ساکنان مخیکالی چینی صورت تعصب به فرهنگ با کروناویروس

مکزیک بزرگترین چینی روبان برش برای یک مرکز فرهنگی احساس شروع یک-امید-برای رنسانس.وجود شیر و اژدها رقصنده. دانش

توسط MINERALNEWS در 29 فروردین 1399

مکزیک بزرگترین چینی روبان برش برای یک مرکز فرهنگی احساس شروع یک-امید-برای رنسانس.

وجود شیر و اژدها رقصنده. دانشجو نوازندگان بازی تنگگو سنتی چینی, درام زیر یک رشته از فانوس های قرمز. جدید نقاشی های دیواری به تصویر می کشد محلی قهرمانان که به کمک ایجاد جامعه پرده برداری شد. و وجود دارد یک غرفه که در آن مردم می توانند یاد بگیرند که چگونه به نوشتن نام خود را در شخصیت های چینی. رویدادهای فرهنگی برنامه ریزی شده بود برای سه ماه آینده.

بود که در ماه فوریه است. رمان coronavirus در حال حاضر مصرف آن تلفات مرگبار در چین اما تا به حال هنوز رتبهدهی نشده است تبدیل به یک بحران در مکزیک و یا ایالات متحده است.

چگونه به سرعت همه چیز را در محل شناخته شده در این آلاینده شهرستان مرزی به عنوان لا Chinesca.

تبلیغات

Chinese Association in Mexicali

دانش آموزان صبر برای پدر و مادر خود را به آنها را انتخاب کنید تا بعد از کلاس در چینی Assn. در 8 مارس در مخیکالی ٬ باخا کالیفرنیا, مکزیک.

(Dania ماکسول/لس آنجلس تایمز)

حدود 75% از رستوران های چینی در مخیکالی چینی را به طور موقت به حالت تعلیق خدمات خود را با ارائه چند محدود را به بیرون است. چینی Assn. از مخیکالی ارائه می دهد که به زبان ماندارین کلاس و کمک می کند تا تازه وارد چینی حل و فصل مهاجران در این شهر بسته درهای خود را در ماه گذشته.

"هر رویداد لغو شده است تا از این وضعیت عبور" گفت: رامون یی یک نماینده از Assn. چینی فرزندان در مخیکالی است که نسل سوم چینی, مکزیک. "آن بوده است و تنها در Chinesca. تنها برخی از کسب و کار باز هستند اما کسانی که بسیار کم هستند."

در مخیکالی ٬ باخا کالیفرنیا, شهرستان از برخی از 690,000 مردم مرز بسیار کوچکتر کالیفرنیا شهر کالکزیکو وجود دارد `216 تایید و 122 موارد مشکوک از شنبه بعد از ظهر. سپس تعداد مرگ و میر رشد کرده بود به 22. مکزیک دیده است تعداد فزاینده ای از عفونت و مرگ و میر.

تبلیغات

People walk by murals painted on La Chinesca alley in Mexicali

مردم تصویب نقاشی های دیواری نقاشی در لا Chinesca کوچه در مخیکالی.

(Dania ماکسول/لس آنجلس تایمز)

در لا Chinesca, چینی, مکزیکی داشته اند به رقابت نه تنها با ترس از ابتلا به کروناویروس جدید — که برای اولین بار شناسایی شده در ووهان چین در ماه دسامبر — بلکه با hyper-آگاهی از ریشه به عنوان گزارش از این بیماری همه گیر سوخت ضد چینی تمایلات نژادپرستانه و حملات در سراسر جهان است.

راه رفتن پایین خیابان در مخیکالی برخی مکزیکی سریع به جلو و چشم خود را به سمت با انگشتان دست خود را و رقص در تقلید از یک فرد چینی قدم زدن در همان خیابانی برخی از ساکنان می گویند. در فروشگاه های مواد غذایی مردم چین را متهم به خوردن سگ. قبل از اینکه مدارس تعطیل شد, مکزیکی, دانش آموزان متوقف معاشرت با دانشجویان چینی در دانشگاه به خصوص اگر آنها عطسه یا سرفه.

امانوئل Sámano یک زن 38 ساله هنرهای رزمی و شیر-و-رقص اژدها مربی چینی Assn. از مخیکالی گفت که او و دانش آموزان خود را که از تبار احساس بدخیم.

تبلیغات

"هنگامی که ما وارد یک رویداد به ما نشان می دهد شیر و اژدها رقص به عنوان به زودی به عنوان آنها را دیدم ما اژدها, ما می خواهم نظرات مانند, "اوه,, آنها, آوردن coronavirus'" Sámano گفت:, و اضافه کرد که او سعی در تغییر موضوع برای جلوگیری از درگیری.

People cross the street under a street sign with both Spanish and Chinese characters in Mexicali, Mexico

یک مخیکالی خیابان را به هر دو زبان اسپانیایی و شخصیت های چینی.

(Dania ماکسول/لس آنجلس تایمز)

"این غم انگیز است. ... این می تواند یک راه برای کنار آمدن با استرس و ترس COVID-19 باعث," او گفت:. "اما از ما پایان ما در حال تمرکز بر ادامه کار ما در نشان می دهد که فرهنگ چینی است که فقط در بخش دیگری از جهان که در آن شما می توانید پیدا کردن بسیاری از چیزهای زیبا است."

با وجود این بسیاری از چینی مکزیکی ها می گویند که آنها تا حد زیادی اجتناب نوع قربانی و حمله شخصی که ثبت شده اند در دیگر نقاط جهان از جمله ایالات متحده بیشترین مکزیکی اذعان به نقش مهم جامعه چینی بازی های برگزار شده است در شکل دادن به مخیکالی.

تبلیغات

برای سال, La Chinesca تلاش برای حفظ هویت خود زنده و پر جنب و جوش ساخت ضربه ناشی از کوروناویروس احساس به خصوص دردناک است.

مردم چین هنوز هم زندگی می کنند در مخیکالی اما دیگر زندگی می کنند در داخل کسب و کار آنها متعلق به یا مشغول به کار در منطقه مرکز شهر. با توجه به ارتباط وجود دارد حدود 20,000 تا 30,000 چینی ساکنان از جمله mestizos و فرزندان اگر وجود ندارد یک مقام رسمی سرشماری تعداد. افراد جوان چینی تبار عمدتا مکزیکی به دنیا آمد بر خلاف پدر و مادر خود متولد شده و بزرگ شده در کانتون.

"ریشه های ما باید به آرامی از دست داده است و به دلیل وجود یک نقطه در تاریخ که در آن در یک راه یا دیگری ما تجربه برخی تبعیض ها و خانواده ها ترجیح زبان اسپانیایی بیش چینی و دیگر تدریس بچه های خود گفت:" یی از Assn. چینی فرزندان در مخیکالی.

مخیکالی چینی ریشه های بازگشت به اواخر قرن 19 است. این زمانی است که موجی از مهاجران چینی شروع به تماس مخیکالی اصلی آنها کمک به ایجاد راه آهن در ایالات متحده در اواخر 1800s. این مهاجران پیوست و دیگر کارگران چینی که کمک به توسعه مخیکالی ولی تحت رودخانه کلرادو زمین شرکت ، که رهبران شامل لس آنجلس تایمز ناشر هریسون خاکستری اوتیس و پسرش در قانون هری چندلر است.

تبلیغات

کارگران ایجاد شده لا Chinesca یک قومی hub در دو بلوک محیط شهر, جایی که آنها در بر داشت موفقیت با کفش فروشگاه های خشک پاک کننده ها ، رستوران ها و کافه ها. است که به کمک مجموعه ای از بلوک های ساختمان برای چینی Assn. از مخیکالی که شروع ماموریت خود در سال 1919. حدود 60 سال پیش آن را افتتاح یک مدرسه در آن طبقه دوم به آموزش دانش آموزان چینی تبار در مورد زبان و فرهنگ خود را.

Students at the Chinese Association

Huilin Li, مرکز, بررسی, کار دانش آموزان در پایان یک ژنرال چینی در کلاس چینی Assn.

(Dania ماکسول/لس آنجلس تایمز)

اواخر ماه فوریه به عنوان در سراسر جهان همه گیر شد این مدرسه است که می تواند بسته بندی شده با حدود 200 نفر از دانشجویان نمونه آخر هفته به سرعت شروع به دیدن یک افت در حضور تنها تا چند ده دانش آموزان باقی مانده است. در ماه مارس مدرسه بسته مانند دیگران در سراسر مکزیک است.

Esteban لئون انجمن علمی و مدیر و نسل سوم, چینی, مکزیکی, تلاش برای اطمینان بخشیدن به پدر و مادر است. او گفت: معلمان نگه زبانه ها در خانواده هایی که تا به حال سفر خارج از کشور به چین است. او نگه داشته و یک دماسنج در دست در مورد دانش آموزان شروع به نشان دادن علائم. آن را کمی کاستن از ترس خود را.

تبلیغات

دانش آموزانی که با حضور در کلاس های ماندارین احساس بود به همه گیر فرصتی برای نشان دادن حمایت خود را برای پدر و مادری.

یک مترجم واقع در طبقه اول در انجمن راهرو ها نمایش داده می شود نام پدر و مادر و مقدار پول آنها اهدا برای کمک به خرید ماسک برای ارسال به ووهان, چین, کانون coronavirus. این بود که قبل از وقوع ضربه زدن به ایالات متحده و در نهایت مکزیک.

کریستینا چن, 42, انجمن, مدیر, معلمان گفت: 12-year-old son Erick با حضور در کلاس های ماندارین. "من دوستان در تیجوانا که بچه ها صحبت نمی کنم ماندارین" چن گفت. "آنها نمی توانند به عنوان خوانده شده چینی شخصیت چرا که آنها لازم نیست که یک مدرسه که در آن آنها می توانند یاد بگیرند."

Chinese Association in Mexicali

Alexia, Ma, 13 بعد از کلاس در چینی Assn. کارشناسی ارشد چینی میراث اما متولد شد و در مخیکالی و زندگی وجود دارد و تمام زندگی خود را.

(Dania ماکسول/لس آنجلس تایمز)

تبلیغات

برای هفت سال گذشته Alexia Ma اختصاصی او در تعطیلات آخر هفته برای تکمیل او ماندارین. 13-year-old نشسته و با دقت از طریق کلاس ها هر شنبه و یکشنبه تا زمانی که پدر و مادر او ساخته شده او را متوقف زیرا آنها ترس او می خواهم شما با COVID-19.

در نهایت خانواده پروازها به دیدار خانواده در چین لغو شد توسط هواپیمایی جنوبی چین.

دو دوز از اخبار بد ضربه نوجوان سخت است. متولد شد و در این آلاینده مکزیکی شهرستان مرزی بود اما اشتیاق دوباره به میهن از پدر و مادر او در گوانگدونگ ساحلی استان در جنوب چین است.

"من در اینجا متولد شد و من مانند مکزیک اما من فقط به افتخار به چینی," او گفت:. "من گریه زیادی است. ... من تا به حال دیده نشده [خانواده] در یک مدت زمان طولانی و آن را به حال شده است حتی دیگر از آنجا که مادر من او را دیده بود مامان."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن