3 روز پس از زندانی انتشار مقابله الهام بخش امید برای آشتی در افغانستان

بزرگنمایی این تصویر مسلمان نمازگزاران در کابل نماز جمعه در آغاز عید فطر که نشانه پایان ماه رمضان. طا

توسط MINERALNEWS در 5 خرداد 1399
بزرگنمایی این تصویر

مسلمان نمازگزاران در کابل نماز جمعه در آغاز عید فطر که نشانه پایان ماه رمضان. طالبان اعلام کرد سه روز آتش بس در طول تعطیلات یک حرکت تعجب آور پس از ماه ها درگیری های خونین است. وکیل Kohsar/خبرگزاری گتی ایماژ پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
وکیل Kohsar/خبرگزاری گتی ایماژ

پس از ایالات متحده و طالبان به توافق یک معامله است که مقامات آمریکایی تحسین به عنوان یک مسیر صلح افغانستان متحمل شده است ماه از هر چیزی اما. بهار آورده خونریزی, acrimony و چند نشانه هایی است که دولت افغانستان و شورشیان اسلامگرای گروه شدند و هر یک نزدیک به آشتی — تا روز یکشنبه.

که با روشنایی ضعیف تابیدن از امید وارد با اولین روز از عید فطر, تعطیلات, بزرگداشت پایان ماه رمضان زمانی که طالبان به طور یک جانبه اعلام سه روز آتش بس آغاز و در روز یکشنبه ، مدت کوتاهی پس از آن رئیس جمهور اشرف غنی اعلام کرد که دولت پذیرفته است پیشنهاد آتش بس و آغاز یک فرایند انتشار تا 2000 طالبان زندانیان.

زندانی آزادی است "خوب خواهد ژست" انجام شده به طور خاص در پاسخ به طالبان تصمیم با توجه به انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی صدیق صدیقی. غنی دولت "است گسترش ارائه صلح و در نظر گرفتن اقدامات بیشتر برای اطمینان از موفقیت پروسه صلح" صدیقی توییتی یکشنبه.

غنی گفت که او همچنین دریافت تماس از ایالات متحده, وزیر امور خارجه مایک Pompeo, ابراز قدردانی و تکرار آمریکا فشار برای یک دیگر آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان. تا کنون این مذاکرات باید با شک و تردید عمل به دلیل اختلاف نظر بر سر چگونگی و زمانی که به انجام زندانی معاوضه پیشنهادی در ایالات متحده آمریکا-طالبان توافق.

که ایران اعلام کرد در اواخر ماه فوریه خواستار افغانستان به انتشار 5,000 زندانیان طالبان را آزاد به 1000 سرباز افغان به عنوان مقدمه ای برای مذاکرات صلح.

"صلح مداوم و طاقت فرسا تمایل مردم افغانستان" Pompeo گفت: در بیانیه ای با استقبال از آتش بس پنج شنبه. "ما امیدواریم که این آتش بس می تواند به ایجاد اعتماد. بعد همه طرف باید با هم کار کنند برای ساخت در شتاب از این تاریخی عید فطر آتش بس به حرکت با فوریت به داخل افغانستان مذاکرات است."

هنوز هم چنین مذاکرات ممکن است به راحتی. نزدیک به سه ماه پس از ایالات متحده آمریکا-طالبان اعلام کرده است دیده می شود یک اسپاسم خشونت در افغانستان بسیاری از آن را انجام شده توسط طالبان علیه سربازان افغان. دیگر گروه های شبه نظامی اسلامگرا فعال در کشور — مانند دولت اسلامی و القاعده با آنها طالبان متعهد به قطع روابط — باید مسئولیت برای کشت از حملات دیگر. آمریکا سرزنش داعش برای به خصوص یکی از وحشتناک حمله به یک بخش زنان و زایمان در کابل در بیمارستان دو هفته پیش.

همچنین مانع از پیشنهاد صلح شد, اختلاف بین اشرف غنی و رقیب اصلی خود را برای ریاست جمهوری عبدالله عبدالله. رقبای خود را حل و فصل کرد در اوایل این ماه با قدرت های توافق که قرار است عبدالله عبدالله به عنوان رهبر از مذاکرات صلح با طالبان.

"صلح از اولویت های مردم افغانستان پس از طالبان اعلام کرد آتش بس و اضافه کرد: "ما خوش آمدید هر گام مثبت به ما کمک می کند که پایان جنگ برای پایان دادن به درد و رنج ملت ما دستیابی به یک فقط & دوام صلح است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن