شتاب خودرو را چطور باید بیشتر کرد؟

چگونه می توانید اتومبیل خود را سریعتر شتاب دهید؟ ساده ، فقط راهنمای ما را برای شتاب سریع تر اینجا بخوانید ...

توسط MINERALNEWS در 12 فروردین 1400

چگونه می توانید اتومبیل خود را سریعتر شتاب دهید؟ ساده ، فقط راهنمای ما را برای شتاب سریع تر اینجا بخوانید ...

 

اگر در مورد اتومبیل هایی که هرگز پیر نمی شوند یک نکته وجود دارد ، این احمقانه شتاب گرفتن است. همچنین یکی از جنبه های مفید و قابل استفاده در عملکرد هر اتومبیل است. سرعت بالا؟ خیلی بی معنی. سرعت باورنکردنی در پیچیدن؟ فقط در مسیر مفید است. اما شتاب ، خوب شما می توانید تقریباً در هر جایی از آن استفاده کنید ، حتی بدون شکستن سرعت مجاز!

 

شتاب سریع تر بسیار بیشتر از اضافه کردن قدرت است ، بنابراین وقت آن است که با این راهنمای مفید بخوانید و بیاموزید.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

1. قدرت بیشتر

همه ما می دانیم که اگر توان بیشتری دارید ، سرعت بیشتری خواهید گرفت ، اما ، بهترین روش ها برای خرج کردن پول شما چیست؟

 

خوب اول ، توربو یا تنفس طبیعی است ، با یک سیستم اگزوز عملکرد نمی توانید اشتباه کنید. فقط سیستم بازگشت گربه دریافت نکنید ، زیرا در اتومبیل های توربو ، پایین لوله بخشی است که بیشترین افزایش عملکرد را دارد ، و در اتومبیل های N / A نیز یک منیفولد خوب برای اگزوز بسیار مفید است.

 

ECU بازسازی شده معمولاً یکی دیگر از مزایای آن بدون در نظر گرفتن موتور است ، و گرچه نتایج در موتورهای توربوشارژر بیشتر است ، حتی در یک موتور N / A تفاوت ها تقریباً همیشه ارزش دارد.

 

فراتر از این اصول ، محدودیت ها فقط هزینه ای است که شما می توانید هزینه کنید ، اما شتاب چیزی فراتر از قدرت است ، چیزی که بقیه این ویژگی به شما نشان می دهد ...

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

2. نسبت دنده / تغییر

چرخ دنده دادن است و می گیرد ، بنابراین هرچه حداکثر سرعت شما در هر چرخ دنده بیشتر باشد سرعت آن کندتر می شود. به همین دلیل است که اتومبیل های مخصوص مسابقه آماده شده اند تا بتوانند در مسیرهایی که استفاده می کنند ، محدود کننده را در دنده بالا بزنند و شتاب را به حداکثر برسانند.

 

تفاوت ایجاد شده در چرخ دنده ها اغلب باید احساس شود تا باور شود. می تواند مانند یک اتومبیل کاملاً متفاوت شتاب بگیرد ، مانند یک ماشین با قدرت بسیار بیشتر. در حالی که نسبت دنده های سفارشی گران هستند ، گزینه های بسیار ارزانتری با نتیجه مشابه وجود دارد.

 

در اتومبیل RWD ساده ترین کار است ، زیرا می توانید جعبه دنده را تنها بگذارید و در عوض نسبت پراش متفاوتی داشته باشید ، که اغلب از مدل دیگری در محدوده اتومبیل شما یافت می شود.

 

برای اتومبیل های 4WD به طور بالقوه می توانید یک تغییر نسبت تغییر را دوباره انجام دهید ، اما چون در جلو و عقب هر دو نیاز به تعویض دارند ، بسیار پیچیده تر و گران تر است.

 

برای اکثر اتومبیل های FWD و 4WD ، تعویض جعبه دنده از یک مدل دیگر تنها گزینه شما بدون رفتن به گیربکس پس از فروش است و اگرچه این مورد در بعضی از اتومبیل ها امکان پذیر است ، اما قطعاً همه اینها نیست.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

3. لاستیک های بهتر

وقتی نوبت به شتاب می رسد ، چرخش برنده نیست. چرخش چرخ در سه چرخ دنده اول ممکن است باعث شود ماشین شما سریع احساس کند ، اما اگر لاستیک چسبنده ای داشتید که قدرت را به زمین می آورد ، سرعت شما بسیار سریعتر خواهد بود.

 

مجموعه ای از لاستیک های نیمه نرم و نرم جاده ای ، مانند AR-1 باورنکردنی Nankang ، بهترین راه برای رسیدن به این هدف است ، و تفاوت در گرفتن در برابر لاستیک های جاده ای با نام تجاری بزرگ در همان اندازه باورنکردنی است ، اما اگر اتاق را داشته باشید برای انجام این کار ، به سمت لاستیک پهن تر نیز بروید ، بسیار گسترده تر!

 

4. کلاچ خود را به روز کنید

همه ما می دانیم که لغزش کلاچ بد است ، اما بسیاری از کلاچ ها فقط در صورت لغزیدن آنها مانند یک حیوان پرتاب می شوند. متأسفانه تنها راهی که می توانید شگفت انگیز 0-60 یا یک چهارم مایل را که هرکسی آرزویش را دارد ، بزنید ، پرتاب سخت است و این به یک کلاچ سخت گیر نیز نیاز دارد.

 

به طور کلی استفاده از آنها در ترافیک توقف چندان دوستانه نیست و می توانند فشار برق را به سایر قسمت های انتقال نیرو منتقل کنند ، اما در این مورد دو راه وجود ندارد ، اگر می خواهید ماشین خود را سخت راه اندازی کنید ، باید سرمایه گذاری کنید در یک کلاچ جدی

 

ما در مورد مزایای ارتقا به کلاچ عملکردی با مهندس مکانیک کلاچ Xtreme ، استوارت فورزه بحث کردیم. "دلیل اصلی به روزرسانی کلاچ شما این است که خودرو گشتاور بیشتری نسبت به تنظیمات کارخانه تولید می کند یا از وسیله نقلیه به گونه ای استفاده می شود که کلاچ اصلی از بارگذاری حرارتی بیش از حد رنج می برد." استوارت توضیح می دهد ، "ارتقا یافته های ما باعث افزایش نیروی بستن شده اند تا بتوانند گشتاور بیشتری نسبت به تنظیمات کارخانه داشته باشند. ما همچنین طیف گسترده ای از مواد دیسک اصطکاک با ظرفیت گرمایی متفاوت را ارائه می دهیم ، که به آنها اجازه می دهد تا برای برنامه های بسیار طاقت فرسا مانند موتورسواری مورد استفاده قرار گیرند. "

 

برای کاربردهای بسیار اسب بخار ، اغلب لازم است که به یک کلاچ چند صفحه ای ارتقا دهید که افزایش قابل توجهی در ظرفیت گشتاور را ایجاد می کند اما می تواند کلاچ را در خیابان دشوارتر کند. Xtreme Clutch اکنون طیف وسیعی از به روزرسانی های چند صفحه ای ارگانیک را طراحی کرده است تا محدوده چند صفحه ای مناسب خیابان را برای کسانی که دارای وسایل نقلیه خیابانی بسیار بالا هستند ، ارائه دهد.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

5. یک LSD دریافت کنید

در حالی که داروی تغییر دهنده خفیف ممکن است احساس پرواز شما را ایجاد کند ، اما باعث می شود ماشین شما به جاده دیگری برسد که نوع دیگری از LSD مورد نیاز است و این یک تفاوت لغزش محدود است.

 

اتومبیلی که دارای دیافراگم باز است تقریباً همیشه از خط خارج است زیرا تمام توان از طریق یک چرخ دور می شود و اگر قدرت زیادی داشته باشید همین اتفاق در رول نیز رخ خواهد داد.

 

LSD نیرو را به هر دو چرخ منتقل می کند ، که به معنای شتاب انبوه بهبود یافته است ، و حتی اگر چرخ ها در حال چرخش باشند ، هر دو قدرت به آنها می رسد که شتاب رو به جلو بیشتری نسبت به یک تفاوت باز دارد.

 

LSD های استاندارد معمول نیستند ، اما برای دستیابی به حداکثر سرعت ، LSD پس از فروش ضروری است.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

6. توزیع وزن

وزن بالای چرخ های رانده شده باعث می شود تا لاستیک ها به داخل زمین رانده شوند و باعث افزایش کشش می شوند. به همین دلیل است که اتومبیل های درگ FWD اغلب تا حد امکان در جلوی اتومبیل وزن دارند و برعکس این امر نیز در مورد RWD ها صادق است.

 

جابجایی مقدار زیادی از وزن در اطراف اتومبیل برای اتومبیل جاده ای کار آسانی نیست ، اما هنگام افزودن قطعات یا برداشتن قطعات باید این نکته را بخاطر داشته باشید و واقعاً می توانید تغییر ایجاد کنید.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

7. تعلیق خود را به روز کنید

شاید بخاطر اینکه فکر می کنید ارتقا سیستم تعلیق اتومبیل شما واقعاً به سود مزایای چرخش است ، بخشیده شوید. اما ، در حقیقت ، هنگامی که می خواهیم ماشین خود را با عجله از خط دور کنیم ، سیستم تعلیق نقش مهمی در توانایی شما برای پرتاب تهاجمی و دقیق دارد.

 

به هر مسابقه درگ مرتب شده نگاهی بیندازید و متوجه خواهید شد که سیستم تعلیق یک ماده اساسی در عملکرد آن است ، زیرا وقتی می خواهید حداکثر کشش را به دست آورید ، چند جنبه وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. خوشبختانه ، بسیاری از راه حل های به روز شده تعلیق BILSTEIN نه تنها زندگی را در دهه 20 بهبود می بخشد ، بلکه سفر بعدی شما به The Pod را نیز بسیار مثمر ثمر خواهد کرد - و دلیلش همین است!

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

انتقال وزن

تحت شتاب سخت ، وزن (یا به عبارت دقیق تر ، جرم) به عقب خودرو منتقل می شود. این امر به دلیل فشار گشتاور پیشرانه در برابر گرفتن لاستیک ها و چمباتمه زدن عقب خودرو به سمت پایین است. در اتومبیل RWD یا 4WD این خبر بسیار خوبی است ، زیرا به طور م weightثر بر چرخ های محرک وزن اضافه می کند. در اتومبیل FWD ، این خبر بد است زیرا جلو را سبک می کند و قدرت را کاهش می دهد.

 

پاسخ در اینجا می تواند اجرای مجموعه ای از پیچ های BILSTEIN B16 باشد که ارتفاع سواری و همچنین تنظیمات ترکیبی ضربه / برگشت را ارائه می دهند. این موارد را می توان به گونه ای تنظیم کرد که عقب خودروی FWD سفت شود و باعث کاهش انتقال وزن و چسبندگی بیشتر در جلو شود. در یک اتومبیل RWD یا 4WD ، می توانید ارتفاع سواری و سرعت دمپر را تنظیم کنید تا به ماشین اجازه دهید در سرعت مورد نظر برای پرتاب بهینه چمباتمه بزند. بنابراین ، با کمی تمرین و شیادی ، می توانید آن زمان RWYB را بی نظیر ببینید.

 

هاپ چرخ

همه ما آن لحظه را با شتاب سخت تجربه کرده ایم که یکی از چرخ ها یا هر دو چرخ "پرش" می کنند زیرا لاستیک ها دست از دست می دهند ، در برابر فنر و میراگر می پرند و سپس دوباره تکرار می شوند ، چرخه را تکرار می کنند. در بهترین حالت ، آزار دهنده است. در بدترین حالت ، می تواند باعث آسیب به خط رانندگی شود ، تا جایی که شافت درایو جدا شده یا شکسته شود. بهبود عملکرد میراگر خود با هر یک از محصولات BILSTEIN ، خواه دمپر BILSTEIN B8 باشد ، یا کیت فنر و دمپر B12 ، به شما کمک می کند تا چرخ موتور را کاهش دهید ، کنترل را حفظ کنید - و در نتیجه دست بگیرید.

 

خب! حالا شما مالک آن هستید. حتی اگر فقط می خواهید مستقیم و سریع حرکت کنید - سیستم تعلیق با کیفیت بالا همچنان باید در لیست خواسته های تنظیم شما باشد.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

8. کاهش وزن

نسبت قدرت به وزن در شتاب گیری هر اتومبیل کلیدی است. هرچه نیروی موتور شما مجبور به حرکت کمتری باشد سرعت آن بیشتر می شود. در حالی که چرخ دنده و حتی آیرودینامیک تأثیر دارد ، از شروع نورد ، با توجه به اینکه هر دو اتومبیل دارای کشش کامل هستند ، دو اتومبیل با نسبت قدرت به وزن یکسان سریعتر از یکدیگر شتاب می گیرند ، حتی اگر یک اتومبیل دارای موتور 100 اسب بخار باشد و دیگری یک موتور 1000 اسب بخار جهنم ، به همین دلیل است که ابرقدرت ها علی رغم داشتن قدرت کمتری نسبت به اکثر دریچه های گرم ، بسیار سریع هستند.

 

بنابراین نکته ساده در اینجا این است که ماشین خود را تا آنجا که می توانید سبک کنید ، اما این کار را عاقلانه انجام دهید. وزن بسیاری از قسمتهای اتومبیل بسیار کم است اما غالباً برداشته می شود ، مانند صندلیهای فرش و عقب ، اما بسیاری از قسمتها اغلب نادیده گرفته می شوند ، مانند چرخهای سنگین ، صندلیهای جلوی استاندارد و ضعف صدا در زیر فرش ، در مقایسه با یک جهنم سنگین وزن دارند .

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

9. ANTI-LAG

اگر توربو شما کاملاً تقویت نشده باشد ، عملکرد کاملی ندارید ، بنابراین می دانید چه چیزی نیاز دارید؟ ضد تاخیر! چند تغییر در این مورد وجود دارد ، از چیزهای متداول که فقط از ابتدا شروع به کار می کنند ، تا "ضد تاخیر غلتکی" که مردم برای مسابقات رول استفاده می کنند ، تا ضد تاخیر رالی مناسب که می تواند به معنای واقعی کل وقت شما را تقویت کند. نتیجه اساسی همان است؛ برای اینکه ماشین خود را در حالت عادی در آن دور در دقیقه افزایش دهید ، افزایش می یابد ، به شما این امکان را می دهد که همان لحظه که گاز را باز می کنید ، مانند یک موشک شتاب بگیرید.

 

همه اشکال ضد تاخیر می تواند به طور بالقوه عمر بعضی از قطعات موتور را کوتاه کرده و سر و صدای زیادی نیز ایجاد کند ، اما آنقدر موثر است که امروزه رقابت در اکثر اتومبیلرانی ها با اتومبیل های توربو حیاتی به نظر می رسد.

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

 

10. تحویل نیرو

اعداد بزرگ برق یک چیز است ، اما اگر تحویل برق شما زباله باشد ، شتاب شما همچنان ضعیف خواهد بود. در حالی که اکثر مردم فکر می کنند تحویل بد انرژی صرفاً موتوری است که فقط یک پاوربانک دور دور بالا دارد ، اما به هر دو جهت پیش می رود. اگر گشتاور اتومبیل شما بیش از این باشد که لاستیک ها بتوانند بدون چرخش تحمل کنند ، این امر شتاب شما را نیز از بین می برد.

 

اتومبیل های 4WD با قدرت گرفتن بزرگ اغلب می توانند از داشتن گشتاور باورنکردنی و بدون چرخ چرخ خلاص شوند ، اما وقتی مشکل در گرفتن مشکل باشد ، انتقال قدرت نرمتر به نظر می رسد بهترین شتاب است زیرا از چرخش چرخ جلوگیری می کند. بسیاری از اتومبیل های مسابقه ای سریع 2wd از سوپرشارژرهای گریز از مرکز هنگام ایجاد چنین نوع پاور برقی استفاده می کنند ، با افزایش تدریجی تقویت همزمان با افزایش دورها ، به جای اینکه تقویت همزمان وارد شوند.

 

 

 

11. تقویت توسط دنده

این یک ترفند هوشمندانه است که بیشتر در موتورهای توربو تنظیم شده استفاده می شود. این امر باعث می شود فشار اتومبیل در افزایش فشار و در نتیجه سطح قدرت به تعداد کمتری در چرخ دنده های پایین کمک کند و به کاهش چرخ چرخ کمک می کند ، زیرا قدرت گرفتن اما قدرت کمتری نسبت به قدرت بزرگ اما چرخ بزرگ بیشتر است.

 

شما به یک ECU نیاز دارید که از این عملکرد پشتیبانی کند ، اما این بدان معناست که شما می توانید هر بار که به سمت بالا حرکت می کنید ، افزایش خود را افزایش دهید و از کشش موجود در هر دنده نهایت استفاده را ببرید.

 

12. تغییر سریعتر

تعویض دنده دستی معمولی چیزی در حدود 0.5-0.8 ثانیه طول می کشد که وقتی به آن فکر می کنید زمان جدی است. بسیاری از اتومبیل ها حتی در یک چهارم مایل کشیدن نیز سه بار دنده تعویض می کنند. بنابراین در هنگام تغییر دنده 1.5 ثانیه به بالا هدر می رود.

 

جدا از تمرین تعویض دنده سریع شما ، کیت های تعویض سریع می توانند سرعت تغییر دنده را در بسیاری از اتومبیل ها تغییر دهند و اگر پول آن را دارید ، تعویض جعبه دنده به جعبه سگ ، جعبه پی در پی یا جعبه کلاچ دوقلو ، واقعا سرعت دنده را متحول خواهد کرد. بعضی از گیربکس های ترفند می توانند خیلی سریع تغییر کنند که شما به سختی متوجه شوید ، به معنای واقعی 0.01 ثانیه. یعنی زمان ربع مایل شما ممکن است بیش از یک ثانیه بدون هیچ تغییر دیگری کاهش یابد!

 

راه های سریعتر ساختن اتومبیل خود

13. نیتروژن

این می تواند در بخش قدرت یا ضد تاخیر باشد ، بنابراین به جای دوبار ذکر آن ، اکسید نیتروژن و توانایی ایجاد اختلافات زیادی در شتاب بخش خاص خود را دارد.

 

یک کیت نیتروژن خوب می تواند به راحتی قدرت موتور حتی غیرقابل تنظیم را نیز دو برابر کند و با وجود برخی از ماشین های کشنده که به معنای واقعی کلمه دارای نیتروژن صدها اسب بخار هستند ، کاملاً اثبات شده است که بسیار کارآمد است.

 

روش دوم برای تبدیل شتاب به عنوان یک سیستم ضد تاخیر برای خودروهای توربو است. حتی یک ضربه کوچک از نیتروژن حتی یک توربو بزرگ را نیز به سرعت افزایش می دهد ، بنابراین حتی نیتروژن که قرار است بیش از یک سطح تقویت خاص خاموش شود ، بنابراین قدرت اوج را افزایش نمی دهد ، شتاب بسیاری از توربو را بسیار بهبود می بخشد ماشین ها.

 

منبع

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن