چین اخراج 3 'وال استریت ژورنال' در جمع خبرنگاران با استناد به 'نژادپرستانه' سرمقاله

بزرگنمایی این تصویر یک نقاب شبه نظامی پلیس می ایستد گارد به تنهایی و در خلوت تیان آن من دروازه در پک

توسط MINERALNEWS در 30 بهمن 1398
بزرگنمایی این تصویر

یک نقاب شبه نظامی پلیس می ایستد گارد به تنهایی و در خلوت تیان آن من دروازه در پکن پس از شیوع کروناویروس. چین روز چهارشنبه گفت: این لغو را فشار دهید اعتبار سه متحده خبرنگاران بیش از یک تیتر برای یک ستون نظر آن را بداند نژادپرستانه و دشنام. Andy Wong/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
Andy Wong/AP

چین وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت این است که لغو روادید از سه روزنامه نگاران کار برای وال استریت ژورنال پس از آنچه گفته شد یک نژادپرست تیتر که به نظر می رسد در سرمقاله خود در مورد کوروناویروس بیماری همه گیر در اوایل این ماه.

این حرکت در می آید یک روز پس از وزارت امور خارجه ایالات متحده تعیین شده پنج چینی دولت رسانه های خارجی به عنوان دولت ماموریت در نتیجه درمان آنها را به عنوان پسوند پکن و نیاز آنها را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود را در ایالات متحده مبتنی بر کارکنان و خواص. روز شنبه, چین, وزارت امور خارجه گفت: آن محفوظ است "این حق را برای اقدامات بیشتر در پاسخ" به وزارت خارجه تصمیم گیری است.

این مجله گفت: سه خبرنگاران بودند آن معاون رئیس دفتر جاش چانه خبرنگار Chao Deng, هر دو از اتباع ایالات متحده و خبرنگار فیلیپ ون استرالیا.

اگر چه چین به طور موثر اخراج حداقل شش خبرنگار دیگر از سال 2013 با امتناع از تمدید مطبوعات خود اعتبار آن است که نادر به لغو ویزا آشکار و بی سابقه برای لغو ویزای چند از همان خروجی است. آنها عبارتند از: یکی دیگر از مجله گزارشگر چون هان وانگ که اخراج شد از چین که خود مطبوعات اعتبار نمی شد تمدید در ماه اوت گذشته پس از او نویسنده یک داستان است که بازیگران خانواده رهبر چین شی جین پینگ در نور منفی.

آخرین اخراج دنبال یک Feb. 3 نظر قطعه ذکر شده توسط وزارت با عنوان "چین واقعی بیمار مرد آسیا" توسط والتر راسل مید یک محقق در محافظه کار هادسون موسسه و استاد در کالج بارد در نیویورک است.

هیچ یک از سه روزنامه نگاران را هدف قرار پکن کمک به سرمقاله در سوال.

اصطلاح "مرد بیمار "آسیا" در اصل منسوب به چین در اواخر قرن 19هفتم و اوایل 20th قرن ها به عنوان یک تحقیر امیز با اشاره به ضعف داخلی حکومت و خارجی موقعیت vis-à-vis قدرت های اروپایی و ایالات متحده اخیر سرمقاله و یا حداقل آن تیتر موجب سراسیمگی از انتقاد در رسانه های چینی.

در بیانیه روز چهارشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه Geng Shuang گفت: روزنامه ویراستاران "استفاده می شود مانند [a] نژادی تبعیض آمیز عنوان تحریک خشم و ترس در میان مردم و جامعه بین المللی است."

"طرف چینی تسلیم شده است استرن نمایندگی با وال استریت ژورنال و جدی ما موضع روشن" در بیانیه ای گفت:. "چین خواستار وال استریت ژورنال تشخیص شدت آن اشتباه را عذرخواهی رسمی و نگه داشتن افراد درگیر پاسخگو باشد. در ضمن ما حق را به اقدامات بیشتر."

این سرمقاله به نام چین پاسخ اولیه به شیوع کروناویروس "کمتر از قابل توجه است."

در حالی که مجله's صفحه سرمقاله شده است دیده می شود به عنوان یک سنگر و استحکامات از محافظه کاری های روزنامه نگاری در آن صفحات اخبار برنده ستایش دیگران برای عینیت آن و نظم و دقت.

خارجی باشگاه خبرنگاران از چین یک انجمن حرفه ای در پکن به نام تصمیم به اخراج سه مجله خبرنگاران "افراطی و تلاش آشکار با مقامات چینی برای ارعاب اخبار خارجی سازمان با در نظر گرفتن انتقام خود را در برابر چین مبتنی بر خبرنگاران."

"چین اخراج منصفانه و با استعداد روزنامه نگاران که سخت کار کرده اند را بی طرفانه و آموزنده گزارش به مخاطبان خود و به درک چین" این انجمن در بیانیه ای گفت.



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.detny.im
آخرین مطالب