندانپزشکی یا رشته های دیگر قبول می شود یا نه. از میان این 2 رتبه، رتبه در سهمیه برای داوطلب مهم است، زیرا داوطلبان با رتبه کشوری مقایسه نمی شود و رقابت بین آن ها فقط در سهمیه مربوطه است یعنی اگر کسی جزء سهمیه منطقه 1 باشد در میان داوطلبان منطقه 1 رقابت می کند و رقابتی با داوطلبان سایر مناطق ندارد. به عنوان مثال یک داوطلب منطقه 1 با داوطلبان مناطق 2 و 3 یا ایثارگران مقایسه نمی شود و ظرفیت های جداگانه ای برای آن ها در نظر گرفته می شود. استفاده از شهودی سازی و الگو سازی بر جذابیت آموزش افزوده است و هر سال نیز داوطلبان حرف آخر با کمک عربی محمد واعظی موفق به کسب درصد 100 در این درس می شوند. عربی حرف آخر با تدریس استاد محمد واعظی جزو کم حجم ترین و کامل ترین منابع آموزشی عربی کنکور می باشد که در آموزش عربی کنکور روش جدیدی را استفاده کرده اند.

با تدریس عربی استاد واعظی دیگر نیازی به صرف زمان زیاد و استفاده از روش های متعدد نمی باشد و کل عربی کنکور را تنها در 27 ساعت آموزش در اختیار خواهید داشت که از 27 ساعت تدریس هم حدود 10 ساعت مربوط به حل تست می باشد و یک بانک تست نیز در کنار آموزش برای شما حل خواهد شد. من شایان مامندی مشاور ارشد تحصیلی امروز کامل ترین بودجه بندی سوالات فیزیک کنکور ریاضی و تجربی را به همراه یک مشاوره تخصصی در اختیار شما قرار خواهم داد. به عنوان مثال بودجه بندی دینی کنکور در رشته ریاضی فیزیک به جای اینکه سال یازدهم 9 تست داشته باشد، از سال دوازدهم 9 تست طرح شده بود اما به صورت میانگین بودجه بندی دینی کنکور به این صورت است که از سال یازدهم 9 تست و از سال دهم و دوازدهم هرکدام 8 تست طرح میشود و 25 تست بودجه بندی سوالات دینی کنکور را در بر میگیرد.

در کنار این مقاله برای بودجه بندی تست های کنکور از طریق لینک مربوطه حتما اقدام کنید و برای سایر دروس نیز به سبک کامل مقالات بودجه بندی را مطالعه کنید. در تصویر بالا هم بودجه بندی سوالات دینی کنکور نظام قدیم را مشاهده میکنید که به صور ت پایه ای میباشد و پایه دوم و سوم هر کدام با 9 تست بیشترین بودجه بندی سوالات دینی کنکور را به خود اختصاص داده اند و پایه چهارم هم با 7 تست از کنکور در رده بعدی قرار گرفته است. این آمار و ارقام توسط منابع موثق تهیه شده و نشان می دهد که با وجود افزایش شرکت کننده های تجربی، ظرفیت رشته های دندانپزشکی در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش یافته است. در این مقاله می خواهیم به بررسی حداقل درصد لازم هر درس برای قبولی در دندانپزشکی، آخرین رتبه های قبولی دندانپزشکی دانشگاه های مختلف کشور و کارنامه های قبول شدگان در دندانپزشکی بپردازیم.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سایت حرف آخر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب