زندگی از دست رفته: برادران که از هولوکاست جان سالم به در می میرند هفته از هم جدا

نیویورک - برادران نمی فرصتی برای خداحافظی.به عنوان جوان یهودی لهستانی, هر از جنگ جهانی دوم با زخم که برای همیش

توسط MINERALNEWS در 25 اردیبهشت 1399

نیویورک - برادران نمی فرصتی برای خداحافظی.

به عنوان جوان یهودی لهستانی, هر از جنگ جهانی دوم با زخم که برای همیشه به شکل چگونه آنها را مشاهده و هر یک از دیگر.

یکی از آشویتس جان سالم یک راهپیمایی مرگ و گرسنگی. دیگر تحمل سرما و گرسنگی در سیبری اردوگاه کار پس از آن نزدیک به فوت در کشتار در لهستان.

الکساندر و یوسف Feingold انتخاب نیویورک به عنوان محل به بیش از شروع. آن است که در آن آنها شد معماران, زندگی بلوک از یکدیگر و از دست همسران خود را روز از هم جدا. آنجا بود که آنها درگذشت چهار هفته از هم جدا هر یک به تنهایی به عنوان بیماری همه گیر کوروناویروس گریبانگیر این شهر است.

جو, 97, درگذشت مارس 15 از عوارض COVID-19 در همان بیمارستان که در آن الکس 95 تسلیم به ذات الریه در 17 مارس است.

____

یادداشت سردبیر: این بخشی از یک سری در حال انجام از داستان به یاد کسانی که فوت کرده اند از coronavirus در سراسر جهان است.

____

یوسف Feingold هرگز موفق به فرار از گناه, ترک مادر و دو برادر کوچکتر به فرار از نازی ها.

زمانی که الکساندر بیمار یوسف به نام دختر خوانده اش از تسهیلات زندگی کمک و از او خواست تا او را به برادر خود.

"جو مایل به رفتن نشستن با الکس برای خداحافظی و من فکر می کنم بیش از حد را اصلاح كند" Ame گیلبرت به یاد می آورد. "این شکست من تا نیاز به گفتن ندارد و نیاز به توضیح به او که هیچ کس می تواند به بازدید از آنجا که از virus."

خواهر و برادر بودند که در دوران کودکی رقبا جدا در عصر توسط تنها 18 ماه. به عنوان پسر کوچک در حال بازی در ورشو آنها وانمود به بومیان آمریکایی است. نخستزاده جو همیشه رو به رئیس او به یاد می آورد در خاطرات.

جوانان خود را در هم شکسته شد وقتی که نازی ها حمله آلمان به لهستان در سال 1939 و اتحاد جماهیر شوروی به تصرف لهستان در نیمه شرقی دو هفته بعد. جنگ جهانی دوم آغاز شده بود. جو بود 16 و الکس هنوز 15.

در آن زمان آنها بودند در اوایل 20s هر دو برادر تا به حال شاهد وحشت از جنگ. اما تنها یک مته سوراخ یک اردوگاه کار اجباری خالکوبی روی بازوی خود را. جو بوده است خوشبخت ، هر دو برادر آن را می دانستند.

جو و پدر خود آرون بود که تهدید به بازداشت توسط گشتاپو فرار به اتحاد جماهیر شوروی تحت اشغال بخشی از لهستان. آنها در نهایت دستگیر و ارسال جداگانه به اردوگاه های کار در سیبری است. شرایط سخت است اما بهبود بعد از آن در جنگ و پدر و پسر بودند پیوست.

در لهستان تحت اشغال آلمان, الکس مجبور شد به کیلتس نشین با مادرش Ruchele و جوانترین برادر Henryk. یک شب نازی افسران اس اس او را مجبور و دیگر نر یهودیان را به یک میدان با بیل.

الکس فکر او حفر قبر خود. به جای واگن تخلیه صدها نفر از اعراب و آلمان ها دستور داد که وحشت زده با بیل به جستجو مرده برای اشیاء با ارزش. الکس با استفاده از یک بطری به بد گویی کردن از پر کردن طلا از دندان و دفن بدن رفتن بی حس افتضاح مراسم تکرار شود.

Ruchele و 13 ساله Henryk به تبعید به اردوگاه مرگ تربلینکا فرستادند. الکس به پایان رسید تا در آشویتس-برکناو که در آن او را دیدم اجساد سوخته در خارج از اتاق های گاز. او کمک کرد تا از بین بردن بمب متحد در بونا subcamp در ازای توتون و تنباکو و مواد غذایی اضافی.

در ژانویه 1945 به شوروی منتقل غرب الکس بود تخلیه در یک, مرگ مارس به کار اجباری برگن-بلزن که در آن او آزاد شد در 15 آوریل. او بیمار بود با اسهال خونی و وزن فقط 88 پوند (40 کیلو).

پس از جنگ جو و پدرش بازگشت به لهستان که در آن 90 درصد از این کشور 3.3 میلیون یهودی را در جریان هولوکاست. به دنبال اطلاعات در مورد خانواده سرنوشت جو بازگشت به کیلتس و مورد ضرب و شتم شد و ناخودآگاه به سمت چپ برای مرده در مرگبار ترین حمله به یهودیان پس از جنگ در لهستان.

یوسف Feingold بود و معتقد بود که در گذشته زندگی بازمانده از آن سال 1946 قتل عام با توجه به مورخ جوانا Tokarska-Bakir نویسنده "لعنت: اجتماعی پرتره از کیلتس پوگروم."

جو و پدر او در نهایت دیدم الکس دوباره در یک آواره فرد اردوگاه در آلمان 19 ماه پس از پایان جنگ. در تاریخ شفاهی با بنیاد هولوکاست USC الکس به یاد می آورد این مراسم به عنوان یک "غم لحظه."

"من خیلی سرد, unemotional — بسیار سرد و unemotional" او به یاد می آورد. ترس از شکست او می تواند خود را به صحبت در مورد دیدن مادرش و Henryk برای آخرین بار — و نه پس از آن هرگز.

بیشتر از آنچه مسائل در صندوق پستی خود را

شروع صبح خود را با همه چیز شما نیاز به دانستن و هیچ چیز برای شما. برای ثبت نام اول تا ستاره جدید روزانه در خبرنامه ایمیل.

ثبت نام

حتی بدون شنیدن آن از برادر خود جو می دانستند شکل ترسناک.

"احساس گناه است که من که من نمی توانم غلبه هنوز هم با من," او نوشت: در خاطرات. "الکس هرگز سرزنش من بودن رها شده توسط پدر یا برادر بزرگتر و یا هر چیز دیگری که او تا به حال به از طریق زندگی می کنند و زنده بمانند. او نمی سرزنش من است اما او را ندارد."

الکس تروما با توجه به علامت Feingold دوم خود سه پسر باعث ماندگار صدمه و "او را کمتر قادر به درگیر شدن و به رسمیت شناخته شده در جامعه" از جو.

جو به دست آورد به رسمیت شناختن عمومی با اهدای ویولن به یک مدرسه دخترانه در برانکس ویژه در اسکار-نامزد 2016 مستند "جو ویولن." در کلید صحنه 12 ساله دختر که دریافت ابزار سکس پرز نقش یوسف یک یدی آهنگ مادر خود را دوست داشت.

دختر خوانده اش می گوید که در حالی که گرم و سخاوتمندانه جو به حال خود مخازن ژرف درد که نشان داد خود را به عنوان خشم و بی صبری و او را خالی از سکنه مکرر کابوس.

هنگامی که علامت Feingold در زمان پدرش به تن. سینا وست بیمارستان در مارس پزشکان فرض الکس بود COVID-19. او آزمایش منفی, اما به همه گیر تحت الشعاع قرار روز گذشته است. بازدید از جو ممکن است به ارمغان آورده اند برخی از راحتی.

مدت کوتاهی قبل از مرگ خود را یوسف خواب او را در اتاق گاز با مادر و Henryk با توجه به گیلبرت, دختر خوانده خود را.

"زمانی که الکس درگذشت و او را یک فرصت برای صلح با او فکر می کردم" اوه جو قراره به زودی می میرم.'"

جو چشمان بسته شد به عنوان گیلبرت خداحافظی گفت: در یک تماس تصویری.

"من از انتخاب به این باور است که او شنیده است که من او را دوست داشتم. من رفتم از طریق لیست از تمام کسانی که او را دوست داشتم" گیلبرت گفت. "امیدوارم که به او آسایش است."

___

ونسا گرا گزارش از ورشو, لهستان.

___

دنبال ونسا گرا در https://twitter.com/VanessaGera و سفت Herschaft در https://www.twitter.com/HerschaftAP



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن