'سکوت اپیدمی': حدود 1 در 3 کودکان و نوجوانان در معرض آسیب رساندن به سطوح سرب

بزرگنمایی این تصویر مواجهه با سرب شده است مسئله برای بسیاری از سال است. بالاتر از: زنان و کودکان از

توسط MINERALNEWS در 9 مرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

مواجهه با سرب شده است مسئله برای بسیاری از سال است. بالاتر از: زنان و کودکان از سرب آلوده روستاهای استراحت بر روی تشک در طول آزمایش و درمان مسموميت با سرب در یک بخش در پزشکان بدون مرز درمانگاه در Anka نیجریه در سال 2010. شاون بالدوین/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
شاون بالدوین/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

چگونه بسیاری از کودکان در جهان شده اند در معرض خطرناک سطح منجر شود ؟

که با فشار دادن به یک سوال است که تا به حال هیچ پاسخ قطعی تا به حال. حدود 1 در 3 فرزند شده اند در معرض سرب را در سطح نشان داده شده است به خود آسیب, سلامت و رشد شناختی با توجه به گزارش پیشگامانه است که برای اولین بار به سند مشکل جهانی است.

گزارش تولید شده توسط یونیسف در همکاری با خالص, زمین, جهانی غیر انتفاعی که تکل آلودگی سمی در جوامع فقیر "است که اولین گزارش از نوع خود است و این مهم می گوید:" روز Kordas یک محیط زیست اپیدمیولوژی در دانشگاه بوفالو که مطالعات اثرات سمی فلز مواجهه کودکان و درگیر نمی شد ، قبل از این او می گوید: "وجود دارد که در واقع شده است هیچ مطالعات سیستماتیک و جامع برآورد میزان کودکان قرار گرفتن در معرض سرب در سطح جهان است."

این گزارش جدید نشان می دهد که برخی از 800 میلیون کودک در سراسر جهان به سطح سرب خون در و یا بالاتر از 5 میکروگرم در هر دسی لیتر باشد – یک سطح در نظر گرفته شود برای مداخله توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری. (هیچ سطح امن از مواجهه با سرب در کودکان است.) در میان دیگر مضرات قرار گرفتن در معرض سرب در آن سطح بوده و مرتبط به مدت کاهش می یابد در شناخت از جمله 3-تا-5 نقطه افت نمرات آزمون هوش, یادداشت های مطالعه همکاری نویسنده نیکلاس ریس یک سیاست متخصص در یونیسف کار در آب و انرژی و محیط زیست است. او می گوید آن را "فوق العاده نگران کننده" به درک که تا یک سوم از کودکان جهان می تواند در مواجهه با چنین پتانسیل بازدید به IQ.

"ما در حال صحبت کردن در مورد یک مشکل عظیم است که اثرات موج دار شدن, بدیهی است برای بچه ها بلکه برای جامعه بزرگ" ریس می گوید. "این به طور موثر محدود کردن پتانسیل یک سوم از کودکان جهان است." آن را نیز می تواند محدود خلاق و اقتصادی خروجی از کل جوامع ،

در واقع Kordas می گوید: یکی از نقاط قوت این گزارش جدید است که آن را برجسته نه تنها سلامت عواقب ناشی از مواجهه با سرب بلکه آنهایی که اقتصادی است. این گزارش به نقل از یک تجزیه و تحلیل است که در بر داشت که در طول عمر افراد مبتلا دوران کودکی مواجهه با سرب می تواند منجر به از دست دادن حدود 1 تریلیون دلار درآمد در پایین و کشورهای با درآمد متوسط در آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین و کارائیب. این نوع از بحث اقتصادی ممکن است کمک به اضافه کردن یک حس فوریت در کشورهایی که مبارزه با کودکی مواجهه با سرب شده است در اولویت قرار گیرد.

"من واقعا امیدوارم که با وزن پشتیبانی توسط یونیسف و خالص زمین مشکل از مواجهه با سرب و مسمومیت در کودکان را دریافت خواهید کرد توجه آن را سزاوار" Kordas می گوید.

مواجهه با سرب است به خصوص خطرناک برای کودکان زیر 5 که جذب بدن منجر شود بسیار موثر تر از بزرگسالان و در معرض بیشترین خطر ابتلا به درد و رنج مادام العمر فیزیکی و شناختی آسیب این گزارش اشاره می کند. دوران کودکی مواجهه با سرب نیز مرتبط شده است به پرخاشگری و بیش فعالی و سایر مشکلات رفتاری یادداشت یوسف Graziano, یک استاد علوم بهداشت محیط زیست و فارماکولوژی در دانشگاه کلمبیا و متخصص در مسموميت با سرب در کودکان است.

"این شده است یک دهه طولانی سکوت اپیدمی است که واقعا محروم نسل از کودکان از قابلیت های کامل خود را کامل اقتصادی بالقوه" Graziano می گوید.

در حالی که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای سرب همچنان به عنوان یک مشکل در بخش هایی از ایالات متحده مانند سنگ چخماق, Mich., Graziano می گوید: "جهان غرب را گرفته و آن را بر سر در است." به عنوان گزارش جدید یادداشت سطح سرب خون در کشورهای با درآمد بالا کاهش یافته به طور چشمگیری پس از سرب در بنزین و رنگ فاز بود اما آنها باقی می ماند "خطرناکی بالا" در پایین و کشورهای با درآمد متوسط. بسیاری از کودکان مبتلا به مواجهه با سرب در آفریقا زندگی می کنند و آسیا هر چند بسیاری زندگی می کنند در آمریکای جنوبی و مرکزی و شرق اروپا با توجه به گزارش.

در سطح جهانی منابع سرب قرار گرفتن در معرض می تواند اغلب شامل سرامیک خدمت ظروف ساخته شده با سرب بر اساس لعاب است که می تواند منجر به منجر تراشه های ساخت راه خود را به مواد غذایی است. در برخی از کشورها از جمله گرجستان و هند و بنگلادش و محققان دریافته اند که منجر کروماته آلومینیوم است که اضافه شده به برخی از ادویه جات ترشی جات به خصوص زردچوبه به افزایش وزن و افزایش رنگ آن است.

سرب و معدن سرب لوله های آب نیز از منابع عمده از قرار گرفتن در معرض به عنوان رسمی بازیافت و سوزاندن زباله های الکترونیکی است.

اما یکی از بزرگترین منابع در سراسر جهان بازیافت باتری های اسید سرب از اتومبیل و کامیون ها و وسایل نقلیه دیگر است که حدود 85 درصد از جهان منجر شود استفاده از ریس می گوید. در حالی که باتری بازیافت می تواند انجام شود با خیال راحت در کشور مناسب با قوانین و مقررات و نظارت بی حد و حصر یک تعداد غیر رسمی و غیر قابل تنظیم و گاهی اوقات غیر قانونی تجهیزات بازیافت نابود و لگدمال شده است که در آن کارگران استخراج سرب و دیگر فلزات از باتری های مورد استفاده برای فروش مجدد.

"گاهی اوقات این اتفاق می افتد] در مردم پشت حیاط گاهی اوقات در باز کردن مناطق که در آن قطعات از باتری های سوخته و سرب می تواند وارد دود آن می تواند وارد خاک و می توانید وارد کنید در اطراف منابع آب است. که در آن خطر می شود واقعا بالا" ریس می گوید. گاهی اوقات کارگران ممکن است ناخواسته حمل سرب گرد و غبار بر لباس های خود را, او می گوید.

در بسیاری از موارد او می گوید: افراد درگیر در این فعالیت ها و جوامع اطراف آنها — آگاه باشید از خطرات.

این مورد در Kathgora, بنگلادش یک روستا حدود 300 نفر حدود 9 مایل در خارج از داکا پایتخت است. در سال 2016 رسمی باتری بازیافت عملیات باز در یک جنگل بامبو با ایجاد کرد. ساکنان شروع به پرسیدن سوال زمانی که آنها را دیدم و خود را در دام مرگ پس چرا در چمن آلوده به سرب گرد و غبار از عملیات بازیافت. اما آنها درک نمی کنند فرزندان خود را نیز تحت تاثیر قرار به دلیل علائم مواجهه با سرب در کودکان و نوجوانان می تواند ظریف در ابتدا می گوید Luftul کبیر محقق خالص زمین که بررسی Kathgora سایت.

"آنها تا به حال هیچ نظری ندارم که چرا کودکان به یادگیری کنه و به همین دلیل آنها بسیار تهاجمی و چیزهایی مانند آن می گوید:" مایا Vandenant ارشد بهداشت برای یونیسف بنگلادش. "آگاهی در میان اعضای جامعه است که بسیار کم است."

کبیر می گوید: روستاییان در نهایت مجبور بازیافت تعطیل. در سال 2017, یک تیم از خالص زمین و بنگلادش سازمان حفاظت محیط زیست در آمد و برای انجام بازسازی پاکسازی از باتری استفاده می شود, قطعات و از بین بردن آلودگی خاک بالا. در شروع پروژه تست از سطح سرب خون در 75 روستا در کودکان یافت می شود به طور متوسط از 21.3 میکروگرم در هر دسی لیتر باشد; 18 ماه بعد کسانی که سطح سرب خون کاهش یافته بود 42 درصد به طور متوسط با توجه به خالص زمین است.

اما در حالی که بهبود سطح سرب خون ممکن است معکوس آسیب در حال حاضر انجام می شود با سرب قرار گرفتن در معرض نیست. به همین دلیل پیشگیری کاملا کلید Kordas, Vandenant و ریس تاکید می کند.

"من فکر می کنم خط پایین این است که ما نیاز به تمرکز بر کاهش قرار گرفتن در معرض در وهله اول به دلیل متاسفانه شما نمی توانید خنثیسازی آسیب هایی که منجر علل به مغز و بدن" ریس می گوید.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب