COVID-19 سوء استفاده های ترک در شیلی جامعه

بزرگنمایی این تصویر یک پرستار تظاهرات در شیلی را از دست داده و coronavirus بیماری همه گیر. این کشور

توسط MINERALNEWS در 12 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

یک پرستار تظاهرات در شیلی را از دست داده و coronavirus بیماری همه گیر. این کشور در حال حاضر دارای بالاترین سرانه عفونت نرخ هر کشور مهم — 13,000 موارد برای هر 1 میلیون نفر است. Marcelo هرناندز/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Marcelo هرناندز/گتی ایماژ

شیلی نگاه به عنوان اگر آن را به خوبی آماده برای مقابله با کروناویروس جدید.

این کشور غنی — طبقه بندی شده به عنوان درآمد بالا توسط بانک جهانی. امید به زندگی است که تقریبا 80 سال — بهتر از ایالات متحده است. این یک جامد مدرن سیستم مراقبت های بهداشتی و هنگامی که شیوع شروع كردن مقامات ساخته شده مطمئن شوید که آنها تا به حال مقدار زیادی از هواکش و تخت های مراقبت ويژه در آماده است.

اما این ویروس از نگار ترک در شیلی جامعه است. این کشور در حال حاضر دارای بالاترین سرانه عفونت نرخ هر کشور مهم — 13,000 موارد برای هر 1 میلیون نفر است. که بیش از 10 برابر نرخ همسایه آرژانتین و دو بار رای دادن در برزیل.

مانند بسیاری از well-to-do کشورهای شیلی دیدم اول آن موارد COVID-19 در میان نخبگان — افرادی که می خواهم به تازگی از سفر به اروپا و ایالات متحده است. که در ماه آوریل است. دولت به سرعت نورد از یک برنامه به ارائه تست و درمان است. مقامات بهداشتی قرنطینه سخت ضربه محله. ساکنان مجبور به درخواست برای عبور آنلاین قبل از آنها می تواند بیرون رفتن از خانه حتی برای خرید مواد غذایی. در اواخر ماه آوریل همه چیز داره خیلی خوب است که شیلی بود شروع به صحبت در مورد بازگشایی.

"و پس از آن ممکن است شروع به در آوردن بیشتر موارد و موارد بیشتر. در حال حاضر ما باید به نظر من بیشتر موارد از ما قادر به رسیدگی می گوید:" توماس Leisewitz یک پزشک در سانتیاگو. Leisewitz استاد دانشگاه Pontificia Universidad Católica de Chile و سر استراتژیک توسعه در Red de Salud UC Christus, غیر انتفاعی, کاتولیک مراقبت های بهداشتی شبکه.

پس ممکن است تعداد موارد رو به افزایش بوده است به طور پیوسته با این کشور ضبط در یک زمان 5000 تا 6000 مورد جدید در روز در ماه ژوئن. این ویروس گسترش مرفه قطعات از سانتیاگو به کم درآمد محله که در آن بسیاری از ساکنان ندارد و لوکس بودن قادر به کار از خانه.

و تعداد بالا هستند و نه فقط بازتاب های کارآمد تست زیرساخت ها است. شیلی سرانه تست نرخ پایین تر از بسیاری از کشورهای اروپایی و تقریبا نیمی از رای دادن در ایالات متحده است.

پس چگونه این ویروس خاص آمده به گسترش فوق العاده به سرعت در ثروتمند و آماده شیلی ؟

Andrea Insunza یک روزنامه نگار در سانتیاگو می گوید: دلیل چیزی است که ربطی به ویروس خود را. که چیزی است که نابرابری اجتماعی.

"در شیلی وجود دارد که دو کشور می گوید:" Insunza اجرا می شود که مرکز روزنامه نگاری تحقیقی در دانشگاه دیگو پرتلس. "وجود دارد یک کشور برای افرادی مثل من. من یک آموزش و پرورش خوب. من یک حقوق خوب و تمام تامین اجتماعی به بخش خصوصی واگذار شده است."

با این که او به این معناست که او دسترسی به کیفیت بالا و بیمارستان های خصوصی و درمانگاه.

اما یکی دیگر از شیلی.

"و شیلی ضعیف است و شما بستگی به سلامت عمومی [سیستم] می گوید:" Insunza.

در ماه اکتبر گذشته خشونت آمیز تظاهرات خیابانی فوران در سانتیاگو بیش از یک افزایش کرایه در مترو از 30 پزو یا کمتر از 5 سنت آمریکا.

تظاهرات شد در مورد مراتب بیشتر از قیمت یک مترو سوار. شیلی یکی از مهمترین نابرابر کشورهای آمریکای لاتین با توجه به بانک جهانی. نخبگان بالای 10 درصد کنترل بیش از نیمی از ثروت کشور. و در حالی که فقر شدید رانده شده پایین به طور قابل توجهی بیش از دهه گذشته ناآرامی های اجتماعی در ماه اکتبر محور در ناکامی پایین و طبقه متوسط شیلی که خود را مشاهده و فرصت های اقتصادی به عنوان ناعادلانه محدود است.

Insunza می گوید بخشی از سرخوردگی رانده است نخبگان اغلب حتی ظاهری به رسمیت شناختن ممتاز خود را زندگی است.

"سانتیاگو آن را بسیار تفکیک محل" Insunza می گوید. "شما در واقع می تواند زندگی می کنند تمام زندگی خود را و نمی بینم فقر است. هرگز."

شیلی اولیه برنامه ریزی برای مقابله با شیوع کروناویروس — که در ابتدا تحت تاثیر عمدتا نخبگان در سانتیاگو شکست خورده به رسمیت شناختن است که مرفه باید خدمتکاران باغبان و آشپز که همچنین ممکن است آلوده.

پاسخ این کشور رفت و در آن اوایل هفته. تعداد مورد برگزاری شد ثابت است. این مرگ و میر کم بود.

سپس این ویروس شروع به گسترش در درآمد محله و به سرعت از کنترل خارج.

"یکی از چیزهایی که جالب در مورد شیلی است که آن را احتمالا بیشتر دولت ظرفیت فنی راه بیش از هر جایی در آمریکای لاتین می گوید:" جیمز رابینسون یک استاد در دانشگاه شیکاگو و همکاری نویسنده چرا ملت ها شکست. او نوشته است گسترده در مورد آمریکای لاتین و به ویژه در شیلی.

"این خوب است در بالا بردن مالیات و ساخت و ساز جاده ها و زیرساخت های," او می گوید. "و بسیار وجود دارد فساد و چیزهایی شبیه به این, اما آن را نیز بسیار قطبی گیرد."

رابینسون می گوید: بخش زیادی از مردم اصلا اعتماد به دولت است. آنها با احتیاط از همکاری با دولت که ممکن است بخشی از آنچه را که مانع شیلی در واکنش به شیوع کروناویروس.

در ماه ژوئن وزیر بهداشت پا را بیش از خود را در دست زدن به بحران و اختلاف بیش از تعداد مورد او گزارش شده در داخل کشور که کمتر از این تعداد با توجه به سازمان بهداشت جهانی است.

رئیس جمهور Sebastián Piñera باعث داد و بیداد هفته گذشته هنگامی که او با حضور در مراسم تشییع عموی خود را همراه با بیش از 30 نفر دیگر در حالی که دولت coronavirus قوانین اجازه می دهد تنها 20 نفر در تشییع جنازه.

با وجود این دولت ارائه پشتیبانی نقدی و مواد غذایی به افرادی که از دست داده ایم چرا از مستندات رابینسون می گوید: بسیاری از مردم شیلی احساس می کنید که سیستم در برابر آنها انباشته. و این که مانع این کشور توانایی مقابله با این ویروس است.

"یک مشکل واقعی وجود دارد با قرارداد اجتماعی در شیلی" او می گوید. "و راه آنها سعی در مدیریت این چیزی که فقط به نظر می رسد که نوعی تشدید بسیاری از این مشکلات است."

شیلی در حال حاضر گسترش مستندات به مناطق بیشتر و سخت تر محدودیت در حرکت به تلاش برای مهار افزایش شیوع. در سانتیاگو ساکنان که ضروری کارگران فقط مجاز به ترک خانه های خود را دو بار در هفته از جمله سفر برای خرید مواد غذایی.

دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت از سازمان بهداشت پان آمریکا پیش بینی کرد که موارد ادامه خواهد داد به افزایش در شیلی حداقل به اواسط ماه ژوئیه.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب