۲۵ مدل بین بگ شیک و راحت با قیمت روز و خرید اینترنتی

از مشاهیر بزرگ این ایل میتوان به غلامرضاخان ارکوازی (برجستهترین شاعر و عارف ایلامی) و شاکه بولی (دومین شاعر ب

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

از مشاهیر بزرگ این ایل میتوان به غلامرضاخان ارکوازی (برجستهترین شاعر و عارف ایلامی) و شاکه بولی (دومین شاعر بزرگ ایلامی) اشاره کرد که نام و آوازهٔ آنها در تمام مناطق کردنشین نام آشناست. شعر : بی شک بزرگترین شاعر ایلامی غلامرضا خان ارکوازی است که آوازه شعر او در سراسر مناطق کردنشین نام آشناست و بعد از او شاکه نیز از بهترین شاعران ایلام به شمار میرود. از بزرگان این طایفه می توان به سهراب خان اشاره کرد. حاج حسین کاردوست و کدخدا جهانبخش از بزرگان این طایفه محسوب می شوند. مردم عادی و عشایر ایل هزاره بیشتر به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند و بزرگان و تشمالان آنها در دوران زندیه و قاجار در پشتکوه جزو شورای پنج نفره پشتکوه و جزو سه ایل قدرتمند در پشتکوه بوده اند و عالیجاه سر تشمال میر مظفر ارکوازی ریاست کل ایل ارکوازی در زمان حکومت صفویه و افشاریه (۱۱۷۶-۱۱۳۴ ه ق ) بوده و همچنین بزرگ مناطق شمالی پشتکوه بوده است. نظام ایلی در ایل ارکوازی: رییس کل ایل با لقب سر تشمال یا عالیجاه تشمال نامیده شده و ریس ناحیه و چند طایفه را تشمال و رییس طایفه را کدخدا و رییس تیره را ریش سفید و رییس خانواده را پیاگ(مرد) اطلاق میشود. Th is art᠎icle w​as ​do ne by G SA C​ontent  G enerat​or  Dem oversi᠎on .

این ایل در جنگ های صد ساله در اوراسیا و همچنین جنگ ایران و عثمانی و نیز در قیام۱۳۰۸ ایلام و در جنگ ایران و عراق با ساماندهی ۶۰۰ نیرو حضور داشته است. مبل شنی با فوم با کیفیت بالا، دارای فوم دستی و درجه بندی شده برای مبلمان است؛ همچنین دارای یک آستر داخلی برای محکم کردن کف در برابر ریختن آن و امکان برداشتن و شستشوی روکش میباشد. تیم گرین لیست امیدوار است راهنمای خرید اینترنتی و مقایسه امروز در دسته بندی دکوراتیو برای خریدی رضایت بخش به شما کمک کرده باشد. ۵-طایفه ملک شونی:از بزرگترین طایفه های ارکوازی و متشکل از چهار تیره(قوچگه،شاه محمد ،فروز بگ،شمس اللهی) و ساکن شهر چوار هستند .و برخی اصالت این طایفه را از ایل ملکشاهی دانسته و برخی دیگر آنها را مله شونی های کرند و اسلام آباد میدانند که برخی از انها در زمان والیان پشتکوه به اسلام آباد مهاجرت کرده اند.

ریشه نام هزاره: به ایل ارکوازی در زمان قدیم به دلیل جمعیت بالا هزاره میگفتند که استعاره از جمعیت بالای هزار است. موسیقی: ارکوازی زادگاه هنرمدان و موسیقدانان بزرگی است که امروزه موجب خلق آثار و شاخصه ای برای تاریخ کهن این ایل به شمار میرود.بدون تردید همگان ارکوازی را با طنین دلنواز و غم انگیز هوره میشناسند،که اصیل ترین نوع موسیقی کردی است و ارکوازی را میتوان پایتخت هوره جهان نامید زیرا چهار سبک(ارکوازی چر، بازی چر، چنانی چر، آغاگه و لیوه گه) از این موسیقی به نام این ایل ثبت شده و میراث کهن اجداد ایل است. میثم بزرگترین پسر ارکوازی بوده قدیمی ترین طایفه ارکوازی به شمار می رود و شامل نژاد های( رستم ،بسام بگ ،یاری بگ و حسن بگ )است و پس از مهاجرت میثو (میسم) ابتدا در تَرساق عراق سکونت گزیده و بعد ها به پشتکوه آمده است و این طایفه زادگاه غلامرضاخان ارکوازی است. ↑ رستم رفعتی، انساب شهری و عشایری استان ایلام، ص ۲۶۳. همچنین علاوه بر ایران (ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان) در کردستان عراق و کردستان ترکیه نیز حضور دارند. تمرکز ایل ارکوازی در استان ایلام، اسلامآباد کرمانشاه، خانقین، مندلی است و مرکز آن چوار میباشد و از تیرههای متعدد تشکیل شدهاست که تیره بی بزرگترین آن ها است.

اگر قصد دارید دراز بکشید و چند ساعتی استراحت نمایید پیشنهاد ما به شما بین بگ تخت خواب هست که در واقع مدل هایی هستند که می توان روی آن ها دراز کشید و برای رفع خستگی بعد از فعالیت های روزانه بسیار مناسب می باشد . ۳-طایفه قیطولی:از بزرگترین طایفه های ارکوازی، قیطولی است که از چند تیره متفاوت تشکیل شدهاست.اصل و نسب این طایفه دارای بحث و شبهه فراوان است این طایفه از ۶ تیره(فیض اله گله زار، اسی عسکر گله جار، کمره و اکبر انارگ، مهدی بگ بوالحسن، دوریش طاق طاوی) تشکیل شده است و همه قیطولی هستند اما هم ریشه نیستند تیره فیض اله اصالتا از ایل ملکشاهی و طایفه گلان هستند و تیره دوریش در طاق طاوی اصالتا لر هستند ولی چهار تیره کمره و اکبر و مهدی بگ و اسی عسکر ،قیطولی وارکوازی اصل میباشند همچنین یکی از نوادگان کمره و اکبر به نام محمد سیه گه است که امروزه با نام طایفه سیه گه در چمزی ایل ملکشاهی است و اصالتا قیطولی ارکوازی هستند. مردمان هزاره کرد هستند اما با توجه به اینکه ایل ارکوازی شامل ۱۰ تا ۱۳ طایفه و بولی شامل ۲طایفه میباشد.

آخرین مطالب