Sahel نیروی مبارزه با تروریسم چهره تهدید در حال رشد

تانزانیا تانزانیا - موریتانی وزیر امور خارجه روز جمعه گفت پنج کشور آفریقایی نیروی مبارزه با تروریسم در ساحل عا

توسط MINERALNEWS در 17 خرداد 1399

تانزانیا تانزانیا - موریتانی وزیر امور خارجه روز جمعه گفت پنج کشور آفریقایی نیروی مبارزه با تروریسم در ساحل عاج است رو به رشد تهدید امنیتی فراگیر در منطقه است که نه تنها محلی بلکه یک مشکل جهانی است که خواستار یک واکنش بین المللی.

اسماعیل ولد شیخ احمد که کشور دارای ریاست جمهوری از G5 Sahel نیرو گفت: شورای امنیت سازمان ملل وضعیت امنیتی "رو به وخامت است مشخصه و با نادر ثبات" به عنوان یک نتیجه از یک "شیطانی داد تروریستی و قاچاق مواد مخدر گروه" با خشونت گسترش هر روز به سرزمین های جدید است.

او گفت: در ساحل عاج است که در مواجهه با شوک از COVID-19 گیر عدم بارندگی تروریسم و "ذوب قیمت از ما صادرات محصولات است."

"قطعا همه ما رنج می برند در شرایط مساوی از COVID-19 حمله, اما آن را نیز نشان می دهد به ما رحمانه نابرابری از دنیای ما وقتی که می آید به مواجهه با آن" موریتانی وزیر گفت.

رهبران موریتانی, بورکینافاسو, چاد و مالی و نیجر راه اندازی این نیروی مشترک در سال 2017 با حمایت از سازمان ملل متحد اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا است. فرانسه تحت فشار قرار دادند به شورای امنیت اجازه G5 تحت فصل 7 از U. N. منشور است که از نظر نظامی قابل اجرا و تامین مالی عملیات خود را — یک درخواست تجدید نظر تصریح کرد جمعه توسط موریتانی وزیر.

اما ایالات متحده مخالف مجوز شورای و تا کنون U. N. تنها ارائه شده است عملیاتی و پشتیبانی لجستیکی از طریق آن ماموریت حافظ صلح در مالی.

شیخ احمد گفت که در حالی که انتظار برای شورای اکشن, هر کشور در صفحه اصلی و پنج سازمان ملل هم باید انجام شده "قوی عمل" به پس گرفتن زمین گرفته شده توسط تروریست ها و بازگرداندن خدمات عمومی ضروری زندگی مردم با شروع مدارس و بیمارستان ها.

او هشدار داد که "چالش تایتانیک و پیروزی همیشه موقت و برگشت پذیر است.

اما شیخ احمد همچنین با اشاره به "درخشان پیروزی" در چند هفته گذشته از Chadian ارتش در برابر بوکوحرام در دریاچه چاد منطقه است که او گفت: نشان می دهد که "تروریست ها می توان شکست داد و این ترس در حال حاضر تغییر کرده طرف."

همچنا در حال انجام در مقیاس بزرگ G5 عملیات به نام سما در منطقه مالی-بورکینا فاسو-نیجر مرزها ساخته شده است که آن را ممکن است برای کنترل منطقه و خنثی کردن "مسلح گروه های تروریستی که نشو و نما وجود دارد."

شیخ احمد گفت: در موریتانی است G5 Sahel ریاست جمهوری با هدف تقویت ظرفیت عملیاتی این نیرو و همکاری نیروهای هوایی — و به دنبال کمک های اضافی و طولانی مدت کمک های مالی.

U. N. حافظ صلح رئیس Jean-Pierre Lacroix گفته است که شورای تامین آب جیره غذایی و سوخت از U. N. نیرو در مالی به G5 زور بوده است "بحرانی" اما او گفت: حمل و نقل این موارد به G5 نیروها همچنان بزرگترین چالش است.

پارك گفت: Mali ماموریت شناخته شده به عنوان MINUSMA "است که عامل در حداکثر ظرفیت و نمی تواند بیشتر در حمایت از" از G5 با نیروی آن زمان قیمومیت و منابع است.

او گفت: اخیر, ارزیابی, از MINUSMA کمک به G5 به این نتیجه رسیدند که حمایت بین المللی برای پنج ملت زور "باقی مانده بسیار مهم" اما زمان بهره برداری مناسب نیست پرداختن به حمل و نقل و کمبود تجهیزات از نیروی مشترک.

"تقویت نیروی مشترک تنها یک رشته در یک جامع بین المللی رویکرد های مورد نیاز برای مقابله با علل ریشه ای از بی ثباتی در مالی و ساحل منطقه," او گفت:. "بهبود اداره ریشه کنی فقر و حفاظت از حقوق همه شهروندان از جمله ترین حقوق خود محروم باقی می ماند بحرانی و نیاز بیشتری باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این تلاش ها با توجه به وزن مشابه به عنوان عملیات نظامی است."

یک بیانیه مطبوعاتی از شورای امنیت "تقدیر G5 Sahel مشترک نیروی خود را برای افزایش سرعت عملیاتی و تشویق به ادامه این تلاش است."

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر

اعضای شورا را محکوم کرد "ادامه حملات تروریستی و خشونت درون جامعه در ساحل" و با تاکید بر اهمیت حمایت از کشورهای منطقه در تلاش خود را برای رسیدن به صلح و امنیت و "مبارزه با تروریسم است."

شورای مجددا بر اهمیت MINUSMA حمایت به زور و "توجه داشته باشید در زمان" از U. N. ارزیابی اما هیچ تصمیم گیری در مورد نحوه حمایت های آینده ارائه خواهد شد و اشاره نمی کند تامین مالی از G5 عملیات.



tinyurlbitlyis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب