مهمترین قطعات تقویت خودرو

این مسئله توسط شرکت فورد در سال ۱۹۸۵ اصلاح شد و این شرکت با نصب نوارهای لاستیکی (معروف به strakes) این مشکل ر

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

این مسئله توسط شرکت فورد در سال ۱۹۸۵ اصلاح شد و این شرکت با نصب نوارهای لاستیکی (معروف به strakes) این مشکل را در مدل های بعدی رفع کرد. در مدلهای اولیه این خودرو از نوارهای لاستیکی اطراف شیشههای عقب خبری نبود و در نتیجه بادهای متقاطع باعث ایجادی ناپایداری در سرعتهای بالا می­شدند. برای مثال در یک نتیجه گیری کلی به دست آمده از “مسابقات” Indy car ، هر سه پوند نیروی رو به پایین یک پوند کشش (drag) ایجاد میکرد، اگرچه ممکن است این روزها بال های آنها کارآمدتر شده باشند. این اختلاط سرعت هایِ مختلفِ هوا اغلب منجر به درگ ناخواسته می­شود،لذا به کمک یک دیفیوزر سعی می­شود تا با انبساط و کاهش سرعت هوایِ کفِ ماشین، اختلاط گونه های هوایی ، به شکل پایداری انجام شود. برخی از کشورها بهطور قابل توجهی نرخ کل مرگ و میر را کاهش ندادهاند که برای مثال در تایلند نرخ مرگ و میر در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۱۲۰۰۰ رسید. اما راهحل دیگر برای اتومبیلهای جاده ای استفاده از یک کیت undertray است که در زیر موتور امتداد مییابد تا درگ ایجاد شده توسط اجزای محفظه موتور را به حداقل برساند. می توان از پلکسی­گلاس (Plexiglas) یا پرسپکس (Perspex) استفاده کرد که وزن آن نصف شیشه است؛ اما باید به خاطر داشت که شیشهی جلو به دلایل ایمنی نباید عوض شود. علاوه بر بحث تیونینگ، دودی کردن شیشه ها تا حد مشخصی، مجاز و حتی مفید است؛ زیرا از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل کابین جلوگیری می کند. استفاده از توربو شارژر یا سوپرشارژر مناسب :سوپرشارژر و توربو شارژر هر دو هوا را فشرده میکنند و به داخل محفظهی احتراق میفرستند. این قطعات در سال ۱۹۷۰ توسط یک راننده فرمول یک با همین نام مورد استفاده قرار گرفت.گورنی فلپ یک نوار کوچک است که، معمولا با زاویه قائم به روی سطح بال قرار داده شده و به جداسازی هوا از بال کمک می کند و نیروی رو به پایین را به حداکثر می­رساند. بال عقب در Escort Cosworth نیز در سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت نیروی معادل با ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم را ایجاد می­کند، بنابراین میتوانید ببینید که بالهای عقب تا چه حد میتوانند در چسبندگی و هندلینگ خودروها موثر باشند.

در فیلم زیر، 10 تا از بهترین و ساده ترین راه هایی که میتوانید برای تقویت موتور خودوریتان انجام دهید آورده شده است. با این کار، میتوانید تغییر را حتی زیر پدال گازتان متوجه شوید. تأثیر این تکنیک دو مزیت را به همراه دارد: اول اینکه به موتور اجازه میدهد سریعتر گرم شود و در نتیجه انتشار آلایندگی اگزوز را کاهش میدهد. با این حال، میانگین زمان سفر به مکانهایی که مرتباً بازدید میشوند در نتیجه استفاده گسترده از خودروها و گسترش شهری، و همچنین از کار انداختن سیستمهای تراموا قدیمیتر، در شهرهای بزرگ افزایش یافتهاست. شما با قرار دادن اسپویلر در انتهای خودرو در حال ایجاد سدی در برابر جریان نامطلوب هوا هستید تا بتوانید از این منطقه کم فشار به نفع خود استفاده کنید.و این تنها به دلایل زیبایی ظاهری که اسپویلر به خودرو ها می­بخشد؛ نیست. اگرچه سیستم سوخترسانی مستقیم جدیدتر است ولی در حال حاضر در اکثر خودروهای انژکتوری از سیستم سوخترسانی غیر مستقیم استفاده میشود. در این کشور تمایلی برای معرفی یک مدل جدید شهر بدون خودرو وجود دارد که امکان بهبود کیفیت زندگی را فراهم میکند و در عین حال نیازهای لجستیکی و آمادی همه ساکنان و شهروندان را برآورده میکند. زاویه حمله در تیغه بالهها از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تأثیر زیادی بر درگ آیرودینامیکی می­گذارد و همچنین نحوه توزیع نیروها را تعیین میکند. واژه تیونینگ و تقویت خودرو در بین افرادی که علاقه زیادی به خودرو دارند ناآشنا نیست. هنگامی که راننده سرعت خودرو را افزایش میدهد، فشار هوای زیادی در بخش زیرین خودرو ایجاد میشود که نتیجه این فشار بالا رفتن قسمت عقب خودرو خواهد بود. بال ها، ایرفویل­هایی هستند که برای منحرف کردن مستقیم هوا به سمت بالا و در نتیجه فشار دادن عقب خودرو به سمت پایین طراحی شده اند. در نتیجه این عمل می­تواند به عقب خودرو کمک کند و با تغییر شکل موثر جریان هوای­ انتهای ­خودرو، کشش را کاهش دهد. با این حال، افزایش شدید قیمت سوخت و تغییرات مرتبط رفتاری رانندگان، تلفات بزرگراهی سالهای ۲۰۰۷-۲۰۰۸ را در ایالات متحده به زیر تعداد تلفات سال ۱۹۶۱ کاهش داد. اسپویلر همان طور که از نام خود پیداست با تخریب جریان هواییِ نامطلوب در پشت خودرو،نیروی لیفت را کاهش داده و موجب افزایش راندمان می­گردد. برای دست یابی به چنین شرایطی نصب یک کفی کاملاً مسطح که به طور کامل زیر خودرو را می­پوشاند بهترین راه حل خواهد بود. بهترین حالت به معنای تعویض قطعات فنی نیست، بلکه مواردی مانند روغن ترمز، بنزین، دریچه هوا و غیره است که کاملاً مطابق با استاندارد هستند. بهترین مکمل بنزین برای تقویت موتور پراید می بایست قابلیت تنظیم نقطه احتراق را دارا باشد. فقط باید درنظر گرفت هر خودرو تا چه میزان قابلیت تیونینگ شدن را دارا است و اینکه کدام شرکت تیونینگ و تقویت خودرو را انجام میدهد. در سال ۱۳۶۸ همزمان با تأکید دولت ایران بر تولید خودروهایی که کاربری همگانی داشته باشند، ایران خودرو سالنی را برای تولید اتوبوس در نظر گرفت که این سالن در دو شیفت، سالانه ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس میساخت.

هود (دریچه) کاپوت نمونه شناخته شده ای از کانال کشی هوایی در خودرو است که باعث میشود جریان خروجی از دریچه هوای کاپوت، به صورت یکنواخت روی شیشه جلو خودرو و سقف حرکت می­کند و درنتیجه از میزان نیروی درگ کاسته شود و بهبود میزان مصرف سوخت خودرو را به همراه داشته باشد. اتومبیل های رقابتی ممکن است دارای پنجره های سبک وزن باشند ، یا ممکن است پنجرهها به طور کامل برداشته شوند، زیرا شیشه اتومبیل وزن قابل توجهی را اضافه می کند و به طور مخرب توزیع وزن را تغییر می دهد. قطعات کمکی آیرودینامیکی تنها در جلو یا عقب خودرو نصب نمی­شوند: Sierra پنج در را به عنوان مثال در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هنگامی که بال پشتی مستقر می­شود، اسپلیتر جلو باعث عدم تعادل در نیروی رو به پایین می­شود، بنابراین GT دارای شکاف های بازشونده در سپر جلو است که به هوا اجازه می دهد اثرات اسپلیتر را از بین ببرد. ECU خودروها با داشتن قطعاتی مانند فلپهای جلوپنجرهای که می­توانند حرکت کنند، آیرودینامیک خودرو را کنترل میکند. در کشور ایران افرادی که علاقه شدیدی به تیونینگ و قوی کردن خودروی خود دارند در رده سنی ۱۸ تا 30 هستند و معمولا بیش از آنکه خودرو را از لحاظ فنی تقویت کنند، به ظاهر و زیبایی آن اهمیت میدهند. تیونینگ بدنه شامل ایجاد تغییراتی در بدنه اتومبیل به منظور زیبایی در خودرو، بهبود عملکرد فنی یا هر دو است. نگرش و تغییر در قوانین تراکم شهری، قوانین کاربری زمین، عرض خیابان، برنامهریزی شهری، توسعه با کاربری ترکیبی و همچنین ایجاد زیرساختهای جدید یا بهبود زیرساختهای فعلی به نفع یک شهر بدون خودرو آرمانی نیز دارای اهمیت خواهد بود. این رایانه معمولا توسط شرکت خودروسازی مبدا برنامهریزی میشود. بتدریج تیونینگ خودرو از یک عمل فردی و غیر استاندارد به یک کار جمعی و برنامهریزی شده تبدیل شد. در راستای تغییر نام مینیاتور بیش از ۹۰ هزار نام پیشنهادی به شرکت سایپا ارائه شد که پس از بررسی توسط کمیته تغییر نام تیبا انتخاب شد. تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمتهای خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو میباشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده میکنند. اما با وجود همه این اقدامات مقایسه قیمت خودروها نشاندهنده این است که تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار به مقداری زیاد است که انگیزههای سوداگری را در افراد تقویت میکند، البته در سیستم عرضه خودرو شاهد تغییراتی بودهایم که نشان از بهبود شرایط دارد اما هنوز هم میتواند بهتر شود. این فناوری جدید در واقع برای بهبود اقتصادی خودروها طراحی شده است ، اما مزایای بالقوه ای برای افراد جویای سرعت نیز دارد، زیرا ماشین هایی همانند ابرخودروهای فورد GT از همان اصول برای بهبود عملکرد خود استفاده کرده اند.

استفاده از اتومبیل برای حمل و نقل با کاهش چشمانداز مورد نیاز برای پیادهروی و دوچرخه سواری، موانعی را ایجاد میکند. ↑ «پراید هر سال چند نفر را در جادهها میکُشد؟ قیمت کارخانه خودرو از سال ۹۸ تغییر قابل توجهی نکرده بود اما جنگ ارزی باعث شد که هزینههای تولید افزایش یابد، این شرایط گریبانگیر صنعت خودرو هم شد و قیمتهای کارخانه خودروها را در سال جاری افزایش داد، این موضوع نیز باعث افزایش چند قیمت بازار شد اما سخنگوی شورای رقابت با توجه به شعار سال در صحبتهای امیدوار کنندهای خبر از کاهش قیمتها میدهد. بنابراین اکسیژن بیشتری وارد موتور می شود و احتراق قوی تری را سبب می گردد. بنابراین هرچه بتوانیم جزئیات خودرو را به موارد ذکر شده در دفترچه راهنمای خودرو نزدیک کنیم، مشخصات فنی خودرو مانند شتاب و قدرت به حداکثر خود نزدیکتر خواهد شد. حتی در کشورهایی مانند آلمان با مالیات گاز بیشتر، رانندگان بهطور کامل هزینههای خارجی را که ایجاد میکنند پرداخت نمیکنند. جریان زیاد هوا حتی قرار نیست آنها را تحت norbert performance تأثیر قرار دهد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیستم اگزوز برای خارج کردن دود ناشی از احتراق درون سیلندر باید به­ خوبی وظیفه ­اش را انجام دهد. علاوه بر این، مخزن اگزوز نیز نقش موثری در خارج کردن هوای موتور به بیرون دارد. همچنین از دیگر روش های کاهش وزن خودرو؛ عوض کردن رینگ لاستیک با یک نمونه رینگ کم وزن تر می باشد. هنگامی که هوا از ونتوری عبور میکند به علت کاهش سطح مقطع، سرعت هوا افزایش و فشار ونتوری کاهش مییابد؛ این امر باعث ایجاد مکش میشود. برای کار کردن کاربراتور نیاز به خلا در مجرای خروجی سوخت وجود دارد، این کار توسط قسمتی از بدنه کاربراتور به نام ونتوری انجام میشود. زمانی که صفحه گاز باز میشود، هوا توسط سیلندر به داخل کاربراتور وارد شده و در آن جریان پیدا میکند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از norbert performance ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402