Rep., John Lewis, نیروی در جنبش حقوق مدنی مرده در 80

بزرگنمایی این تصویر هرزه, John Lewis سخن گفت که در مارس 1963 در واشنگتن گفت که تعهد اخلاقی به ایستاد

توسط MINERALNEWS در 28 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

هرزه, John Lewis سخن گفت که در مارس 1963 در واشنگتن گفت که تعهد اخلاقی به ایستادن برای خود باورها. سوزان والش/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
سوزان والش/AP

John Lewis — یک آیکون از حقوق مدنی و جنبش و کنگره و برای چندین دهه یک نیروی دموکراتیک در سیاست — درگذشت در سن 80.

لوئیس درگذشت و پس از یک نبرد با پیشرفته-مرحله سرطان لوزالمعده است. لوئیس شروع درمان برای این بیماری پس از تشخیص داده شده طی یک روال پزشکی. او علنا فاش تشخیص خود را در اواخر ماه دسامبر.

"جهان از دست داده است یک افسانه; جنبش حقوق مدنی دهکدهای از دست یک آیکون," کنگره, سیاه, انجمن در بیانیه ای گفت: شب جمعه است.

"نوعی از مبارزه"

لوئیس خود را آغاز کرد و نزدیک به 60 سال فعالیت حرفه ای در خدمات عمومی منجر sit-ins در تفکیک ناهار شمارنده در Jim Crow-عصر جنوب. او بالا است که مبارزه برای آزادی و برابری با یک سخنرانی بر روی پله های بنای یادبود آبراهام لینکلن در سال 1963 مارس در واشنگتن و آزمایش خود را حل و فصل به عنوان او و دیگر معترضان مسالمت آمیز بودند به شدت مورد ضرب و شتم در سال 1965 در حالی که عبور از ادموند Pettus پل در سلما علا.

بزرگنمایی این تصویر

سربازان دولت نوسان بیلی باشگاه در تظاهرات از جمله جان لوییس در پیش زمینه در حقوق مدنی رای گیری مارس در سلما علا., در 7 مارس 1965 که شناخته شده به عنوان یکشنبه خونین. AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
AP

Lewis به نام آن یک تعهد اخلاقی به ایستادن برای خود باورها. که رانندگی برای سرویس انگیزه او را برای انتخابات کنگره که در آن او به نمایندگی از منطقه آتلانتا در ایالات متحده در خانه برای بیش از 30 سال است. او ادامه داد: پس از تشخیص خود حمایت به صورت پیشرفته-مرحله سرطان همان راه او ملاقات دیگر چالش های بزرگ زندگی خود را با امتناع از به پایین.

"من شده اند در برخی از نوع از مبارزه برای آزادی و برابری و حقوق اساسی بشر — برای تقریبا تمام زندگی من. من هرگز با آن مواجه مبارزه کاملا مانند یک من در حال حاضر," لوییس گفت: در یک ماه دسامبر در بیانیه ای اعلام کرد خود را تشخیص. "من تصمیم به انجام آنچه که من می دانم به انجام و انجام آنچه که من همیشه انجام می شود: من می خواهم به مبارزه با آن و نگه داشتن مبارزه برای معشوق جامعه است. ما هنوز بسیاری از پل ها برای عبور."

لوئیس شناخته شده بود در طول کار خود را نه تنها برای فداکاری خود را به برابری و عدالت بلکه برای خود منحصر به فرد و حرکت فصاحت و بلاغت. او احترام همکاران خود در کنگره برای توانایی های خود را به تصرف یک لحظه و الهام بخشیدن به دیگران برای اقدام یک مهارت او honed از اولین روز.

در سال 2004 مصاحبه با غیر انتفاعی, آکادمی موفقیت, Lewis به یاد می آورد که چگونه موعظه به جوجه ها در مزرعه خانواده در تروی, Ala., آماده او را برای زندگی در واشنگتن است.

"من می گویند در حال حاضر زمانی که من به عقب نگاه در آن برخی از این جوجه ها خواهد تعظیم سر خود را. برخی از این جوجه ها خواهد خود را تکان سر" لوئیس خندید. "آنها هرگز کاملا گفت: 'امین' اما آنها تمایل به گوش دادن به من خیلی بهتر از برخی از همکاران من به من گوش امروز در کنگره و برخی از کسانی که جوجه شد کمی پربارتر است. حداقل آنها تولید تخم مرغ است."

پایه و اساس ایمان است که او را موعظه در coops مرغ نیز جلب لوئیس هفتگی رادیو خطبه مارتین لوتر کینگ جونیور لوئیس به یاد می آورد در سال 2009 مصاحبه با هوای تازه را Terry Gross که کسانی که در اوایل پخش برنامه های کمک به الهام بخش آینده خود را فعالیت.

"من خیلی با الهام از دکتر کینگ که در سال 1956 با برخی از برادران و خواهران من و عموزاده — من تنها 16 سال — ما رفت به کتابخانه های عمومی تلاش برای اتمام برخی از کتاب ها و به ما گفته شد توسط کتابدار آن کتابخانه بود و برای سفید پوستان و نه تنها برای coloreds," لوییس گفت. "این یک کتابخانه عمومی."

او پا در آن کتابخانه دوباره تا 40 سال بعد — به امضای نسخه از خود خاطرات. او گفت: 1956 تجربه را در یک دوره نسبت به جنبش حقوق مدنی.

لوئیس در ادامه به بررسی روش های غیر خشونت آمیز اعتراض در حالی که حضور در آنچه در حال حاضر شناخته شده به عنوان کالج باپتیست آمریکایی در نشویل.

در تابستان سال 1961 او و دیگر دانشجویان در اعتراض به تفکیک ناهار شمارنده و بعد پیوست معروف آزادی ، خود را در اوایل 20s, Lewis شد سر از دانشجو بدون خشونت کمیته هماهنگی و در سال 1963 او پیوست و شاه به عنوان یک سخنران در ماه مارس در واشنگتن است.

او در رای گیری حقوق و آینده حزب دموکرات است. سخنرانی او را مختصر, مدت کمتر از هشت دقیقه اما کلمات او تحت تاثیر یک نسل از فعالان.

"به کسانی که باید گفت: "صبور باشید و صبر کنید', " او گفت:. "ما باید بگویم که ما باید صبور باشید. ما نمی خواهیم آزادی ما به تدریج اما ما به صورت رایگان می خواهید در حال حاضر."

رهبر جنبش حقوق مدنی, John Lewis, در حال سخنرانی در یک کنفرانس خبری در جکسون, Miss., در تاریخ 23 ژوئن سال 1964. جیم Bourdier/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
جیم Bourdier/AP

لوئیس در زمان عمل دوباره دو سال بعد در سال 1965 در یک راهپیمایی از سلما به مونتگمری, علا. در مصاحبه خود با هوای تازهLewis به یاد پیشرو صلح آمیز تاکید بر روی ادموند Pettus پل در اعتراض به رای دهندگان ثبت نام. وجود آنها ملاقات ایالت آلاباما troopers.

"در کمتر از یک دقیقه و نیم عمده گفت:" سربازان پیشرفته,' " لوئیس به یاد می آورد. "و شما را دیدم این مردان قرار دادن بر روی خود ماسک گاز. آنها نسبت به ما ضرب و شتم ما را با bullwhips, nightsticks, [شارژ at] ما با اسب و انتشار گاز اشک آور. من ضربه به سر توسط یک دولت سپاهی با یک nightstick. من فکر کردم من که قرار بود به مرگ."

آن را به عنوان یکشنبه خونین و اخبار تصاویر از آن روز بود تازه در ذهن قانونگذاران به عنوان seminal رای گیری قانون حقوق قانون تبدیل شد که در همان سال است.

"ما را تغییر داد"

بعد لوئیس را زیارت سالانه برای پل به افتخار آن روز. این رویداد تبدیل به یک مراسم از تصویب برای دموکرات ها در حال اجرا برای دفتر ویژه در سال 2007 هنگامی که پس از آن-بهداشت ، باراک اوباما بود و رقابت برای تبدیل شدن به کشور اول رئیس جمهور آمریکا است.

این جفت ارز تکرار شده که چندین بار و در سال 2011 اوباما ارائه لوئیس با مدال آزادی ریاست جمهوری. اوباما در سخنان خود گفت: Lewis شده بود درخواست خود را دو سوال تمام عمر: "اگر ما نیست ، اگر نه در حال حاضر،"

بزرگنمایی این تصویر

سپس رئیس جمهور باراک اوباما در آغوش Rep. جان لوییس در طول یک 2015 رویداد در ادموند Pettus پل در سلما علا., یادبود یکشنبه خونین. Saul لوئب/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Saul لوئب/خبرگزاری گتی ایماژ

"این که چرا بارها و بارها او مواجه مرگ به طوری که همه ما می تواند به اشتراک گذاری به همان اندازه در شادی زندگی کنیم. "این که چرا این همه سال بعد او شناخته شده است به عنوان وجدان کنگره ایالات متحده هنوز هم صحبت کردن ذهن خود را در مورد مسائل عدالت و برابری است."

لوئیس گفت: NPR افتخار اشک را به چشمان او.

"این سخت است به این باور است که در یک زمان کوتاه است که ما آمده اند تا کنون به عنوان یک ملت و به عنوان یک مردم" لوئیس گفت. "هنگامی که شما به عقب نگاه, سال است که باراک اوباما متولد شد 50 سال پیش مردم سیاه و سفید مردم در آمریکای جنوبی نمی تواند نشستن با هم در یک اتوبوس یا قطار و یا در یک اتاق انتظار. و ما را تغییر داد."

لوئیس شد ملی شکل دوباره در سال 1986 هنگامی که او به نمایندگی از منطقه آتلانتا در مجلس نمایندگان. وجود دارد او را دنبال قانون در عمده دموکراتیک اولویت ها از جمله حقوق مدنی, مراقبت های بهداشتی و کنترل اسلحه.

بزرگنمایی این تصویر

جان لوئیس و همسرش لیلیان سرب حامیان خود را از ستاد به آتلانتا هتل برای یک پیروزی حزب در سال 1986. لیندا شفر/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
لیندا شفر/AP

"از کجا است ما شجاعت؟"

او شناخته شده در میان قانونگذاران برای صدای فرمانده خود را و تحویل است که به کمک تبدیل روال کف خانه سخنرانی به تماس به عمل است. او با استفاده از مهارت های که برای فشار همکار دموکرات به صحبت کردن و علت آنچه که او به نام "خوب مشکل است."

این چیزی است که او در سال 2016 پس از تیراندازی دسته جمعی در پالس کلوپ شبانه در اورلاندو فلوریدا.

در صبح روز 22 ژوئن لوئیس شروع یک سخنرانی در کف خانه احاطه شده توسط بیش از یک دوجین از همکار خود قانونگذاران.

"زمان سکوت و صبر بلند رفته است" او گفت:. "ما خواستار رهبری از خانه را به عرف عام قانون کنترل اسلحه به کف خانه به ما رای می دهند. جایی که قلب این بدن است که در آن ما روح ؟ که در آن ما اخلاقی رهبری است ؟ که در آن ما شجاعت؟"

این شد شروع یک روز نشسته تقاضا رای در یک سری از کنترل اسلحه اقدامات است. دموکرات باقی مانده در کف خانه حتی پس از رهبران جمهوری خواه بسته خانه جلسه و قطع همیشه حاضر C-SPAN تصویری خوراک. دموکرات ها در آنجا ماند و در آنجا به مدت دو روز و در نهایت ناکامی در متقاعد کردن جمهوری خواهان به برنامه رای.

اما لحظه ای بود که فریاد حمایت طلبی برای دموکرات ها در سال های بعد به عنوان درگیری با جمهوری خواهان افزایش پس از انتخابات دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن.

بزرگنمایی این تصویر

Rep., John Lewis, حضور یک مراسم در ماه سپتامبر در کاپیتول هیل به مناسبت 400th سالگرد اولین ثبت ورود بردگی مردم آفریقا در امریکا است. پاتریک Semansky/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
پاتریک Semansky/AP

لوئیس علنا به نام تهمت نامشروع رئیس جمهور قبل از او حتی در زمان کار با استناد به روسیه دخالت در انتخابات 2016. لوئیس تحریم مغلوب ساختن پیشی جستن افتتاح شد و پرقدرت صدا در بسیاری از خانه, تحقیق در مورد برگ برنده دولت است.

به عنوان خانه آماده برای رای دادن به استیضاح تهمت لوئیس در مقایسه با لحظه بار دیگر هنگامی که او تصمیم گرفت به دنبال خود حس تعهد اخلاقی.

"هنگامی که شما نگاه کنید به چیزی است که درست نیست و نه تنها عادلانه نیست, شما باید یک تعهد اخلاقی به چیزی می گویند برای انجام کاری" لوئیس گفت: در کف خانه ساعت قبل از رای گیری. "فرزندان ما و فرزندان خود را از ما بپرسید:" چه شما انجام دهید ؟ آنچه شما می گویند ؟ برای برخی از, این رای ممکن است اما ما باید ماموریت و دستور به در سمت راست از تاریخ است."

کمتر از دو هفته بعد او اعلام کرد تشخیص خود از مرحله 4 سرطان لوزالمعده است. وقتی که نبرد نهایی لوئیس بازگشت به سرود او تکرار بر روی پله های بنای یادبود آبراهام لینکلن در سال 1963: هرگز مبارزه را متوقف کند.

بزرگنمایی این تصویر

Rep. John Lewis امواج در طول برگزاری مراسم تحلیف از کنگره, سیاه, انجمن, اعضای, در ماه ژانویه است. Jose Luis Magana/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Jose Luis Magana/AP


tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن