آموزش سئو برای مبتدیان با ابزارهای رایگان

آموزش سئو SEO رایگان صفر تا 100 سئو 2023 آکادمی برتر️

این بخش فقط صرفا برای آشنایی با انواع انتقال دهنده ها گزارش داده شد تا بتوانیم در جهت افزایش اطلاعات عمومی به شما سهیم باشیم. از نگاه یک مدیر سئو پیشنهاد میکنیم که از این نوع ریدایرکت برای انتقال استفاده نکنید. به عبارتی وقتی شما در کلمه کلیدی ” آموزش SEO ” خط اول باشد دقیقا این سایت حکم یک مغازه خدماتی در یک بازار بزرگ را دارد که در ردیف خیابان دهنه درب دارد و مشتریان زیادی را پوشش می دهد. حالا فرض کنید که خدمات شما با کیفیت و بسیار عالی باشد آن وقت است که درآمد شما در یک کلمه چندین برابر رشد می کند و می تواند سود خوبی را برای شما به همراه بیاورد. قطعا داشتن دانش برنامه نویسی در بحث سئو به شما کمک می‌کند اما اینکه آگاهی و تسلط آن اجباری است، خیر! شما می‌توانید با آگاهی از مباحث مقدمانی برنامه نویسی که مربوط به سئو می‌شوند، به راحتی با تیم برنامه نویسی ارتباط گرفته و مشکل خود را با کمک آن‌ها برطرف کنید.

فشرده‌سازی تصویر فرآیندی است که برخی از داده‌های غیرضروری تصویر را با حفظ کیفیت حذف می‌کند. فایل‌های تصویری بزرگ یکی از رایج‌ترین عواملی هستند که باعث کندی بارگذاری صفحه می‌شوند. کشینگ یا ذخیره‌سازی یک فرآیند است که در آن بخش‌هایی از صفحه شما به خاطر سپرده می‌شوند (توسط سرور شما یا مرورگر بازدیدکننده) تا بارگیری بعدی سریع‌تر انجام شود. این روزها واقعاً هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از گواهی SSL وجود ندارد، به خصوص که گزینه‌های رایگان (مانند Let’s encrypt) در دسترس هستند. مهم نیست که یک قطعه محتوا چقدر موفق باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیک به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و بروز نگه دارید.

مثلا یکی از مهمترین کاربردهای ریدایرکت انتقال خزنده ها از یک صفحه به صفجه دیگریست که به کمک کد اختصاصی ۳۰۱ انجام میشود. استفاده از این تگ به منظور نسخه اصلی صفحه برای محتوای تکراری مشخص می کند و به کمک آن می توان از صفحات با محتوای تکراری را به صفحه اصلی انتصاب داد. به عنوان مثال اگر شما چند صفحه با محتوای یکسان یا مشابه دارید می توانید از طریق تگ کنونیکال صفحه اصلی آنها را مشخص کنید. با اینکار به موتورهای جستجو خواهید گفت که صفحه اصلی فلان صفحه کدام است و محتوای آن از صفحه اصلی الهام گرفته شده است. اگر از canonical استفاده نکنید عملا گوگل صفحات مشابه را پیدا می کند و از لیست جستجو حذف می کند و یا پنالتی می کند که این کار برای یک سئو کار بسیار درد آور می باشد. بسیاری از دانشجویان در مباحث آموزش سئو رایگان به دنبال ترفندهای حرفه‌ای هستند تا به کمک آن بتوانند سایت خودشان را بهینه سازی کنند.

برای ساخت سیستم اسکیمای حرفه‌ای برای سایت وردپرسی کافی است دو افزونه زیر را در سایتتان نصب کنید. پس اینجا چه چیزی می‌خواهم بگویم؟ در ادامه می‌خواهم امکانات وردپرس برای سئو On-page را توضیح بدهم. نامک یا URL صفحه؛ در بخش پایینی عنوان وردپرس وجود دارد و می‌توانید در این بخش نامک صفحه را اضافه کنید. در واقع هر متنی که در محیط کلاسیک وردپرس بنویسید؛ به صورت اتوماتیک در تگ P قرار می‌گیرد. البته می‌توانید این متن را تبدیل به تگ‌های هدینگ h1 تا h6 کنید. خبر خوب این است که وردپرس این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

ساختار سایت و ماهیت هر صفحه را باید طوری انتخاب کنیم که با هدف کاربر از جستجو یکسان باشد در غیراینصورت شانس کمی برای کسب جایگاه داریم. مثلا اگر به کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده یک مقاله را پیشنهاد کنیم بعید است که جایگاه خوبی در گوگل بگیریم. هر زمان که روی کسب جایگاه بیش از حد اصرار کنیم و تجربه کاربر را قربانی سئو کرده باشیم در واقع یک تکنیک سفید را به سیاه بدل می‌کنیم. مثلا در تولید محتوا اگر به فکر تکرار بیش از حد یک کلمه (در جایی‌که واقعا نیاز نیست) باشیم دچار Keyword Stuffing می‌شویم که یکی از روش‌های کلاه سیاه است. حال تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب می‌کند.

فرض ما این است که دو دسته‌بندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند. در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمی‌آید. برای کنونیکال‌سازی صفحات کافی است یک رل کنونیکال در تک تک صفحات سایتتان قرار داشته باشد. بعد از اینکه نقشه سایتتان را با فرمت XML ساختید آن را در ابزار سرچ کنسول بارگذاری کنید. نقشه سایت یک فایل XML است که در هاست شما قرار می‌گیرد و آدرس آن را در سرچ کنسول ثبت می‌کنید.

در این مرحله باید برنامه‌ریزی کرد که چه محتواهایی تولید شود تا به طور اختصاصی کلمات کلیدی مورد نظر را پوشش دهد. همچنین محتوای تولید شده باید با استراتژی لینک‌سازی داخلی سایت هم‌خوانی داشته باشد تا کلمات کلیدی به درستی مورد استفاده قرار گیرند. تدوین استراتژی محتوایی، نقش مهمی در موفقیت سئو دارد زیرا محتوا را بر اساس نیاز کاربر و کلمات کلیدی هدف شکل می‌دهد. Semrush یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که امکانات گسترده‌ای برای سئو و بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد. با این ابزار می‌توانید به‌راحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. در مقابل، سئو کلاه سیاه با استفاده از تکنیک‌های غیرقانونی و اسپم مانند پنهان‌سازی کلمات کلیدی و خرید لینک، سعی در دستکاری نتایج جستجو دارد.

شما به راحتی می توانید مهارت یک سئوکار را از رتبه بندی سایت های تحت نظر او در گوگل دریابید. بنابراین رتبه بهتر مساوی است با فروش بیشتر که در نهایت منجر به درآمد بالا برای شما خواهد شد. نحوه بهینه سازی سایت برای الگوریتم کبوتر بحث مفصلی است و به همین دلیل پیشنهاد می شود صفحه اختصاصی آن مشاهده شود. موتورهای جستجوگر با توجه به حجم زیاد سایت ها و محدودیت هایی (مالی و ...) جهت خزش تمام صفحات وب برای هر سایت محدودیتی را جهت کرلینگ در نظر گرفته اند که به آن بودجه خرش می گوییم. زمانی که در یک صفحه تعداد زیادی لینک غیر مرتبط به قصد لینک سازی قرار گرفته باشد اصطلاحا می گوییم آن صفحه لینک فارم است. این لینک ها شدیدا موجب جریمه و افت رتبه می شوند و به همین دلیل باید آنها را بی تاثیر کرد.

کافی است وارد بخش خوشه شوید و خوشه‌هایی که به صورت اتوماتیک ساخته شده‌اند را مشاهده نمایید. برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. بعد از ماه‌ها تحقیق و کدنویسی موفق شدیم در آکادمی سئو سفینه ابزار سئو کبوتر را برای این کار طراحی کنیم و بعد از آن امکانات دیگری نیز به ابزار سئو کبوتر اضافه کردیم. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته می‌شود این است که مانند یک بذر رشد می‌کنند و شاخ و برگ می‌گیرند. اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند. قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید می‌بینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می‌شود.

به عنوان مثال برای آزمایش این ابزارها من وب سایت خودمون رو داخل pagespeed گوگل قرار دادم و نتیجه شد تصویر پایین. به عنوان مثال من دامنه وب سایت پی ام سئو رو بهش دادم و تمامی صفحات منو از نظر سازگاری با موبایل بررسی کرد. اولین مزیت SSL، امنیت اطلاعات است که باعث اعتماد بیشتر کاربران می‌شود. این اعتماد می‌تواند نرخ تبدیل و تعامل کاربران را افزایش دهد که به‌طور غیر مستقیم بر سئو تأثیر مثبت دارد. نقشه سایت یک فهرست ساختار یافته از تمام صفحات یک وب‌ سایت است که برای جستجو توسط موتورهای جستجو در دسترس است. خب حال این لینک سازی داخلی باید طبق یک اصول انجام بشه تا بهترین نتیجه رو براتون به جا بزاره.

می‌توان در گوگل عبارت page authority checker را سرچ کنیم و سایت های زیادی هستند که این خدمات را ارائه می دهند.باید از سایتی بک لینک بگیریم که DA و PA آن قابل توجه باشد. گوگل به صورت رایگان، بهترین سایت‌هایی را که از قواعد آن پیروی کرده اند، رتبه بندی می کند. البته گوگل در کنار آن، قسمتی از نتایج جستجو را نیز برای تبلیغات اختصاص داده که البته در این مقاله، در رابطه با تبلیغات کلیکی گوگل سخنی به میان نیامده است. رعایت اصول سئو به وب سایت ها کمک می کند تا میزان بازدید سایت خود را افزایش دهند. آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل می‌توانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریه‌هایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت می‌کند.

یکی از الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد می‌شود. گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد. بسیاری از فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های انتشار ویدیو، سئو محلی و … می‌توانند مستقیما بر اعتبار و اعتماد تاثیر داشته و در نهایت منجر به بهبود رتبه ما در گوگل شوند. گوگل ارزش زیادی برای محتوای کاربردی و دست اول قائل است ولی سایت‌های زیادی در اینترنت داریم که با ارائه چنین محتوایی همچنان جایگاه مناسبی در نتایج جستجو ندارند. بعد از تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب ماهیت صفحات هدف نوبت به تولید و انتشار محتوا می‌رسد.

در سایت های فروشگاهی میتوان دسته بندی محصولات را در منو قرار دهیم. در تحلیل سایت و صفحات سایت رقبا بررسی اسکیما های استفاده شده نیز ضروری است و باید حتماً بررسی شود و ما هم از آن اسکیماها استفاده نماییم. داشتن ssl سبب امنیت ارتباط رتبه بهتر در گوگل و رضایت کاربران می شود. فرض کنیم که یک صفحه داریم که از نظر محتوا با ارزش است و دارای خوانایی می باشد لذا هر صفحه محتوا ۶ بخش دارد که این ۶ تا بخش باید متناسب با کلید واژه طراحی و نوشته شده باشد. اما نکته مهم این است که محتوا باید چه معیارهایی داشته باشد؟ در ادامه به این سوال مهم می‌پردازیم.

تصاویر خود را به اندازه واقعی مورد نیاز در صفحه تغییر اندازه دهید. ابعاد بزرگ‌تر از اندازه نمایش باعث افزایش حجم و کندی بارگذاری می‌شود. ذخیره‌سازی یا کش (Cache) فرآیندی است که طی آن بخش‌هایی از یک وب‌ سایت (مانند تصاویر، فایل‌های CSS و JavaScript) به صورت موقت ذخیره می‌شوند تا در بارگذاری‌ های بعدی سریع‌تر ارائه شوند. اگر هاست شما از زمان پاسخگویی سرور ضعیفی برخوردار باشد، حتی با بهینه‌ سازی‌ های دیگر هم نمی‌توان به‌طور قابل توجهی این مشکل را برطرف کرد. ابتدا مثل تصویر بالا پس از ورود به سرچ کنسول سایتتان باید به بخش performance برید و روی بخش search results کلیک کنید. خب تا به صورت عملی انجام ندیم فکر نکنم متوجه موضوع بشید پس بیاید با یک مثال واقعی ادامه بدیم.

لینک های شکسته تجربه کاربری را خراب می کنند و می توانند بر رتبه بندی سئو تأثیر منفی بگذارند. شما میتونید به نسبت موضوع وب سایت خودتون این کلمه را تغییر بدید. این ابزار به خودی خود بسیار قوی و کاربردیه و یکی از پرطرفدارترین ابزار ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی است. کافی روی روی اسم این ابزار کلیک کنید و وارد بخش سرچ کلمات بشید. به عنوان مثال همین کلمه ای که شما سرچ کردید و وارد این صفحه شدید کلمه کلیدی آموزش سئو. در نهایت، چنان‌چه شما مهارت‌های سئو را یاد بگیرید، می‌توانید در بازاری که رقبا نیز اقدام به بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌کنند، سهم بیشتری داشته باشید.

ملموس‌ترین و مهم‌ترین نشانه سئو موفق سایت که می‌توانید با کمک آن متوجه پیشرفت سایت خود شوید، دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج SERP موتور جستجو است. ما در آموزش سئو این صفحه و مقالات سایت به صورت کامل و جداگانه راجع به این موارد توضیحاتی را ارائه کرده‌ایم. این کار به نوعی منجر به تامین ترافیک با سوشیال سیگنال‌ها می‌شود. باید در پاسخ به این سوال گفت آموزش سئو در وردپرس و اجرای بحث بهینه سازی سایت در وردپرس با سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی کاملا یکسان می‌باشد. جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو، می‌توانید به مقاله آموزش سئو کلاه سفید مراجعه کنید. خوب با توجه به گذر زمان و میزان افزایش خرید‌های اینترنتی توسط مردم باید گفت الان گوگل جزو بهترین راه‌های کسب درآمد می‌باشد.

توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزنده‌های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. پس از بروزرسانی‌هایی که با آمدن الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. یکی از مهم‌ترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو می‌باشد که در استراتژی‌های بازاریابی نیز استفاده می‌شوند. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایت‌ها استفاده کنید.

این ابزار دیتابیسی از اصطلاحات در اختیارتان قرار می‌دهید که از آن می‌توانید برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید. ولی پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه سئو خارجی را به دقت مطالعه کنید. ابزار Keyword Planner از دیگر ابزارهای گوگل است که همانطور که از اسم آن پیداست، به شما در تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت کمک می کند. این ابزار LSI ها و Long-tail های کلمه کلیدی سرچ شده، میزان ترافیک آن، سختی این کلمه کلیدی، و CPC را در اختیار شما قرار می دهد. شما می‌توانید برای آموزش سئو رایگان، از منابع مختلفی استفاده کنید.

گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینک‌های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک‌های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود. هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و نزدیک‌ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را روی کارآورده است. در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد. توضیحات تکمیلی هرکدام در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید. نحوه کار موتورهای جستجو در رتبه بندی و سایت را درک کرده و اصطلاحات این حوزه را فرا گیرید.

ابزارهای SEO بسیار متنوع اند که در اینجا 4 مورد از بهترین های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برای درک بهتر سئو خارجی ابتدا لازم است که در مورد انواع لینک در سئو توضیح مختصری بدهیم. گوگل از معیارهای ابزارهایی مانند Moz، Ahrefs و Majestic به‌ طور مستقیم استفاده نمی‌کند و این ابزارها به‌ صورت مستقل از گوگل عمل می‌کنند. یکی از شناخته‌ شده‌ ترین این ابزارها، Moz است که معیارهایی مانند Domain Authority (DA) و Page Authority (PA) را برای ارزیابی اعتبار یک دامنه یا صفحه ارائه می‌دهد. در مقابل، لینک خارجی پیوندی است که از یک سایت به سایت دیگری اشاره دارد و معمولاً برای ارجاع به منابع معتبر به کار می‌رود.

الگوریتم‌ها، چهارچوب‌هایی هستند که طرز کار موتور جستجو و برخورد با محتوای سایت شما را کنترل کرده و در رتبه بندی، جریمه کردن یا پروموت شدن ‌سایت‌تان موثر خواهند بود. مفهوم دیگری که باید در جریان آموزش سئو به اصول آن پایبند و متعهد باشید، نرخ تبدیل است. بدین معنا که بتوانید با به کارگیری تمام عناصر،‌ از طراحی پوسترها و حتی لحن محتوا گرفته تا قراردادن دکمه‌های دعوت به اقدام (CTA)،‌ مخاطب را به سایت جذب و او را به انجام کاری که مدنظر دارید سوق دهید. پله به پله آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) را شروع می‌کنید. از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید؛ زیرا با ورود ویروس کرونا، گستره فضا و مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد.

از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل‌ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می‌شوید. برای درک اهمیت سرعت سایت بهتر است بدانید آمازون هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت را علت کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه بیان کرده است. از سوی دیگر سرعت سایت برای کاربرانی که چندین نتیجه جستجو را باز می‌کنند و به سراغ سریع‌ترین تب می‌روند نیز مهم است و از این طریق ترافیک را افزایش می‌دهد. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایت‌های اینترنتی بوده است.

سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک‌ها و محتوا فراتر بروند. آنها باید نیازهای جستجوکنندگان را در زمینه یک کلمه کلیدی درک کنند. سئو کلاه سیاه به مجموعه‌ای از روش‌های غیراخلاقی و معمولاً اسپمی اشاره دارد که برای بهبود رتبه یک وب‌سایت استفاده می‌شوند. این تکنیک‌ها ممکن است در مدت زمان کوتاهی به بالای نتایج جستجوی موتورهای جستجو برسانند، اما در نهایت موتورهای جستجو به احتمال زیاد وب‌سایت را جریمه و پنالتی می‌کنند. یکی از مهمترین زمینه های سئو که در دوره های آموزشی سئو پیشرفته پوشش داده می شود،سرچ کنسول (search console) هستند.

یوتیوب به عنوان 2امین موتور جستجو بعد از گوگل شناخته می‌شود و توسط گوگل خریداری شده است. بنابراین شکی در این وجود ندارد که سیستم جستجوی آن نیز از همان قابلیت‌ها و فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند تا انبوهی از ویدیوهای تولید شده در این پلتفرم را مدیریت کند. منظور از سئو یوتیوب، استراتژی است که از آن می‌‌توانید جهت افزایش شانس نمایش ویدیو خود به مخاطبان استفاده کنید و اقدام به بهینه سازی کانال، ویدیو‌ها و تقویت رنک آنها در نتایج جستجو نمایید. انکر تکست‌ها به طور کلی کلماتی هستند که می‌توانیم با کلیک بر روی آن‌ها وارد صفحه‌ی مقصد شویم. مبحث انکرتکست از جمله مهم‌ترین موضوعات در آموزش صفر تا صد سئو است و از این رو یادگیری آن می‌تواند برای بهبود جایگاه سایت بسیار کمک کننده باشد. انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد هستند و می‌توانند کاربر و گوگل را متوجه کنند که صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند، دارای چه محتوایی است.

اگر سایتتان وردپرسی نیست می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین این کار را انجام دهید. مثلا اگر یک فرم ثبت نام دارید که مخصوص تعداد خاصی از کاربران است و عمومی نیست؛ نیازی نیست در نقشه سایت ثبت شده باشد. زبان برنامه‌نویسی بک‌اند (backend) سایتتان هر چه که باشد (Python ,C#  ,PHP ,Java Ruby ,Golang) مهم نیست! برای ربات‌های گوگل فرانت‌اند (frontend) صفحات سایتتان که خروجی HTML دارند مهم است. در ادامه آموزش گام به گام سئو؛ می‌آموزید چگونه سایتتان را به صورت گام به گام با استاندارهای گوگل مطابق کنید.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست. همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر تجربه کاربری به وجود آورد. با استفاده از سرچ کنسول می‌توان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع می‌دهد. گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آن‌ها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجب‌تر است. بسیاری از سایت‌های جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب می‌کنند.

در ساخت بک‌لینک با تولید محتوا ۳ نکته کلیدی وجود دارد که اگر هر کدام از این‌ها عالی نباشند؛ پروژه با شکست مواجه می‌شود. در سال اول هنوز صفحات مهم وب‌سایت‌ کاملا مشخص نشده است و ممکن است تغییراتی در ساختار سایت ایجاد شود. با پیاده‌سازی نکات بالا در صفحه می‌توانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. نقشه سایت را می‌توانید با استفاده از افزونه یواست یا رنک‌مث یا ابزارهای آنلاین sitemap generator بسازید. یا مثلا اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید نباید آدرس صفحه سبد خرید را در نقشه سایت قرار دهید.

حال چگونه گوگل این ارزش را ارزیابی میکند؟ در واقع گوگل استفاده از الگوریتم رتبه صفحات یا پیج رنک این ارزش لینک ها را میسنجه. این ویژگی اغلب شامل توضیحات کوتاه، لیست‌ها، نمودارها یا جداول است و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. نوع دوم کش سمت سرور نام دارد که در سطح سرور وب‌سایت اجرا می‌شود و به دلیل اجرا در سطح پایین‌تر و نزدیک‌تر به منبع اطلاعات، کارایی و عملکرد بهتری نسبت به کش مرورگر دارد. بنابراین، انتخاب یک هاست با کیفیت و سرعت بالا، اولین گام در بهبود عملکرد وب‌ سایت شماست. اگر مطمئن نیستید که وب‌ سایتتون برای موبایل بهینه است یا نه، می‌تونید از این ابزار تست رایگان سازگاری موبایل استفاده کنین.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیده‌تر (و پولی) موجود است. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. البته وقتی بهینه سازی سایت برای گوگل را آموخته باشید، در واقع بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو را نیز یاد گرفته‌اید. در بهینه‌سازی مقاله؛ صفحه را باید طوری بهینه کنیم تا گوگل متوجه شود این صفحه برای کدام کلمه کلیدی بهینه شده است. هیچ وقت (حتی اگر مطمئن هستید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را می‌دانید) این مرحله را فاکتور نگیرید.

یادگیری html css به شما این امکان را می‌دهد که به صورت حرفه‌ای وب‌سایت‌های خود را طراحی و توسعه دهید. این مهارت‌ها در بازار کار امروز بسیار مورد تقاضا هستند و می‌توانند زمینه‌ساز شغل‌های متنوعی مانند طراحی وب، توسعه برنامه‌های کاربردی وب و یا حتی کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات شوند. در دنیای امروز، اینترنت بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده است و تقریباً همه چیز از خرید و فروش تا یادگیری و ارتباطات به واسطه وب‌سایت‌ها انجام می‌شود. در این میان، یادگیری HTML و CSS به عنوان دو ابزار اساسی برای ساخت و طراحی صفحات وب، می‌تواند شما را به دنیایی پر از فرصت‌های شغلی و خلاقیت وارد کند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند.

لینک هی خیلی زیادی داره به جاهای مختلف در url از کلمه کلیدی استفاده نشده است و تمرکز هوم پیج روی یک موضوع نیست دینامیک عوض میشه. مهترین نکته درباره ساختار سایت این است که باید ساختار سایت خیلی واضح و مشخص به گوگل معرفی بشه.که از دید من صاحب سایت، مهمترین صفحات سایت من کدام هستند. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. یکی از پادشاهان بی‌بدیل در دنیای ارائه دوره‌های آنلاین، یودمی است. برای یافتن آن‌ها، به سایت یودمی بروید و دوره‌های رایگان را انتخاب کنید. آکادمی هات اسپات شامل مجموعه‌ای از دوره‌های مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی.

خیلی از نکاتی که تا اینجا آموخته‌اید در سئو فروشگاه اینترنتی هم اجرایی هستند. چنانچه گوگل نتوانسته باشد در ۹۰ روز گذشته داده‌های کافی جمع‌آوری کند این بخش نمایش داده نمی‌شود. ۴ معیار بالا بر اساس بازه زمانی که شما تعریف می‌کنید نمایش داده می‌شوند. مثلا اگر زمان را روی ۳ ماه گذشته بگذارید؛ اطلاعات مربوط به ۳ ماه گذشته را خواهید دید. می‌توانید با استفاده از امکانات بولد، ایتالیک یا تغییر رنگ متون بخش مقدمه را جذاب کنید. کافی است موس را روی متن ببرید و با شرتکات یا کلیک روی بخش ساختار این کار را انجام دهید.

این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش می‌دهد. این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروف‌ترین پلاگین‌های وردپرسی سئو به‌روز می‌‌شود. اگر تازه‌کار هستید وبلاگ‌های یواست را درباره عنوان‌ مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جست‌وجوی گوگل است. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار می‌شود، به دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه استراتژی‌های جست‌وجوی ارگانیک را طراحی و پیاده‌سازی کنند. شما می‌توانید این کلاس را به‌صورت رایگان با ثبت‌نام در دوره آزمایشی یک‌ماهه اسکیل شیر یاد بگیرید.

بسیاری از بازاریابان در گذشته به اشتباه فکر می‌کردند که محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو بازیگران مجزایی هستند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از همکاری این دو مورد بهره‌مند شوید. در حالی که عبارت “بهترین جاروبرقی” حجم جستجوی بسیار کمتری دارد (متوسط حجم جستجوی ماهانه). اما این پرس و جو ماهیت تجاری بیشتری دارد و مطمئناً درآمد بیشتری ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که گوگل به جای صفحه محصول دیجی کالا، راهنمای خرید را نشان می‌دهد. بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آن‌ها رتبه بگیرید، باید با ارزیابی رقابت، بفهمید چقدر این کار سخت است. بنابراین اگر به هر طریقی با وب سایت خود درآمد کسب می کنید، یک ابزار کلمه کلیدی پولی با کیفیت، سرمایه گذاری عالی است که دیریا زود نتیجه خواهد داد.

این ابزارها ایرادها و کمبودهای سئو سایت را پیدا کرده و با دادن اطلاعات مفید در مورد بخش مربوطه، مانند تحقیق کلمات کلیدی، به رشد سایت و افزایش رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو کمک می کنند. در بخش فیلم آموزش سئو که در دوره های حضوری سئو ضبط شده است می توانید از جدیدترین تست های انجام شده بصورت عملی آشنا شوید و این تست ها را بر روی سایت خودتان انجام دهید. اما در دوره حرفه ای شما با مفاهیم کلی بهینه سازی سایت آشنا خواهید شد. این دوره برای افرادی است که دوره قبلی را تهیه کرده باشند یا اطلاعاتشان از دوره قبلی تکمیل باشد و میخواهند کار خودشان را بصورت کاملا جدی شروع کنند. همانطور که می دانید SEO یک واژه دوست داشتنی و کاربردی برای وبمستران می باشد چون اگر مدیر سایت هستید حتما باید با این مفاهیم آشنا باشید تا بتوانید خروجی مناسبی از آنها به دست آورید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/