ثبت شرکت

ثبت شرکت

قطعا شما نیز تا کنون بار ها و بار ها نام شرکت یا کمپانی را شنیده اید و همواره این سوال در ذهن شما وجود داشته که چگونه می توان یک شرکت تاسیس کرد؟ آیا تاسیس شرکت نیازمند سرمایه و هزینه های زیادی است؟ چگونه می توان نسبت به ثبت شرکت اقدام نمود؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که در واقع شرکت یا همان کمپانی به مجموعه ای افراد گفته می شود که به عنوان شریک با یکدیگر فعالیت داشته و کسب و کار آن ها در تجارت جنبه حقوقی پیدا کرده است و تنها متعلق به یک فرد نیست.در واقع بر اساس قانون های تجارت شرکت تنها یک قرارداد است که بر طبق آن اعضا یا شریک ها سود حاصل از تجارت و کسب و کار خود را تقسیم خواهند کرد. در قوانینی که برای تجارت تنظیم شده است، شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند و زمانی که شما تصمیم به تاسیس و ثبت شرکت خواهید گرفت باید نوع شرکت و زمینه فعالیت آن را مشخص نمایید. فرض کنید شما و دوستانتان سرمایهای پس انداز کرده اید و قصد دارید با این پول کسب و کاری راه بیندازید، ممکن است شما در ابتدای راه از تجربه پدرانتان استفاده کنید و بخواهید تجارتتان را به روش سنتی آغاز کنید.دست نگهدارید، بهتر قبل از این کار این مطالب زیر را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید

شرکت چیست و چرا بهتر است ثبت شرکت انجام شود؟

ممکن است به این فکر بیفتید که ثبت شرکت چه فایده ای دارد و آیا ارزش این را دارد که ثبت شرکت را انجام دهید؟ در حالی که می توانید هر چه زودتر کسب و کار خود را راه بیندازید و فعالیتتان را غیر رسمی اغاز نمایید، اما این انتخاب ممکن است به صورت مقطعی درست و کم دردسر تر باشد ولی در اینده قطعا مشکلات زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت.در یک جمله میتوان گفت ثبت شرکت یعنی رسمی شدن فعالیت تجاری شما و شرکایتان.شما میتوانید با ثبت شرکت مسئولیت های خود و شرکایتان را مشخص و مکتوب نمایید.تاجرانی که به صورت انفرادی و شخصی فعالیت میکندد ، در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت نامحدود دارند و کلیه  دارایی های آنها ، اعم از سرمایه تجاری و اموال خصوصی، وثیقه پرداخت دیون آنها به طلبکاران است؛ اما اشخاصی که فعالیت تجاریشان از طریق تشکیل شرکت انجام میگیرد مسئولیتی عمدتا محدود دارندد.استفاده از امکانات ثبت شرکت تجاری به ساماندهی فعالیت اقتصادی کشور شدت بیشتری میبخشد از طریق فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص های  گوناگون برای دستیابی به هدفی مشترک، محافظت از برند، مدیریت هزینه ها، کسب اعتبار و به خصوص محدودیت مسئولیت فعالان تجاری.   منبع