ویروس rampages در سراسر گسترده نوجو اراضی صمیمی خانواده

طوبی شهرستان Ariz. - Virus وارد بر روی رزرو در اوایل ماه مارس زمانی که در اواخر زمستان بادهای هنوز باد کردن مس

توسط MINERALNEWS در 22 اردیبهشت 1399

طوبی شهرستان Ariz. - Virus وارد بر روی رزرو در اوایل ماه مارس زمانی که در اواخر زمستان بادهای هنوز باد کردن مسس و درجه حرارت در سپیده دم شد و اغلب به سختی بالاتر از نقطه انجماد.

آن انجام شد در از توسان, پزشکان می گویند یک مرد که تا به حال شده است برای یک بسکتبال مسابقات و ساخته شده و سپس درایو طولانی به یک شهر کوچک در نوجو ارتفاعات. در آنجا مؤمنان آماده می شدند برای جمع آوری در یک فلز جداره کلیسا با کتک, سفید, ناقوس و صلیب بر روی پنجره.

در یک جاده خاکی در حاشیه شهر یک دست نقاشی ثبت نام با حروف قرمز امتیاز راه: "Chilchinbeto کلیسای ناصری."

از آن کلیسا COVID-19 زمان نگه دارید در نوجو ملت hopscotching در سراسر خانواده و قبیله و کلیساها و شهرهای روم و رزرو با برخی از بالاترین نرخ ابتلا به عفونت در آمریکا

ازدحام و سنت و پزشکی نابرابری را پیچیده با هم در قبیله زمین — منطقه نزدیک به سه برابر اندازه ماساچوست — ایجاد یک virological فاجعه است.

و اساسی ترین اقدامات برای مبارزه با ویروس' گسترش — شستن دست و انزوا — می تواند مشکل باشد.

یک سوم از خانه ها در سراسر وسیع و خشک رزرو لازم نیست که آب در حال اجرا وادار کردن خانواده ها به حمل و نقل آن را در. بسیاری در نزدیک گره نوجو جوامع زندگی می کنند در خانه شلوغ که در آن خود قرنطینه غیر ممکن است و بسیاری از باید درایو ساعت به نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی. به اکثر نوجو جداسازی فرد آلوده از خانواده خود را عمیقا بیگانه.

این Chilchinbeto جلسه به ارمغان آورد که مردم با هم از سراسر منطقه شامل همه چیز از بحث از کلیسا منابع مالی برای شاد وعده غذایی از گوشت گاو کباب. آنها دعا برای مقاومت در برابر ویروس جدید که به نظر می رسید مانند یک دور نگران باشید.

به جای آن در حال حاضر در میان خود.

"ما مانند یک شهر کوچک است. ما آنقدر از راه دور "گفت: Evelyna کلیولند-خاکستری یک Chilchinbeto رسمی که تلاش برای نگه داشتن ساکنان از وحشت به عنوان ویروس پاره پاره را از طریق این شهر در حدود 500 در نهایت کشته شدن بیش از ده نفر است. "ما هرگز فکر آن را ضربه زدن به ما."

در حال حاضر از دست دادن احساس در سراسر ملت ناواهو.

با حدود 175,000 مردم برای رزرو که سابقه آریزونا و نیومکزیکو و گوشه کوچکی از یوتا ملت ناواهو دیده است 3,122 موارد – به میزان نزدیک به 18 مورد در هر 1000 نفر است. حداقل 100 نفر کشته شده اند.

اگر ملت ناواهو شد و خود دولت آن را بالاترین سرانه میزان تایید مثبت coronavirus موارد در کشور پس از نیویورک است. در ایالات متحده دهانه آن تعداد موارد و مرگ و میر در میان افرادی که بومیان آمریکا و خاموش رزرو است بسیار بالا است.

وجود معشوق 42-سال-دبیرستان قدیمی بسکتبال مربی که در پشت سمت چپ پنج فرزند. وجود دارد نجار زندگی می کردند که با برادر خود را و جان خود در صبح روز عید پاک در سن 34. وجود دارد که 28 ساله که در رقابت های بومی آمریکایی جشنوارههای.

و در سمت غربی طرف رزرو وجود دارد تمدید Dinehdeal خانواده زندگی می کنند که در یک خوشه خانه های پیش ساخته و خانه های تلفن همراه در طوبی سیتی. یک سگ در یک زنجیره طولانی نهفته در جلوی خانه, در حال خواب در نرم خاک قرمز که می گذرد چشم انداز. یکی دیگر اجرا می شود در محافل انتظار برای کسی کسی به پرتاب یک توپ. وانت و کامیون و برخی در کشورهای مختلف از بریدن پراکنده در سراسر اموال.

این است که در آن نسل از Dinehdeal کودکان باید سوار دوچرخه خود را و بازی بسکتبال در برابر اب و هوای تخته سه لا تخته پشت قاب. از آن جایی که مردان باید tinkered با آن وانت و که در آن تمام اعضای خانواده — تنگ-گره وب از پدر و مادر بچه و عموزاده مطرح مانند خواهر و برادر — جمع آوری کرده اند برای غذای مختصر غذا جشن تولد و جشن تعطیلات. از آن جایی که بستگان از خارج از شهر همواره استقبال کرده است.

در حال حاضر آن است که در آن خانواده سوگوار.

آن آغاز شد و در اواخر ماه مارس با Maryann ولش است که در سن 82 بود و هنوز هم سوار بر اسب و در حال اجرا یک گوسفند در مرتع پرورش احشام در نوجو کوه گنبد به شکل گستره نمودار که بیش از این بخشی از رزرو. زمانی که او شروع به احساس بیمار و برادرزاده او و او 71 ساله, خواهر, اوا Dinehdeal سوار 90 مایل از طوبی سیتی به او را به بیمارستان. به زودی اوا بیمار بود بیش از حد با سطح اکسیژن و تب. پس از آن بود Maryann پسر لری جانباز ارتش 82nd Airborne Division, که تقسیم وقت خود را بین مزرعه و طوبی شهر خانه.

لری و Maryann درگذشت یک روز از هم جدا. لری به خاک سپرده شد در چه بوده است 60 سالگرد تولد.

Dinehdeal دختر, گلوریا Uriarte حال رفت و برگشت به طوبی شهرستان از خارج ققنوس با او 6 ساله پسر فرفری, فکر کردن در آنها می شود امن تر وجود دارد که این ویروس گسترش یافته است. اما تقریبا بلافاصله او مراقبت برای تقریبا هر کس در اطراف او اغلب با استفاده از شیوه های سنتی است که عمیقا ریشه دوانده در میان Navajos. او نگه داشته حکیم جوش بر روی اجاق گاز, برای مثال, و تشویق همگان را به آن را بنوشید.

گلوریا, 45, آیا فرار بیماری. او و مادر او درگذشت مارس 11 در عرض چند ساعت از یکدیگر در بیمارستان متفاوت است.

در یک اتاق کوچک در یکی از خانه های پیش ساخته, فقط پایین سالن از یک میز چوبی نمایش سه زنان تزئینی, فرفری بود جمع شده در زیر یک پتو. او بی حرکت و غیرکلامی پس از آسیب مغزی و نمی دانم چه اتفاقی افتاد به مادرش. خانواده اش را نگه می دارد گلوریا زنده او را با بازی های ضبط شده از صدای او بر روی یک تلفن همراه. مجموعه ای بر روی یک بالش در کنار فرفری سر ضخیم, سیاه, مو, گلوریا به آرامی تماس از "صبح به خیر, صبح به خیر."

فرفری کوس آرام.

گلوریا خواهر و شریک زندگی خود را در حال حاضر مراقبت از او را.

زیان محروم خانواده خود را matriarchs. آنها در حسرت یادگیری چگونه اوا معروف مخمر نان که به او فروخته شده در بازار محلی در هر جمعه. آنها تعجب می کنم که چه چیزی برای انجام با لباس های خود را که پر کردن هر گنجه در خانه و ذخیره سازی آن میریزد.

آنجلینا Dinehdeal یکی از دختران اوا در قانون است در تلاش برای نگه داشتن خانواده با هم. غم و اندوه و خستگی به شدت وزن در او.

"این فقط به نظر می رسد مثل هر بار من را کسی در (بیمارستان) آنها هرگز بیرون آمدن" او گفت:.

در نوجو سنت جوامع جمع آوری به مدت چهار روز از عزاداری قبل از دفن. مقدس داستان می گفت. بزرگان صحبت کردن با جوانان در مورد مقابله با مرگ است. کمک های مالی جمع آوری شده برای پوشش هزینه های مراسم تشییع جنازه. در یک فرهنگ که در آن در حال مرگ است و به ندرت صحبت در مورد آن است که یک فرصت به آشکارا غمگین.

اما با خانواده ماندم, به, برای جلوگیری از گسترش ویروس تدفین شده اند با عجله graveside خدمات. با خانه های مراسم تشییع جنازه غرق مرده, برخی از خانواده ها sidestepped سنت بود و بستگان خود را سوزانده.

عزاداری انجام شده است بیش از پیام های متنی, تصویری, همایش ها و سه راه تماس های تلفنی.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام

"شما حتی نمی توانید به دیدن پدر و مادر خود را. شما نمی توانید به دیدن بستگان خود را برای پیدا کردن که آسایش" گفت: Cheryl Blie یک نوجو که از دست پسر عموی به این ویروس. "و از غم به غم و غیر قابل تحمل."

ویروس آمار مانند یک سونامی در اواسط ماه مارس و کوچکتر مراکز پزشکی به سرعت غرق شد. مشکلات سلامتی که COVID-19 کشنده تر مانند چاقی و دیابت و بیماری های قلبی هستند بسیار شایع تر در میان بومیان آمریکایی از کل جمعیت ایالات متحده.

یک بنیاد-با هم ائتلاف از پرستاران— پزشکان از فدرال هند خدمات بهداشتی و محلی و بیمارستان و ملت ناواهو مقامات گارد ملی سلامت جامعه پرستاران داوطلب پزشکان و پرستاران و EMTs از سراسر کشور است و بسیج به عنوان تعدادی از موارد رشد.

پزشکان خسته بیمارستان ندارد و به اندازه کافی کارکنان و دنده محافظ است که با دقت جیره بندی. سه جداسازی مراکز راه اندازی شد در بسکتبال ورزشگاه — به طور معمول بسته بندی شده با طرفداران برای یک ورزش است که بسیار محبوب در میان Navajos — برای نگه داشتن کسانی که دوره نقاهت بعد از COVID-19 دور از خانواده های خود. Sickest بیماران در حال پرواز به بیمارستان های بزرگتر کردن رزرو.

پزشکی کارگران در, رزرو, کار بی وقفه.

زمانی که اکسیژن شیر شکست خورده در ونتیلاتور در Kayenta مرکز بهداشت داوطلب دست-پمپ اکسیژن به بیمار ریه ها به مدت سه ساعت.

"شما به معنای واقعی کلمه می تواند حرکت کند. شما باید برای نفس کشیدن برای آنها گفت:" سیندی Robison یک نیروی هوایی کهنه بود که در میان داوطلبان است. "شما در حال فلج قریب به اتفاق 'من می دانم که من نمی تونم دست کشیدن از این موقعیت حتی برای یک ثانیه.'"

ملت ناواهو یا دینه Bikéyah شامل برخی از مهمترین ناهموار و جدا شده زمین در ایالات متحده است. رزرو در سراسر امتداد 27,000 کیلومتر مربع (70,000 کیلومتر مربع) با بیش از 6 نفر در هر مایل مربع است.

اما این آمار پنهان چگونه بسیاری Navajos در واقع زندگی می کنند: در شهرهای کوچک و یا جدا پاسگاه. یک سفر به فروشگاه مواد غذایی و یا اداره پست است که یک فرصت برای معاشرت لرزش دست در آغوش و گرفتن — همه چیزهایی که مردم خواسته برای جلوگیری از انجام در حال حاضر است.

ملت ناواهو مقامات در حال تلاش برای بدست آوردن مردم را به منزوی کردن از قرار دادن اظهارات در مورد کوروناویروس در زبان انگلیسی و نوجو و اعمال شبانه حکومت و آخر هفته مستندات. آنها بسته های غیر ضروری کسب و کار و محبوب گردشگری مانند دره د عوضی و دره یادبود. آنها همچنین باید تعادل محدودیت با واقعیت رزرو زندگی است.

"من می شنوم بسیاری از مردم گفت:" نزدیک مرزهای, تعطیل, تعطیل,'," جاناتان Nez این ملت ناواهو جمهور. "ما مردمی هستند که قرار است به کمک گرفتن آب برای دام آب برای خانواده. شما بسته که پایین چگونه می توانید بزرگان ما دست خود را بشویید با آب و صابون اگر هیچ آب وجود دارد در دسترس برای آنها؟"

اگر نوجو مستعد ابتلا به ویروس' گسترش در بخشی از آنجا که آنها بسیار نزدیک گره که چگونه بسیاری بر این باورند که آنها را ضرب و شتم آن.

آنها در حال خروج جعبه از مواد غذایی و لوازم در مراحل بزرگان' خانه و یا در کیسه های مواد غذایی از پست حصار. آنها در حال رانندگی برای ساعت به بستگان به بیمارستان. آنها در حال ارائه آب به دوستان و خانواده.

خارج از قبیله ای در طوبی سیتی یک جریان ثابت از وانت منتظر برای پر کردن بزرگ ظروف پلاستیکی.

Raynelle Hoskie بود کشیدن یک تریلر کوچک پشت سر او سیاه و سفید فورد وانت عجله بنابراین او می تواند آن را به تغییر او در یک فروشگاه یک ساعت و نیم خارج از شهر. با شوهرش کار در فلوریدا او تخلیه آب برای او شش فرزند و در قوانین که درب بعدی زندگی می کنند در یک سنتی نوجو خانه یا هوگان.

به او که با هم یک قدرت نوجو مردم و نشانه ای از سنت است.

Hoskie پاشید آبی شیلنگ و اتصال آن به توپی و سپس کاهش یافته است انتهای دیگر در مخزن آب.

"توقف ساخت ما شبیه ما ضعیف" او گفت:. "ما یک کشور قوی است. زبان ما قوی است ما دشوار است. ما همیشه استفاده می شود ما سنتی گیاهان سنتی ما مراسم. آنها بسیار قدرتمند است."

___

سالیوان گزارش از مینیاپولیس. آسوشیتد پرس ویرایشگر داده ها Meghan هویر و AP عکاس کارولین Kaster کمک به این گزارش. Fonseca عضو AP نژاد و قومیت تیم. او در توییتر دنبال کنید در https://twitter.com/FonsecaAP



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب