سوریه فیلمساز صحبت می کند در مورد شکنجه: "من برگزاری این درد برای مدت زمان طولانی'

بزرگنمایی این تصویر سوریه اسکار-نامزد دریافت جایزه فیلمساز Feras فیاض در پاسخ به سوالات روزنامه نگار

توسط MINERALNEWS در 11 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

سوریه اسکار-نامزد دریافت جایزه فیلمساز Feras فیاض در پاسخ به سوالات روزنامه نگاران در خارج از دادگاه در طول یک استراحت در یک دادگاه علیه سوریه متهمان متهم به حمایت دولت, شکنجه, در سوریه در تاریخ 23 آوریل در Koblenz, آلمان. توماس Lohnes/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
توماس Lohnes/خبرگزاری گتی ایماژ

این یک خنک کننده شرح شکنجه در بدنام سوریه زندان: "وجود فریاد آنها نبودند عادی" سوریه شاهد Feras فیاض در دادگاه گفت. "من خیلی می ترسم."

فیاض, 35, جایزه اسکار-نامزد دریافت جایزه فیلمساز بود و برای اولین بار شاهد به شهادت در یک دادگاه در آلمان علیه سوریه یک افسر اطلاعاتی که او مدعی نزدیک به کشته شدن او را در دمشق بازداشتگاه در سال 2011.

بیش از دو دوجین سوریه شکنجه قربانیان در حال انتظار برای شهادت در بی سابقه دادگاه که در ماه آوریل آغاز شد بررسی حمایت دولت در جمهور بشار اسد را در سوریه است.

سابق عالی رتبه سوریه, رسمی, 57 ساله انور Raslan متهم به جنایت علیه بشریت برای نقش خود به عنوان بازجویی ارشد در al-خطیب زندان در دمشق. دادگاه می تواند تا دو سال.

فیاض هرگز صحبت علنی در مورد او مصیبت; او حتی به خانواده خود را. اولین حساب شد در دادگاه در کوبلنتس آلمان در تاریخ 5 ژوئن. مرد متهم سفارش خود را شکنجه نشسته ،

Raslan حال فرار از این رژیم در سال 2013 و پیوست شورشیان مبارزه با رژیم است. او به آلمان آمد و با موج پناهندگان سوری در حال فرار از جنگ و کاربردی برای پناهندگی. اما او 18 سال به عنوان یک افسر اطلاعاتی با او. او دستگیر شد و در آلمان در سال 2019 و به اتهام جنایت علیه بشریت از جمله 58 فقره قتل و حداقل 4000 موارد از شکنجه.

فیاض شهادت بسیار مهم است برای ایجاد یک مسئول به خصوص تکان دهنده خشونت.

"من مورد بود در مورد خشونت جنسی دشوار بود," او می گوید: در یک NPR مصاحبه در مورد شهادت او که به مدت یک روز کامل در دادگاه.

آلمانی قضات خواست او را به بازشماری تجاوز جنسی یک تجاوز با باتوم های چوبی. او نیاز به عمل جراحی برای آسیب های فیزیکی زمانی که او در نهایت منتشر شد.

بزرگنمایی این تصویر

فیاض (سمت چپ) و حقوق بشر سوریه وکیل Anwar al-Bunni دیده می شود در خارج از دادگاه در مقابل دو سوریه ادعا سابق هوش افسران متهم به جنایت علیه بشریت در 4 ژوئن در Koblenz, آلمان. توماس Lohnes/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
توماس Lohnes/خبرگزاری گتی ایماژ

"من برگزاری این درد برای مدت طولانی, اما من باید برای شروع به صحبت کردن" او می گوید NPR از برلین. او می گوید: او سکوت خود را تا حد زیادی به دلیل انگ تجاوز به عنف در جامعه سوریه.

اکثر سوریه بازماندگان خشونت های جنسی آیا تا به حال صحبت در مورد آن باقی می ماند و در انکار سال با توجه به یک سال 2018 سازمان ملل متحد گزارش مستند استفاده سیستماتیک از خشونت های جنسی در سوریه بازداشت به عنوان یک "ابزار برای القای ترس و تحقیر و تنبیه."

"ما نیاز به دانستن است که ارتکاب این جنایات این یک پیام بزرگ" او می گوید. "من آمد با نام من. وجود دارد هیچ راهی برای خاموش ماندن. رژیم در تجاوز به کشور ما برای یک مدت زمان طولانی است." او می خواهد بیشتر قربانیان به صحبت کردن.

در سال 2011 هنگامی که تظاهرات شروع شد و در برابر اسد دولت فیاض دوربین خود را برداشت و به خیابان رفت. او مستند اوایل تظاهرات مسالمتآمیز بازداشت های بی رحمانه و خشونت آمیز دولت پاسخ, تیراندازی معترضان در تلاش برای سرکوب شورش. او آموخت که دیگران به سند شورش تا زمانی که او دستگیر شد و در یک سیاست فراگیر بازداشت. هزاران نفر غرق شدند و بازداشت شده در سوریه ،

متهم به جاسوسی و ضد رژیم فعالیت فیاض متقاعد شده بود او را مرگ در زندان است. حتی همکار زندانیان گفت: او نمی خواهد آن را زنده.

"آه شما مدیر ساخت فیلم علیه اسد, پس, آنها شما را بکشند. شما به دار آویخته خواهد شد" او به یاد می آورد زندانیان گفتن او را. او با مچ دست خود را برای ساعت مورد ضرب و شتم به شدت انتقاد کرد و گرسنگی; نگهداری در گه جمعی همراه بود که در آن سخت به بگویید که هنوز زنده بود.

او به خاطر بازجویی در حالی که او بسته بود بر روی زانو های خود را توسط او شناسایی شده در دادگاه به عنوان انور Raslan.

قابل ملاحظه ای پس از 2 1/2 ماه در بازداشت فیاض منتشر شد بدون توضیح. زندان خود را به شماره بود به نام او دست به دستبند به دیگر زندانیان و جمع به یک اتوبوس. خانواده اش خواست او را به ترک این کشور را متقاعد او نمی خواهد زنده ماندن یکی دیگر از بازداشت. او فرار کرد سوریه به زودی پس از.

"لاغر, بدون مو, بدن من خونریزی بود. من می ترسم به نگاه در آینه برای مدت زمان طولانی" به یاد می آورد فیاض در حال حاضر تا حد زیادی با موهای خاکستری.

او chalks آن را به سرنوشت است که او جان سالم به در زمانی که هزاران نفر از مردم را فرا گرفت تا در مورد بازداشتهای خودسرانه درگذشت در روز یا هفته.

"چرا من ؟ سرنوشت به من کمک کرد تا به خاطر من باید یک ماموریت برای انجام این زندگی," او می گوید.

ماموریت خود را, او می گوید, بود خود را به ادامه کار مستند. او فرار کرد و به ترکیه و سپس مخفیانه به عقب در سراسر مرز سوریه را به محاصره شهر حلب به فیلم غیر نظامیان سوریه زیر بمباران. اما حتی پس از آن او را شکنجه ادامه داد: به او امد و شد زیاد او می گوید: باعث درد جسمی و reoccurring کابوس.

در 2018, آخرین مردان در حلبخود را مستند در مورد یک شهر تحت محاصره بود و نامزد دریافت جایزه اسکار. در فوریه این سال او در لس آنجلس دوباره. غارخود پرتره از یک زن شجاع, دکتر, عامل زیرزمینی میدان بیمارستان شد و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار است.

اما حتی به عنوان کار خود را مفتخر شد او می گوید: او قادر به جشن می گیرند.

"تیم من از من پرسید" چرا شما نه خوشحال ؟ شما باید برای احساس شادی' " او به یاد می آورد. "اما من نمی دانم که چگونه برای بیان شادی من. من خیلی عصبانی بود. درون من وجود دارد بسیار من نمی توانستم به اشتراک گذاری به دلیل ننگ و شرم."

The phantom pain بازگشت و دوباره در روز پس از شهادت او در دادگاه. "من احساس می کنم مثل من شکسته و من شروع به از دست دادن حتی یک راه برای قرار دادن کلمات در کنار هم" فیاض می گوید.

او می بیند جنایت جنگی محاکمه به عنوان اولین گام در بهبود خود را.

"وقتی که من رفتم به دادگاه, من شروع به احساس می کنید که چیزی به طور کامل تغییر پس از آن. البته فیزیکی وجود دارد اما من شروع به فکر می کنم که عدالت یک چیز واقعی است. این یک جعلی است."

فیاض خراشیده دادگاه زمانی که او گفت: قضات می تواند او را ببخشد متهم Raslan. "اگر او اذعان می کند این چیزها اتفاق افتاده است و سپس من به او ببخشد. من احساس می کنم که بخشش تنها راه من می تواند در صلح زندگی می کنند" فیاض می گوید در مصاحبه.

اما که در بخشش است در خود نگه دارد. در 40 صفحه: بیانیه خوانده شده در مارس 18 توسط وکیل خود Raslan رد او را شکنجه کرده اند و یا مورد ضرب و شتم هر زندانیان و بارها و بارها هرگونه مسئولیت به ویژه در مورد اتهام تجاوز به عنف. "من خودم فاصله از این گونه اعمال اگر آنها متعهد شده است ،" بیانیه ای گفت:.

فیاض در حال حاضر مشغول کار بر روی یک فیلم مستند جدید در مورد بازداشت و شکنجه و مورد تاریخی جنایات جنگی محاکمه در کوبلنتس دادگاه. او و تیم او در حال کار در طول یک بیماری همه گیر اما او می گوید: او مواجه معرض خطر بیشتر در سوریه است.

"من در تلاش برای آن را مانند یک پیام برای خانواده ام به خاطر من نیست به آنها بگویید که قبل از و من می خواهم به آنها بگویم" او می گوید.

او همچنین قصد دارد به او بگویید خانواده به همین دلیل او تصمیم گرفت به شهادت: برای عدالت, برای, تاریخ, و برای ارسال یک پیام برای کسانی که هنوز زندانی در سوریه که آنها را فراموش نکرده است.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن