4 Takeaways از پکن هنگ کنگ قدرت گرفتن

بزرگنمایی این تصویر معترضان با دنده محافظ صورت پلیس ضد شورش در هنگ کنگ خیابان در طول anti-استرداد لا

توسط MINERALNEWS در 9 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

معترضان با دنده محافظ صورت پلیس ضد شورش در هنگ کنگ خیابان در طول anti-استرداد لایحه تظاهرات در ماه اوت است. پکن در حال حرکت است به تصویب یک قانون است که می تواند یاغی چنین تظاهرات. قوم و خویش چونگ/AP پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
قوم و خویش چونگ/AP

چین در حال حرکت است و نزدیک نسبت به تحمیل یک جارو امنیت ملی قانون در هنگ کنگ که فعالان طرفدار دموکراسی قانونگذاران می گویند به طور موثر به پایان هر چه از استقلال شهرستان برخوردار از پکن است.

روز پنجشنبه چین نماینده مجلس ملی به تصویب یک حرکت شروع به تهیه پیش نویس قانون آن را ممنوع کرده چهار دسته گسترده ای از فعالیت در هنگ کنگ: فتنه براندازی دولت قدرت دخالت خارجی و تروریسم به عنوان تعریف شده توسط چین است.

دانشمندان حقوقی سوال که آیا پکن دارای اختیارات لازم برای اعمال این قانون در هنگ کنگ. تحت اصل پکن خواستار "یک کشور دو سیستم" قلمرو مسئول خود حکومت.

در اینجا چهار takeaways در مورد پکن هنگ کنگ قدرت گرفتن.

پکن می گوید آن اقدامات کاملا قانونی است. اما نه در همه روشن است.

نفوذ ایستاده کمیته ملی (NPC) چین قوه مقننه خواهد رای هنگ کنگ امنیت ملی لایحه به قانون است. پس از گذشت چین می گوید از آن خواهد شد به اجرا در هنگ کنگ از طریق یک بند در هنگ کنگ قانون اساسی — به طور موثر این شهر mini-قانون اساسی — به نام ضمیمه III. ضمیمه یک لیست از قوانین سرزمین اصلی نیز اعمال می شود به این منطقه به طور رسمی شناخته شده به عنوان هنگ کنگ منطقه ویژه اداری.

معترضان معتقدند این یک جانبه حرکت توسط پکن نه تنها نقض هنگ کنگ قوانین بلکه یک پیمان بین المللی — چین-انگلیسی بیانیه مشترک در مورد هنگ کنگ — که وعده داده شده هنگ کنگ 50 سال محدود استقلال تحت چینی قاعده است.

بیشتر چه, ماده 18 هنگ کنگ مینی قانون اساسی می گوید هر گونه قوانین پکن می خواهد به درخواست هنگ کنگ از طریق ضمیمه III باید "آن مربوط به دفاع و امور خارجه و همچنین مسائل دیگر خارج از محدوده [هنگ کنگ] استقلال است."

آن است که به دور از روشن چگونه یک امنیت ملی قانون خواهد سقوط یا دفاع یا خارجه. به عنوان قانونی محقق آلوین چونگ می نویسد: برای چنین تفسیر ماده 18 شامل امنیت ملی خواهد بود "کشش معنای 'دفاع' فراتر از مرزهای قابل قبول."

پکن می گوید: تاثیر قانون جدید محدود خواهد شد. معترضان در شک و تردید هستند.

پکن معتقد است که هر گونه امنیت ملی قانون را اعمال می شود تنها به یک تکه کوچک از جمعیت هنگ کنگ — کسانی که آن را در نظر تروریست ها و تجزیه طلبان و نتیجه را نقض نمی کند از نظر هنگ کنگ نیمه مستقل ،

"NPC تصمیم گیری هدفمند در یک دسته باریک از اعمالی که به طور جدی به خطر اندازد امنیت ملی" وانگ یی چین وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت: در این ماه. "آن تاثیر نمی گذارد درجه بالایی از خودمختاری در هنگ کنگ است. بر این حقوق و آزادی لذت می برد توسط هنگ کنگ از ساکنان. و آن تاثیر نمی گذارد و حقوق مشروع و منافع سرمایه گذاران خارجی در هنگ کنگ است."

اما پکن خواهد تصمیم می افتد که تحت مقررات این قانون است. آن را غالبا به هنگ کنگ گاهی خشونت آمیز دموکراسی تظاهرات به عنوان کار "تروریست ها است."

پکن حرکت است که بدون پشتیبانی محلی.

هنگ کنگ قانونگذاران تلاش برای تصویب یک شبیه امنیت ملی قانون در سال 2003 بود اما در نهایت به حالت تعلیق پس از جرم تظاهرات عمومی علیه این لایحه پیشنهاد شده.

Pro-پکن قانونگذاران به مدت طولانی استدلال کرد که دلار هنگ کنگ باید نوعی از امنیت ملی قانون به دلیل ماده 23 در هنگ کنگ است که قانون اساسی مقرر که دلار هنگ کنگ یک روز انجام این کار است.

اما که نیاز به پرسش در مورد اینکه آیا پکن می تواند در اجرای این قانون به نمایندگی از هنگ کنگ.

"این واقعیت که نیاز به ماده 23 هنگ کنگ به قانونگذاری امنیت ملی نشان می دهد که امنیت ملی است که در داخل [هنگ کنگ] استقلال" و در نتیجه در پکن wheelhouse نوشتن Changhao وی و Taige هو در وبلاگ پتروشیمی ناظر که آهنگ چین قوه مقننه.

با این حال پکن گفت: در حالی که ماده 23 اجتماعی ، فرهنگی هنگ کنگ به تصویب برخی از نوع از امنیت ملی آن است که نه تنها مرجع مجاز به انجام این کار — به این معنی که پکن می تواند گام آن را به عنوان در حال حاضر انجام.

چین نیروهای امنیت ملی نیست و هنگ کنگ خواهد شد به احتمال زیاد اجرای قانون و پکن نمی هنگ کنگ به احتمال زیاد تصمیم می گیرید چه قانونی است.

چین را به کنگره گفت: نهایی امنیت ملی قانون اجازه می دهد این کشور "برای ایجاد و بهبود سیستم قانونی و اجرای مکانیزم برای [هنگ کنگ منطقه ویژه اداری] ... برای جلوگیری از توقف و فعالیت های خطر انداختن امنیت ملی در مطابق با قانون است."

هنگ کنگ در حال حاضر خود را در نیروی پلیس و سیستم قضایی مستقل. آزادی بخش خلق چین است ارتش را نگه می دارد یک پادگان در هنگ کنگ است اما باید آن را رعایت هنگ کنگ ، که می تواند همه را تغییر دهید اگر جدید امنیت ملی قانون تصویب رسید.

"معنا [پکن] رفتن به یک شعبه عمومی امنیت دفتر و یا چیزی در هنگ کنگ به تلاش برای اجرای قانون در هنگ کنگ?" می پرسد: Michael C. Davis یک همکار در مرکز ویلسون. عمومی اداره امنیت توسط چین معادل یک نیروی پلیس.

یکی از پکن چالش خواهد بود برای اجرای قانون جدید در هنگ کنگ بسیار متفاوت سیستم قضایی است که در دهه های حقوقی رویه ایجاد قوی برای حمایت از آزادی های مدنی مانند آزادی بیان.

"درگیری ایدئولوژیک هستند. آن را [در چین] لنینیست استبداد در مقابل [هنگ کنگ] لیبرال مشروطه می گوید:" کورا چان یک استاد حقوق در دانشگاه هنگ کنگ است.

با وجود روشن حقوقی, درگیری چان می گوید هنوز مشخص نیست که آیا پیشنهادی امنیت ملی در قانون در نظر گرفته خواهد شد یک دلار هنگ کنگ قانون و در نتیجه موضوع به هنگ کنگ دادگاه.

"تحت [هنگ کنگ] قانون مشترک قوانین و اصول که محدود کردن حقوق بشر باید به اندازه کافی دقیق و متناسب و اگر آنها نمی, آنها زده شود می تواند پایین بودن خلاف قانون اساسی است. فراموش هنگ کنگ دادگاه قدرت از بررسی قریب الوقوع امنیت ملی قانون برای سازگاری می گوید:" چان.

حتی اگر دلار هنگ کنگ دادگاه می تواند بررسی پیشنهاد امنیت ملی قانون فشار سیاسی به شدت جلوگیری احکام شمارنده به پکن با هدف.

"قضات نمی خواهد کور به این واقعیت که اگر حکومت در برابر این قانون حتی اگر این است که آنچه قبلی دادگاه نشان می دهد و سپس تقریبا قطعا [پکن NPC] کمیته دائمی خواهد شد و سپس می آیند و می گویند" نه شما اشتباه بودند "می گوید:" دنی Gittings قانونی محقق است که به مطالعه مسائل مربوط به قانون اساسی در هنگ کنگ است.

هنگ کنگ کانون این شهرستان را بالا حقوقی سازمان های حرفه ای در حال حاضر می گوید آن را مخالف قانون پیشنهادی از آنجا که پکن حق ندارد به اعلام یک قانون یک جانبه. چه چیزی بیشتر, ارتباط می گوید آن را نقض یک معاهده بین المللی حقوق بشر است.

تعدادی از قوانین بین المللی سازمان ها و کانون وکلای شهر نیویورک نیز ابراز انتقاد.

در نهایت کمیته دائمی چین مقننه است و حرف آخر را در مورد اینکه آیا یک قانون است که قانون اساسی — به معنی آن می تواند ابطال هر دلار هنگ کنگ تصمیم دادگاه در امنیت ملی است.

"The realist استدلال آن است که واقعا مهم نیست چه کسی می گوید به دلیل NPC ایستاده کمیته می تواند تفسیر قانون اساسی می گوید:" چونگ "و ما را دیده اند آن را تفسیر و آن را در یک مصلحت سیاسی مهم در هر زمان تنها."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن