U. N. پیش بینی افزایش بیماری هایی که پرش از حیوانات به انسان

بزرگنمایی این تصویر یک فروشنده مرغ با پوشیدن یک ماسک صورت برای کمک به جلوگیری از گسترش این coronavir

توسط MINERALNEWS در 17 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

یک فروشنده مرغ با پوشیدن یک ماسک صورت برای کمک به جلوگیری از گسترش این coronavirus آماده پرندگان در یک بازار در مرکز شهر کوالا لامپور, مالزی, در ماه آوریل است. وینسنت Thian/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
وینسنت Thian/AP

جدید گزارش سازمان ملل متحد هشدار می دهد که بیشتر بیماری هایی که عبور از دام به انسان مانند COVID-19 هستند به احتمال زیاد به ظهور به عنوان زیستگاه های در حال ویران شده توسط حیات وحش بهره برداری فعالیت های کشاورزی ناپایدار و تغییر آب و هوا.

این پاتوژن شناخته شده به عنوان انسان و دام, بیماری ها نیز شامل ابولا MERS HIV/ایدز و ویروس نیل غربی. آنها به طور فزاینده ای پدید آمده و با توجه به تنش های انسان قرار داده شده در زیستگاه های حیوانات, با توجه به U. N. محیط زیست گزارش برنامه جلوگیری از همه گیر بعدی: بیماری های زئونوز و چگونه برای شکستن زنجیره انتقال روز دوشنبه منتشر شد.

"ما به شدت کشاورزی و گسترش زیرساخت ها و استخراج منابع در هزینه وحشی ما فضاهای" UNEP, مدیر اجرایی, Inger اندرسن گفت. "علم روشن است که اگر ما در حفظ و بهره برداری از حیات وحش و از بین بردن اکوسیستم ما پس ما می توانیم انتظار برای دیدن یک جریان ثابت از این بیماری پریدن از حیوانات به انسان, در سال های پیش رو است."

اندرسن گفت که سرمایه گذاری در تحقیقات بیماری های زئونوز اجازه می دهد جهان به "پیش از بازی ... جلوگیری از این نوع از جهانی shutdown دیده ایم."

گزارش جدید توصیه می کند که دولت ها اتخاذ هماهنگ "یک سلامت" روش کشیدن هم بهداشت عمومی دامپزشکی و کارشناسان محیط زیست برای مبارزه با این بیماری از بیماری های زئونوز.

"نگاه مردم به پاندمی آنفلوانزا از 1918-1919 و فکر می کنم که این بیماری شیوع تنها یک بار اتفاق می افتد در یک قرن" گفت: Maarten Kappelle رئیس علمی ارزیابی در UNEP. "اما این دیگر درست است. اگر ما نمی بازگرداندن تعادل بین جهان طبیعی و انسانی یکی از این بیماری تبدیل خواهد شد به طور فزاینده ای شایع است."

تقاضای جهانی برای حیوانات گوشت افزایش 260% در نیم قرن اخیر تشدید مشکل اندرسن گفت.

برخی از حیوانات از جمله جوندگان و خفاش ها گوشتخوار و غیر انسانی پستانداران هستند به احتمال زیاد به بندر انسان و دام بیماری های دام اقدام به عنوان یک پل برای انتقال بین حیوان میزبان و انسان با توجه به گزارش.

در ضمن در برخی از جهان فقیرترین مناطق اندميک بيماری بیماری های مرتبط با دام باعث بیش از 2 میلیون انسان مرگ و میر در سال, این گزارش می گوید. اما آفریقا است که با موفقیت در پاسخ به تعدادی از انسان و دام شیوع مانند ابولا می تواند یک محل به نوبه خود راه حل برای کنترل شیوع بیماری از انسان به حیوان بیماری در آینده آن را می گوید.

"برای جلوگیری از شیوع آینده کشور نیاز به حفظ زیستگاه های وحشی, ترویج کشاورزی پایدار, تقویت ایمنی مواد غذایی استاندارد نظارت و تنظیم بازار مواد غذایی, سرمایه گذاری در فن آوری برای شناسایی خطرات و جلوگیری از تجارت غیرقانونی در حیات وحش" U. N. دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ گفت.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن