سودان می گوید مذاکرات در اتیوپی نیل سد موفق به تولید و مقابله

قاهره - آخرین دور از مذاکرات بین سه کلید نیل کشورها نتوانسته اند به حل و فصل ستیز اختلاف بیش از ساخت و ساز از

توسط MINERALNEWS در 29 خرداد 1399

قاهره - آخرین دور از مذاکرات بین سه کلید نیل کشورها نتوانسته اند به حل و فصل ستیز اختلاف بیش از ساخت و ساز از یک غول $4.6 میلیارد دلار برق آبی سد در اتیوپی و سودان را آبیاری وزیر گفت.

این yearslong اختلاف بیش از گراند رنسانس اتیوپی سد روی نیل آبی چاله اتیوپی تمایل به تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ صادر کننده و کشیدن میلیون ها نفر از فقر در برابر مصر نگرانی که سد را محدود انتقادی خود به اشتراک بگذارید رودخانه اگر پر سرعت بیش از حد.

سودان شده است گرفتار رقابت منافع مصر و اتیوپی. آن می ایستد به بهره مندی از اتیوپی سد از جمله دسترسی به برق ارزان و کاهش جاری شدن سیل, اما آن را مطرح کرده است و نگرانی از بهره برداری و ایمنی از اتیوپی پروژه و می گوید آن را می تواند به خطر اندازد سودان خود سد.

این سه کشور از سر گرفته شد مذاکرات در ژوئن 9 از طریق ویدئو کنفرانس پس از ماه ها بن بست. مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی, رئیس فعلی اتحادیه آفریقا با حضور ایران به عنوان ناظر.

سودان آبیاری وزیر یاسر عباس به خبرنگاران گفت: در کشور سودان خارطوم پس از مذاکرات روز چهارشنبه که سه شهرستان' آبیاری رهبران توافق کرده اند که در "90% یا 95%" از مسائل فنی اما اختلاف بر "قانونی امتیاز" در معامله باقی مانده حل شده.

عباس گفت: آنها تصمیم گرفت به نوبه خود به رهبری سیاسی برای پایان دادن به بن بست. هیچ تاریخ راه اندازی شد برای بازگشت به مذاکرات, او گفت:.

"یک معامله باید امضا قبل از شروع پر (سد)," او گفت:. "وجود دارد هیچ راه حل اما مذاکرات است."

اتیوپی آب و آبیاری وزارت گفت که اگر چه مسائل فنی حل و فصل شد کلید حقوقی موضوع در عین حال به کار می شود.

"فراتر از حصول اطمینان از عملکرد بهینه از GERD, مذاکره نیاز به احتیاط برای حفاظت دائمی حق اتیوپی بیش از نیل آبی" در بیانیه ای گفت:.

سودان می خواهد به اطمینان حاصل شود که آب خروجی از سد اتیوپی در حال هماهنگ با سطح آب در آن Roseries سد حدود 100 کیلومتر (62 مایل) از GERD از سودان را به وزیر گفت.

او گفت: سودان و مصر را رد کرد و اتیوپی تلاش برای شامل مقالات در آب های و نیل معاهدات در سد معامله است. "این یک معامله تنها در عامل و پر شدن سد" او گفت:.

هشام Abdalla, یک پوند سودان مذاکره کننده گفت: در کنفرانس خبری که با آنها موافقت کرده بود در آمریکا با میانجیگری مذاکرات را معامله "از نظر قانونی الزام آور است.

"اتیوپی در این دور پس گرفت نشان می دهد که این معامله به هدایت یکی است که می تواند تغییر و یا لغو. این یک وضعیت جدی است," او گفت:.

مصر را آبیاری وزیر محمد Abdel-Atty گفت: در بیانیه ای که از مذاکرات به دست داشتند "کمی" پیشرفت و به پایان رسید که اتیوپی رد یک پیشنهاد برای بازگشت به نخست وزیران سه کشور در تلاش برای حل بن بست.

مصر دریافت کرده است سهم شیر را از نیل به آبهای زیر چندین دهه موافقت نامه قدمت آن به دوران استعمار. هشتاد و پنج درصد از رود نیل را آب سرچشمه در اتیوپی از آبی رود نیل است که یکی از نیل دو اصلی و شاخه های فرعی.

اتیوپی می خواهد شروع به پر کردن این سد عظیم مخزن در هفته های آینده. اما مصر نگرانی که پر کردن مخزن بیش از حد به سرعت و بدون یک توافق می تواند به طور قابل توجهی کاهش میزان نیل آب در دسترس به مصر است. هر دو کشور در گذشته که آنها می تواند گام برای حفاظت از منافع خود باید مذاکرات شکست و کارشناسان ترس شکست در مذاکرات می تواند منجر به جنگ است.

این سه کشور بودند برای رسیدن به یک توافق در ماه فوریه اما اتیوپی حضور نداشت امضای ملاقات کرد و مغلوب ساختن پیشی جستن دولت از جانبداری با مصر است.

"257 میلیون نفر در شرق آفریقا با تکیه بر اتیوپی برای نشان دادن رهبری قوی که به معنی ایجاد یک معامله منصفانه است. مسائل فنی حل و فصل شده است زمان برای دریافت GERD معامله انجام می شود قبل از پر کردن آن با رودخانه نیل آب!," ملی ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت توییتی چهارشنبه.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

وزیر امور خارجه Sameh Shoukry این هفته گفت که مصر را به اختلاف به شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از اتیوپی از مصرف uniliteral اقدامات یک مرجع برای پر کردن بدون یک توافق است.

____

این داستان برای اولین بار منتشر شده در ژوئن 17 سال 2020 است. آن را به روز شده در ژوئن 18 سال 2020 به درست است که بانک جهانی بود و نه درگیر در تهیه یک معامله است که می تواند پایان دادن به اختلاف میان سه نیل کشورهای اتیوپی ساخت یک سد برق آبی.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن