5 کوتاه داستان شما نمی دانستم آشنایی با صفحه اصلی

فقط کافی بود در روزهای اول با فرستادن یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی جرقهاش را روشن کنم. در اینجا صفحه اول جایگزین میشو

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

فقط کافی بود در روزهای اول با فرستادن یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی جرقهاش را روشن کنم. در اینجا صفحه اول جایگزین میشود. آوردن یک صفحه از دیسک عملی به مراتب زمانبر است چرا که سرعت دیسک از سرعت حافظه اصلی کمتر است. چرا که اطلاعات آن دست نخورده است و یک نسخه از آن در دیسک وجود دارد. چرا که برای پیادهسازی آن احتیاج به پیشبینی آینده است که در عمل امکانپذیر نیست. در این الگوریتم سیستمعامل صفحهای را برای جایگزینی انتخاب میکند که در آینده، دیرتر از همه به آن نیاز خواهد شد. صفحهبندی وقتی انجام میشود که یک خطای نقص صفحه اتفاق افتاده و صفحه خواسته شده را نتوان اختصاص داد، یا به این دلیل که هیچ صفحه خالی در حافظه نیست یا به این دلیل که تعداد صفحات خالی کمتر از حد آستانه است. حال اگر قرار باشد که این صفحه جایگزین شود، سیستمعامل با نگاه کردن به این بیت تصمیم میگیرد که آیا نیاز است صفحه بر روی دیسک نوشته شود یا نه. اما اگر این بیت صفر بود، صفحه جدید مستقیماً ار دیسک بر روی این صفحه بازنویسی میشود.

این حالت وقتی پیش میآید که در گروه ۳، وقفه ساعت بیت دستیابی یک صفحه را صفر کرده باشد. این الگوریتم مشکل ناهنجاری بلیدی را ندارد. این الگوریتم دارای مشکل ناهنجاری بلیدی است و خیلی کم از آن استفاده میشود. بنابراین تنها صفحاتی که در بازه زمانی فعلی استفاده شدهاند دارای بیت دستیابی ۱ هستند. بنابراین الگوریتمی از همه بهتر است که عمل ورودی/خروجی در آن اندک باشد. بنابراین در الگوریتم، صفحهای انتخاب میشود که نه استفاده شده و نه اطلاعات آن تغییر کرده است. در این الگوریتم، هر صفحه دارای یک «بیت دستیابی» است. به طور مشابه، وقتی که اطلاعات صفحهای تغییر میکند، «بیت تغییر» مربوط به آن صفحه هم ۱ میشود تا نشان دهد اطلاعات صفحه دستکاری شده است. مثل «بیت دستیابی» یا «بیت تغییر». صفحهبندی میتواند به صورت محلی یا سراسری باشد. اگر برنامهای با رجوع به یک صفحه دزدیده شده عیب صفحه بدهد سیستم عامل میتواند بدون خواندن از حافظه اصلی محتوای آن قاب صفحه را برگرداند این عمل اصطلاحاً بازپسگیری نام دارد. با توجه به تنظیمات مرورگر، صفحه خانگی میتواند نامهای متفاوتی داشته باشد؛ ولی معمولاً اسم صفحه خانگی یک وب سایت index.html است. صفحه یک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز در استان خوزستان ایران است.

حرکت خودکار آن از طریق چرخ دنده مخروطی که در داخل کشاب است صورت میگیرد. یک جانمایی صفحهکلید خاص است که نویسههای الفبای لاتین در ماشینتحریر و صفحهکلید رایانه بر پایه آن قرار میگیرد. یک جانمائی صفحهکلید است که به صورت گسترده در رایانه و ماشینتحریر در اروپای مرکزی کاربرد دارد. پس از انقراض کارت پانچ و نوار کاغذی کار با صفحه کلید شبیه تله تایپ تبدیل به ورودی اصلی برای تعامل با رایانه شد. اسپیساکس استارشیپ (در تصویر)، قدرتمندترین موشک فضایی، سه دقیقه پس از پرتاب آزمایشی از تگزاس منفجر شد. در این حالت برای آوردن صفحه جدید به حافظه، مجبور هستیم صفحاتی را از حافظه خارج کرده و در دیسک بنویسیم تا فضای کافی برای اختصاص صفحه جدید فراهم شود. این الگوریتم صفحاتی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفتهاند را در حافظه نگه میدارد. وقفه ساعت بیت تغییر را صفر نمیکند زیرا این بیت نشاندهنده این مسئله است که آیا صفحه مورد نظر باید بر روی دیسک نوشته شود یا خیر. سرانجام شرکتهای تولیدکننده قطعات کامپیوتری پورت USB (نوع A) را به عنوان یک پورت استاندارد برای اتصال محصولات خود استفاده کردند. در استفاده معمولی، صفحه کلید به عنوان یک رابط ورودی متن برای تایپ متن و شماره درون یک واژه پرداز، ویرایشگر متن یا برنامههای دیگر استفاده میشود.

در بیشتر سیستمعاملها میتوان اندازه صفحه را در زمان اجرا بدست آورد. ۷ صفحه اصلی وجود دارد که لیست آن را به ترتیب وسعت در زیر مشاهده میکنید. به علت طراحی شدن صفحه کلید لپ تاپ بر روی مدارهای اصلی لپ تاپ، ممکن است ریخته شدن مایع بر روی آن موجب سوختن مدارهای داخلی نیز بشود. میتوان در طراحی صفحات وب از قالب از پیش ساخته شدهاستفاده کرد یا یک قالب برای آن ساخت. کیبورد گیمینگ (Gaming Keyboard) کیبوردی است که مخصوص بازی طراحی شده و معمولاً به نورهای RGB مزین است. در حال حاضر کیبورد مکانیکی دوباره در دسترس قرار گرفته و حتی به محبوبیت قابل توجهی نیز رسیدهاست و به عنوان جایگزینی برای کیبوردهای ارزان قیمت در نظر گرفته میشود. معمولاً صفحه کلیدهای دستهای تمامی کلیدهای الفبایی و نمادهای رایج که در صفحه کلیدهای استاندارد وجود دارد استفاده میکند و بعضی از نمادها تنها با فشار دادن دو کلید در دسترس هستند؛ که یکی از آنها به عنوان کلید عملگر مانند شیفت برای نوشتن حروف بزرگ کاربرد دارد. وقتی که این وقفه فعال شد، شمارنده صفحات یک واحد به سمت راست شیفت داده میشود.

C ontent h᠎as  be​en gen er​ated wi th G᠎SA  Conte nt Ge ne​rato​r DEMO !

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمایندگی اینتکس لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن