چرا چین هوا شده پاک در طول شیوع کروناویروس

بزرگنمایی این تصویر فوریه ماهواره خوانش در تروپوسفر (پایین تر جو) از دی اکسید نیتروژن (NO2) و آلايند

توسط MINERALNEWS در 14 اسفند 1398
بزرگنمایی این تصویر

فوریه ماهواره خوانش در تروپوسفر (پایین تر جو) از دی اکسید نیتروژن (NO2) و آلاينده در درجه اول از سوزاندن سوخت های فسیلی نشان می دهد کاهش چشمگیر نسبت به اوایل ژانویه زمانی که نیروگاه بودند عامل در سطح نرمال است. رصدخانه زمین ناسا پنهان کردن عنوان

تعویض عنوان
رصدخانه زمین ناسا

چین به دنبال کنترل گسترش COVID-19 کمتر اتومبیل در حال رانندگی کمتر کارخانه ها در حال اجرا هستند و در برخی از اماکن در آسمان روشن تر است.

آلودگی هوا کاهش یافته است تقریبا یک چهارم بیش از ماه گذشته به عنوان سوخت زغال سنگ نیروگاه ها و مراکز صنعتی را یافت به طوری که کارکنان در مناطق پر خطر می تواند در خانه بمانند. سطوح نیتروژن دی اکسید آلاينده در درجه اول از سوزاندن سوخت های فسیلی بودند تا آنجا که 30% با توجه به ناسا.

"این است که یک کم سابقه چشمگیر در کاهش تولید گازهای گلخانه ای می گوید:" Lauri Myllyvirta سرب تحلیلگر در مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک که اندکی کاهش. "من قطعا صحبت به مردم در شانگهای که در آن شده است برخی از بکر ترین آسمان آبی که آنها به یاد داشته باشید بیش از زمستان است."

Myllyvirta تخمین می زند که چین کربن تولید گازهای گلخانه ای را کاهش یافته است بیش از مدت مشابه. در حالی که بخش کوچکی از آن به طور کلی سالانه تولید گازهای گلخانه ای آن را قابل توجهی در سراسر جهان زمینه, پس از چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای.

وجود دارد به طور بالقوه سلامت بهره مند شوند — اگر چه هر گونه سود با توجه به کاهش آلودگی هوا مجموعه, برابر, تلفن های گرفته شده توسط شیوع کروناویروس.

آلودگی هوا برآورد شده است برای کمک به بیش از 1 میلیون مرگ و میر زودرس در چین در هر سال. ذرات آلودگی, همچنین شناخته شده به عنوان PM 2.5 می تواند وارد جریان خون از طریق ریه ها و مرتبط شده است حملات آسم حملات قلبی و مشکلات تنفسی.

حتی در کوتاه مدت کاهش آلودگی هوا می تواند تفاوت را.

"هیچ سوال وجود دارد در مورد آن: زمانی که کیفیت هوا را بهبود می بخشد خواهد شد که در ارتباط با کاهش مشکلات مرتبط با سلامت می گوید:" جیم ژانگ استاد جهانی و بهداشت محیط در دانشگاه دوک است.

ژانگ می گوید که مشهود بود در طول سال 2008 بازی های المپیک تابستانی در پکن. برای کمک به بهبود هوا مقامات دولتی تعطیل کارخانه ها و به طور چشمگیری محدود خودرو قبل از سفر و در طول بازی. سطح برخی از آلاینده های هوا به نصف کاهش یافته است.

او و همکارانش مورد مطالعه یک گروه از مردان جوان و زنان در پکن و در بر داشت که در آن دوره زمانی خود را ریوی و قلبی و عروقی سلامت بهبود یافته است. او همچنین به دنبال زنان باردار است.

"آنچه ما دریافتیم این است که کودکان و نوجوانان که مادران تا به حال سه ماهه سوم بارداری در طول بازی های المپیک زمانی که کیفیت هوا بهتر بود تولد خود را وزن قابل ملاحظه ای بالاتر از کودکان متولد شده از یک سال قبل و یک سال بعد" او می گوید.

اما متخصصان سلامت صدا احتیاطی توجه داشته باشید.

"این امر می تواند یک mischaracterization می گویند که coronavirus مفید بود به سلامت به دلیل این آلودگی هوا کاهش می گوید:" جیل Baumgartner, دانشیار و اپیدمیولوژی در دانشگاه مک گیل.

"سلامت اثرات از این ویروس خود به خود استرس در سیستم مراقبت های بهداشتی استرس بر زندگی مردم — کسانی که سلامت اثرات به احتمال زیاد بسیار بیشتر از منافع کوتاه مدت آلودگی هوا بر سلامت," او می گوید.

Baumgartner می گوید مردم با مسائل مربوط به سلامت دیگر از COVID-19 may اجتناب از دیدن پزشکان در هنگام وقوع و یا به طور بالقوه نمی تواند دریافت درمان آنها مورد نیاز در مناطق با overtaxed سیستم های بهداشتی.

کسانی که جدا شده در خانه و اجتناب از جمعیت نیز ممکن است شده اند بیشتر در معرض آلودگی هوا است.

"مردم صرف مقدار زیادی در داخل خانه هم بیشتر است و ممکن است که آنها در معرض سطوح بالاتری از داخل دود دخانیات" Baumgartner می گوید. "و یا در مناطق حومه این امکان وجود دارد که آنها با استفاده از سنتی چوب و یا زغال سنگ کوره برای گرم کردن است."

نه همه شهرستانها را تجربه کرده اند پیشرفت های اخیر. در اواسط فوریه در پکن شاهد افزایش آلودگی با توجه به محلی الگوهای آب و هوایی به دام انداختن هوا در منطقه است.

کاهش آلودگی هوا و انتشار کربن نیز به احتمال زیاد به ناپدید می شوند به عنوان صنعت چینی رمپ تا دوباره در تلاش برای جبران آن خسارات اقتصادی.

"اگر شما فکر می کنم به بحران مالی جهانی تاثیر فوری برای کربن چین به سقوط می گوید:" Myllyvirta. "اما پس از آن دولت در پاسخ به رول از بزرگترین بسته محرک اقتصادی در تاریخ بشر است که پس از آن سوار در چین تولید گازهای گلخانه ای و جهانی تولید گازهای گلخانه ای تا سال."



tinyurlbitlyis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netcutt.lyshrtco.de
آخرین مطالب