اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از شش میلیون عبور کرد

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به 369هزار تن نیز تا کنون جان باخته اند و بیش از 2میلیون 700هزار تن بهبود یا

توسط MINERALNEWS در 10 خرداد 1399
[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، نزدیک به 369هزار تن نیز تا کنون جان باخته اند و بیش از 2میلیون 700هزار تن بهبود یافته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

به گزارش فاکس نیوز، در تازه ترین تحولات آمریکا رئیس جمهور آمریکا قطع روابط با سازمان جهانی بهداشت را اعلام کرد. رییس‌جمهوری آمریکا بیان کرد: جهان اکنون دچار رنجی است که نتیجه شرارت دولت چین است. لاپوشانی چین در قبال ویروس ووهان اجازه داد که بیماری در سراسر جهان پخش شده و یک همه‌گیری جهانی رقم زند که به قیمت جان ۱۰۰ هزار آمریکایی و بیش از یک میلیون کشته در سراسر جهان تمام شده است. مقام‌های چین پس از آن که برای نخستین بار از این ویروس مطلع شدند، تعهدات گزارش‌دهی به سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفتند و این سازمان را تحت فشار قرار دادند تا دنیا را گمراه کند.

ترامپ ادامه داد: چین کنترل کامل روی سازمان بهداشت جهانی دارد و این به رغم آن است که سالانه تنها ۴۰ میلیون دلار به این سازمان می‌دهد و این عدد قابل مقایسه است با مبلغی که آمریکا به این سازمان می‌دهد که تقریباً سالانه ۴۵۰ میلیون دلار است

رییس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما جزئیات اصلاحاتی را تبیین کرده‌ایم که سازمان بهداشت جهانی باید اعمال کند و با آنها مستقیماً مشارکت داشتیم اما آنها از اقدام سر باز زدند. از آنجا که آنها از انجام اصلاحات خواسته شده و بسیار مورد نیاز بازماندند، ما از امروز روابط با سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهیم کرد و منابع مالی مربوطه را به سایر نیازهای ضروری بهداشت عمومی جهانی شایسته و فراگیر اختصاص خواهیم داد. 

اقدام ترامپ با واکنش های جهانی روبرو شده و انتقادات زیادی نسبت به این تصمیم وارد شده است.

با ابتلای 12,990 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد 1,806,520 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 521 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 105,063 برسد

شیلی 

به گزارش سانتیاگو تایمز شیلی به دوره جدیدی از شیوع ویروس کووید19 رسیده است. بر همین اساس دولت این کشور مقررات قرنطینه ای را برای جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس در پایتخت یعنی سانتیاگو و متروپولیتان گسترده تر کرده است. دولت این کشور 50هزار پزو برای ناقضان قرنطینه جریمه تعیین کرده است.

با ابتلای 4,220 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد94,858 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته53 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 997 برسد

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد که در طول 24 ساعت گذشته 371 بیمار کووید-19 جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان به 9415 نفر رسید.بر این اساس، شمار موارد ابتلا به کرونا در مکزیک با شناسایی 3227 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته به 84 هزار و 627 تن افزایش یافته است.گفتنی است که نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا در مکزیک در 28 فوریه مشاهده و اولین مورد مرگ ناشی از این بیماری در 19 مارس ثبت شد. شمار قربانیان کرونا در این کشور برای نخستین بار در 27 مه جاری از 500 نفر گذشته بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد گواهی‌های فوت فقط در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک در بازه زمانی ژانویه تا اواخر می ۲۰۲۰ حدود 8000 بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است. به این ترتیب، هرگز نمی‌توان به آمار رسمی  مرگ ناشی از کرونا در سه چهار ماه اخیر اعتماد کرد. مقام‌های مسئول در شهر گوادالاخارا 700 گور اضافی برای قربانیان احتمالی کرونا آماده کرده‌اند و صنعت تولید تابوت‌های ضدویروس برای دفن کردن کشته‌ها در مکزیک بسیار رونق گرفته است.

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد، تعداد موارد جدید تائید شده از عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته 8 هزار و 952 نفر افزایش یافته و در مجموع به رقم 396 هزار و 575 رسیده است.بدین ترتیب، تعداد موارد آلودگی در روسیه 2.3 درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا که دیگر بهبود یافته‌اند هم 5.1 درصد افزایش یافته و 8 هزار و 212 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته در سراسر کشور بهبود یافتند که تعداد آنها در کل دوره شیوع این بیماری، به 167 هزار و469 نفر رسیده است.این ستاد همچنین اعلام کرده است که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه هم یک روز گذشته 181 بود که در مجموع به 4 هزار و 555 نفر افزایش یافته است.

روز جمعه این ستاد از قربانی شدن 232 نفر در روز گزارش داد که بیشترین موارد فوتی روزانه از ابتدای شیوع بیماری کووید-19 در این کشور بود.بر اساس اطلاعات منتشره امروز، در شهر مسکو، طی روز گذشته 2 هزار و 367 مورد جدید از عفونت کرونا به ثبت رسیده، در عین حال، 3 هزار و 599 بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. در مجموع، تاکنون 78 هزار و 324 نفر در پایتخت درمان شده‌اند که تقریباً 44 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا در این شهر را تشکیل می‌دهد.

رشد روزانه موارد بهبودی، همچون روز قبل 1.3درصد است. ضمن اینکه برای ششمین روز متوالی است که تعداد افراد بهبود یافته در شهر مسکو، بیش از موارد جدید مبتلایان شناسایی شده است. در مجموع، تاکنون 178 هزار و 196 نفر در پایتخت روسیه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.در عین حال، طی 24 ساعت گذشته در مسکو 78 نفر دیگر جان خود را از دست دادند. موارد مرگ در روز جمعه، 76 نفر بود.

هند

به گزارش دِ نیو ایندیان اکسپرس، رئیس مؤسسه عصب‌شناسی و سلامت روانی هند از احتمال ابتلای نیمی از جمعیت هند به بیماری کرونا تا اواخر سال جاری میلادی خبر داد. دکتر "وی راوی" رئیس موسسه عصب شناسی و سلامت روانی ملی هند در مصاحبه با این سایت در مورد پیش‌بینی خود از روند شیوع کرونا در این کشور گفت: با توجه به اینکه از فردا یکشنبه محدودیت‌ها در هند کاهش می‌یابد، شیوع کرونا نیز قطعا گسترش خواهد یافت و احتمال ابتلای نیمی از جمعیت هند به کرونا تا ماه دسامبر(اواخر سال جاری میلادی) وجود دارد.

او ادامه داد: البته خبر خوب این است که بسیاری از افراد مبتلا به کرونا علائم حاد نخواهند داشت و متوجه ابتلا به این بیماری نمی شوند و بسیاری از آنها نیز نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارند و در منازل درمان خواهند شد.او همچنین گفت: باید یاد بگیریم تا با کرونا زندگی کنیم و تا ماه مارس سال 2021 صبر کنیم تا واکسن آن کشف شود. میزان کشندگی کرونا نسبت به بیماری هایی همچون سارس و ابولا کمتر است.

با ابتلای 8,305 تن دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شمار کلی مبتلایان در این کشور به عدد 181,796 رسیده است. همچنین در 24 ساعات گذشته 205 تن دیگر جان باختند تا شمار کلی فوتی ها به رقم 5,185 برسد

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور با تاکید بر اینکه القای ترس، اضطراب و عدم قطعیت نسبت به آینده زندگی، مفید نیست، از مردم خواست در مبارزه با کرونا، همچنان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی با مسوولان کادر درمانی کشور همراهی کنند. روحانی گفت: خوشبختانه اقدامات عظیم و بزرگی در دوران کرونا به انجام رسید و امروز با شرایط جدیدی مواجه هستیم؛ گر چه زندگی ما محدودتر شده و بخشی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود اما مردم باید این را باور کنند که به این زودی نمی‌توانیم به شرایط عادی و دوران قبل از کرونا بازگردیم. ممکن است برای مدت طولانی مجبور شویم سبک زندگی را عوض کنیم و محدودیت‌ها را بپذیریم و بخشی از زندگی را وارد فضای مجازی کنیم.

در خبری دیگر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار ابتلای قطعی به کووید 19 و فوت ناشی از این بیماری را اعلام کرد. وی گفت: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و در حال حاضر، استان های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

310311


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب