صربستان کوزوو رهبران جدید در مذاکرات صورت همان مسائل قدیمی

بروکسل - رهبران صربستان و کوزوو از سر گرفته شد مذاکرات پنج شنبه با هدف عادی خود را طولانی روابط تیره بیش از 20

توسط MINERALNEWS در 22 تیر 1399

بروکسل - رهبران صربستان و کوزوو از سر گرفته شد مذاکرات پنج شنبه با هدف عادی خود را طولانی روابط تیره بیش از 20 سال پس از بلگراد ارسال نیروهای خود را به سابق خود را از خاک به سرکوب قیام توسط قومی آلبانیایی نداد.

صربی جمهور Aleksandar Vucic و کوزوو نخست وزیر Avdullah هوتی شد تصویری برگزاری مذاکرات با واسطه اتحادیه اروپا سیاست خارجی رئیس جوزپ Borrell با هدف راه اندازی یک چهره به چهره ملاقات بین رهبران احتمالا در بروکسل در روز پنج شنبه. فرایند شناخته شده به عنوان بلگراد-پریشتینا گفت و گو منجمد شده از ماه نوامبر سال 2018 است.

Borrell گفت: در بیانیه ای که به عقد یک توافقنامه عادی سازی روابط خود را "بسیار مهم است برای آینده ای بهتر برای مردم کوزوو و صربستان. این بسیار مهم است برای خود چشم انداز اروپا و برای امنیت و ثبات منطقه است.

"این مذاکرات نیاز به شجاعت سیاسی از هر دو طرف. آن نیاز به تعهد و تعامل در روح سازش و عمل گرایی" او گفت:. "این یک روند آسان نیست آن نبوده است, اما وجود دارد ضرورت به کار به سوی صلح و رفاه به خاطر یک آینده مشترک."

در مذاکرات روز جمعه Vucic و هوتی شرکت برگزار شد به مواضع خود در کوزوو به استقلال. Vucic گفت: مذاکرات خواهد بود "بی معنی" اگر آنها تمرکز بر روی اینکه آیا بلگراد تشخیص باید استقلال خود را; هوتی گفت: "به رسمیت شناختن متقابل بین دو کشور تنها راه برای عادی سازی روابط است."

کوزوو به طور یک جانبه اعلام استقلال از صربستان در سال 2008 یک حرکت که بلگراد حاضر به رسمیت شناختن و تنش ها را پختند تا کنون از.

اتحادیه اروپا تسهیل مذاکرات که اروپایی ها می گویند تنها راه برای مقابله با عضویت خود و آرمان های آغاز شده در مارس 2011 و تولید برخی از 30 موافقت نامه اما بسیاری از آنها رعایت نشده است.

در یک بیانیه مشترک پس از روز جمعه مذاکرات رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که Vucic و هوتی "توافق برای از سرگیری گفت و گو" و "تعمیق همکاری در زمینه های مختلف برای کمک به بازسازی اعتماد است.

این بیانیه اشاره کرد که "عادی سازی روابط میان کوزوو و صربستان بسیار مهم برای امنیت و ثبات در منطقه و فراتر از آن از اهمیت زیادی برای عضویت در اتحادیه اروپا چشم انداز هر دو کشور است."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب