بزرگنمایی این تصویر

یک نشان دهنده دارای علامت مطلب “پیت سیاه نژادپرستی” در طول سال 2013 تظاهرات در آمستردام. Zwarte پیت یا پیت سیاه به طور سنتی به تصویر کشیده با مردم با پوشیدن blackface, افریقایی کلاه گیس و رژ لب قرمز. بس Czerwinski/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

بس Czerwinski/خبرگزاری گتی ایماژ

هلندی Sinterklaas متفاوت از بابا نوئل در چند کلید احترام می گذارد. او هیکل باریک (کمتر سر پا تحت ریش سفید) او ساکن در قطب شمال اما در مادرید و به جای رانندگی یک گوزن-طراحی شده با سورتمه حمل کردن او با قایق سفر به هلندی سواحل به ارائه ارائه.

و به جای تکیه بر یاور الف Sinterklaas است با کمک یک شخصیت شناخته شده به عنوان Zwarte پیت یا پیت سیاه — به طور سنتی به تصویر کشیده با مردم با پوشیدن blackface, افریقایی کلاه گیس و رژ لب قرمز.

پس از دفاع از شخصیت و حتی اعتراف به نقاشی خود چهره سیاه و سفید در گذشته نخست وزیر Mark Rutte در ماه ژوئن اعلام کرد که مشاهدات خود را در پیت سیاه تغییر کرده بود. هر چند او را متوقف کوتاه از فراخوان بان کی مون گفت که فشار اجتماعی خواهد به زودی نیروی شخصیت به بازنشسته. او همچنین اعتراف کرد که “مشکلات سیستمیک” با نژادپرستی در هلند.

Rutte اعلام در آمد و در پی جورج فلوید را به قتل توسط پلیس مینه سوتا به عنوان جمعیت زیادی از معترضان را به خیابان های آمستردام و دیگر هلندی شهرستانها برای نشان دادن در برابر نژادی و بی عدالتی است.

برای جری Afriyie که منجر به Amsterdam-بر اساس سازمان حمایت به نام ضربه Zwarte پیت, Rutte عبارت بودند دیر شده است. گرفتن دیگران به درک سیاه پیت به عنوان نژادپرست شده است ماموریت خود را برای یک دهه.

در طول سال برای موضع خود را در برابر سیاه پیت Afriyie شده است حلیم با قوطی های آبجو و موز و هدفمند با تهدید به مرگ. در ماه نوامبر گذشته در لاهه گروهی از مردان نقاب دار مسلح با بیس بال خفاش ها و آتش بازی تلاش برای شکستن صلح آمیز نشست بین Afriyie و فعالان دیگر.

هلندی ضد تبعیض فعال جری Afriyie رهبر ضربه Zwarte پیت جنبش نشان می دهد در ماه نوامبر گذشته در ریجسویجک هلند در ورود Sinterklaas و blackface شخصیت که به طور سنتی همراه با او. رابین اوترخت/ANP/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

رابین اوترخت/ANP/خبرگزاری گتی ایماژ

هنوز Afriyie (که میانه نام لوتر و پادشاه) متعهد به گفت و گو است. هر Sinterklaas فصل او را ترک خانه اش در شهر آمستردام و سفر به هلندی شهرستانها و شهرهای کوچک که در آن سیاه و سفید پیت هنوز علنا جشن به تلاش برای ایجاد اجماع در اعتراف به این که پیت سیاه نژادپرست است.

“شما بحث و بحث و بحث و صحبت تا زمانی که شما رسیدن به اجماع”

در سال گذشته کمیته در چندین هلندی شهرستانها توافق کردند که سیاه پیت باید به نظر نمی رسد در شهرستان خود را Sinterklaas رژه می روند اما بیش از یک دوجین شهرهای کوچکتر تأیید مخالف: پیت سیاه خواهد بود خوش آمدید در راهپیمایی و نمایشنامه های مدرسه.

بسیاری از Afriyie را از فعالان دیگر باید به او گفت که دستیابی به توافق در موضوع پیت سیاه غیر ممکن است; این کشور است که بیش از حد تقسیم شده است. اما ایجاد اجماع جای منحصر به فرد در سیاست و جامعه است.

برخی از محققان می گویند هلندی ارزش قرار داده شده در اقدام جمعی است که مهندسی به چشم انداز. خیلی از هلند خواهد بود در زیر آب اگر نه برای یک سیستم dikes محافظت می کند که این کشور از جاری شدن سیل. هلندی polder مدل” از اجماع سازی طول می کشد نام خود را از کلمه هلندی برای زمین های زیر سطح دریا استفاده می شود که به بستر دریا.

نخست وزیر سابق ویم Kok استفاده polder اجماع سازی مهارت های لازم برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان در سال 2001 ساخت هلند اولین کشور در جهان به انجام این کار.

Amma Asante, یک عضو سابق پارلمان و فقط از رنگ به خدمت در طول مدت او می گوید: polder مدل به معنی “شما بحث و بحث و بحث و صحبت تا زمانی که شما رسیدن به اجماع” و آن “با این نسخهها کار بهترین زمانی که ما قادر به دراز کنار ما قوی ترین اعتقادات از چه کارهایی باید انجام شود و یا چگونه جهان را باید مانند نگاه.”

از پیت سیاه به دودکش پیت ؟

سیاه پیت محقق برجسته در 1850s در اطراف زمانی که خنیاگر نشان می دهد محبوب در ایالات متحده است. هلند ممنوع برده داری در مستعمرات خود را در سال 1863 اما قبل از آن برخی از خانواده های ثروتمند آورده بردگی مردم از مستعمرات آن به کار خود در آمستردام خانه. اصلی صحنه و لباس سیاه و سفید پیت, با, رنگارنگ, اطلسی آستین تقلید راه خانواده ها را لباس سیاه بردگی کودکان است.

و در عین حال مدافعان سنت اغلب ادعا می کنند که پیت سیاه است که به سادگی “کثیف” از پایین آمدن دودکش — او نیست حتی سیاه و سفید.

بزرگنمایی این تصویر

مردم خط جاده به استقبال Sinterklaas و پیت سیاه sidekicks در آمستردام در سال 2013. پیتر Dejong/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان

پیتر Dejong/AP

Afriyie همیشه دیدم دودکش توضیح به عنوان یک راه به سکوت سیاه دیدگاه. او Asante و بسیاری دیگر از سیاه و سفید هلندی شهروندان شده است به نام “پیت سیاه” به عنوان یک توهین.

“آنچه در این کشور به شما می گوید این است که “سعی کنید به unsee آن’ ” Afriyie می گوید. “مانند آنچه که شما در حال دیدن درست نیست.”

اما او به تعجب می کنم اگر این انکار این مشکل ممکن است در واقع یک راه حل ارائه دهد. او شروع به نشان می دهد جایگزینی پیت سیاه با یک شخصیت جدید به نام دودکش پیت با فقط یک لکه دوده بر روی صورت خود را — کسی مثل برت رفت و برگشت دودکش در مری پاپینز.

مدافعان پیت سیاه متنفر بودم از این ایده. Blackface شد سنت آنها استدلال کرد. اما بسیاری از آفریقایی-هلندی متفکران اعتراض به عنوان به خوبی. گلوریا Wekker نویسنده سفید بی گناهی: پارادوکس از استعمار و نژاد می گوید دودکش پیت بود “سطح راه حل است.” دوده یا blackface سنت خود را آلوده شد.

اما دودکش پیت گرفتار است. در شهرستانها که در آن سیاه و سفید پیت ممنوع شده است از Sinterklaas رژه, شومینه, پیت گرفته است جای خود. این نوامبر قایق حمل Sinterklaas را یک بار دیگر می رسند هلندی سواحل همراه با همراهان از دودکش Petes.

Asante اذعان می کند او مشکوک است که اجماع سازی می تواند کار کند که آن را به نژاد پرستی و او شگفت زده شد زمانی که او را دیدم جمعیت زیادی جمع آوری در هلند این بهار در حمایت از سیاه و سفید زندگی مهم جنبش است. اگر نه برای همه کسانی که سال ها از “poldering” و درگیر شدن در گفت و گو در مورد پیت سیاه او تعجب اگر کشتن جورج فلوید را آغاز گفتگو در مورد نژادپرستی در هلند.

“وجود دارد کاملا یک خطر است که ما می تواند داشته باشد گفت:” من که در ایالات متحده است. که ما’, ” او می گوید. “و در حال حاضر وجود دارد هیچ انکار کنه.”

tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de