دوست و همراه سردار سلیمانی، معاون قالیباف شد / آغاز تغییرات در مجلسِ دوران قالیباف

[ad_1] محمد باقر قالیباف در نخستین روزهای انتخابش به عنوان رئیس مجلس یازدهم سه انتصاب در مجلس داشت؛ بر این اس

توسط MINERALNEWS در 19 خرداد 1399
[ad_1]

محمد باقر قالیباف در نخستین روزهای انتخابش به عنوان رئیس مجلس یازدهم سه انتصاب در مجلس داشت؛ بر این اساس حمید اصلانی به معاونت اجرایی مجلس ، بابک نگاهداری به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس و محمد سعید احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای وی منصوب شد.

** انتصاب یک چهره علمی و فرهنگی به عنوان رئیس حوزه ریاست مجلس 

 بابک نگاهداری که به عنوان رییس حوزه ریاست مجلس منصوب شده؛ دانشیار و مدیر گروه بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه علامه طباطبایی، برگزیدۀ نخستین المپیاد شیمی سراسری و دارای دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای حرفه‌ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران  است.

وی تاکنون چند مسئولیت اجرایی در حوزۀ راهبری فرهنگی و علمی کشور چون دبیری نقشۀ جامع علمی کشور، معاونت ارتباطات شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت نظارت و راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده داشته است. نگاهداری علاوه بر مدیرکلی حوزۀ ریاست دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری کمیتۀ تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در دورۀ ریاست تهرانچی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، عضویت در کمیسیون‌های «نظارت» و «چشم‌انداز و امور نخبگان» دبیرخانۀ مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را نیز در کارنامه دارد.

نگاهداری دارای بیش از 70 مقالۀ علمی-پژوهشی در ژورنالهای معتبر بین المللی و مولف کتاب‌هایی چون «برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی»، «مولفه‌های فرهنگی پیشرفت»، «توسعه در نگاه اندیشمندان مسلمان، آمایش آموزش عالی در کشور» و نویسندۀ چندین کتاب تخصصی در حوزۀ بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است.

** یک چهره رسانه‌ای دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف شد

محمد سعید احدیان که به عنوان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس منصوب شده، فعال مطبوعاتی و سیاسی، پیش از این با حکم رهبر معظم انقلاب چهار دورۀ پیاپی عضو هیئت امنای موسسه فرهنگی هنری خراسان بوده است و تنها فردی است که از ابتدای تاسیس موسسۀ فرهنگی هنری خراسان به صورت پیاپی عضو هیئت امنای آن بوده است؛ موسسه فرهنگی هنری خراسان با صاحب امتیازی رسانه های متعدد ملی و منطقه ای، یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین مجموعه های رسانه ای محسوب می شود. 

او همچنین به عنوان مدیرعامل این مجموعۀ رسانه‌ای، سمت مدیرمسئولی رسانه‌های وابسته به آن موسسه از جمله «روزنامۀ خراسان» و «رسانۀ آخرین خبر» را نیز برعهده دارد.

 احدیان علاوه بر این، از موسسین و  رئیس شورای مرکزی  تشکل سیاسی جبهۀ آرمان‌خواهان واقع‌بین است.

 در کارنامۀ کاری او علاوه بر فعالیت های تشکیلاتی دانشجویی،  عضویت در شورای مرکزی  اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور  به چشم می‌خورد. وی دانش آموخته رشته علوم سیاسی با گرایش سیاستگذاری عمومی است.

 احدیان علاوه بر فعالیت‌های اجرایی و روزنامه‌نگاری در عرصۀ تحقیق و پژوهش سیاسی نیز فعالیت‌هایی  داشته است. کتاب‌هایی چون «چرا فتنه؟ چرا تقلب؟» و «بررسی ادعای تقلب با پیش‌فرض‌های میرحسین موسوی: اثبات نبود تقلب گسترده با تحلیل نامه‌های موسوی به شورای نگهبان» دو کتابی است که او در زمینۀ بررسی تحلیلی ادعای واهی تقلب در انتخابات سال 88 منتشر کرده است. احدیان علاوه بر این نویسندۀ کتاب‌های دیگری چون «زیر و بم پهلوی‌ها»، «از سعدآباد تا لوزان: تحلیلی بر گذشته، حال و آیندۀ برنامۀ هسته‌ای ایران»، «برجام در تحلیل کلان و خرد»، «انقلاب در گام اول: مروری بر دستاوردهای 40 سالۀ انقلاب» و همچنین «تاب‌آوری اقتصاد ایران: چگونگی و الزامات پیاده‌سازی راهبردهای اقتصادی مقاومتی» نیز هست.

** اصلانی از معاونت اجرایی سپاه تا معاونت اجرایی مجلس 

انتصاب دیگر قالیباف در حوزه معاونت اجرایی مربوط یکی از یادگاران دفاع مقدس و دوستان و همراهان نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. حمید اصلانی دارای سوابق افتخار آمیزی در سال های دفاع مقدس بوده است.

از جمله سوابق اصلانی، معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بوده است‌.

اصلانی پیش از ریاست بر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در هیئت مدیره این مرکز و همچنین شورای سیاستگذاری فصلنامه «نگین ایران»، عضویت داشت.

2727


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب