رایحههایی با نتهای خالص و مشخص

با وجود اینکه آتاری ۴۰۰ از صفحه کلید پردهای و فقط یک اسلات کارتریج بهره میبرد، به نسبت مدل ۸۰۰ که دارای صفحه

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

با وجود اینکه آتاری ۴۰۰ از صفحه کلید پردهای و فقط یک اسلات کارتریج بهره میبرد، به نسبت مدل ۸۰۰ که دارای صفحه کلید کامل و حافظه قابل ارتقا بود، فروش بهتر و موفق تری داشت. یکی از دلایل استفاده از صفحه کلید پردهای این بود که کودکان، کلیدهای از جا درآمده این اینجا کلیک کنید رایانه را نبلعند. در حالیکه مدل Candy از صفحه کلید پردهای، اسلاتهای داخلی جهت حافظه، و فقط یک خروجی تلویزیون استفاده میکرد. متصل کردن حافظه رم به مادربورد سیستم آتاری ۸۰۰، از نظر هزینه تولید ارزان تر از اتصال از طریق کانکتور درمیآمد، در همان زمان مدل ۴۰۰ نیز از نظر تکنیکی قابلیت رقابت با رایانههای جدید بازار (اوایل دهه هشتاد میلادی) را که بهطور استاندارد با حافظه رم بیشتر و صفحه کلید توسعه یافته تولید میشدند را نداشت. کاربر میتوانست در هنگام آغاز به کار سیستم با فشردن کلید نقرهای رنگ OPTION این عملیات را متوقف کند. آتاری در اوایل دهه ۹۰ میلادی بازار موفقی در اروپای شرقی پیدا کرد و توانست فروش رایانههای خود را احیا کند.

با شروع جدا شدن کشورهای اروپای شرقی از پیمان ورشو و سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹، جک ترامیل قادر بود با استفاده از روابط خود، اقدام به گشودن بازار جدیدی برای شرکت آتاری در این منطقه نماید. به عنوان مدیر عاملی شرکت آتاری رسید، او تصمیم گرفت برای مقابله با شرکت اپل، تراشه جدید طراحی شده را به جای کنسول، در رایانه خانگی جدیدی از شرکت آتاری استفاده نماید. مشکهای مصنوعی خوشبو بوده و نسبتاً ارزان میباشند، به همین دلیل به مقادیر معتنابهی در محصولات شوینده لباس و تمیزکنندههای شخصی جهت پوشش بوی بد آنها استفاده میگردند. در نهایت برای حل این مشکل کمیسیون ارتباطات فدرال تصمیم گرفت تا ماشین حسابهای دستی که جزو موارد مشمول "کلاس ب" میباشند، به جای عملیات کامل تست، فقط یک عملیات جزئی خود-تست انجام دهند. در آن زمان کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دستوری صادر نمود تا سازندگان از تداخل سیگنالهای منتشر شده از وسایل متصل به تلویزیون با دیگر دستگاهها جلوگیری کنند. صادر کردهاست و این ROM به صورت رایگان و قانونی در دسترس میباشد. مدتی بعد انجمن روانشناسان بالینی کودک و نوجوانان بیانیه ای صادر کرد که در آن نوشته بود که تماشای سریال ۱۳ دلیل برای اینکه میتواند برای نوجوانانی که آگاهی کاملی از مسائل ندارند یا سابقه افسردگی دارند بسیار خطرناک باشد.

در طول این مدت، شرکت آتاری بر سر مسئله تداخلهای سیگنال تلویزیونی و وجود پوسته سنگین آلومینیومی با کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا وارد نبردی شده بود، این اتفاق به تحریک فعالیت Texas Instruments شروع شد، زیرا این شرکت برای حل مشکل تداخلهای سیگنالی اقدام به ارائه راه حل جدیدی نمود که البته از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال و به دلیل مسائل حقوقی رد شد. این در صورتی است که این روند در سریال هفتهها به طول میانجامد. در عوض شرکت آتاری اقدام به طراحی درگاه ورودی/خروجی سریال (SIO) ویژهای نمود که مانند یک یو اس بی اولیه عمل میکرد و اجازه میداد که ابزارهای جانبی از طریق یک درگاه به سیستم متصل و به صورت خودکار پیکربندی شوند. در اواسط دهه ۸۰ میلادی گزارشی منتشر گردید مبنی بر زیان ده میلیون دلاری آتاری. بعضی از تحقیقات بر روی مواد معطر نشان میدهند که خیلی از ترکیبات آنها میتوانند باعث سوزش كليك كنيد پوست شوند. زیر مجموعهای از شرکتهایی با استراتژی نیش مارکتینگ هستند که یک عطار خود، برند خیلی کوچکی ایجاد کرده و صاحب برند و عطار در آن یکی میباشد. آتاری، مدل Colleen را به عنوان یک کامپیوتر و مدل Candy را به عنوان یک کنسول بازی ترکیبی، در بازار معرفی نمود.

در طول این تغییرات، عصر رایانههای خانگی با معرفی سه سیستم «تی آراس-۸۰»، کمودور پی ای تی و اپل ۲ وارد مرحله جدیدی شد. بعضی از سیستمها (مانند «تی آراس-۸۰» و کمودور پی ای تی) نیز استفاده از نمایشگرهای کامپوزیت را به عنوان راهکار انتخاب کردند. این تنش زمانی به اوج رسید که شرکت «ریدیوشک» (در آن زمان به نام تندی کورپوریشن) تولید رایانه تی آر-اس ۸۰ مدل ۱ را لغو و مدل ۳ را جایگزین آن نمود. به دلیل قوانین سخت گیرانه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در آن زمان، سیستمهای آن دوران باید به وسیله یک پوشش آلومینیومی پوشانده میشدند که این باعث زمخت شدن شکل فیزیکی سیستمها میشد که البته از نظر هزینه نیز گران بودند. از طرفی بعضی از شرکای فروش مانند فروشگاه سیرز نیز خواستار تولید دستگاههایی بودند که هماهنگ با دستور کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا باشند تا بتوانند آنها را به راحتی در فروشگاهها به فروش برسانند. همچنین این انجمن به تمامی مشاوران و متخصصین امور سلامت در دبیرستانهای آمریکا نامه نوشت و از آنها درخواست کرد که نسبت به سلامت دانش آموزان هوشیار باشند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دو کلاس برای دسته بندی دستگاهها به وجود آورد، «کلاس آ» برای تجهیزات صنعتی و «کلاس ب» برای دستگاههای مصرفکننده.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این صفحه.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402