رواندا نسل کشی منتهی به 26 سال پیش. بازماندگان هنوز هم پیدا کردن گورهای دسته جمعی

بزرگنمایی این تصویر گناه Gasinzigwa خود را از دست داد و همسر و هفت فرزند در سال 1994 در رواندا کشته

توسط MINERALNEWS در 26 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

گناه Gasinzigwa خود را از دست داد و همسر و هفت فرزند در سال 1994 در رواندا کشته شدند. او معتقد است که خدا اجازه داده او را به زندگی می کنند به طوری که او می تواند ذخیره کردن اجساد قربانیان قتل عام به بقیه. ملودی شرایبر پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ملودی شرایبر

از خیابان اصلی به نظر می رسد مانند هر دیگر در این محله در حومه کیگالی رواندا سرمایه است. یک تن به تن قرمز مایل به قهوهای سقف بالای محکم دیوار آجری اطراف ملک. آبی فلزی دروازه اتحاد شسته و رفته مثلث نصب شده در بالا برای دفع مزاحمان بالقوه.

اما هنگامی که مقابل دروازه نوسانات باز فوق العاده ای صحنه پدیدار می شود.

داخل حیاط pocked با بیل چاله ها برخی از آنها ده ها تن از پا عمیق است. در کنار سوراخ تپه خاک با تاپس از برگ درخت موز و مجبور باشید از طریق.

این خانه صاحبان کاشته درختان برای پنهان کردن گورهای دسته جمعی پس از 100 روز نسل کشی که خروشان از 7 آوریل تا جولای 15, 1994. در حال حاضر هزاران نفر از اجساد هنوز در حال بهبود گذاشته و به استراحت در نزدیکی یادبود نسل کشی.

گناه Gasinzigwa, 70, یک داوطلب با Ibuka یک سازمان از نسل بازماندگان کمک به افتخار حافظه کسانی که کشته شدند (ibuka به معنی "به یاد داشته باشید" در زبان کینیارواندایی). پس از دریافت یک نکته که این اموال شامل گورهای دسته جمعی او و خدمه اش در زمان تخلیه شد و تحویل ضربات به زمین در سراسر حیاط.

"این برای تلفن های موبایل های مختلف که وجود دارد به خوبی در زیر" او توضیح می دهد که از طریق یک مترجم.

او پیاده می رود به یک "خوبی" — یک سوراخ 20 یا 30 عمیق بود که کنده برای پیدا کردن آب, اما برای مخفی کردن صدها بدن. در پای او کوچک سنگ و خاک پایین جست و خیز کردن به تاریکی.

برآوردهای رسمی قرار داده و مرگ و میر از نسل کشی بین 800000 و 1 میلیون نفر است. افراطی و شبه نظامیان هوتو انجام کشتار جمعی در درجه اول از توتسی ها یک اقلیت های قومی و همچنین اعضای Twa گروه های قومی و متوسط Hutus که محافظت کسانی که در حال فرار از خشونت و یا حاضر به شرکت در خشونت است. به عنوان بسیاری از یک و نیم میلیون زن مورد تجاوز قرار گرفتند.

یوسف Nkurunziza از مؤسسین و مدیر هرگز دوباره یک peacebuilding سازمان متمرکز بر جلوگیری از نسل کشی خواستار آن را "نسل کشی " از نزدیکی" که در آن همسایگان و حتی بستگان هم در برابر هر یک از دیگر.

بزرگنمایی این تصویر

در سال 1994 در سطح بالا در رواندا افسر نظامی زندگی در حومه شهر کیگالی. او و خانواده اش را راه اندازی موانع برای رهگیری و کشتن توتسی ها در حال فرار از پایتخت و آنها دفن قربانیان خود را در گورهای دسته جمعی در طول حیاط خود را. ملودی شرایبر پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ملودی شرایبر

بسیاری از بازماندگان خشونت هنوز هم دست و پنجه نرم کردن با آن زخم های جسمی و روحی.

Gasinzigwa همسر و هفت فرزند شدند و در میان کشته شدگان. او خرس یک کارد بزرگ و سنگین اسکار در پشت گردن و گوش چپ که در آن از یک génocidaire سعی کردم به او نشست. Gasinzigwa فرار به لطف خدا به او می گوید و این که چرا او این کار را از دوره نقاهت قربانیان باقی می ماند و به آنها مناسب دفن در نزدیکی بنای یادبود در گورستان.

"این هدف من برای انجام این کار است," او می گوید. "این افراد نیاز به خاک سپرده شود در احترام بگذارند."

Nkurunziza می گوید که مناسب تدفین بخش مهمی از غلبه بر تروما.

"اگر شما از دست شما عزیزان وجود دارد یک زمان شما سوگواری. شما پرداخت خود را در گذشته احترام می گذارد. و سپس شما دفن," او می گوید. "برای مقاصد شفا بخش قلب های شکسته, آن ضروری است که مرده می تواند مناسب و معقول بود...."

رواندا اغلب این سایت مراجعه کنید — گورستان یادبود حتی حفاری مانند این — به یاد قربانیان و به نذر آن را هرگز دوباره اتفاق می افتد. یک ربع قرن بعد از آن داوطلبان مانند Gasinzigwa هنوز هم پیدا کردن و exhuming گورهای دسته جمعی در سراسر کشور است.

قصد بازگشت به گذشته می تواند مشکل Nkurunziza می گوید. "اما این چیزی است که شما نمی توانید خجالتی و دور از آنجا که این اتفاق افتاد."

در آن زمان 30 سال از استعمارگران تحریک تنش های قومی در رواندا برای خشونت به فوران, Nkurunziza اشاره می کند. شفا است "نه چیزی است که می توان در وسط شب."

"که سابقه ای که مردم مشاهده شده -- آن است که کمی سخت 25 سال پایین جاده به فقط آن را فراموش کرده ام."

این سایت در خدمت به عنوان یک یادآوری از آنچه اتفاق افتاده است — و او می گوید: "یک تعهد است که این نباید دوباره اتفاق می افتد."

"تنها راه بخشش است"

یک مرد جوان پرداخت شده توسط رواندا دولت برای کمک به حفر این سایت فرو دست برهنه خود را به زمین تبدیل کف دست خود را بالا و الک نارنجی-قرمز خاک تا تمام باقی مانده است که در حال تکه استخوان — شاید 2 یا 3 اینچ طولانی است. او مجموعه آنها در کنار آبی tarp. زمانی که او برخوردهای زیادی انبوه خاک او میدارد تا یک چکش و ارائه چند ضربات شدید. می تواند شامل یک calcified بخشی از بدن.

بزرگنمایی این تصویر

یک مرد دارای چه به نظر می رسد تکه استخوان یافت می شود در یک گور دسته جمعی. ملودی شرایبر پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ملودی شرایبر

تا کنون آنها را پیدا کرده اند باقی مانده است حدود 2500 نفر رسید در این حفاری به تنهایی; آنها انتظار می رود برای پیدا کردن حداقل دو که قبل از آنها انجام می شود. Gasinzigwa با دقت مجموعه کنار هر آیتم های شخصی و هر تکه لباس بازیابی آنها را در امیدوار است که برخی از بازماندگان قادر به شناسایی بقایای عزیزان خود.

این هفتمین گور دسته جمعی سایت Gasinzigwa تا به حال کشف شده توسط سپتامبر سال 2019 یک سال و نیم پس از شروع به کار در این روستا مسکا و شهر همسایه Kabuga. در همه Gasinzigwa و کارگران خود را گذاشته اند در مورد 70,000 مردم به استراحت و هزاران جسد نیز کشف شده است توسط داوطلبان دیگر در سایت های دیگر در سراسر کشور. Gasinzigwa مسلم است که وجود دارد بیشتر از گور در نزدیکی; او فقط نمی داند که به کجا نگاه نشده است.

این منطقه اغلب استفاده می شود به عنوان یک سایت دفن به دو دلیل: آن را در حومه کیگالی که در آن génocidaires خواهد رهگیری توتسی فرار از خشونت در پایتخت, و آن را نسبتا توسعه نیافته است. پس از نسل کشی, خانه ساخته شد — آگاهانه یا نه — بالای قبر.

مردی که ساخته شده است این خانه بود که یک رهبر نظامی در طول نسل و فرزندان او بودند اعضای یک شبه نظامیان محلی. آنها راه اندازی یک موانع در تقاطع جاده به رهگیری توتسی و آنها را قربانیان در اینجا برای بریدن تجزیه و دفن.

بزرگنمایی این تصویر

یک پل موقت در سراسر امتداد یک گور دسته جمعی. این génocidaires که زندگی در این خانه حفر گورهای مثل این برای پنهان کردن اجساد اعدام توتسی. ملودی شرایبر پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
ملودی شرایبر

رهبر نظامی را افراد مسن, همسر, هنوز هم اینجا زندگی می کند; او در حال چرت زدن حتی به عنوان کارگران بهبود استخوان در خاک خارج از اتاق خواب خود را.

"تنها جایی که او نمیخواهد ما را به رفتن در خانه" Gasinzigwa می گوید. "نیز وجود دارد یکی دیگر از 'خوب' در خانه." زمانی که خانواده ساخته شده است خانه آنها خواست تا که در گور دسته جمعی به طور خاص فروشنده اسرار واطلاعات محرمانه به او گفت. هنگامی که خدمه اش انجام شده است ترکیب از طریق حیاط پلیس را اخراج و کارگران پاره کردن خانه.

وقتی که او را کشف گور از نسل کشی Gasinzigwa نوبت صاحبخانه به پلیس اما آنها گاهی اوقات منتشر شد بدون هیچ هزینه. آن را ناامید کننده او می گوید: اما قصاص نیست ،

"آنچه مهم است این است که اجساد قربانیان قتل عام در نهایت به استراحت قرار داده," او می گوید.

و شش تن از فرزندان خود را در حال حاضر گذاشته شده است به استراحت; کودک یک ساله باقی مانده حساب نشده. اما آیا او این کار را از برخی نابجا و حسرت برای آنها. او می گوید: او را به صلح با آنچه اتفاق افتاده است.

"تمام آنچه که آنها همه از قتل آنها چیزی از آن را," او می گوید. "من قلب پاک, تنها راه بخشش است."

او به نظر می رسد آگاه این ممکن است دشوار برای خارجی ها به درک بنابراین او در ادامه به توضیح نیست. "این تنها راه برای انجام آن است," او می گوید. اگر او نبود ببخش نفرت را تنها چرک و به نوبه خود نسبت به انتقام و پس از آن او خواهد بود بهتر از آنها بودند. "برای من این تنها راه — آن را تنها چیزی که من می توانید انجام دهید را ببخشند."

او متوقف شد و پس از آن به سادگی گفت: "قادر به رفتن به گذشته است که تقرب به خداوند."

چند روز پس از Gasinzigwa نشان داد NPR قبر, سایت او striding پایین خیابان دوباره. او بدست می خواهم یکی دیگر از نکته: یکی دیگر از گور دسته جمعی تنها چند صد متر دور از گذشته است.

ملودی شرایبر است که یک روزنامه نگار مستقل که در گزارش از رواندا در یک مشارکت بین المللی زنان در رسانه های پایه (IWMF).



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن