در 1700s یک بردگی ماساچوست زن شکایت کرد برای آزادی او — و برنده

بزرگنمایی این تصویر فریمن در اتاق اشلی خانه در شفیلد, Mass., شامل یک پرتره از الیزابت فریمن. نانسی

توسط MINERALNEWS در 8 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

فریمن در اتاق اشلی خانه در شفیلد, Mass., شامل یک پرتره از الیزابت فریمن. نانسی حوا کوهن/جدید انگلستان رسانه های عمومی پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
نانسی حوا کوهن/جدید انگلستان رسانه های عمومی

نزدیک به 250 سال پیش یک گروه از مردان سفید جمع شده بودند در یک خانه در ماساچوست به پیش نویس یک سند در استقلال با هدف تاج و تخت بریتانیا. یک زن بود که به بردگی گرفته شده در خانه شنید بحث و تعیین کلمات کاربردی برای او بیش از حد.

Bett که بعدها به نام Mumbet متولد بردگی در جنوب آلبانی, n. y., در اطراف 1742. در Bett آورده بود به خانه از جان و هانا, اشلی, در شفیلد, Mass., که در آن او تمیز و پخته شده و در خدمت خانواده است.

در طبقه بالا مطالعه در ماه ژانویه سال 1773 جان اشلی و 10 مرد دیگر جمع آوری شده برای نوشتن آنچه شناخته شده به عنوان شفیلد برطرف.

ایستاده در مطالعه Mark Wilson از امنای رزرو, یک سازمان غیر انتفاعی است که صاحب این خانه در حال حاضر می گوید: Bett احتمالا شنید, ایده های در برطرف بحث شده است.

"حل و فصل شود که انسان در حالتی از طبیعت برابر هستند و مستقل از یکدیگر و یک راست به سمت دست نخورده لذت بردن از زندگی خود را آزادی و مالکیت" ویلسون می خواند.

مورخ امیلی Blanck از روآن دانشگاه می گوید: در حدود 2 ٪ از جمعیت در ماساچوست بود که به بردگی گرفته شده در 1770s. در همان زمان سفید ساکنان مستعمرات مانند اشلی, استدلال کرد که امریکا باید به یک کشور آزادی است.

"در واقع آنها شکایت کرده است که آنها که به بردگی گرفته شده به انگلیسی می گوید:" Blanck. "و بنابراین بردگی مردم نیز شروع به تقاضا است که آنها باید به خاطر برده داری بود که مغایر با این حرف و ایده جدید از آنچه که امریکا قرار بود به عنوان چیزی جدا از انگلستان است.

دانشگاه کلارک مورخ عثمان Power-گرین و دیگران بر این باورند که زمانی که Bett شنیده می شود این بحث در مورد آزادی آنها با طنین انداز.

"این لحظه ای که این همان افرادی بیان که به صورت شفاهی و در حال نوشتن آن را پایین و اعلام این که در حال رفتن به فقط به تشویق او می گوید:" Power-گرین "به سر کنید و سعی کنید برای دیدن اگر آن را آشکار در واقعی آزادی است."

حدود یک دهه بعد, لحظه ای سرنوشت ساز در این خانه همه چیز را تغییر داد. یک روز نان پخته شد برای خانواده. یک دختر جوان به نام لیز بود که هر دو Bett دختر یا خواهر — مورخان اختلاف نظر دارند — قرار دادن یک قطعه مانده خمیر را به کوره فولاد سازی دهان برای خودش. هانا اشلی رو عصبانی برداشت یک بیل از شومینه — و Bett کردم بین آنها است.

"[او] قرار دادن بازوی او در راه است و پس از آن زده شد با این که چپ اسکار که او را البته نگه دارید برای مردم به نوعی از دیدن و پوشیدن آن را به عنوان یک نوع از تصویر از نوع خشونت که او تحمل به عنوان یک بردگی فرد در خانواده"-Power-گرین می گوید.

ویلسون می گوید داستان می رود که Bett trudged دور از خانه, چند مایل از طریق برف عمیق.

او دارای انعطاف پذیری فقط به بسته نرم افزاری و راه رفتن به خانه از تئودور, Sedgwick, یک وکیل می گوید:" ویلسون "و از آنها بخواهید برای یک دست کت و شلوار برای آزادی او."

Sedgwick یکی از مردان Bett تا به حال شنید نوشتن شفیلد برطرف.

او قبول کرد که به نمایندگی از او. اما او همچنین کسی که تا به حال خریداری بردگی مردم است. که ممکن است به نظر می رسد تعجب آور امروز اما پیتر Drummey ماساچوست تاریخی جامعه می گوید: این نشان دهنده دوگانگی ایده ها در انقلاب امریکا است.

"وجود دارد یک تناقض در اوایل تاریخ آمریکا که در آن مردم می تواند استدلال می کنند برای آزادی شخصی و بعد از آن برای استقلال و در همان زمان به شرکت کنندگان فعال در سیستم بردگی مردم هر دو به طور مستقیم و شخصا در مورد تئودور Sedgwick و یا زندگی در یک جامعه که در آن اقتصاد است که توسط برده داری در همه جا" Drummey می گوید.

امیلی Blanck می گوید مورخان نمی دانیم اما او معتقد است Sedgwick می خواستم به دانم اگر برده داری هنوز هم قانونی تحت جدید ماساچوست اساسی است.

"آن اعلام کرد که همه انسانها آزاد به دنیا میآیند و برابر و Sedgwick و دیگران بر این باور بودند که این مغایر با نگه داشتن مردم در برده داری در دولت" Blanck می گوید.

بزرگنمایی این تصویر

الیزابت فریمن به خاک سپرده شده است در Sedgwick خانواده طرح در استوک بریج, Mass., گورستان. نانسی حوا کوهن /جدید انگلستان رسانه های عمومی پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
نانسی حوا کوهن /جدید انگلستان رسانه های عمومی

Sedgwick برنده مورد و Bett برنده آزادی او. یکی پس از دیگری موفق آزادی مورد دولت قانونی موسسات دیگر پشتیبانی میشوند. این بدان معنا نیست که از آن ناپدید شد اما حدود یک دهه بعد از آن هیچ کس در ماساچوست گزارش سرشماری که آنها متعلق به بردگان است.

Bett و سپس شروع به تماس خودش الیزابت فریمن و کار کرده و حدود دو دهه به عنوان یک پرداخت برای خانه دار Sedgwick. او همچنین برای مراقبت از فرزندان خود از جمله Catharine ماریا Sedgwick که نوشت Freeman داستان.

تئودور Sedgwick رفت و تبدیل به رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده.

آن نیست تا زمانی که او در 60s که الیزابت فریمن نقل مکان کرد و به او اموال خود را با خانواده اش. او زندگی می کردند تا زمانی که در مورد سن 85 و به خاک سپرده شده است در دایره درونی Sedgwick خانواده طرح در استوک بریج جرم.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن