آزمایش در دسترس بودن نام کسب و کار

هنگام بررسی اینکه آیا نام تجاری برای ثبت نام در دسترس است ، ما یک سری تست خودکار را اعمال می کنیم تا در ارزیا

توسط MINERALNEWS در 11 اسفند 1398

هنگام بررسی اینکه آیا نام تجاری برای ثبت نام در دسترس است ، ما یک سری تست خودکار را اعمال می کنیم تا در ارزیابی این نام به ما کمک کنند:

با اسمی که قبلاً برای شخص دیگری ثبت شده ، یکسان یا تقریباً یکسان نیست

برای ثبت نام نامطلوب نیست ، و

هیچ کلمه یا عبارتی محدود را شامل نمی شود.
تست های خودکار مطابق با قوانین مندرج در قانون ثبت نام نام های تجاری 2011 و ثبت نام نام های تجاری (در دسترس بودن نام ها) تعیین 2015 (تعیین نام ها) اعمال می شود.

توضیحی درباره این تست ها در زیر آورده شده است.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر یک نام برای ثبت نام در دسترس باشد ، اما حق استفاده انحصاری از آن نام را به شما نمی دهد. این وظیفه صاحبان مشاغل است که اطمینان حاصل کنند نام آنها به هیچ نام و نشانهای تجاری تجاوز نمی کند. همیشه باید نام تجاری پیشنهادی خود را برای هرگونه علائم تجاری موجود با IP استرالیا بررسی کنید .

برای اطلاعات بیشتر ، به نحوه محافظت از نام تجاری خود مراجعه کنید .

شخصیت های نامعتبر
ثبت شرکت با نامهای تجاری فقط می توانند دارای نویسه های خاصی باشند. لیست کاملی از شخصیتهای پذیرفته شده در زیر آمده است.

نمونه هایی از شخصیت های غیرقابل قبول ، شامل آفتابگردان (ä) و برخی از شخصیت های خاص (مانند نماد "بزرگتر از">) است.

کلمات ناشناخته
نام تجاری که حاوی کلمه ای است که برای سیستم های ما ناشناخته است ، ممکن است برای ارزیابی دستی صف صف کند. این ممکن است شامل کلماتی باشد که ساخته شده اند ، کلماتی که دارای یک املای غیرمعمول یا کلمات مرکب هستند.

با ارزیابی دستی این کلمات می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این کلمه محدود نشده است و نام در غیر این صورت نامطلوب برای ثبت نام نیست.

کلمات یا اصطلاحات نامطلوب
نام تجاری پیشنهادی شما بررسی می شود تا مطمئن شوید که در این مورد:

به احتمال زیاد برای اعضای عمومی یا اعضای یک بخش از مردم توهین آمیز نیست ، و

در صورت وجود چنین ارتباطی ارتباط با نهاد یا بدن مشخصی را پیشنهاد نمی كند.

به عنوان مثال ، نام "وزارت دارایی بورس پول" ممکن است ارتباط با وزارت دارایی مشترک المنافع را نشان دهد و در صورت عدم داشتن متقاضی ارتباط معتبر با وزارت امور خارجه امتناع می ورزد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع نامهای نامطلوب ، به "نامهای نامطلوب" مراجعه کنید.

کلمات یا اصطلاحات محدود شده
نام تجاری پیشنهادی شما برای هرگونه کلمه یا عبارات محدود بررسی می شود.

برخی از کلمات و عبارات محدود به استفاده از نام های تجاری محدود می شوند تا از استفاده نادرست آنها در گمراه کردن اعضای عمومی جلوگیری شود. یک کلمه یا عبارت محدود نمی تواند به اسم تجارت مورد استفاده قرار گیرد ، مگر اینکه رضایت کتبی از وزیر مربوطه یا مقامات دولتی داشته باشید.

اختصار کلمات و اصطلاحات محدود ، یا کلمات و عباراتی که معنای مشابه یا مشابهی دارند ، نیز محدود هستند.

برخی از نمونه های کلمات محدود عبارتند از "خیریه" ، "گنجانیده شده" ، "تعاونی" ، "بانک" و "دانشگاه".

برای اطلاعات بیشتر ، به "کلمات و عبارات محدود" مراجعه کنید .

نامهای یکسان یا تقریباً یکسان
ما بررسی خواهیم کرد که آیا نام تجاری پیشنهادی شما با نامهای دیگر یکسان یا تقریباً یکسان است.

نام تجاری پیشنهادی شما اگر با هر یک از موارد زیر یکسان یا تقریباً یکسان باشد ، قابل ثبت نیست:

نام تجاری که قبلاً برای شخص دیگری ثبت شده است.

نامی که تحت قانون شرکتهای بزرگ سال 2001 برای یک نهاد دیگر ، مانند یک شرکت یا نام بدن قابل ثبت ، محفوظ یا ثبت شده است.

نامی که در یک کشور مطلع یا کشور ثبت شده ثبت شده است. ثبت های اعلام شده شامل ثبات جوامع تعاونی ، انجمن های ادغام شده و یا مشارکت محدود است.

هرگونه اسامی مطلع از نهادهای دولتی مشترک المنافع ، ایالتی یا سرزمین ؛

هر نامی که برای بررسی نگه داشته شود. به عنوان مثال ، هنگامی که نام کسب و کار لغو می شود ، در صورت شروع این لغو توسط ASIC ، برای مدت زمان بررسی چهار ماه یا شش ماه برگزار می شود.

هر نامی در انتظار است و شخص دیگری در اولویت قرار دارد. به عنوان مثال ، ممکن است یک نام تجاری در انتظار باشد زیرا یک برنامه در انتظار پرداخت یا تأیید شماره کسب و کار استرالیا است. یا

هر نام تجاری که برای انتقال نگهداری می شود. اگر دارنده جدید نام تجاری هستید ، برای یادگیری نحوه ثبت نام کسب و کار با جزئیات خود ، به انتقال نام تجارت خود مراجعه کنید.
لازم به ذکر است که برای مقایسه نام تجاری با نام شرکت ها و قوانین جداگانه ای برای مقایسه نامهای تجاری با نام های تجاری ، قوانین جداگانه ای وجود دارد.

Names Determination قوانین خاصی را تعیین می کند که ما باید هنگام مقایسه یک نام تجاری با نام های دیگر از آنها استفاده کنیم تا مشخص کنیم که یکسان هستند یا تقریباً یکسان هستند و تست های در دسترس بودن نام تجاری ما به همین ترتیب اعمال می شود.

قوانینی برای مقایسه نامهای تجاری با نام شرکت ها
هنگام مقایسه یک نام تجاری با نام شرکت ، قوانین مندرج در قسمت 1 برنامه 6 آئین نامه شرکتها 2001 اعمال می شود.

در این قوانین ، در صورت عدم توجه به موارد زیر ، نام تجاری یک نام تجاری یکسان است یا تقریباً یکسان است.

استفاده از مقاله (یا) نامشخص (الف) به عنوان اولین کلمه در یک یا هر دو نام.

استفاده از کلمات "اختصاصی" ، "Pty" ، "محدود" ، "Ltd" ، "بدون مسئولیت" یا "NL"؛

خواه یک کلمه در یک یا هر دو نام جمع باشد یا مفرد.

نوع ، اندازه و مورد حروف ، اندازه هر شماره یا شخصیت های دیگر و لهجه ها ، فضاها و علائم نقطه گذاری که در نام ها استفاده می شود. و

هنگام مقایسه یک نام تجاری پیشنهادی با نام شرکت ، در جایی که یک نام شامل یک کلمه یا اصطلاح در ستون دوم در جدول زیر است و نام دیگر شامل جایگزینی برای آن کلمه یا اصطلاح ذکر شده در ستون سوم است:

مطالعه موردی: در دسترس بودن نام - Spa Health Australia استرالیا

سام می خواهد نام تجاری جدید "Spa Health Australia" را ثبت کند. با این حال ، در حال حاضر یک شرکت موجود به نام "AUST Health Spa Pty Ltd" وجود دارد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، مقاله قطعی "The" در نام تجاری و کلمات "Pty" و "Ltd" در نام شرکت مورد توجه قرار نمی گیرد. استفاده از پایتخت ها نیز بی توجه است. سرانجام ، کلمه "استرالیایی" در نام تجاری همان کلمه معادل "Aust" است ، همانطور که در مورد شماره 1 در جدول بالا در نظر گرفته شده است.

با رعایت این موارد ، این «آبگرم بهداشتی» را در نام تجاری پیشنهادی و «آبگرم بهداشتی سالم» به نام شرکت می گذارد. بر این اساس ، این اسامی یکسان تلقی می شوند و سام قادر به ثبت نام "Spa Health Australia" به عنوان نام تجاری نخواهد بود.

قوانینی برای مقایسه نامهای تجاری با نامهای دیگر

تعیین نام ها قوانینی را که ما باید هنگام تعیین اینکه یک نام تجاری یکسان است یا تقریباً با اسم دیگر یکسان است ، تعیین می کند.

این قوانین مواردی را که باید از آنها رعایت شود فراهم می کند و مواردی که هنگام مقایسه نام مشاغل با نام های دیگر (غیر از نام شرکت) باید مورد توجه قرار گیرد.

مواردی که نادیده گرفته می شوند

جدول زیر مواردی را که ما باید هنگام مقایسه نام تجاری با نام دیگری (به غیر از نام شرکت) از آن صرف نظر کنیم ، توضیح می دهد

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن