برای بنگلادش تلاش پوشاک کارگران گرسنگی یک نگرانی بزرگتر از همه گیر

بزرگنمایی این تصویر پوشاک کارگران ضروری کارکنان در طول بنگلادش مستند و برخی از سر کار در داکا در ماه

توسط MINERALNEWS در 16 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

پوشاک کارگران ضروری کارکنان در طول بنگلادش مستند و برخی از سر کار در داکا در ماه گذشته. SOPA تصاویر/SOPA تصاویر/LightRocket از طریق آ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
SOPA تصاویر/SOPA تصاویر/LightRocket از طریق آ

برای بیش از یک دهه Sampa Akter مشغول به کار 12 ساعت در روز در یک کارخانه پوشاک در بنگلادش سرمایه دوخت شلوار جین مقصد برای مراکز خرید در سراسر جهان است. درآمد 95 دلار در ماه او شده است قادر به حمایت از خود را غیر فعال برادر و خواهر و پدر و مادر خود را.

است که تا اواخر ماه مارس — زمانی که کارخانه تعطیل شود چون از coronavirus. بنگلادش تایید کرده است بیش از 57,000 موارد و نزدیک به 800 COVID-19 مرگ و میر در جمعیت 160 میلیون.

بنگلادش صنعت پوشاک دومین در جهان پس از چین است. این حساب برای حدود 84 درصد از بنگلادش درآمد حاصل از صادرات و بسیار حیاتی برای اقتصاد است که دستگاه دوخت اپراتورها مانند Akter اعلام شد ضروری کارگران معاف از یک مستند. اما بسیاری از صاحبان کارخانه تصمیم به تعطیل کردن تولید به هر حال به دلیل کاهش جهانی سفارشات و ترس از عفونت است.

"من کارخانه بسته شد و به مدت شش هفته. من پشت در اجاره. من نمی توانستم پرداخت برادر من صورتحساب های پزشکی" Akter, 30, گفت, NPR توسط تلفن از داکا. "من بسیار ترسیده و آسیب پذیر است. آن را نه تنها من. همه همکاران من در همان موقعیت."

Akter بود در میان حداقل 1 میلیون پوشاک کارگران از کار اخراج شده و یا furloughed در اوایل مارس — حدود یک چهارم از این صنعت بنگلادش نیروی کار است.

بسیاری از بنگلادش کارخانه های پوشاک از جمله Akter را باید پس از بازگشایی با پشتیبانی از 8 میلیارد دلار محرک اقتصادی دولت بسته است. در اواخر ماه آوریل صندوق بین المللی پول مورد تایید $732 میلیون دلار در کمک های اضطراری. اتحادیه اروپا نیز متعهد $126 میلیون.

اما سه ماه پس از بنگلادش کشف اولین coronavirus موارد این ویروس هنوز موثر بر تقاضای جهانی. مد مارک هنوز لغو سفارشات.

به عنوان یک نتیجه کارگر بنگلادشی در ادامه به مبارزه است. کسانی که رفته بازگشت به کار را اغلب همان تنگ کارخانه شرایط است که قبل از وجود این بیماری همه گیر. بسیاری از چهره کاهش دستمزد — که کارگران و نمایندگان اتحادیه ها هشدار می دهند خواهد بود ویرانگر منجر به فقر و گرسنگی است.

چهار نفر از پنج پوشاک کارگران زن هستند که در بسیاری از موارد پشتیبانی از چندین بستگان زندگی می کنند و از چک به چک در یک کشور با هیچ مزایای بیکاری. بنگلادش قانون کارفرمایان را ملزم به پرداخت قطع, اما بسیاری از همین حالا.

برای آن دسته از کارگران و طولانی مدت رکود اقتصادی جهانی ممکن است کشنده تر از coronavirus کارگران و نمایندگان اتحادیه ها می گویند.

Akter کارخانه بازگشایی در اوایل ممکن است قبل از این مستند برداشته شد در مه 31. در اولین روز بازگشت او مدیر جمع آوری تمام چرخ خیاطی اپراتورها با هم.

"او به ما گفت که ما خواهید بود با پرداخت 60% از حقوق ما برای این روز ما از دست رفته" Akter می گوید. "اما او همچنین گفت: جهانی سفارشات اساسا متوقف شد و او نمی داند که چگونه او قادر خواهید بود به نگه داشتن به پرداخت ما در همه."

مانند Akter ترین furloughed پوشاک کارگران وعده داده شده برخی برای جبران روز از کار آنها از دست رفته در حالی که کارخانه های خود را بسته شدند. اتحادیه ها کمک کرده مذاکره آن است. اما در بنگلادش که در آن میانگین سرانه درآمد $1,750 هر پرداخت را قطع می تواند منجر به گرسنگی.

خاطرات از فاجعه رعنا پلازا

آخرین بار کارگر بنگلادشی چنین احساس ناامیدی بود پس از رعنا پلازا مجتمع کارخانه در نزدیکی داکا آتش گرفت و سقوط در مارس 24, 2013, کشته شدن بیش از 1100 نفر است. این مرگبارترین فاجعه در صنعت پوشاک ،

"زمانی که رعنا پلازا سقوط, کارخانه بسته شد برای چند روز. بسیاری از سفارشات لغو شد سپس, هم, و, کارگران و نوميد" Nazma Akter سابق فرزند کارگر و در حال حاضر رئيس جمهور از Sommilito لباس Sramik فدراسیون یکی از بزرگترین اتحادیه های فدراسیون در بنگلادش می گوید NPR توسط تلفن از دفتر او در داکا. "اما در آن زمان آنها رو کامل پرداخت."

Akter — که هیچ رابطه ای به Sampa Akter — می گوید: هفت سال پیش مد مارک های پا است. آنها پرداخت کامل دستمزد دوخت اپراتور دستگاه که نمی تواند بازگشت به کار را برای چند روز. آنها همچنین پرداخت غرامت به بازماندگان که می خواهم مجروح شده و به خانواده های قربانیان. و آنها حمایت تاریخی تعمیرات اساسی از آتش اقدامات ایمنی در کارخانه ها.

اما او می گوید که اتفاق می افتد در حال حاضر. مارک های جهانی هستند با وسواس اقتصادی خود را درد او می گوید: و لغو سفارشات در بنگلادش که در آن آنها به طور معمول نمی مجبور به پرداخت تا آنها را از کالاها به پایان رسید. رئیس جمهور بنگلادش پوشاک تولید کنندگان و صادرکنندگان گفت: سفارشات باید به نصف کاهش یافته است و انتظار نمی رود که به گزاف گویی برای یک سال دیگر.

"صنعت مد در اصل به اجرا در بدهی و تمام خطر است و به طور نامتناسبی تحت فشار قرار دادند پایین به تولید کنندگان و منتقله توسط سازندگان از لباس های ما که عمدتا زنان جوان می گوید:" عایشه Barenblat بنیانگذار و مدیر عامل شرکت از بازسازی یک سان فرانسیسکو-بر اساس غیر انتفاعی که هدف این است که به صنعت مد انسانی تر و سازگار با محیط زیست پایدار است.

"من از گرسنگی می میرند قبل از مرگ من این ویروس"

با یک درخواست و کمپین با هشتگ #PayUp فعالان در تلاش هستند تا فشار آن علامت های تجاری برای پرداخت هر چه به آنها دستور داد از بنگلادش کارخانه قبل از این بیماری همه گیر را شکست. پس از درخواست راه اندازی شد مارس 30, سازمان می گویند 16 مارک توافق کرده اند که به پرداخت هزینه برای بازگشت سفارشات.

Barenblat نام چندین مارک های جهانی او مدعی باید به طور کامل پرداخت می شود خود را در بنگلادش پیمانکاران در طول بیماری همه گیر از جمله شکاف JCPenney, kohl's, Primark و Mothercare.

NPR تماس آن علامت های تجاری. شکاف و سرمه را پاسخ نمی دهند. JCPenney که ورشکستگی کرده است گفت: این امید را به برخی از فروشنده پرداخت.

در بیانیه ای ارسال آن به ایمیل, NPR, Primark مدیر عامل شرکت پل Marchant می گوید شرکت او پرداخت اضافی $450 میلیون برای سفارشات که در تولید از طریق اواسط ماه آوریل و راه اندازی "صندوق حقوق و دستمزد" را به مطمئن شوید که کارگران در بنگلادش پرداخت می شود. یک سخنگوی Mothercare, Ailsa اعتبار نوشت: در یک ایمیل به NPR است که شرکت "همکاری بسیار نزدیک" با آن "تولید شرکای" اما پاسخ نمی هنگامی که خواست برای جزئیات.

"همه لطمه می گوید:" Barenblat. "من یک مقدار زیادی از همدلی است. اما این مارک باید پول زیادی بیشتر از کارگران صنایع پوشاک و برخی از آنها حتی واجد شرایط برای [غربی] نجات دولت بودجه."

از طریق ماموریت های دیپلماتیک در خارج از کشور, دولت بنگلادش نیز فشار غربی خرده فروشان برای بازگرداندن سفارشات لغو شده یا به حالت تعلیق درآمد. در یک تماس تلفنی با همتای سوئدی بنگلادش نخست وزیر شیخ حسینه خواستند بنا به گزارش یک وعده است که شرکت سوئدی را متوقف لغو سفارشات و مشابه تعهدات آمد از دیپلمات هلندی.

H&M, آدیداس و نایک در میان مارک های که توافق کرده اند که به پرداخت هزینه برای بازگشت سفارشات جمعا حدود 7.5 میلیارد دلار است. به عنوان کارخانه بازگشایی آنها در حال انجام آن سفارشات.

اما آینده نامشخص باقی مانده است.

Akter جامه کارگر می گوید که زمانی که او کارخانه بازگشایی سرپرست او دست از ماسک. تاپیک جدید دست شویی ایستگاه نصب شده در ورودی.

اما او خیاطی است که هنوز مستقر فقط چند اینچ از یک بعدی به آن است. هیچ اجتماعی فاصله و این که دست کم از نگرانی های خود را, او می گوید.

او فقط امیدوار است او کارخانه باز می ماند.

"من نیاز به کار" Akter می گوید. "من از گرسنگی می میرند قبل از مرگ من این ویروس است."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب