مخالفان برنده تاریخی تکرار مالاوی انتخابات ریاست جمهوری

بلنتیر مالاوی - مخالفان برنده مالاوی تاریخی تکرار از انتخابات ریاست جمهوری اولین بار در یک دادگاه لغو رای در آ

توسط MINERALNEWS در 8 تیر 1399

بلنتیر مالاوی - مخالفان برنده مالاوی تاریخی تکرار از انتخابات ریاست جمهوری اولین بار در یک دادگاه لغو رای در آفریقا منجر به شکست یک وقت رهبر.

لازاروس Chakwera پیروزی اواخر روز شنبه در نتیجه ماه از تعیین تظاهرات خیابانی در جنوب کشور آفریقایی و از یک تصمیم به اتفاق آرا توسط دادگاه قانون اساسی است که بی نظمی های گسترده در مارس 2019 انتخابات — از جمله استفاده از مایع اصلاح در برگه های رای —نمی تواند ایستاده.

رئیس جمهور پیتر Mutharika که تا به حال به دنبال یک دوم دوره پنج ساله قبل از آن روز شنبه به نام تکرار از انتخابات "بدترین در مالاوی تاریخ." او اتهام خود را مانیتور شده بود مورد ضرب و شتم و تهدید در طول روز سه شنبه انتخابات اما مالاوی کمیسیون حقوق بشر ناظر به نام رای صلح آمیز و شفاف است.

Chakwera برنده با 58 درصد آرا یا 2.6 میلیون رای از 4.4 میلیون بازیگران. Mutharika دریافت 1.7 میلیون. حامیان پرچم تکان دادن فوران در سلامتی به عنوان نتیجه خوانده شد و برخی از خیابان جشن آغاز شد. ظهور آتش بازی.

"من خیلی خوشحال هستم که من می توانم رقص تمام شب" Chakwera سابق رهبر مالاوی مجامع خدا کلیسا به خبرنگاران گفت:. "این یک پیروزی برای Malawians یک پیروزی برای دموکراسی است."

مالاوی را درام بود فقط بار دوم در آفریقا که یک دادگاه انتخابات ریاست جمهوری پس از حکم در کنیا رای در سال 2017. در کنیا, تازه, انتخابات, رئیس جمهور, برنده, در حالی که مخالفان تحریم.

به عنوان مالاوی آمادگی خود را برای رای جدید وقت معاون رئیس جمهور Saulos Chilima که تقسیم نتایج سال گذشته با Chakwera تصمیم گرفت به جای ایستادن خود را به عنوان همسر در حال اجرا در تلاش برای به حداکثر رساندن شانس unseating Mutharika.

برخی از جشن ها آغاز شد و پنج شنبه شب هنگامی که مالاوی را شبکه دولتی گزارش داد که Chakwera بود به خوبی پیش رو با تمام آرا در. اما انتخابات کمیسیون بازنگری شده پس به حکم دادگاه حاکی از آن بود که با در نظر گرفتن زمان برای دیدار با الزامات قانونی در تایید نتایج.

کمیسیون جدید صندلی قاضی Chifundo Kachale در حالی که اعلام نتایج اذعان کرد که "این یک سفر بسیار جالب است." او گفت: مردم در انتخابات بود که 64 درصد از 6.8 میلیون ثبت نام رای دهندگان.

تلاش Mutharika دولت به مالاوی است رئیس دادگستری را تنها چند روز قبل از انتخابات شکست خورده بود در میان اعتراض. در حال حاضر رئیس دادگستری است که انتظار می رود به سوگند در Chakwera در روز یکشنبه.

آگاه باشید که زمان در حال اجرا بود که 79 سال Mutharika میگویند این کشور به "حرکت مسالمت آمیز" و احترام ریاست جمهوری است.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام در حال حاضر
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن