گوانتانامو قوانین قاضی شکنجه زندانی می تواند کاهش می یابد جمله

بزرگنمایی این تصویر در این عکس نوشته شده توسط ارتش ایالات متحده و مقامات کنترل برج دیده می شود از طر

توسط MINERALNEWS در 17 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

در این عکس نوشته شده توسط ارتش ایالات متحده و مقامات کنترل برج دیده می شود از طریق خاردار در داخل اردوگاه ششم بازداشتگاه چهارشنبه 17 آوریل 2019 در پایگاه دریایی خلیج گوانتانامو کوبا. الکس براندون/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
الکس براندون/AP

یک قاضی در ایالات متحده در دادگاه نظامی در خلیج گوانتانامو کوبا حکومت است که یک زندانی وجود دارد ممکن است به عنوان یک بیشتر ملایم جمله اگر او شکنجه در سازمان سیا بازداشت کرده است. این تصمیم می تواند به طور بالقوه به درخواست چند تن از دیگر 40 باقی مانده زندانیان وجود دارد از جمله پنج مرد در مواجهه با اتهامات در سپتامبر. 11, 2001 حملات تروریستی.

این حکم توسط سرهنگ داگلاس K. واتکینز آمد در مورد مجید خان که در سال 2012 التماس کرد به جرم کمک به تامین مالی 2003 بمب در ماریوت هتل در جاکارتا اندونزی که به کشته شدن 11 نفر است. خان برگزار شده است در اسارت برای بیش از 17 سال و او مدعی او دچار فاحش بدرفتاری در طول حبس خود را.

در تصمیم خود قاضی واتکینز نوشت که برای اهداف خود حکم او فرض خان ادعا می کند از سوء استفاده درست هستند چرا که "هیچ اختلاف جدی است که آقای خان و شکنجه رنج می برد دیگر غیر قانونی پیش از محاکمه مجازات هر دو سازمان سیا در بازداشت و در Guantánamo." در میان خان اتهامات هستند که او waterboarded مشمول مجبور "رکتال تغذیه" که گروه های حقوق بشر تماس مقعدی تجاوز به عنف و آویزان از مچ دست خود را در حالی که برهنه و روپوش دار. واتکینز توصیف به عنوان "تکان دهنده است."

"این بدرفتاری افزایش می یابد به سطح شکنجه" واتکینز نوشت: "و نقض...جهانی حق آزادی از شکنجه در ایالات متحده و قوانین بین المللی است." به عنوان یک نتیجه او حکومت خان ممکن است زمینه های قانونی و مشروع برای حکم سبک تر.

Guantánamo دادستان استدلال کرده بود که قضات نظامی ندارد مجاز به اعطای بیشتر ملایم, جملات به عنوان یک نتیجه از شکنجه و اما واتکینز حکومت در غیر این صورت.

"به نظر من این یک معامله بسیار بزرگ" Scott Roehm مدیر واشنگتن در دفتر مرکز قربانیان شکنجه که در زمینه اچ-of-the-دادگاه مختصر در این مورد گفت: از حاکم.

"این یک معامله بزرگ در آقای خان مورد," او گفت:. "آن را به همان اندازه بزرگ در معامله بالقوه آن بسیار گسترده تر نرم افزار به دیگر بازماندگان شکنجه در گوانتانامو."

تقریبا 800 زندانی را گذرانده اند از طریق نظامی آمریکا در زندان گوانتانامو از سال 2002 و 40 هنوز هم وجود دارد عبارتند از اتهام سپتامبر. 11 متفکر خالد شیخ محمد و چهار متهم. حدود یک چهارم از زندانیان باقیمانده اتهامات جنایی روبرو هستند و در انواع مختلف تروریسم موارد اما بیشتر از دیگران هرگز متهم شده است و در حال برگزار شد به طور نامحدود. گوانتانامو به هزینه مالیات دهندگان ایالات متحده بیش از 6 میلیارد دلار با وجود نهایی تنها یک اعتقاد در نزدیک به دو دهه است.

خان, 40, گناه التماس کرد به اتهامات متعدد در سال 2012 اما هنوز محکوم شد زیرا او است که در خدمت به عنوان یک دولت شاهد در یک مورد انتظار و چون درخواست خود را برای نرمی در صدور حکم شده است در انتظار.

خان چهره یک حکم تا 19 سال و وکلای او درخواست کرده اند که می شود به نصف کاهش دهد چرا که او شکنجه شد. خود را از تاریخ صدور حکم نشده است برنامه ریزی شده اما در نهایت واتکینز برگزار خواهد شد صدور حکم شنیدن و تصمیم می گیرید که آیا به درخواست نرمی.

"شما باید یک قاضی نظامی در گوانتانامو گفت: من این اتهامات و اگر این ادعاها درست آنها به سطح افزایش شکنجه گفت:" خان وکیل J. چاه دیکسون. "این فوق العاده مهم است."

اضافه شده دیکسون: "قاضی را وعده نداده است که او را به اعطای وام و اعتبار و او نمی گویند چقدر, اگر هر گونه اعتبار او خواهد عطا کند. ... اما که قطعا باز کردن درب به یک کاهش قابل توجه آقای خان حکم."

خان متولد شد و در پاکستان در سال 1980 از نقل مکان به ایالات متحده در سال 1996 و فارغ التحصیل از دبیرستان در حومه بالتیمور. او باقی مانده در ایالات متحده تا سال 2002 زمانی که او در سفر خارج از کشور به کار القاعده است. او دستگیر شد و در پاکستان در سال 2003 گرفته شده و به بازداشت توسط سازمان سیا است که به مدت سه سال برگزار شد و او در آن شبکه ای از راز زندانهای خارج از کشور شناخته شده به عنوان سیاه و سفید سایت. در سال 2006 خان منتقل شد و به گوانتانامو جایی که او باقی مانده است.

تماس برای نظر دفتر نظامی کمیسیون فرستاده NPR بیانیه ای گفت: "زمانی که مسائل در حال انتظار دادخواهی را نامناسب برای وزارت دفاع به نظر فراتر از ابراز اعتماد به نفس ما در این طرف کسانی مطرح کرده اند مسائل و قضات نظامی خواهد شد که تصمیم گیری آنها است."

میراث شکنجه است که همیشه حاضر در گوانتانامو و کمک می کند تا توضیح دهد که چرا هفت. 11 مورد است که هنوز هم کشیدن در حدود 20 سال پس از حملات: متهمان دشوار است به دلیل آنقدر شواهد نمی توان در دادگاه پس از آن به دست آمده از طریق شکنجه.

"این اولین بار است که حاکم است که در آن یک قاضی مواجه اخلاقی و قانونی سوال از شکنجه سر گفت:" جیمز کانل منجر وکیل برای گوانتانامو زندانی Ammar al-بلوچی یکی از پنج سپتامبر. 11 متهمان. "نظامی کمیسیون dodged موضوع شکنجه برای سال های بسیاری از. این واقعیت است که کسی آن را در زمان در حال رفتن به یک مهم سابقه برای موارد دیگر."



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب