رهبر جنبش حقوق مدنی John Lewis هرگز داد و یا در داد

بزرگنمایی این تصویر در نوامبر سال 2016 Congressman John Lewis بازدید برای اولین بار تصاویر و دستگیری

توسط MINERALNEWS در 29 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

در نوامبر سال 2016 Congressman John Lewis بازدید برای اولین بار تصاویر و دستگیری او رکورد از 5 مارس 1963 بدون خشونت تحصن در نشویل را تفکیک ناهار شمارنده. ریک الماس/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ریک الماس/گتی ایماژ

دیرین گرجستان کنگره و حقوق مدنی آیکون John Lewis کرد پس از نبرد با مرحله چهار سرطان لوزالمعده است. او 80 ساله است.

پسر آلاباما sharecroppers لوئیس یک شکل مرکزی در کلید مدنی حقوق جنگ از دهه 1960 از جمله آزادی سواری و سلما به مونتگمری حق رای مارس.

لوئیس در نظر گرفته مادری خود Alabama مقدس زمین به دلیل ریختن خون وجود دارد در تعقیب یک تحول امریکا است. برای دهه دموکرات به رهبری هر دو حزب کنگره هیاتهای سالانه به زیارت عمده حقوق مدنی سایت ها در دولت است.

در سال 1996 سفر لوئیس معرفی همکاران خود را به Rev. فرد Shuttlesworth یک شرکت-مرحوم, رهبر, Birmingham جنبش است.

با هم دو سنگ قدیمی آزادی آهنگ "I ain't ترس از زندان."

"و آنها نبودند یا" Shuttlesworth گفت.

"دکتر کینگ به من صحبت شد"

لوئیس دستگیر شد بیش از 40 بار در اعتراض به تبعیض نژادی است. او درگیر شد در ناهار ضد sit-ins; آزادی سواری در بزرگراه بین ایالتی اتوبوس; و او جوانترین سخنران در مارس 1963 در واشنگتن است.

"ما خسته بودن مورد ضرب و شتم توسط پلیس. ما خسته از دیدن مردم ما قفل شده است و در زندان بارها و بارها" 23 ساله لوئیس گفت: در یک سخنرانی در یادبود لینکلن. "ما می خواهیم آزادی ما و ما می خواهیم آن را در حال حاضر!"

YouTube

در سال 1998 مصاحبه با NPR لوئیس توضیح داده شده در حال جذب به این جنبش به عنوان یک نوجوان زمانی که او برای اولین بار شنیده در مورد Montgomery Bus Boycott در سال 1955.

"من می دانستم که پس از آن که دکتر کینگ به من صحبت شد و برای من و برای بسیاری از افراد دیگر که می خواستم برای پیدا کردن یک راه برای درگیر شدن در یک تلاش برای پایان دادن به تبعیض نژادی و تبعیض در سراسر جنوب," او گفت:.

"معنی و به پایان می رسد جدایی ناپذیر"

لوئیس در یک مزرعه بزرگ شد در روستایی در جنوب آلاباما که در آن کار خود را به تمایل به coops مرغ. او می خواهم مواجه تبعیض به عنوان یک ماده البته اغلب داستان چگونه کتابخانه عمومی در تروی, Ala., او را تکذیب کردند یک کارت کتابخانه به دلیل نژاد او.

فعالیت خود را آغاز Nashville زمانی که لوئیس بود در کالج دانشگاه فیسک که در آن او موفق به دریافت مدرک لیسانس خود را در دین و فلسفه است. او یک رهبر در SNCC – دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی — و بخشی از یک گروه از فعالان جوان تحصیل در رشته فلسفه عدم خشونت.

"برخی از ما به این نتیجه رسید که به معنی به پایان می رسد و جدایی ناپذیر هستند," او گفت:. "اگر ما می رویم به ایجاد معشوق, جامعه باز, جامعه, در صورتی که هدف ما است و سپس معنی و روشها است که توسط آن مبارزه ما باید مطابق با هدف, با پایان ما به دنبال."

لوئیس گفت: آن هر دو یک تاکتیک و یک راه زندگی است.

"شما هرگز تلخ" لوئیس گفت. "شما هرگز تبدیل به دشمن. شما هرگز سعی کنید به رفتار خود مخالف است."

او گیر که عقیده حتی در خشن ترین شرایط. مهمترین آنها به عنوان یک شرکت رهبر از سلما به مونتگمری حق رای مارس.

کلانتر نمایندگان و دولت گارد با حمله به معترضان مسالمت آمیز آنها به عنوان تلاش برای عبور از ادموند Pettus پل بر روی رودخانه آلاباما در 7 مارس 1965.

ایستاده بر روی پل 50 سال بعد لوئیس توضیح داده شده رو به یک "دریای آبی" در مصاحبه با NPR.

"آنها جلو آمد و شتم ما با nightsticks, tramping ما با اسب و انتشار گاز اشک آور" لوئیس بازگو کرد. "من ضربه به سر توسط یک دولت سپاهی با یک شب ، پاهای من رفت از دست من است. من فکر کردم من که قرار بود به مرگ."

شناخته شده به عنوان یکشنبه خونین این حادثه دریافت اخبار بین المللی پوشش جرقه خشم این است که در نهایت منجر به عبور از سال 1965 حق رای عمل می کنند.

بزرگنمایی این تصویر

John Lewis (سوم از چپ) می پیوندد کشیش مارتین لوتر کینگ به عنوان آنها شروع راهپیمایی از سلما به مونتگمری در مارس 1965. ویلیام Lovelace/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ویلیام Lovelace/گتی ایماژ

در یادبود حوادث در 2015, خواهر, رزا Tyner شرح داده شده که یک دختر کوچولو و برادرش در اخبار تلویزیون.

"پدر و مادر من خواهد بود پشت در خانه دعا برای او" Tyner گفت. "در حال حاضر برای دیدن نتایج این از همه که. پدر و مادرم رفته اند اما اگر وجود دارد هر راه که آنها در حال دنبال کردن — تمام اجداد — آنها بسیار افتخار او امروز است."

"ما هنوز بسیاری از پل ها برای عبور"

لوئیس خدمت در آتلانتا شورای شهر قبل از انتخاب شدن به کنگره در سال 1986. او در حزب دموکرات رتبه ارشد معاون شلاق و شناخته شده به عنوان "وجدان کنگره است." لوئیس نیز تحسین نویسنده. خود گرافیک رمان سه گانه مارس برنده جایزه ملی کتاب.

در طول سال 2008 ریاست جمهوری اولیه لوئیس موجب اختلاف زمانی که او خود را رها دیرینه حمایت از بهداشت ، هیلاری کلینتون.

"به عنوان یک superdelegate به کنوانسیون دموکراتیک در تابستان آینده من خواهد بود, ریخته گری, رای من به باراک اوباما گفت:" در آن زمان است.

بزرگنمایی این تصویر

Rep. John Lewis ارائه شده است با 2010 مدال آزادی رئیس جمهور باراک اوباما در فوریه. 15, 2011. این مدال که بالاترین افتخار اعطا شده به شهروندان است. الکس ونگ/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
الکس ونگ/گتی ایماژ

بعد به او کمک usher عبور از رئیس جمهور اوباما درمانی مقرون به صرفه مراقبت از قانون در خانه و اوباما را به او اعطا مدال آزادی ریاست جمهوری.

در سال 2016 لوئیس به طور فعال در مبارزات انتخاباتی برای حزب دموکرات هیلاری کلینتون, و پس از او از دست رفته او حاضر به حضور رئیس جمهور تهمت را افتتاح با استناد به روسیه دخالت در انتخابات.

"من نمی بینم که رئیس جمهور منتخب به عنوان رئيس جمهور مشروع او گفت:" در ان بی سی دیدار با مطبوعات.

لوئیس بود به انتقاد از مغلوب ساختن پیشی جستن نامزدی سابق ایالت آلاباما جف جلسات به عنوان دادستان کل گفت: در کنگره شنوایی "ما نیاز به کسی که به عنوان دادستان کل است که در حال رفتن به نگاه کردن برای همه ما و نه فقط برخی از ما."

روح مبارزه با او هرگز مشکلاتی روبرو حتی در صورت پیشرفته سرطان لوزالمعده است.

"من می خواهم به مبارزه با آن و نگه داشتن مبارزه برای معشوق جامعه" گفت: در بیانیه ای آشکار تشخیص خود را در دسامبر 2019. "ما هنوز بسیاری از پل ها برای عبور."

سه ماه بعد از آن حتی به عنوان ملت در مقابله با این بیماری همه گیر کوروناویروس لوئیس ساخته شده تعجب ظاهر در یک اجرا یا نمایش مجدد از پل عبور در سلما در مارس سال 2020 است.

"من قصد ندارم به تسلیم" او گفت:. "من قصد ندارم به تسلیم شدن."

احاطه شده توسط یک جمعیت از راهپیمایان لوئیس خواست نسل جوان به این گوشته به "کمک به نجات روح از امریکا است."

"نگه داشتن ایمان," او گفت:. "نگه داشتن چشم ما در این جایزه است. ما باید بیرون بروید و رای مانند ما هرگز تا کنون رای داده قبل از."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب