یک آنزیم را افزایش می دهد که با ورزش می تواند در بهبود حافظه در موش و شاید مردم

بزرگنمایی این تصویر موش هایی که ورزش بیشتر از تولید آنزیمی است که می تواند به بهبود حافظه و عملکرد م

توسط MINERALNEWS در 20 تیر 1399
بزرگنمایی این تصویر

موش هایی که ورزش بیشتر از تولید آنزیمی است که می تواند به بهبود حافظه و عملکرد مغز. کلمنس Peters/EyeEm/گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
کلمنس Peters/EyeEm/گتی ایماژ

دانشمندان می گویند آنها شناسایی آنزیمی است که می تواند کمک به توضیح دهید که چگونه ورزش می تواند کاهش سرعت و یا حتی معکوس برخی از علائم پیری در مغز است. "ورزش در یک بطری" نیست در اطراف گوشه, اما آن را نمی از این سوال یا نه.

این ایده بر اساس یک مشاهده چند سال پیش که بخش های خاصی از مغز در واقع می تواند به رشد حتی در افراد مسن است.

"فقط به خاطر اینکه شما یک مغز آن را ندارد به ماندن در آن راه می گوید:" سائول Villeda که تحقیقات سالمندی در دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو. "و یکی از بهترین و شناخته شده ترین مداخلات است که سود در مغز ورزش است. مشکل این است که بسیاری از سالمندان ضعیف هستند. آنها نمی توانند از لحاظ جسمی انجام ورزش است."

بنابراین Villeda و همکاران خود شده اند و در شکار برای عوامل در خون که ناشی از ورزش است و می تواند به بهبود حافظه و عملکرد مغز.

"آیا ما می توانیم در واقع پس از آن انتقال فواید ورزش در واقع بدون نیاز به انجام کار فیزیکی جزئی از ورزش خود را؟," او می پرسد.

این تیم از محققان گزارش داد روز شنبه در مجله علم است که به آن فکر می کند آن را به یک بزرگ منجر شود.

محققان در زمان پلاسمای خون از موش است که مقدار زیادی از ورزش و تزریق آن به همسر غيرفعال موش. مطمئن شوید که به اندازه کافی آن دسته از موش ها نشان داد که بهبود در مغز خود و در کارهای ذهنی در پیچ و خم.

دانشمندان سپس به تنگ جستجوی خود را به حدود ده پروتئین در خون است. یکی به طور خاص یک آنزیم به نام GPLD1 به نظر می رسید به کلید. زمانی که دانشمندان revved تولید این آنزیم در موش اعصاب رشد در بخشی از مغز خود را و حیوانات انجام شده بهتر است در پیچ و خم.

"ورزش باعث می شود این پروتئین تولید می شود در کبد" Villeda می گوید. و در میان چیزهای دیگر, هنگامی که این آنزیم وارد جریان خون به نظر می رسد برای tamp کردن جنبه های التهاب که منجر به سن مربوط به مغز آسیب برساند. "نتیجه این است که شما در واقع بهبود در عملکرد شناختی در این موش."

این تیم تحقیقاتی همچنین نگاه کرد یک گروه از افراد مسن در UCSF حافظه و پیری ، محققان با اندازه گیری فعالیت بدنی خود را با Fitbits. کسانی که اعمال بیشتر تولید بیشتر این آنزیم.

پیری و ورزش هر دو پیچیده است و شامل تمام انواع متغیر است که ارتباط برقرار کردن در راه های غیر منتظره. بنابراین Villeda تا به حال به فکر می کنم سخت در مورد اینکه آیا یک پروتئین می تواند واقعا یک اثر بزرگ.

"من قطعا تعجب است که یک پروتئین می تواند که اثر زیادی," او می گوید. اما زمانی که او متوجه شد GPLD1 در حال تغییر است حدود 100 پروتئین های دیگر به نظر می رسید قابل قبول است.

دانشمندان در حال ابدا درک روابط پیچیده میان همه این تعامل بخش است.

"این یک گام بلند بین شناسایی این آنزیم و می گویند ساخت قرص از آن می گوید:" عصب شناسی Bradley عاقلانه در موسسه ملی پیری است. اما او در می یابد که نتایج جذاب — و در همراهی با یک خط از تحقیقات خود موسسه است که به طور فعال تشویق. "این یک قطعه از پازل است."

این تیم در UCSF مشتاق به دیدن اگر آن را می توانید پیدا کردن راه خود را به ساخت یک دارو از آن در حال حاضر-کشف ثبت شده است. Villeda می گوید این کشف حداقل نشان می دهد یک مسیر رو به جلو است.

"ما لازم نیست که ورزش قرص راست, در حال حاضر," او می گوید. "این اجازه می دهد ما می دانیم که این قابل دوام است چیزی که به دنبال اما ما هنوز وجود ندارد. مادر من واقعا هیجان زده — او [می گوید:] " من ورزش در یک بطری!' "

اما نه در اطراف گوشه. "من نمی خواهد با عجله و GPLD1 و آن را به مردم می گوید:" ویلارد "بیل" فریمن در اوکلاهما تحقیقات پزشکی بنیاد و وزارت امور کهنه سربازان در مرکز پزشکی در شهر اوکلاهما. فریمن co-تفسیر نوشت: در مورد مقاله برای علم است.

او را تشویق یافته های جدید اما اخطار می دهد که تقریبا هیچ چیز شناخته شده است در مورد پتانسیل جنبه های منفی از سرهم بند با این آنزیم و سیستم پیچیده آن تاثیر می گذارد.

"در بسیاری تحقیقات بیشتری باید انجام شود. و در عین حال یکی از چیزهایی که همه ما می توانید انجام دهید این است که ورزش. ما که در درون خود ما قدرت است."

ورزش تمام انواع از مزایای بهداشت و درمان فراتر از مغز از تقویت استخوان ها برای کمک به کنترل فشار خون است. بنابراین اگر این کشف تا کنون منجر به یک دارو آن خواهد بود مفید برای افرادی که از طریق آسیب یا سن به سادگی نمی توانند ورزش خود را.

شما می توانید تماس با NPR علم خبرنگار ریچارد هریس در rharris@npr.org.



tinyurlbitlyis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب