آمریکا, افغانستان و طالبان اعلام 7 روز "کاهش خشونت'

بزرگنمایی این تصویر نماینده خاص امریکا برای افغانستان آشتی زلمای خلیل زاد در مراسم داخل افغانستان گف

توسط MINERALNEWS در 2 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

نماینده خاص امریکا برای افغانستان آشتی زلمای خلیل زاد در مراسم داخل افغانستان گفت و گو مذاکرات در پایتخت قطر دوحه در ماه جولای. کریم جعفر/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
کریم جعفر/خبرگزاری گتی ایماژ

نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در افغانستان و شبه نظامیان طالبان آغاز خواهد شد هفت روز "کاهش خشونت" در سراسر کشور آغاز نیمه شب شنبه به وقت محلی (2:30 p. m. ET جمعه) — ممکن است مقدمه ای برای گسترده تر قرارداد صلح پس از دو دهه از جنگ با توجه به ایالات متحده و افغانستان.

شبه آتش بس بود با چکش در طول مذاکرات طولانی در قطر آغاز شد که در سال 2018 است. آن می تواند در نهایت منجر به کاهش قابل توجهی از حدود 12,000 نیروهای ایالات متحده در افغانستان است.

"ما در حال آماده سازی برای امضای قرارداد (توافق) را در فوریه 29," وزیر خارجه آمریکا, Mike Pompeo در بیانیه ای گفت: اوایل جمعه. "داخل افغانستان مذاکرات به زودی شروع خواهد شد پس از آن خواهد ساخت و در این گام اساسی برای ارائه یک برنامه جامع و دائمی آتش بس و آینده سیاسی نقشه راه برای افغانستان است."

جاوید فیصل سخنگوی امنیت ملی افغانستان, مشاور صحبت به رادیو فردا گفت: "بر اساس طرح کاهش خشونت شروع خواهد شد بین طالبان و بین المللی و نیروهای امنیتی افغان برای یک هفته."

"ما امیدواریم که آن را تمدید کنند و راه را برای آتش بس و داخل افغانستان مذاکرات," او اضافه شده است.

اگر یک موفقیت تلقی می شود در این هفته کاهش خشونت یا RIV خواهد شد که نظارت توسط نیروهای ایالات متحده منجر خواهد شد و در کنار Feb. 29 امضای قرارداد در قطر میان آمریکا و فرستاده ویژه زلمای خلیل زاد و نمایندگان دولت افغانستان و طالبان است. است که در برخورد با هدف در فاز نظامی آمریکا خروج — از جمله بس و مذاکرات بین طالبان و دیگر افغان ها در آینده کشور است.

آن است که پیچیده عمل متعادل اما ایالات متحده طالبان و دولت افغانستان گفته اند که آنها متعهد به ساخت آن موفق شوند.

اولیه توافق شده بود با چکش توسط خلیل زاد و طالبان بیش از ماه, مذاکرات در دوحه. آمریکا و طالبان توافق کرده که در تابستان گذشته اما رئيس جمهور مغلوب ساختن پیشی جستن راه می رفت از آن را قبل از آن می تواند به اثر پس از ایالات متحده خدمات عضو کشته شد, یک خودروی بمب گذاری شده در کابل.

طالبان قبلا حاضر به صحبت به طور مستقیم به کابل دولت به رهبری رییس جمهور اشرف غنی که آنها را محکوم کرد به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی آمریکا.

سخنگوی فیصل گفت که نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داد عملیات عادی در برابر دیگر گروه های تروریستی مانند دولت اسلامی و واکنش نشان خواهد داد اگر طالبان نقض RIV توافق.

"دولت های محلی و مقامات امنیتی دستور داده شده است که توسط رئیس جمهور خود را در چگونه برای پیروی از مقررات توافق برای RIV دوره" او به رویترز گفت.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب