C. T. ویویان مدنی, حقوق رهبر و قهرمان اقدام غیر خشونت آمیز می میرد در 95

بزرگنمایی این تصویر برگرد. C. T. ویویان دیده می شود در سال 2012 پرتره در آتلانتا خانه درگذشت در سن 9

توسط MINERALNEWS در 28 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

برگرد. C. T. ویویان دیده می شود در سال 2012 پرتره در آتلانتا خانه درگذشت در سن 95. دیوید گلدمن/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
دیوید گلدمن/AP

برای Rev. C. T. ویویان یک سلول زندان بود به عنوان آشنا به عنوان یک افسر پلیس را در مشت. برای کار خود را در اوج جنبش حقوق مدنی وزیر و فعال بازداشت شده بود بار دیگر از او مراقبت به تعداد و دچار چند وحشیانه, ضرب و شتم به دست افسران در سراسر جنوب.

در حالی که همه او برگزار شد و سریع به یک اصل: "به هیچ وجه ما اجازه می دهد خشونت نابود شود خشونت" او به یاد می آورد در یک تاریخ شفاهی ثبت شده در سال 2011.

ویویان که درگذشت جمعه در آتلانتا در سن 95 بود proselytizer از مقاومت بدون خشونت. از Peoria, Ill., جایی که او سازمان یافته برخی از جنبش حقوق مدنی اولین تحصن در اواخر 1940s به سلما علا., که در آن یک کلانتر پمپاژ-پانچ او در سال 1965 ویویان با مته سوراخ کردن همان پیام: تغییر باید می آیند و بدون خشونت مستقیم عمل لازم است آن را در مورد.

"او یکی از بلندترین درختان در حقوق مدنی جنگل" کشیش جسی جکسون توییتی جمعه خواستار ویویان یک مربی. "او هرگز متوقف خواب. او هرگز مبارزه را متوقف. ما بهتر است چرا که او در این راه."

بزرگنمایی این تصویر

C. T. ویویان آگهی نماز در مراحل دادگاه در سلما علا., در ماه فوریه سال 1965 پس از کلانتر جیم کلارک (در یک کلاه سفید) را متوقف و او را در درب با حکم دادگاه. در یکی دیگر از رویارویی در همان مراحل تنها چند روز بعد segregationist کلانتر پانچ ویویان به زمین و ویویان پشت در ایستاده بود تا خود را به ادامه بحث. هوراس Cort/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
هوراس Cort/AP

متولد Cordy Tindell ویویان او قطع دندان های خود را به عنوان یک مرد جوان سازماندهی مستقیم اقدامات در ایلینوی قبل از رفتن به نشویل. این در حالی بود او وجود دارد در اواسط تا اواخر 1950s که ویویان اول کار با مارتین لوتر کینگ جونیور و رهبری یک سری از مبارزات علیه تبعیض نژادی در ایالت تنسی سرمایه است.

در طول دهه بعد تلاش های خود را در زمان او به Chattanooga دنیاست. جکسون را از دست ندهید., و بیرمنگام, Ala., در میان شهرهای دیگر در سراسر جنوب.

او عضو برجسته آزادی سواران یک مجموعه از فعالان که در زمان سوار اتوبوس های بین ایالتی در اعتراض به تفکیک اتوبوس, پایانه ها — و اغلب دچار ضرب و شتم و دستگیری به عنوان یک نتیجه.

ابتدا در سال 1963 او به عنوان مدیر ملی از وابستگان به جنوب کنفرانس رهبری مسیحی. که نقش او شد کلید متحد مارتین لوتر کینگ جونیور و یک سازمان بزرگ حقوق مدنی اقدامات در سراسر جنوب.

"اگر آن را به حال مارتین نام در آن و یا اگر آن را SCLC وابسته به من بیش از آن و نیاز به مراقبت از آن و مقابله با آن" او توضیح داد: در سال 2011.

"او یکی از کسانی که صحبت در مورد استراتژی" فعال حقوق مدنی جوزی جانسون گفت NPR صبح Edition, "صحبت در مورد روش های صحبت در مورد منطق برای داشتن یک طرح. نه فقط اقدام, اما درک چرا شما اقدام و پس از آن سازگار شود."

آن را نیز در نقش خود به عنوان مدیر بازاریابی برای SCLC که ویویان تا به حال شاید بهترین و شناخته شده ترین رویارویی با مقامات. او تا به حال سفر به سلما به فشار برای رأی است. وجود دارد در مراحل Dallas County courthouse در فوریه سال 1965 segregationist کلانتر جیم کلارک مسدود شده راه خود را به داخل ساختمان.

بنابراین ویویان با استفاده از این لحظه به عنوان یک فرصت برای یک خطبه از انواع.

YouTube

"شما می توانید به نوبه خود پشت خود را به من, اما شما نمی توانید به نوبه خود پشت خود را بر ایده عدالت است. شما می توانید به نوبه خود پشت خود را در حال حاضر و شما می توانید نگه دارید این باشگاه را در دست خود را, اما شما نمی توانید ضرب و شتم عدالت" او گفت: Clark به عنوان رسانه ای ضبط شده برخورد و چند ده معترضان نگاه در پشت سر او. "و ما را برای رأی دادن ثبت نام, چرا که به عنوان شهروندان ایالات متحده این ما باید حق آن را انجام دهد."

کلارک در پاسخ به ویویان با یک پانچ در دهان, ضربه زدن او را به زمین. ویویان نمی تلافی جسمی بلکه خود را کشیده و به پای خود را نگه داشته و صحبت کردن به عنوان پلیس هل داد کنار و در نهایت او را دستگیر کردند.

تنها چند هفته پس از این حادثه پخش شده در تلویزیون ملی, هزاران نفر از مردم جمع آوری شده برای معروف مارس از سلما به مونتگمری. و قبل از این سال بود که از, کنگره در حال تصویب قانون حق رای سال 1965.

ویویان دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری را برای کار خود را در سال 2013. اما در یک مصاحبه ضبط شده برای افتخار ویویان تصریح کرد تماس خود را به عمل کرد و گفت که این کار به صورت نژادی و عدالت اجتماعی به دور از به پایان رسید.

"انجام آنچه شما می توانید انجام دهید و آن را خوب," او گفت:. "اما همیشه سوال خود را بپرسید: آیا این خدمت به مردم است؟"



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب